Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood (1996)

geregisseerd door Paris Barclay
met Shawn Wayans, Marlon Wayans en Tracey Cherelle Jones

Ashtray keert terug naar de plek waar hij is opgegroeid, waar hij z'n vader en vrienden weer ontmoet. Echt kloppen doet het allemaal niet, aangezien Ashtray ouder is dan zijn vader, en de oma van zijn beste vriend Loc Dog een schietgrage oude vrouw is. De film is een parodie op de "hood"-films als Menace II Society en Boyz N The Hood.

avatar van lars-pixar
‘Heerlijke humor, en luchtig verhaal’

Leuk vermakelijk verhaal die ook leuk is gecast. Shawn Wayans, Marlon Wayans acteeren cht enorm leuk, en het is duidelijk dat hun ook de grappen hebben bedacht voor al de eerste 50 minuten waren komich helaas daarna wordt de film iets minder grappig, maar het blijft vermakelijk.Dit is vooral een film om je gedachten op nul te zetten en te gaan kijken zelfs het verhaal is zo luchtig.

Superlache, mocht gister dat dansje doen. #rubabaybybubabumpers met doen of de waarheid,

avatar van Stephanovic
Enige grappige is de titel.

Vooral geschokt om de hoeveelheid mensen hier die dit daadwerkelijk grappig vindt.

Ik vind het ook niks hoor

In de eerste plaats mist deze komedie, die valt onder het parodiegenre, een onderhoudend plot. De regisseur heeft gepoogd een cultfilm te maken, maar doet teveel zijn best om grappig te zijn. Daardoor alleen al komt de film niet alleen nerveus over, maar Paris Barclay slaat, ondanks een mengelmoes aan ideeën, bij herhaling de plank volledig mis. Verschillende sketches werken niet en het en en ander ontaardde bij mij in jammerlijke verveling

avatar van tukkerstein
Regelmatig behoorlijk grappige situaties in deze parodie op films in de "hood". Een grofgebekte oma die zich jonger gedraagd dan ze is is misschien een beetje een uitgekauwde grap, maar het werkt wel. Desalniettemin zijn er ook grappen die niet werken of zelfs pijnlijk zijn, gelukkig ligt de grapdichtheid nogal hoog. Ook uitgekauwd is de zin "verstand op 0" maar in het geval van deze film gaat dat helemaal op.

Deze film leek me echt grappig alleen na hem gezien te hebben moet ik zeggen dat hij toch wat tegenvalt. Keek wel lekker weg verder en heb wel een paar keer moeten lachen, maar daar heb ik het dan wel mee gezegd.

Dit is een extreem grappige film als je de hood films een beetje kent, een 5 om het gemiddelde op te krikken

avatar van Daan258
Gewoon zo flauw dat het grappig is XD
Prima mee vermaakt.

Dit vind ik persoonlijk de grappigste film ooit gemaak, vanaf begin tot het eind kapot gelachen

Het zijn de gekke bekken van Marlon, de elkaar opvolgende geslaagde grappen en parodien, de muziek , de sfeer, de moslim neger die toch liever met n blanke vrouw heeft, de invalide die danser droomt te worden, er is geen komedie hierna gemaakt (behalve misschien little miss sunshine of Fargo, maar is toch andere genre) die mij zo aan het lachen maakte, drink wat, rook wat en ga dan deze fim kijken,

avatar van arno74
jim jim schreef:
(...) er is geen komedie hierna gemaakt (behalve misschien little miss sunshine of Fargo, maar is toch andere genre) die mij zo aan het lachen maakte, drink wat, rook wat en ga dan deze fim kijken,

Goeie tip om van deze film te kunnen genieten, ik heb het alleen niet opgevolgd, en ik ken ook de Hood-films niet, wat de waardering ongetwijfeld niet ten goede komt. Harold & Kumar Go to White Castle (2004) vind ikzelf beter en is van ongeveer dezelfde categorie humor.

Wat het niveau Little Miss Sunshine betreft vind ik We're the Millers (2013) in de buurt komen. Juno (2007) is ook erg grappig, maar is weer een hele andere stijl.

avatar van tattoobob
Toen parodiën op films nog leuk waren

avatar van jippie2010
Sommige stukken waren zeker leuk, en ik hou wel van absurd,
maar dit was me veels te vaak flauw en makkelijk. *2.0

avatar van Aapje81
Het eerste half uur van deze parodie waren zeer verdienstelijk. Er zit ontzettend veel zelfspot in en het tempo was opmerkelijk rustig. In dit deel van de film heb ik dan ook een aantal keren hard gelachen.

Daarna leek het wel of alle inspiratie op was en bleef er eigenlijk niet veel meer over dan een samenraapsel van een hoop zwakke sketches. Dit zorgt ervoor dat de lijn uit de film verdwijnt en ook de humor stelt ineens niets meer voor. Kortom er had veel meer in gezeten.

Matig.

Ik heb gewèldig om deze film kunnen lachen. Echt wel mijn humor. Superflauw, slaat helemaal nergens op en dat maakt het nou zo leuk.
Jammer dat de grappen in de laatste half uur een beetje op raakten. Dat betekent niet dat de laatste half uur slecht was, maar de grappen werden wel een stuk minder.
Maar ik vind hem geweldig.

avatar van Nocturnal
De beste parodie die ooit is gemaakt vind ik.

avatar van Thorak
1 Wayans in een film is al te veel, laat staan 2! Die gasten zijn echt alles behalve leuk.

avatar van wolferl
Thorak schreef:

Er zitten wel 6 Wayans in deze film.

avatar van DutchTakeshiro
Ik schaam me er een beetje voor om te zeggen dat ik me aardig heb vermaakt met deze film. Don't Be a Menace is een film die een aantal grappige scenes heeft die op de lachspieren werken. Uiteraard is de humor flauw maar dat zijn we gewend van de gebroeders Wayans. Het is ook het enige wat ze kunnen maar als je op zijn tijd van flauwe humor houdt dan kan je prima bij ze terecht. Het verhaaltje is flinterdun maar wordt wel op een leuke manier uitgewerkt.

Marlon Wayans is eigenlijk wel het grappigste van het stel. Dat heeft hij ook eerder laten zien in films als Scary Movie. Bij Shawn Wayans heb ik het gevoel dat hij een bijrol heeft. Grappig om te zien dat maar liefst drie Wayans broers in de film spelen.

Ik kan verder weinig over deze film zeggen. Het is gewoon komedie van het laagste allooi. Je kan er tegen of helemaal niet. Voor het soort humor vind ik deze film niet eens slecht scoren. Er zijn parodieën gemaakt die zo slecht zijn dat je ze niet eens af kan kijken. Tja, misschien toch maar een film die ik snel moet vergeten, ongeacht de score.

avatar van Flat Eric
Flauw maar je wordt zeker getrakteerd op een een aantal geslaagde grappige momenten.
Alle clichés van de rap hip-hop in da hood scène komen voorbij, de ene grap komt daar beter over dan de andere.
Sommige scènes zijn echter wat rommelig en vormen niet echt een samenhangend geheel met de rest van de film.
Van alle films van de Wayans Brothers ben ik echt een fan van de humor van White Chicks (2004) maar deze "hood" parodie haalt het dus niet bij White Chicks.
Maar dat hoeft niet altijd. Met een drankje of een ander geestverruimd lekkers erbij is het prima te doen .

Iegh.

Ik ben niet zo geweldig goed op de hoogte van de Wayans comedies, behalve dan dat sommige mensen bij ze zweren en andere mensen er helemaal niks aan vinden. Heb wel wat nieuwer werk gezien, maar dat zwaar tegen.

Toch best ik best te porren voor een parodie, dus deze maar eens een kans gegeven. Verloren moeite zo bleek. Ik denk niet dat ik een grap tegengekomen ben waarmee ik effectief heb kunnen lachen. Nefast voor een comedy.

't Is ook niet zo dat ik geweldige fan ben van het bronmateriaal, toch had ik wel de indruk dat ik de meeste grappen kon herkennen en inschatten. 't Is dus zeker niet dat ik het gevoel had dat er een hoop grappen verloren gingen, het was gewoon absoluut niet grappig. Erg simpele, voorspelbare en banale humor.

Niet geholpen door slecht acteerwerk, lamlendig filmwerk en erg slechte timing. Deze comedy deed eigenlijk niks goed, de score spreekt dan ook voor zich. De hoge score hier en op IMDb verbaast me dan ook serieus.

avatar van Woland
Veel leuker dan de titel wordt het niet, en ook dat is al niet zo'n hele geslaagde grap. De Wayans Brothers heb ik nooit eerder een volledige film van gezien, voornamelijk omdat ik wat ik wel van ze ken behoorlijk flauw vond. En dat bleek terecht: een samenhangende film is het nauwelijks, en deze serie sketches en parodieen op scenes uit de Hood-klassiekers (en films die de status van klassieker bij lange na niet halen) is slechts bij hoge uitzondering grappig. Meestal is het heel hard niet grappig, en dat overdreven gedoe van iedereen ging me ook steeds meer tegenstaan. Deze boutfilm zal voorlopig ook wel m'n laatste Wayans blijven.

avatar van Chelsea94
Voor eventjes was het wel oke maar na 3 kwsrtier had ik het allemaal wel gezien.

Grappige en vermakelijke film!