Walking Tall: Lone Justice (2007)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Tripp Reed
met Kevin Sorbo, Yvette Nipar en Jennifer Sipes

Na het "schoonmaken" van zijn stad als plaatselijke sheriff, neemt Nick ontslag en reist naar Dallas om een nieuwe leven te beginnen met een FBI-agente en haar twaalf jarige dochter. Wanneer een meedogenloze drugbaron enkele hoofdgetuigen van de FBI wil uitschakelen, komt Nick in het midden van een bendeoorlog terecht. Als niemand Nick wil helpen is hij genoodzaakt om de recht in zijn eigen handen te nemen en begint hij een gevecht om voorgoed een punt achter te criminele activiteiten van de drugsbaron te zetten.

vervolg van: Walking Tall: The Payback

avatar van WillemC
En een vervolg van Walking Tall uit 2004 wat weer een remake was van de gelijknamige film uit 1973

Dramatische film...
Waardeloos acteerwerk, om maar niet te spreken over de special effects e.d.

Raffael77
Idd een behoorlijke tegenvaller. Deel 2 is nog redelijk goed maar deze is om te huilen. lol

avatar van Ajax&Litmanen1
Klinkt goed...ik vond deel 2 al een drama...en nu deze binnenkort zien

avatar van pampie
wat wel triest is: de mensen die deze film een 5 gegeven hebben geven praktisch elke film 5 sterren. beetje dom en triest.

avatar van patrick17
Een redelijk actie film met een man in de hoofdrol die je niet verwacht. Ik heb me wel kunnen vermaken met de actie die erin zit. De film is niet hoogstaand maar wel leuk voor een avondje..

3 *

Een boeiende film tot het einde. Het acteerwerk is niet al te best, maar wordt gecompenseerd met een aantal leuke actie scenes! En idd een verrassende hoofdrolspeler.

avatar van steventje
Ik vond het vorige deel "the payback" meer dramatischer dan dit deel.
Kevin Sorbo is een acteur die het van de actie moet hebben gezien zijn verleden als Hercules en Andromeda.
Deze film is zo onrealistisch, slechtgemaakt en cliché-achtig dat ik het nog leuk begon te vinden ook.
Een film om te zien als je fan bent van Sorbo die al tegen de 50 aanloopt

avatar van MovieHolic
Normaal gesproken vind ik die Kevin Sorbo echt een waardeloos acteur, ben zeer benieuwd of deze film daar verandering in gaat brengen. Moet hem nog kijken.

avatar van Ajax&Litmanen1
Waar ik deel 2 nog ''beloonde'' met een 0,5/5* was deze wel beter te genieten.
Nog altijd blijf je dat cheap B movie gevoel houden, maar wat wil je met een acteur als Kevin Sorbo.
Het is allemaal aardig cliche en niet te diep uitgewerkt, maar het viel me niet tegen dit keer.
Toch waren een aantal zaken wel erg nep:

Zo werd er bij een vrouw 2 duimen afgeknipt in een martelscene, maar meer dan 2x een schreeuw hoorde je niet. Ik zou minutenlang alles bij elkaar hebben gebruld denk ik.
Verder heb je ook tevaak schietscene's waar ze veel schieten maar niks raken.
En wat ik altijd dom blijf vinden, schiet je 1x een bad guy neer, ren je weg...waarna ie natuurlijk nog leeft. Ik zou zon persoon 3 kogels in de kop schieten voor zekerheid.

Maar goed, er zat genoeg actie in en ik vermaakte me wel anderhalf uur ermee.

(Krappe) voldoende dus: 3*

Je weet waar je aan begint als je de beschrijving leest en ziet wie de acteurs zijn, een low budget b klasse actiefilm. Binnen dat gegeven is deze film best aardig. Verstand op nul, popcorn erbij en je hebt 94 minuten vermaak. Niet echt goed dus maar wel ruim voldoende 3,5****

avatar van jeroentjuhhhhh
Het is een hele standaard actie film (Met een gebrek aan spectaculaire actie)
De effecten die continu erdoorheen worden gesmeten zijn ontzettend irritant!! rare blurs, in en uit zoomen, rare schud effecten (Weet al die benamingen niet, zeg het maar even zo..)

Onder de maat, 1.5*

Film opname vind ik kwalitatief slecht: steeds bewegend beeld, met de hand opgenomen? Erg onrustig om te kijken.
De film zelf vind ik wel goed met spanning en actie.

avatar van aburex
Leuk vevolg op The Payback met enkele goede actiescènes. Heb de Payback en Lone Justice saen op één avon gekeken e heb me geen moment verveeld. Het moeten niet altijd films zijn warbij je je hoofd moet breken om er iets van te begrijpen

avatar van JustMike
ik heb hem nog niuet eens af gekeken & ik vind hem echt zo stom. ik heb hem al 2 keer geprobeerd te kijken maar hij is aardig saai, vind ik.

ach ja,
iedereen zijn eigen mening

avatar van 606
Zelfde niveau als deel 2 alleen net wat betere actie.
Kwaliteit van maken is net wat minder.
Acteren is gewoon en niet bijzonder.

3 sterren

dominion
de actie in deze film was in orde alleen was het camerawerk heel erg slecht ook de beeldkwaliteit het deed gewoon pijn aan me ogen

Redelijke actiefilm.
Redelijk verhaal ook, maar ook niets bijzonder.
Leuke film om anderhalf uur op te vullen.

avatar van rcuppen79
Vervolg op Walking Tall: The Payback. Beide films werden gelijktijdig opgenomen en in 2007 uitgebracht voor de videomarkt. Net als The Payback is Lone Justice een goedkope actiefilm met slecht camerawerk, maar toch is deze film een stuk beter te genieten dan The Payback.

Het verhaal is nog steeds flinterdun, maar wel al wat spannender dan z'n voorgangers. Haley Ramm is nog steeds een irritante tiener, maar de rest van de cast is best aardig. De actiescènes zijn best oké en de vaar zit er goed in.

Lone Justice zal geen prijzen winnen, maar is niettemin een vermakelijke actiefilm voor zolang ze duurt.

avatar van DiDa
Lone Justice is een direct vervolg op The Payback. De films zijn dan ook kort achter elkaar opgenomen.

Net zoals The Payback is Lone Justice een low budget actie film, maar absoluut geen slechte. Verwacht geen over the top actiescènes, maar een simpel verhaal dat rustig opbouwt en naar een climax toe werkt.

Kevin Sorbo doet het niet verkeerd als actiester en wordt ook niet neergezet als onoverwinnelijk. En dat maakt de film regelmatig best spannend. De film geeft je geen gevoel dat onze actieheld overal overheen walst (zoals bv Seagal). Het verhaal op zich is heel simpel gehouden, maar mede door de goede vertolkingen weet de film je toch vast te houden.

Lone Justice vond ik iets spannender dan The Payback, alleen wat daar weer negatief tegenover staat is het soms te drukke camerawerk.

Ook Lone Justice krijgt van mij 3 sterren. Prima vermaak op B-movie niveau

avatar van Phantasm
Aardige aktiefilm waar ik me wel heb mee vermaakt.