Lake Placid: The Final Chapter (2012)

Horror

geregisseerd door Don Michael Paul
met Daniel Black, Yancy Butler en Robert Englund

Een stroper, Jim Bickerman, begeeft zich naar Black Lake om de eieren van de zeldzame krokodillen die er leven te stelen. Tevens wil hij de krokodillen afschieten voor hun huiden. Ondertussen richten de krokodillen - die levensgevaarlijk en enorm groot zijn - een bloedbad aan. Het is aan de nieuwe sheriff om hen te stoppen.

avatar van galaxydriver32
Hier zaten we echt op te wachten...

avatar van hannes64
Ammenooitniet.

avatar van xxERWINxx
Deze moet heel erg bloederig zijn, een echte horror dus! Ben benieuwd!

avatar van AmazingPP
Geloof het of niet, maar ik heb wel eens beroerdere films gezien dan deze. Het acteerwerk is hier nog "redelijk" te noemen. Alleen is het zo jammer van die ongelooflijk neppe special effects. Je ziet gewoon af en toe dat ze met een emmer "bloed" gooien. Na het aller belabberste deel 3 had deze van mij ook niet gehoeven. Toch uitgekeken.... 1 *

avatar van 606
What's next, The Final Chapter Part 2.

Ik denk van wel

avatar van Keane1983
Ai ai ai ai ai, ik kan wel janken dat ik hier mijn tijd aan heb gespendeerd.
De SFX zijn anno 2013 echt ver beneden pijl, acteerwerk stamt ui de tijd dat GTST net begon en het verhaallijn is erg voorspelbaar.
De personages zijn in mijn ogen erg doorsnee en slecht uitgewerkt. Tevens heb ik me zo lopen te irriteren aan " de krokodillen vang vrouw" met haar agressieve houding!!!!
Nee dit was het echt niet en kan het ook niemand aanraden, maargoed smaken verschillen.
Van mij een 1.0*

avatar van Phantasm
Het viel mij reuze mee, er zijn wel slechtere films dan deze, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van xxERWINxx
Gekeken, film was redelijk, zaten soms wel leuke scenes in, maar de acteurs vond ik minder en de krokodil zag er niet echt uit.

avatar van Richard_Voorhees
Een nogal matig filmpje uit dit subgenre van de horror.
Het is een film zoals er zoveel zijn in dit subgenre: een nogal goedkoop, met de computer in elkaar gezet gemuteerd wezen (in dit geval een enorme krokodil) die moordend paniek weet te zaaien onder een aantal mensen.
De CGI bij de moorden ziet er ook erg goedkoop en daardoor ook helemaal niet geloofwaardig uit.
Het verhaal is wel heel erg geïnspireerd door Piranha, Jaws en Alligator en het acteerwerk is matig tot slecht. Robert Englund is nog wel best vermakelijk als de foute, krankzinnige stroper.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Het was compleet langs me heen gegaan dat het vermakelijke Lake Placid uit '99 alweer drie vervolgfilms heeft uitgepoept. Het tweede en derde deel heb ik niet gezien, maar dat is geen enkel probleem (ook al keert een karakter uit deel 3 schijnbaar terug in deze film); het verhaal en karakters blijven dusdanig flinterdun dat je met je oren en ogen dicht alles nog prima volgen kan. De zelfspot, geestige karakters en aardige vertolkingen die het origineel nog had zijn ingeruild voor de meest belabberde acteurs, die hun oersaaie karakters door de meest verschrikkelijk soap-perikelen moeten slepen. Tienerliefde, moeder-dochter, vader-zoon én man-vrouw relaties komen voorbij. En ondertussen maakt een foeilelijke CGI krokodil wat mensen van kant.

Robert Englund lijkt het inmiddels gewend te zijn om in een film die ver beneden zijn niveau ligt te moeten spelen en deze nipt van de ondergang te moeten redden. Alsof hij er een sport van gemaakt heeft. Hij is dan ook de enige die de film naar een iets hoger niveau weet te tillen en zijn karakter kent nog wel een aantal geestige momenten. Dát in combinatie met de lachbuien die je kan krijgen tijdens het zien van die berg pixels die een uit de kluiten gewassen krokodil moet voorstellen, heb je toch nog wat vermaak. Verder is Lake Placid: The Final Chapter iets om gewoon snel te vergeten en dat zal ook niet veel moeite kosten. Nu maar afwachten tot er nog een hele zooi goedkope sequels zal verschijnen, want sinds Friday the 13th en Puppet Master weten we dat een subtitel als 'The Final Chapter' ook niet echt serieus te nemen valt.

1,5 sterren.

avatar van barcam
Altijd leuk om Robert Englund aan het werk te zien. Deze feature creature horror heeft wel erg nepperige krokodillen maar valt dankzij zijn slechte acteurs en emmers ketchup nog best te pruimen als je een fan bent van B-films.

avatar van puppet master
Deel 4 van de reeks e ze worden steeds slechter maar de meiden zien er nog goed uit.
Fijn voor de verzameling en je kan meepraten dat je de film gezien hebt, maar daar blijft het ook bij. Ze worden er niet beter op de vervolgfilms en je zou denken als ze in de jaren betere technieken hebben dat het er allemaal niet zo nep uitzag, maar helaas....
In de kast naast de andere 3 delen, leuk voor de collectie...

avatar van PascaL
Voor het dramatische SFX gebruik was dit nog niet eens zo heel gek gefilmd en geacteerd.. nu maar stoppen er mee

ipman-99
"It's Anything But Tasteless!" ... " !!!

Geschift 4-de deel !!! Emoji!!! 'Lake Placid 4' is heerlijk vierde deel in deze
horror franchise. De effecten zijn ook een tikkeltje 'minder fout' dan deeltje 3.
Een hoop rode ketchup en we kunnen weer heerlijk smullen van deze entertainment
volle Horror trip. Buiten de stoere tante Yancy Butler, krijgen we ook het gezelschap
in de cast van o.a Robert Englund ! De rest van de cast is ook niet mis ....
Daniel Black, Scarlett Byrne, Marina Gerginova Poppy Lee Friar,
Borisa Tutundjieva, Caroline Ford, Elena Boeva, ... !
Opnieuw ook naakt en schaars geklede chicks met vooral een heerlijke
vaart en tal van hongerige krokodillen ... !
Dat Robert Englund een 'neef' vertolkt van de familie Bickerman, mag
dan ook weer geen verassing heten !
Weer zalig van genoten van dit 4-De deel in al zijn vreugde en glorie !

avatar van xxERWINxx
Ik vind dit deel iets minder dan deel 2 en 3, we zien in deze film weer een herhaling van zetten, veel scenes zagen we ook al in de vorige delen zoals de oude hut aan het meer, de jongeren die weer een weekendje weg zijn. Leuk dat Robert Englund hierin meedoet, de krokodillen zagen er redelijk uit.
De film is vermakelijk, maar niet spannend, daarom iets minder dan deel 2 en 3.

avatar van jordandejong
Blijft een vermakelijke B-reeks, deze Lake Placid franchise (wat met deel 1 nog redelijk serieus en goed begon). Ook dit vierde deel valt er weer genoeg onzin te beleven. Het is wel even door die blije/gevoelige familiemomentjes bijten, maar wanneer het groepje eenmaal bij het meer arriveert kunnen de CGI slachtingen beginnen. Robert Englund werd voor dit deel overigens ook binnen gehengeld, ongetwijfeld werd als lokaas een stapeltje dollars gebruikt, want die man leent zich tegenwoordig overal voor voor een paar centen.

avatar van Shadowed
Guilty pleasure.

Ik heb deel 1,2 en 3 niet gezien, waarmee ik deze reeks in dus nogal wonderbaarlijke manier kijk. Ik ga denk ik deel 1 nog wel eens een keer kijken. Ik kon het overigens prima volgen, want de samenvatting van deel 1 was voor mij al genoeg.

Acteerwerk deed me denken aan GTST. Sowieso elk karakter deed me aan die serie denken. Acteerwerk was niet altijd goed maar toch niet heel slecht. Englund was best een leuke toevoeging en een tienerkamp dat aangevallen word kan ik altijd wel waarderen.

Toch wel een vermakelijke film heel stiekem, maar ik kan dit toch echt niet hoger geven dan een 4/10.

avatar van BlueJudaskiss
Veel beter dan het vervelende vorige deel. De personages zijn wat menselijker, de variatie aan locaties ligt wat hoger, en tegelijkertijd is de hoeveelheid bloot & (vooral) bloed omhoog geschroefd omdat het wel een onbeschaamde B-film blijft. Maar dan toch is het het verhaal dat meer op punten scoort, met goddank een kleinere rol voor dat vreselijk geforceerde personage van Yancy Butler. En Robert 'Freddy Krueger' Englund is charmant als altijd, wat hij ook doet.