Walking Tall (2004)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Kevin Bray
met Dwayne Johnson, Johnny Knoxville en Neal McDonough

Chris Vaughn verlaat het leger en keert terug naar zijn woonplaats om een nieuw leven te beginnen. Daar aangekomen blijkt dat zijn oude high school-rivaal Hamilton, de oude molen van het stadje voor zijn eigen criminele gewin gebruikt. Het gevolg is dat Chris' woonplaatsje barst van de criminaliteit en het geweld. Met behulp van zijn oude maatje Ray wordt Chris tot de nieuwe sheriff gekozen en belooft de praktijken van Hamilton te stoppen. Remake van de gelijknamige film uit 1973.

avatar van xxERWINxx
Veels te weinig actie in deze film, jammer dit had een goede film kunnen zijn met bijv. achtervolgingen in het bos ofzo
Na 40 minuten was er nog steeds niets gebeurd, heb hem toen maar afgezet

hilarisch.

avatar van sandero16
Erg genoten van de film, ondanks de war wisselende waarderingen hier op Moviemeter.

Het verhaal was wankel en voorspelbaar maar vond het wel vermakelijk. Het ging allemaal snel en absoluut geen langdradig geneuzel.

The Rock viel in positieve zin op. Het meedogenloze en harde gedrag van hem, vond ik fantastisch. Ook de gevechten met een stuk hout, waren leuk.

Knoxville was minder overtuigend maar had af en toe ook een leuk momentje.

Verstand op nul en genieten van de actie. Dan is deze film een lekker wegkijkertje.

avatar van IH88
“You stabbed me with a potato peeler!”

Prima actiefilm. Het begint allemaal rustig en vriendelijk, maar wanneer het geweld losbarst gaat Walking Tall in de hoogste versnelling recht vooruit. The Rock is gemaakt voor dit soort films en Knoxville is als side-kick ook goed op dreef. McDonough is sterk gecast als bad guy en Ashley Scott doet geen pijn aan de ogen… Een klein plaatsje, een loom sfeertje, The Rock, sterke vechtscènes en een hoop corrupte bad guys, Walking Tall doet precies wat je ervan verwacht. Pretentieloos vermaak.

avatar van Phantasm
Goed in elkaar gezette aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Brabants
Prima rol voor Dwayne Johnson en Johnny Knoxville kan hier weer heerlijk de clown uithangen. Het verhaal is lekker doorsnee maar leent zich goed voor de actie die deze film genereerd. Lekker soft en vrij braaf maar niets mis mee. Het past qua actie precies zoals we dat gewend zijn bij de rollen van de Rock.

avatar van Freespirit2
Heerlijk, kijkt lekker weg

avatar van JasonBourne
‘Get you rearlight fixed’ lol

avatar van wess16
Simpel filmpje, niet erg spannend en Knoxville was ook niet erg grappig, waar je wel op hoopt. Ik zag hem toevallig op tv voorbijkomen...

avatar van Grindhouse62
Gewoon een recht voor zijn raap actiefilm met wraak als thema. The Rock beukt er lekker op los in deze pulpfilm, die ik zojuist tijdens het avondeten heb herzien. De film heeft gedaan wat hij moest doen en dat is mij weer amuseren. Heerlijk zo'n B-film

avatar van rebelkush
Grindhouse62 schreef:
Heerlijk zo'n B-film

Waarom is dit een B-film?
Vrij bekende cast en de budget was 46 miljoen.

avatar van Grindhouse62
rebelkush schreef:

Waarom is dit een B-film?
Vrij bekende cast en de budget was 46 miljoen.
Ik heb veel actiefilms gezien met minder bekende cast en een veel lager budget, maar die beter waren dan Walking Tall, maar al dit soort films zijn gewoon 13 in een dozijn popcornvermaak voor mij.