Barda (2007)

Turkije
Drama / Thriller

geregisseerd door Serdar Akar
met Nejat Isler, Burak Altay en Sezen Aray

Op een doodgewone nacht zitten de tussen de 17 en 25 jaar oude Nail, Nil, TGG, Aynur, Ali?, Sevgi, Pelin en Cenk in een bar. Net dat ze de bar willen verlaten komen vijf gewapende mannen de bar binnen, die alle aanwezigen in gijzeling nemen. Hun handen en voeten worden vastgebonden, en ze worden gemarteld en verkracht. Ze realiseren zich dat hun leven nooit meer hetzelfde zal zijn.

Justice4All

avatar van Santino Corleone
De trailer ziet er leuk uit..

avatar van onelastgoodbye23
ppff.. ik wil zo graag naar deze film:S enig idee of die naar Nederland komt? de soundtrack van üçnoktabir is geweldig! en de film lijkt me ook geweldig..

film is leuk gister gekeken.verhaal is leuk bedacht..maar super minpunt

het einde...heeft echt een kut slot...begreep er geen reed van...

avatar van Santino Corleone
Een van de beste Turke films van de laatste jaren.. Goed opgebouwde verhaal met goeie scenes. Nejat Isler en Hakan Boyav vond ik erg goed spelen. En er is ook niks met het einde, het verhaal zit gewoon goed in elkaar. Het enige minpuntje is dat er veel gescholden wordt vond ik weer jammer maar dat hoort er ook een beetje bij..

Het is een goede film en ik verbaas mij niet als Barda in de prijzen valt..

Burak18
Tragische film..
deze film deed me herinneren aan een ervaring dat ik zelf meemaakte in Turkije

In een soort nachtclub achtige bar

ik zat er met mijn vriendin totdat er 3 van zulke types binnen kwam
je kan wel raden wat er daarna gebeurde gezeik met de obers en andere gasten.. maar goed het liep niet uit tot verkrachtingen en mishandelingen ( =

Dit is echt een aanrader.. een TOPfilm.. !! jammer dat ze teveel schelden..

4,5 sterrenn !!

avatar van GioFunny
Fan tas tisch gewoon. Acteerwerk was gevaarlijk goed !! Goed verhaal. Schijnt ook waargebeurd te zijn toch?

De film begint echt in de bar, na de vechtpartij. Daarna ben je gewoon verplicht zonder pauze af te kijken.

onurdirenc
ik kijk toch wel met verbazing naar deze film want die mensen die die bar inkomen en al die elende veroorzaken hebben niet echt een rede vooraf het zou beter zijn als ze een echt goede rede hadden dan zou het een betere drama zijn
zeker geen film om met familie te kijken te veel scheldwoorden maar die passen er eigelijk wel bij
cijfer: 3.5*

avatar van GioFunny
het gaat in ieder geval om gefrustreerde mannen die het even zat zijn van dat rijkeluiskinderen. Het zijn criminelen, die onder invloed waren. Soms overkomt dit je ook zonder een reden vooraf... dan maakt deze film juist realistischer. Hoe beter wil je deze drama hebben dan..

onurdirenc
meer duidelijkheid

avatar van GioFunny
Ik denk dat je nog een keer moet kijken.

In 1 scene vertelt het al duidelijk genoeg.

In de voetbalzaal, vraagt 1 van de dames, waarom doe je dit? Dan legt hij het haarfijn uit.

Heb hem zojuist gezien, ben nog steeds onder de indruk. een succes van Serdar Akar. als je je verveelt en je wilt een goed film zien op de zaterdagavond.. dan moet je hem zeerzeker zien !!!

13 in een dozijn film.
slecht geacteerd en uitgewerkt.
Ik vraag me af wat serdar akar zelf heeft "toegevoed" in deze film.
Gemide die ik zelf ook slecht vond was zelfs beter dan dit.

avatar van Leo1954
Wat een nare film. Lijkt wel horror. Wat voegt dit toe?