Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid (2004)

Horror / Actie

geregisseerd door Dwight H. Little
met Johnny Messner, KaDee Strickland en Matthew Marsden

Een farmaceutisch bedrijf stuurt een groepje wetenschappers naar de jungle van Borneo om te zoeken naar een zeldzame zwarte orchidee. Deze plant bevat volgens de legende de sleutel tot de eeuwige jeugd. Wat de onderzoekers echter niet weten is dat de orchideeën al gebruikt worden door tientallen hongerige anaconda's, die vanwege de krachtige plant zijn uitgegroeid tot onverwoestbare moord- en vreetmachines.

avatar van D.Toretto
Na het redelijke eerste deel vond ik dit maar een tegenvaller. Het verhaal zelf zit wel goed in mekaar, maar het grafische gedeelte valt tegen. De slangen bewegen onrealistisch snel, waardoor het totaal niet angstaanjagend is.

juhnzun
Vermakelijke film
het is me echter een groot raadsel waarom zoveel deze film een vervolg noemen op anconda uit 1998 ?
zie totaal geen link met anaconda uit 1998 en ook totaal verschillende spelers

het verhaal was opzicht wel goed vond ik hoor en het was best vermakelijk.

Voormij is deze tochwel de beste van de 4 Anaconda Films. Verhaal is redelijk, special effects vond ik goed (beste van de 4 films), en zeer mooie locatie.

avatar van Q Jones
Dit is nou een lekkere pulp film die je niet te serieus moet nemen, De special effects zijn wel redelijk tot goed. Messner zet een stoere held neer en is zeer overtuigend.

De rest van de cast valt een beetje tegen vooral die bad guy vond ik meer een sukkeltje dan een angst aanjagend iemand.

Al met al ik heb me goed vermaakt en doe er zelfs een half sterretje bij, want de sfeervolle jungle beelden zijn toch wel heel mooi in beeld gebracht.

avatar van yeyo
juhnzun schreef:
zie totaal geen link met anaconda uit 1998 en ook totaal verschillende spelers

Duidelijk nog nooit van een 'in name only' sequel gehoord.

GuyB
Anaconda 1 : 1 ster
Anaconda 3 : 0.5
Anaconda 4 : 0.5

Dit is de Anaconda weer ik het eerst kennis mee maakte, geen meeloper maar het gemiddelde is terecht iets hoger dan de andere Anacondas... Dit omdat special-effects echt wel meevielen ivm de vervolgen en de locatie ook veel leuker was, maakt het direct een waardige B-productie.

avatar van Q Jones
Gewoon uitstekend vermaak en de beste van de serie, anaconda 3 was zwaar bager en bij vier heb ik niet eens de moeite genomen om hem te kijken. Niet te min deze film wist mij zeer te vermaken en had ook nog een vrij goede cast.

avatar van movie acteurs
Vervolg op het niet al te beste eerste deel.

Niet goed maar wel even slecht als zijn voorganger. Nog wel middelmatig vermakelijk filmpje. Vooral het camera werk ziet er hier nog redelijk prettig uit. Daarvoor een 2,0.

avatar van moviemafketel
Redelijke B-film. Beetje een copy van Anaconda alleen dan met nog slechtere acteurs/actrices.
De slang is in het ene shot ook veel groter als in het andere shot. Ze verorberen hun prooi de hele tijd met hun bek, maar de zogenaamde grapjas mag het overleven, omdat de slang opeens wat anders wil doen met zijn prooi. Die levensbloemen zijn nog wel leuk bedacht. 1 ster, omdat het aapje wel goed acteerde

avatar van nightbreed
Dit was zo slecht dat ik deze film geen 0,5 kan geven.

Die geforceerde stem van die held was echt lachwekkend, het deed me steeds denken aan het alter ego van Jim Carrey (Hank Evans) in de film 'Me, Myself & Irene'.
Verder waren alle, maar dat ook écht álle, verwikkelingen zo cliché als het maar kan.

avatar van jollyjoker
mwa...mwa....een betere B-film. Goede setting, een goed achterliggend verhaal en een paar goede kills zoals het is deze films gebruikelijk is.

avatar van John Lee Hooker
Ik keek in een mand en kwam nog wat dvd's tegen.

Anacondas vind ik minder slecht dan ik had verwacht. Het was namelijk niet zo dat ik me continu heb zitten ergeren.
Ik vond het wel goedkoop dat ze de spanning gingen opbouwen in het begin doormiddel van dat aapje met sound-effects eronder.

Camerawerk was nog best oké.
Acteerwerk een beetje standaard. Vooral Bill Johnson was een robot.

Ik was weer bang dat de negro's als eerste gingen sterven. Gelukkig was die Casanova eerder aan de beurt en bleef die gozer met het petje in leven.

Plaatjes van de jungle zijn wel aardig maar de slangen hadden iets mooier gemogen.

Verder vliegen er nog wat onnodige ruzies doorheen met die aanstellers. Je gaat toch niet zitten klagen in zo'n situatie...

Voorspelbaar, aardig cliché, maar het keek wel weg.

puckb96
Mijn zusje heeft hem gezien en zei dat ie wel geinig was.

avatar van Donkerwoud
Als het eerste deel voornamelijk scoort omdat het J-Lo en Ice Cube in de cast heeft, dan kun je niet verwachten dat het vervolg van een hoogstaand niveau is. In die zin valt hij nog best mee. Het is eerder van een pijnlijke middelmatigheid dan dat het echt slecht is. Maar toch, ik heb de hele film met kromme tenen gekeken naar voorspelbare, irritante karakters en ridicule moordpartijen. De anaconda's in kwestie zijn overigens dan weer best schappelijk geanimeerd. Geen meevaller en geen tegenvaller, maar precies de ellende die ik me had voorgesteld.

John Lee Hooker schreef:

Daarentegen ben ik zeer verontwaardigd dat de jolige pretneger niet in de kaken van de anaconda is verdwenen Tussen zoveel acterend non-talent nog naar bovenkomen als het meest irritant, is ook een soort talent..ofzo.

avatar van RuudC
Donkerwoud schreef:

Dank je wel. Ik mag nu alle koffie van mijn scherm poetsen.

RuudC schreef:

Dank je wel. Ik mag nu alle koffie van mijn scherm poetsen.

En niet te vergeten Owen Wilson in deel 1

Q Jones schreef:
En niet te vergeten Owen Wilson in deel 1

Ik heb een zwak voor Owen Wilson.

Kan niet verklaren waarom, want de man heeft nul komisch talent. Het zal er ook mee te maken hebben dat de films waarin hij speelt niet altijd dramatisch slecht zijn.

avatar van xxERWINxx
Deze film viel me heel hard mee, best een spannende film waar veel gebeurd. Ook mooie natuur er om heen.

avatar van mnrk
I had this friend, who had this friend who shot documentaries, and he and his whole crew went down to the Amazon, and they were all eaten by snakes, and thats a true story

Deze 2e Anaconda film was zeker niet slechter dan de 1e...

Het verhaal is wederom gewoon redelijk en de gehele setting is wel in orde (zorgt voor een aangenaam sfeertje)...de anaconda's zagen er ook redelijk uit...

De groep acteurs voor deze film was gewoon in orde (past gewoon bij dit soort films)...

avatar van mjk87
Veel slechter dan deze krijg je ze niet, of het nu om spel, regie, beeld, special effects. Geef je geld dan een goed doel. Ook iets als een parodie voelde ik niet. Houdt in ieder geval m'n gemiddelde niet te hoog. 0,5*

avatar van Boeikens
Samen met de eerste de enige twee van de vier die ermee door kunnen.
Nooit goed maar heb er me toch niet mee verveeld.
De slangen zijn in ieder geval al beter dan die vorige.

In Borneo leven geen anaconda's.
In het begin van de film komen brulapen en een tijger voor...ook die leven niet in Borneo.

avatar van NYSe
Minder dan de eerste, omdat de Anaconda's daar tenminste nog een beduidende rol spelen. Hier is de indruk die ze op het publiek achterlaten nihil. Eén ster voor het charisma van Johnny Messner.

avatar van Alexander1900
Deel 1 vind ik goed te pruimen. Deze vervolg is een stuk minder. Het acteerwerk was niet altijd even best en soms zelfs vervelend en de film is niet spannend.

Net een voldoende.

avatar van filmofiel
Ik heb me kostelijk vermaakt met deze film al was het niet echt een kwaliteitsfilm, hij kijkt lekker weg en is erg voorspelbaar. Verstand op nul en blik op oneindig. De weg naar de eeuwige jeugd gaat niet zomaar over rozen wanneer een uit de kluiten gewassen anaconda een paar flutwetenschappers hun pad kruist. Saillant detail is de spin die erin voorkomt, een z.g. 'stone spider', dat arm beestje blijkt gewoon een gouden zijdespin te zijn, hartstikke onschadelijk en komt niet voor in Aziatische contreien, of wat denk je van drijfnatte harde schijf welke gewoon een cd-romspeler blijkt te zijn. Maar zoals ik al bedoelde: niet over nadenken, gaan met die banaan.

een redelijk amusant filmpje verveelt niet

ipman-99
"The Hunt For The Blood Orchid!" ... " !!!

Geschift 2-de deel !!! Emoji!!! 'Anacondas 2: The Hunt For The Blood Orchid' is het geschifte
vervolg op deel 1 uit 1997. Dit deel kan zich minstens meten met zijn voorganger, en beschouw
ik echt als één van mijn favorieten (Beestjes) films. De spanning is ruimschoots aanwezig
net zoals de vette effecten die echt wel schitterend zijn.
De cast is ook niet mis, met namen zoals o.a Johnny Messner, KaDee Strickland,
Salli Richardson en Matthew Marsden.
Johnny Messner speelt de stoere held van dienst in deze film en het het vrouwelijk
schoon wordt verzorgd door KaDee Strickland en Salli Richardson !
Dit is zo'n genre dat ik ook kan blijven zien, of de effecten nu goed of fout zijn ik kan
hier van blijven genieten. In dit geval spreken we van heerlijke effecten, dat zeggen
althans mijn 2 mooie ogen !

avatar van knusse stoel
filmofiel schreef:
i

Een mooi verhaal wat ik graag zelf had neergezet.
Vooral dat van de spin is een teken aan de wand van het pre-onderzoek van de film.
Toch vond ik het ook een leuke film en heb mij er ook mee vermaakt tot het moment aan het einde dat ik de kamer waarin ik zat, weer in beeld kreeg. Een teken dat de grijze cellen weer begonnen te fuctioneren.

een leuk vervolg.heb weer genoten net als in het eerste deel.weet eigenlijks niet welke ik het mooist vind 1 en 2 vind ik beiden heel erg leuk.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, een goed en spannend vervolg op het 1e deel! Anaconda 1 met Ice Cube en Lopez blijft nog wel altijd de beste, daarna komt deze dan deel 3 en als laatste deel 4.
De slang is hier goed gemaakt, in ieder geval geen neppe slang gezien zoals je bij deel 4 wel ziet.
Spanning van begin tot eind, vooral het einde is erg goed!