The Rundown (2003)

Alternatieve titel: Welcome to the Jungle

Actie / Komedie

geregisseerd door Peter Berg
met Dwayne Johnson, Seann William Scott en Christopher Walken

Dwayne 'The Rock' Johnson speelt een premiejager die een schuld probeert in te lossen door in de jungle op zoek te gaan naar iemand. Hij ontdekt dat zijn doelwit niet de slechterik is die hij dacht dat hij was. Samen besluiten ze in de jungle op zoek te gaan naar rijkdom.

avatar van Daniël44
Aardige actie film met een beetje humor. Ook het acteerwerk is zeker niet slecht. Maar de film onderscheidt zich niet van andere actiefilms. Maar deze kan er zeker mee door.

Goed actiefilmpje, waar af en toe een lachje bij kwam. Meer niet.

Leuke actiefilm.
De vertolkingen vond ik goed, maar het is toch weer Christopher Walken die opvalt door zijn acteertalent, deze man is een van de weinigen die zeer goed is in serieuze films, maar ook voortreffelijk is in komedies.
Altijd leuk om hem bezig te zien.

avatar van Kondoro0614
Welcome to the Jungle

Leuke actie film met Dwayne Johnson als de echte ster. Waar ik zonder verwachtingen mee begon en die me best wel mee gevallen is. Ik kwam hem tegen op Netflix Nederland en mijn moeder begon te zeuren dat ze perse deze wou zien, achja.. Waarom niet? Dus daar kwam die dan haha! Leuk om een keer gezien te hebben!

Dwayne Johnson speelde een leuke standaard Dwayne rolletje, als echte hero die iedereen en alles aan kan.. Vallen van bergen? Nee, Dwayne overleeft zonder iets te hebben Maar hij deed het wel leuk, acteerde ook wel leuk en de actie scene's waren lekker! Seann William Scott deed het ook wel leuk.. Net zoals Rosario Dawson en Christopher Walken. Beetje standaard rolletjes die er leuk bij passen..Maar goed, het houd je wel vast. Trouwens die vliegtuig chauffeur, was dat nou Ewen Bremner? Zo ja, hij deed het ook super leuk.. Geinig accentje en acteerde leuk.. Ook het doedelzak stukje was leuk, ik vind dat best wel een mooi instrument.

Het verhaal in deze film is wel leuk en prima te doen.. Ook het concept is leuk.. Het stukje in de grot vond ik helaas tegen vallen.. Ook hoe Dwayne in 1x opeens al die gasten vermoord met wapens... Hoe ze van die berg afvallen, kun je amper tot niet overleven, zag hoeveel dreunen ze kregen.. Maar goed, daar moet je dan maar even door heen bijten! Voor de rest prima filmpje, leuk om een keer te kijken!

avatar van Glennekeeeee
The Rundown is het eerste opmerkelijke wapenfeit van Peter Berg, de man die vooral goeie maatjes ondertussen is met Mark Wahlbergh. Berg heeft een afwisselend parkoer afgelegd waar de meeste toch best vermakelijk zijn, maar toppers zijn het ook niet echt. The Rundown is daar een perfect voorbeeld van.

Het verhaal start nochtans leuk en vrij serieus voor een actiekomedie. The Rock die in een heerlijke vechtscène in een club de hele meute bijeen slaat maar vervolgens op een belachelijke manier word gestopt door een collega die de buit meegraait (op deze opzet wordt verder niets meer gedaan wat best raar is). Eens het 'verhaal' word opgezet en de locatie naar de jungle wordt verplaatst barst de hel wel los. Eerst zien we voor een eerste maal Walken die op de automatische piloot speelt maar het blijkt voldoende om nog boven de rest uit te steken. Iets later volgt een heerlijke scène in een café, gevolgd door een geweldige val in de jungle. Daarna zou het de moment moeten geweest zijn voor S.W. Scott die hier even zijn rolletje van American Pie dunnetjes overdoet met als enige verschil een baard. Alleen passen de flauwe mopjes niet echt in deze film en valt daardoor de hele film stil. Het is wachten tot de terugkeer van Dawson om het verhaal weer op te pakken en snel toe te rennen naar de finale. In de tussentijd krijgen we nog de gebruikelijke voorspelbare twists maar de finale is best te pruimen. Grappig, actievol en ondanks de kleine locatie genoeg variatie. Het zorgt ervoor dat Rundown best aardige momenten heeft gehad maar die nooit kon volhouden al zijn die momenten wel aanwezig genoeg op tijd en stond om de rit zo voorbij te laten gaan en voor je het weet is de film gedaan. Leuk, onderhoudend entertainment toch met een op dat moment nog jonge belofte- of/en talentvolle cast.

The Rundown is een vermakelijke maar nergens hoogstaande actiekomedie met enkele aardige momenten en een leuke, herkenbare cast die het degelijk doet in een aardige setting.

Iets beter dan verwacht.

Al had ik Berg's film eigenlijk ook wel iets hoger mogen inschatten ook, hij heeft nog niet zo heel veel verkeerd gedaan. Er rammelt links en rechts wel wat aan deze film, maar uiteindelijk overheerst het positieve toch.

Zo is de secundaire cast veel beter dan de hoofdrolspelers. Johnson is een muur maar niet echt héél beweeglijk, waardoor zijn vechtscenes wat te statisch zijn. Scott is eigenlijk de gehele film lang gewoon vervelend. Daartegenover staan Dawson, Bremner (held) en een sappige Walken. Zij zorgen ervoor dat de film af en toe wat opfleurt.

Verhaaltje is simpel maar dient gewoon als kapstok. De humor kon me niet zo bekoren, de luchtigheid van de film gelukkig wel. Alles wordt met een vette knipoog gebracht, wat tot een aantal leuke, licht over-the-top momentjes leidt. Een gebrek in vele Amerikaanse actiefilms en het is hier een duidelijke verrijking.

Het is jammer dat het duo Johnson - Scott verdere lol in de weg staat, want daarrond en daarachter zit een nog iets lolliger filmpje verborgen. Toch heb ik me best geamuseerd met deze The Rundown, lekker vlot en nooit serieus.

avatar van dvdfreak123
Al zeker 7 jaar geleden dat ik deze zag. Nu herbekeken en moet zeggen heb mij terug prima vermaakt. Film is luchtig en soms ook komisch. Duo Johnson/Scott spelen goed samen. De rest van de cast was ook goed aleen Walken vond ik maar een beetje irritant spelen. Actie was ook heerlijk en soms over the top. Verhaal stelt natuurlijk niet veel voor maar dat stoort niet. Gewoon verstand op nul en genieten van deze leuke actiekomedie. 7/10

Beetje cliche film maar nog steeds wel grappig en vermakelijk,

avatar van W.V.
Beetje standaard actieverhaal, redelijk in beeld gebracht, mooie locatieopnames en Johnson die beter dan verwacht acteert. Van alle ex atleten die denken dat ze het kunnen maken in de films, is Johnson toch wel een positieve uitzondering, niet dat hij een man is die ooit een Oscar zal krijgen, maar ik heb hem nu in een aantal films gezien en moet zeggen hij brengt het er beter vanaf dan menig andere oud worstelaar. Ook in deze film haalt hij een redelijk niveau. Daarom de film met 2,5 ster gewaardeerd.

avatar van Chelsea94
Ik vond het niets aan. Verhaal was heel vaag, de rollen waren irritant en vielen continu in herhaling.

Niks voor mij.

avatar van SSeagal
Leuke setting in de Jungle, wat toch wel de nodige mooie plaatjes oplevert. Dwayne die er lekker op los beukt in coole actiescenes, Christopher Walken die ik toch altijd weer episch vindt in zijn rollen en Seann die best wel zorgt voor de droge humor. Een heerlijk mixje van actie en humor, 4,5*

avatar van Sergio Leone
Mwah.

Gemiddeld actiefilmpje met wat komische elementen. Niet heel erg goed, soms zelfs ergerlijk - als Stifler The Rock er bij de rebellen probeert in te luizen bijvoorbeeld -, maar al bij al vlotte wegkijker. Voornamelijk Christopher Walken mag daarbij de pluimen op zijn hoed steken.
De 'flitsende' regie van Peter Berg lijkt mij op momenten eerder een middeltje om mankementen weg te steken. Denk maar aan die beginscène waarin een statige Dwayne Johnson de hele boel op stelten zet.

avatar van jippie2010
Wat een prachtige plotomschrijving, niks meer aan doen

avatar van Shadowed
Minste Berg tot nu toe.

Peter Berg, een naam die nou niet echt bekend staat vanwege zijn ontzettend hoogstaande films. Wel erg dure actie, oorlog of sciencefiction films. En daar lijkt Berg ook op in te willen gaan, het grote publiek, en dat doet hij prima.

Johnson dus weer in de hoofdrol, en dat zorgt dus weer voor een prima actiefilmpje. Daarnaast zorgt Scott soms voor een komische noot maar heb ik het meest kunnen lachen om Walken, die gewoon een grappige charme heeft.

Dawson was wat irritant omdat ze zo standaard is en haast geen charme heeft in haar rol. De actiescenes hebben soms een mankement in visueel niveau en is het allemaal toch helaas wel behoorlijk voorspelbaar, iets waar Berg wat meer aandacht in mocht doen.

Ook had ik wel wat meer Jungle willen zien, want voor een film die zich onder andere in de jungle afspeelt, vond ik er weinig aan qua beelden. Voor de rest is dit gewoon een vermakelijke popcornfilm die nergens uitblinkt en vrij weinig nieuwe dingen doet.