Deadwood (2019)

Alternatieve titel: Deadwood: The Movie

Western

geregisseerd door Daniel Minahan
met Ian McShane, Timothy Olyphant en Kim Dickens

Het verhaal begint tien jaar na de gebeurtenissen uit de televisieserie. South Dakota is soeverein verklaard. Hearst, die intussen de titel van senator draagt, keert net als Alma terug naar Deadwood. Hij wil telegraafmachines installeren in het stadje, maar deze nieuwe ontwikkeling komt maar niet van de grond. Trixie en Star komen voor een verrassing te staan.

Ik ben niet zo van series en dus heb ik deze serie niet gezien. Het komt mij voor dat dat een handicap is bij de waardering van deze film.
Ik moet zeggen dat de entourage authentiek oogt. Maar het verhaal vond ik daarentegen niet geweldig, mede omdat ik de onderlinge relaties tussen de diverse personages niet altijd goed thuis kon brengen.
Al met al heeft de film mij toch wel vermaakt, maar erg enthousiast ben ik nu ook weer niet.

avatar van S. Russell
Broodnodige afronding van de serie, met een weerzien van alle hoofdrolspelers (een prestatie op zich in deze tijden, na tien jaar). Het einde van deze film vond ik nog net iets afgeraffeld, helaas. Een serie slides over de rest van de levens was welkom geweest, maar ik meen te hebben begrepen dat de regisseur eigenlijk nóg een Deadwood-film had willen maken.

avatar van toscana99
Prima film, geeft je echt een goed idee hoe het er toeging in het wilde westen. Ps: Ik heb de serie niet gezien.

avatar van Broek
Was aan de film begonnen. Had idd het gevoel dat ik iets miste omdat ik de serie totaal niet ken.. ik zal dan ook voorlopig nog geen waardering toekennen. Het taalgebruik was het eerste wat me opviel.. misschien zit ik ernaast hoor maar gebruikte ze echt dat soort grof taalgebruik in het wilde westen? of is dit juist iets wat aan de serie plakt? To be continued als ik de serie heb geziem zullen we maar zeggen dan....

avatar van Brix
Broek schreef:

Dat was ook een van de dingen die mij aanvankelijk stoorden aan de serie, en op den duur echt ging irriteren omdat het maar door bleef denderen.
Het lijkt mij schromelijk overdreven.

avatar van Skuller
Ik heb de serie helaas niet gezien, vandaar mijn niet al te hoge waardering want als op zichzelf staande film vond ik hem niet boeiend.

avatar van Drifter
Pazmaster schreef:
Valt een beetje tegen. Ik ken de serie niet maar dat dit voortkomt uit een serie verbaast me eerlijk gezegd niet, het acteerwerk laat namelijk veel te wensen over. Veel personages zijn karikaturen, de aankleding is mager en de gehele sfeer klopt niet met wat een western moet uitstralen. Het is te gezapig, spanning ontbreekt en het verhaal is allesbehalve boeiend. Alles is ook echt op het niveau van een televisieserie, en dat is voor mij niet goed genoeg om van te kunnen genieten. Misschien leuk voor fans van de serie maar ik vond er niet veel aan.

Zonder de serie te kennen vind ik er zo niets aan.
En het zal aan mij liggen maar de dialogen lijken google translate terwijl het de orginele tekst is en ik kreeg het idee dat ze de minst gebruikte engelse woorden opgezocht hebben in plaats van normaal spraakgebruik.

avatar van Dogie_Hogan
Binnenkort verkrijgbaar op Blu-ray.

avatar van david bohm
Vrij teleurstellende film. De serie vind ik aangenaam om te kijken met een prettig tempo en veel sfeer.
Deze film doet me denken aan een kerstaflevering. Hulde voor de poging maar dit kan mij niet echt bekoren.

david bohm schreef:

Inderdaad, de film is teleurstellend gezien de sfeervolle film. Over het algemeen blijkt de film goed te zijn ontvangen. Ik vond hem nooit spannend of boeiend. More of the same, maar dan in 100 minuten of zo. De entourage blijft prachtig, en het plaatsje Deadwood zelf een icoon in het Wild West legendes.