Four Brothers (2005)

Actie / Misdaad

geregisseerd door John Singleton
met Mark Wahlberg, Tyrese Gibson en André Benjamin

Nadat hun adoptiemoeder bij een winkeloverval is vermoord, komen de vier - zeer verschillende - Mercer-broers bij elkaar om de zaak in eigen handen te nemen. Als ze de moordenaar op het spoor komen, realiseren ze zich al gauw dat hun oude manier van zakendoen nieuwe gevolgen heeft.

A.K.A.: San Andreas: The Movie?

avatar van Purmerend
André 3000 originele naam voor een acteur!

Z'n echt naam is Andre Benjamin; één van de leden van Outkast.

Yup, links op de poster.

Dat kan ik niet lezen...

Ik bedoelde de kerel die links staat. .

Nu de tweede van rechts .

avatar van as
as
Heel aardige trailer. Hopelijk weer een edgy straat drama van Singleton, in plaats van het gladde werk dat hij de laatste jaren heeft afgeleverd.

De Trailer zag er leuk uit

avatar van johanm3
Hier kijk ik naar uit!

avatar van Trish
Ik wil deze heel erg graag zien. Heb de trailer gezien en die stond me heel erg aan. Weet niet wie die 4e acteur is... Ben benieuwd hoe Andre het doet in de film. Kan niet wachten

avatar van WB
WB
Dit lijkt me een zeer vermmakelijke actiefilm! Eentje die ik moet zien! Trailer ziet er goed uit namelijk...

avatar van jacobine_rodijk
Erg tegenvallende film, die de hele tijd door nooit echt van de grond afkomt door de afwisselende verhaallijnen die niet echt goed samenhangen. Aktie was aardig maar had er meer of wat beters verwacht gezien het wraak-thema. 2,5*

avatar van hannes64
Moet em nog zien maar, lijkt me wel ( `k heb de trailer gezien ) goed.
Singleton is altijd goed op dreef met zulk soort films.
( zie boys `n the hood, higher learning )

avatar van Jordy
Begon heel erg aardig. Het verdriet om de moeder en de band tussen de broers wordt heel aardig in beeld gebracht en geacteerd. Het begin van de zoektocht heeft dan zowaar wat emotionele lading, paar intense actiescènes ook. Langzaam glijdt het dan allemaal een beetje weg naar een standaardfilm over corrupte cops en tassen met geld. Al met al wel de moeite waard.

DJS
Cker een aanrader. Ik zag eerst de trailer en had daardoor een redelijk hoge verwachting van de film. Niet voor niets want ik vind het absoluut een toppertje. Ook het einde vond ik behoorlijk verassend. Erg voldaan gevoel na het zien en raad iedereen de film aan die van een sterk verhaal houd en goede actie! In zijn categorie: 4*, over-all: 3.5*

Leuke film, zitten aardige stukken humor in... 3***

avatar van Spartaan1986
Begint met Drama maar daarna zijn het de actie en de misdaad die de hoofdrol spelen. De film is best goed, er wordt goed in geacteerd en de actiescenes zitten goed in elkaar. 3*

Best wel een slechte film

avatar van Bone*Thugs
Deze film wil ik echt wel zien!!
Ja als je beetje verstand van muziek hebt weet je wel dat Andre 3000 van outkast is....Tyrese is ook een zanger ( voor diegene die t niet weten)

Zeer goeie actiefilm met een geod verhaal en goed acteerwerk, zeker 4 .5 *

vandaag heb ik de dvd gezien egt een vette film zon goeie heb ik in tijden niet meer gezien een egte aanrader voor iedereen.Goed verhaal en mooie actie scenes ik geef hem 5*

Als je de film accepteert voor wat ie is: een lekkere harde actiefilm zonder al te veel diepgang, dan is er goed naar te kijken. Vooral de interactie tussen de broers is erg leuk (ik gooi ook chips naar m'n broer als ik me verveel ) Goed acteerwerk en ijzersterke soundtrack. Hoewel ik vind dat 98% van alle rappers>acteurs totaal niet kunnen acteren, bewijst Andre 3000 het tegendeel, net als in Be Cool, overigens.

deze film was zeer goed te doen , zeer boeiende film en verrassend einde daarom 4*

james.dean
Had het niet verwacht dat het een redelijk goede film zou zijn, komt ook wel door de cast dat ik dacht dat het niet veel zou zijn. Garrett Hedlund vrij onbekend heb hem alleen gezien in Friday Night Lights en daar speelde hij wel een redelijk rol, en in deze film ook. En dan de rapper André Benjamin uit Be Cool wat ik een slechte film vond, en een rapper als acteur heeft niet mijn voorkeur maar hij speelde erg geloofwaardig zijn rol. Tyrese Gibson heb ik voor het eerst goed in een film zien spelen. En dan nog Mark Wahlberg die ik niet echt goed vind, maar hij deed het niet slecht en haalde zelfs nog het level van acteren dat hij ook liet zien in Tree Kings. het verhaal was erg goed in elkaar gezet en er ontbrak niets aan, het einde was erg grappig.

avatar van hannes64
Ik heb em gezien en `t is een zeer goeie actiefilm.
Wahlberg speelt overtuigend als 1 van de slechtste broers.
De schietpartij bij hun overleden moeder`s huis was ook abnormaal goed.
Deze krijgt van mij 4.5.
Hou wel van zulk soort movies.

Ik hem hem ook gezien en die valt goed mee: mooie actie, niet echt een moment verveling, wat triest en humor. Het begin vind ik wat zwak en in slaap vallend maar al snel komt het er echt in en vormt het een mooi verhaal

avatar van balosa
aardige film met wat lekkere actie en een goed verhaal 3*