Lake Placid (1999)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Komedie

geregisseerd door Steve Miner
met Bill Pullman, Bridget Fonda en Oliver Platt

De schrik slaat de bewoners van Lake Placid om het hart wanneer het aangevreten lijk van een duiker aan de oevers van het meer wordt gevonden. Het gruwelijk verminkte lichaam vertoont sporen van een monsterlijk wezen, een fors uitgemeten tand markeert de beet waarmee de helft van het lichaam werd opgeslokt. Het rustige leven in de beboste regio is hiermee op slag veranderd. Een team van stadse onderzoekers komt naar het platteland om letterlijk de waarheid boven water te brengen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ik ging deze film met superlage verwachtingen kijken, maar hij viel erg mee. "Goed" is een ander verhaal, maar ik heb echt een paar keer flink in een deuk gelegen. Echt spannend was de film dan ook niet. 2 en een halve ster.

De one-liners waren echt briljant.

avatar van jackie
Gewoon een leuke film !

Best leuk, beetje saai maar wel spannend op het eind !

goed is zeker een ander verhaal, maar dat weet je van te voren als het verhaal over een 15 m grote krok. gaat!!!!

Herald
Het is een leuke film, maar niet dankzij de krokodil. De 4 hoofdrolspelers maken het een amusante zit en als bonus krijg je er een bovenmaatste krokodil bij.

was dit nou een horrorfilm of een horrorparodie? heb er me in elk geval mee geamuseerd.

avatar van Hemdale
Redelijke film niet echt origineel maar wel vermakelijk.

Ik heb me weer prima vermaakt. Weer erg gelachen om de one-liners.

[Upon finding a decaying toe]
Hector: Is this the man that was killed?
Sheriff Hank Keough: He seemed... taller.

MaTtIeBoY
Wat een ongelofelijke sadistische rotfilm. Hij wou trouwens ook maar nooit spannend worden. 0,5 ster

Erg vermakelijk... al is het alleen maar om die Golden Girl te horen zeggen: "If I were a man, this would be the point where I'd tell you to suck my dick!"

Reinbo
Erg flauw, geef mij maar Alligator (1980)

Reinbo schreef:

Erg flauw, geef mij maar Alligator (1980)

ja die is echt vele malen beter.... hahaha

benjamin_007
Niet zo grappig (soms zelf saai), maar tog een goede film!

Vermakelijke monsterfilm over krokodil van 9 meter. Het acteerwerk is goed en de krokodil is ook wel goed gemaakt. Zeker veel beter dan Crocodile.

avatar van jassonn
Vond hem ook best vermakkelijk ja, hier en daar ook erg gelachen. 2,5*

djelle
Heel vermakelijk. Vooral dankzij de leuke gore en enkele prachtige, verassende scenes (bv dat stukje waarin die beer overmeestert wordt door die krokodil die op een totaal onverwacht moment tevoorschijn komt! geniaal!)

Er waren tijdens de film wel veel momenten die erg repetitief en voorspelbaar waren, soms erg saai of oninteressant (vooral de gesprekken, bepaalde gebeurtenissen en handelingen). Dat deed de film weer wat naar omlaag zakken. Het had veel clichés en hier en daar wat een gemakkelijke uitwerking.

Anderzijds moet ik zeggen dat er meestal juist op tijd (verlossende) afwisseling inzat, en de nodige viezigheden waren ook onderhoudend in beeld gebracht. Al bij al heb ik me zeker goed vermaakt (voor goreliefhebbers -waaronder ik natuurlijk- is dit wel aan te raden hoor!), maar het is geen heerlijke topper-favoriet van mij. 3*

avatar van HammerHead
Heerlijk onzinnige en ongelofelijk voorspelbare Jaws rip-off.

nathan_666
eindelijk nog eens een realistische krokodillen film.
heerlijke special effects,. het einde was cool toen er plots een 2de krokodil afkwam en dat die gast zijn kop afschiette. . heerlijke film.

avatar van maurice74
Vermakelijke hommage aan de tweederangs monsterfilm.

avatar van Tara
Vind Oliver Platt altijd wel geinig.
Hij moet ook wel leuk zijn, want die krokodil slaat nergens op!

avatar van maurice74
Flatliners was inderdaad een geinige film.

Deze film vond ik lekker ontspannend. Toen ik 'm voor de 4de keer zag...

Ik zie graag films met beestjes (zoals geweten denk ik), en deze kan er best mee door. Er zijn verschrikkelijk domme dierenfilms (shark attack 2, ...), maar deze is helemaal niet slecht!

Een beetje griezelen hier, een beetje lachen daar, ... Ook dat vrouwtje dat de krokodil grootbrengt vond ik wel een goeie vondst.

avatar van BoordAppel
Best leuk. De film neemt zich niet al te serieus en heeft leuke acteurs en af en toe een goede grap. De special effects vielen me ook niets tegen. De relatief lage waardering verbaasd me.

Gleeson had trouwens wel moeite om zijn accent te verbergen, of is Keough een Ierse achternaam?

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Films als Shark Attack en consorten kunnen hier nog veel van leren. Steve Miner laat zien waar hij goed in is en toont ons een amusante horror met een grote knipoog. De film bevat gortdroge dialogen, geestige personages en neemt zichzelf (godzijdank) geen moment serieus. En tja, dan blijkt dat dit soort werkjes als hersenloos vermaak toch erg goed kunnen werken. Mits de makers maar de juiste instelling hebben.

3 ruime sterren.

leuk film, grappig en goed gespeeld! had ik niet verwacht... 3*

avatar van mikey
Domme film die beslist niet spannend werd. En al helemaal niet grappig, maar dat kan ook zijn omdat ik hem in het duits zag. Miner heeft betere films gemaakt 1.5

het eindshot was wel bijzonder droog, tijdens de aftiteling.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het verhaal is opgegeten door de krokodil denk ik, want veel verschil met Piranha's, Frankenfish of zo is er niet echt. Wat de film wel beter maakt, is dat Lake Placid zichzelf niet serieus neemt. En het acteerwerk valt op zich nog goed mee. Zeker als je als acteur niet veel kanten uit kan. Vooral het sarcasme van Oliver Platt en de sheriff van dienst maken deze film de moeite om te kijken.

Een film om je tanden in te zetten...

avatar van FillumGek
Ik vond Bill Pullman wel goed spelen Verder was hij niet zo spannend maar hij keek wel lekker weg

avatar van fabbyke
ik heb de film wel uitgeken omdat er soms toch nog goede grappen in zaten 1.5*