Four Brothers (2005)

Actie / Misdaad

geregisseerd door John Singleton
met Mark Wahlberg, Tyrese Gibson en André Benjamin

Nadat hun adoptiemoeder bij een winkeloverval is vermoord, komen de vier - zeer verschillende - Mercer-broers bij elkaar om de zaak in eigen handen te nemen. Als ze de moordenaar op het spoor komen, realiseren ze zich al gauw dat hun oude manier van zakendoen nieuwe gevolgen heeft.

avatar van Vdk_Movie
Lekker filmpje om te zien, geen moment zitten wegdromen. 3.5

avatar van IH88
“You keep knocking on the devil's door long enough and sooner or later someone's gonna answer you."

Rauwe actiefilm. Four Brothers heeft veel actie, wat humor en is op sommige momenten ook aardig spannend. Prima ingrediënten voor een geslaagde film. En dan heb je ook nog een aantal acteurs die sterk op dreef zijn. Vooral Wahlberg en Gibson doen het goed en vormen samen met Hedlund en Benjamin een verrassend sterk kwartet. Met het winterse en grauwe Detroit als sfeervol decor. Niets mis mee.

avatar van white viking
Net nog eens opgezet en het blijft toch een leuke film.
Eerder actie dan drama met enkele wendingen die het onderhoudend houden.
Kijkt vlot weg en is toch een filmpje dat ik elk jaar wel eens herbekijk.

avatar van dvdcrusher
Uitstekende misdaadfilm. Prima geacteerd met vrij goed uitgewerkte personages en prima actiescenes. Een van Wahlbergs betere films. Eentje om terug te zien. 4,5 sterren