Beyond the Reach (2014)

Alternatieve titel: The Reach

Thriller

geregisseerd door Jean-Baptiste Léonetti
met Michael Douglas, Jeremy Irvine en Ronny Cox

Ben, een jongeman werkzaam als gids bij de jacht, wordt door de rijke zakenman Madec uit Los Angeles ingehuurd om op dikhoornschapen te jagen. Hun excursie in de Zuidwestelijke woestijn loopt al snel uit de hand wanneer de enthousiaste Madec per ongeluk een oude mijnwerker doodschiet. Vervolgens probeert hij Ben om te kopen in de hoop dit voorval geheim te houden.

avatar van brabusRUS
Matig.

De film begon goed en ook het tussen stuk was best vermakelijk. Leuke setting, ik heb wel iets met woestijnen. Ook die scene in dat huis van Charlie, wat volgens mij een oude goud mijn was o.i.d was leuk. De film had zelfs een klein beetje een western sfeertje. Alleen dat einde was in mijn ogen behoorlijk slecht. Waarom zou je in nou terug komen, alleen maar risico.
Die Mercedes G63 AMG 6x6 is erg leuk, maar het sloeg natuurlijk nergens op dat ie Duitse Stuttgart platen had. Nu had ik telkens gevoel, zodra die auto in beeld kwam, dat ik naar een reclame van Mercedes zat te kijken.

avatar van Smugmarty
Leuke setting hoor ..daar niet van, ik ben best te porren voor een beetje Nat Geo natuur Canyon achtige dessert omgeving.
Maar werkelijk spannend en realistisch wordt de film helaas nergens. Het moment waar de plotwending plaatsheeft is nog wel aardig en geloofwaardig maar daarna wordt het al snel en beetje "I know what you did last summer".
Kosten van de film (exlcusief fee voor Douglas) zijn alsvolgt:
Huur dure Mercedes pickup € 2.500,-
Huur semiauto matsche sniper rifles 750,-
20 staven Hollywood Dynamiet € 1.500,-
Tarief B-acteurs € 20.000,-
Camerawerk € 35.000,-
Totaal € 59.750,-

Slim gebudgetteerd lijkt mij zo!

Leuke nieuwe acteur, wellicht volgende keer beter?

avatar van brabusRUS

Hoe kom je hier bij?

avatar van Smugmarty
brabusRUS schreef:

Hoe kom je hier bij?

Dat verzin ik ter plekke op basis van de eenvoudige setting, minimale cast en desolate omgeving

Spannende "woestijn" thriller met een uitstekende Michael Douglas als psychopaat-miljardair.
Weer een bewijs dat men met weinig geld en/of speciale effecten ,toch een goede film kan maken.
Alleen het einde vond ik iets minder;waarom daar de "afrekening"?(zonder iets te willen verklappen.)

avatar van james_cameron
Matig thriller-werkje, waarin Michael Douglas als verveelde miljonair noodgedwongen de strijd aangaat met een lokale gids in de amerikaanse woestenij. Prachtig qua locaties en mooi in beeld gebracht, maar de plot is erg dun, net als de personages. Douglas heeft er evenwel zin in en zorgt ervoor dat dit nog net het aankijken waard is. Tot het vreselijk slappe en misplaatste einde dan, want daar lusten de honden geen brood van.

Slappe thriller met een matig verhaal dus alleen maar slapper wordt en uiteindelijk in een waardeloze climax strandt. Douglas speelt een voor hem dankbare rol en doet dat met twee vingers in de neus, maar is nog wel vermakelijk in sommige scenes. Toch gaat het te ver zeker als hij met een cocktail in de stoel naar de vluchtende Ben gaat kijken bijvoorbeeld. Daarnaast is het lastig om sympathie voor Ben te hebben, waardoor dus eigenlijk alleen het mooie landschap nog de moeite van het kijken waard is.

avatar van handelaar
Is meer zo'n Rutger Hauer filmpje, moet Michael niet doen.

avatar van hoffhaan
Aardig niet bijzonder. 3.0

avatar van Filmkriebel
Vond het een goede survival-thriller. Niet dat het een baanbrekend meesterwerk is, maar de situatie waarin woestijngids Ben verzeild raakt is pijnlijk genoeg om de spanning op te drijven in een prachtig verschroeiend decor. Michael Douglas zet een steenrijke schoft neer die je echt gaat haten. En hij heeft geen enkele moeite om de kijker daartoe aan te zetten. De acties van de beide hoofdrolspelers zijn niet steeds logisch maar toch heb ik mij daar niet erg aan geërgerd en heeft de film me in één trek tot het einde meegekregen.

avatar van schram101
Leuk om Douglas in een klein werkje als dit te zien. Hij kan dit rolletje ook prima hebben. Zijn personage is dan wel weinig boeiend, Douglas maakt hem nog best interessant. De locatie van de film werkt ook wel mee, de desolate hitte is thuis bijna(!) te voelen. Dan zijn de pluspunten van de film eigenlijk wel genoemd. Hoewel het nog aardig begint, is de film nauwelijks geloofwaardig, het einde ronduit tenenkrommend en duurt de film een klein kwartier te lang.

Maar goed, mogen we hier eigenlijk wel meer van verwachten?

avatar van filmkul
Aardige low budget thriller die dankzij Douglas net boven gemiddeld uitkomt. De film verloopt best vlotjes en is soms best spannend. Hij houdt je ook vast om te blijven kijken. Het verhaal is echter op veel punten ongeloofwaardig, om over het einde maar te zwijgen. Verder ziet de film er visueel best aardig uit en laat Douglas zien dat hij kan acteren. Irvine doet het overigens ook niet slecht. 3.0

Prima thriller met een minimale cast.
Michael Douglas in goede doen en ook de jongeling Jeremy Irvine doet het prima.
Goed verhaal in een uniek decor.
Het kon me allemaal wel boeien !!

avatar van Worrel
Goede thriller. Kijkt lekker weg. Het eind had iest spannender gemogen.

Twee dingen haalden mij over de streep om naar deze film te kijken. de westernsfeer en Michael Douglas. Ik werd niet bedrogen.
Michael Douglas als de maniakale rijkaard Madec was als slechterik blijkbaar in zijn element (hij produceerde de film ...). Maar ook Irvine als Ben is in zijn rol geloofwaardig. Prachtige beelden en een goede soundtrack doen ook veel.
Het is wel een hele krachttoer om met zo weinig personages toch een behoorlijke film te maken.
Begrijp best dat 'Rotten Tomatoes' de film slecht 34% geeft. Echt weinig.
Rijkaards denken te veel dat ze alles mogen. Ze mogen ook wel eens ervaren dat niet iedereen naar hun pijpen wil dansen.

avatar van Rodger
Wel een aardige zondag avond film, prima vermaak.
3.0**

avatar van wimaroca
slap verhaaltje, helemaal niet geloof waardig deze film,op heel veel punten,oa.is ie eenmaal bij de auto doet ie er niks mee

en het einde al helemaal

Matige film waarin een rijke zakenman op jacht gaat, maar hierbij een fout maakt als hij de trekker overhaalt. De film begint op zich wel goed, maar het kat en muis spelletje wordt al snel eentonig. Ook zijn de twee hoofdpersonages niet bepaald geloofwaardig (dit ondanks een prima casting van Michael Douglas).

avatar van DjFrankie
Fijne kat en muis film. Bleef me boeien tot het einde. Alleen dat was flut.

En nog geen dikhoorn schapen gezien.]

avatar van Elchapo
Spannende film,niets aan toe te voegen....3.5 stars.

avatar van missl
Matig kat en muis spel wat totaal onrealistisch is. Douglas redt het nog een beetje maar over het algemeen is hier niet veel aan. De omgeving is wel mooi.