Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid (2004)

Avontuur / Horror

geregisseerd door Dwight H. Little
met Johnny Messner, KaDee Strickland en Matthew Marsden

Een farmaceutisch bedrijf stuurt een groepje wetenschappers naar de jungle van Borneo om te zoeken naar een zeldzame zwarte orchidee. Deze plant bevat volgens de legende de sleutel tot de eeuwige jeugd. Wat de onderzoekers echter niet weten is dat de orchideeën al gebruikt worden door tientallen hongerige anaconda's, die vanwege de krachtige plant zijn uitgegroeid tot onverwoestbare moord- en vreetmachines.

avatar van knusse stoel
filmofiel schreef:
Ik heb me kostelijk vermaakt met deze film al was het niet echt een kwaliteitsfilm, hij kijkt lekker weg en is erg voorspelbaar. Verstand op nul en blik op oneindig. De weg naar de eeuwige jeugd gaat niet zomaar over rozen wanneer een uit de kluiten gewassen anaconda een paar flutwetenschappers hun pad kruist. Saillant detail is de spin die erin voorkomt, een z.g. 'stone spider', dat arm beestje blijkt gewoon een gouden zijdespin te zijn, hartstikke onschadelijk en komt niet voor in Aziatische contreien, of wat denk je van drijfnatte harde schijf welke gewoon een cd-romspeler blijkt te zijn. Maar zoals ik al bedoelde: niet over nadenken, gaan met die banaan.
i

Een mooi verhaal wat ik graag zelf had neergezet.
Vooral dat van de spin is een teken aan de wand van het pre-onderzoek van de film.
Toch vond ik het ook een leuke film en heb mij er ook mee vermaakt tot het moment aan het einde dat ik de kamer waarin ik zat, weer in beeld kreeg. Een teken dat de grijze cellen weer begonnen te fuctioneren.

een leuk vervolg.heb weer genoten net als in het eerste deel.weet eigenlijks niet welke ik het mooist vind 1 en 2 vind ik beiden heel erg leuk.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, een goed en spannend vervolg op het 1e deel! Anaconda 1 met Ice Cube en Lopez blijft nog wel altijd de beste, daarna komt deze dan deel 3 en als laatste deel 4.
De slang is hier goed gemaakt, in ieder geval geen neppe slang gezien zoals je bij deel 4 wel ziet.
Spanning van begin tot eind, vooral het einde is erg goed!

avatar van Black Math
Een dag eerder Anaconda gezien en in mijn bericht daar klaag ik over de biologische ongeloofwaardigheid van de film, met name wat betreft de agressie en de grootte van de beesten. Deze film gaat precies in op deze punten: de slangen niet langer meer mensen aan als ze al gevoed zijn en er wordt ook een nogal fantasievolle verklaring voor de grootte gegeven. Wat de fantasie betreft kan ik erin meekomen, het is uiteindelijk film, maar het is wel jammer dat anaconda's louter in Zuid-Amerika leven, dus wat doen we in Borneo, waar eigenlijk ook geen tijgers leven (dat wist ik eerlijk gezegd niet, en dit leerde ik door de reacties hier). Maar om helemaal consequent geografisch fout te zijn, had men de tijgers moeten vervangen door jaguars denk ik.

In ieder geval lijkt deze film een tikkeltje serieuzer te zijn dan de voorganger, al is het plot in zekere zin gewoon een kopie )een crewlid heeft andere belangen en offert daar gewillig zijn collega's voor op.) Het acteerwerk is erg matig, met name de kapitein van het schip klinkt wel erg monotoon. Maar ook genoeg ergernis door de personages. Met name die gast die van alles in paniek raakt. Helaas overleeft hij de film terwijl ik er niet op kon wachten dat hij opgegeten zou worden. Waarschijnlijk omdat het teveel van het goede zou zijn geweest om allebei de zwarte personages op te laten eten, wat mij betreft was de ander in leven gebleven.

Al met al is dit net zulke pulp als de voorganger. In bepaalde opzichten iets beter, maar in andere opzichten slechter, waardoor ik op hetzelfde eindoordeel uitkom: 0,5*.

avatar van Elchapo
Deze is goed..........goed slecht welteverstaan......‍♂️Wat een drama en een neppe bedoeling,in tijden niet zo'n bedroevend vehikel gezien.0.5 stars.

avatar van mcdaktari
Wat is dit echt slecht geacteerd, gewoon triest. Je ziet gewoon dat het nep is. Zo zou ik het ook nog wel kunnen.

avatar van bjerik76
geen SSSSSSS maar eerder zzzzzzzz of pffff .
wat een slecht gekronkel van acteren en effecten.

pluspunt, de natuur, en daar hebben ze niks voor hoeven te doen.

avatar van woeler82
Wat een shit film , alleen de mooie dames geeft de film een beetje flair, maar voor de rest kun je beter
deze film overslaan, deel 1 was het aankijken nog waard.

avatar van BlueJudaskiss
Lekker tussendoortje dat mooier is gedraaid dan gebruikelijk bij dit soort films - de film werd nog wél in de bioscoop uitgebracht tenslotte. Over personages en speciale effecten maak ik me hierbij nooit zo heel erg druk: zolang het me boeit ben ik al tevreden en dat was hier redelijk her geval. Een dun verhaal dat al snel verteld is, dus moet er e.e.a. worden opgevuld met gemene spin en een handjevol bloedzuigers, allebei grappig.

Hap, slik, snel weer vergeten maar met die kleine 90 minuten dat het duurde heb ik me prima vermaakt.