50 to 1 (2014)

geregisseerd door Jim Wilson
met Skeet Ulrich, Christian Kane en William Devane

Een groep buitenbeentjes uit Nieuw-Mexico beleeft een enorm avontuur als hun renpaard in aanmerking komt voor de 'Kentucky Derby'. Het paard heeft echter kromme benen en maakt dus weinig kans. Tijdens de reis naar het toernooi komen ze allerlei obstakels tegen, maar ze laten zich niet tegenhouden. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van opa-ben
Leuke film die zich afspeelt in de wereld van de paarden racesport. hoe een eigenwijs paard, waar lang niet iedereen in geloofd, het toch kan maken. Naar een waar gebeurt verhaal.

Het clichématige zogenaamde buddie-verhaal over een paardenrace (met een niet verwachte winnaar) had te weinig vaart (of in de juiste termen te spreken liep stapvoets en niet in galop), diepte, zwoegde teveel voort en miste originaliteit. De opgeworpen conflicten kwamen niet naturel over (leken te zijn beraamd) en waren bovendien oppervlakkig. De hoofdrolspelers waren goed, echter de verschillende bijrollen konden geen moment overtuigen. De locaties van New Mexico zagen er, zoals te verwachten viel, prachtig uit.

avatar van Moviestar1979
Een mooie film die vooral voor de paardenliefhebbers is weggelegd.

In het verhaal zal de bekende 'Kentucky Derby' een belangrijke rol spelen. Het geheel is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De hoofdpersonages krijgen echter met nog meer dingen te maken dan alleen een paardenrace.

Persoonlijk heb ik weinig met paardenraces, maar deze film weet op sommige momenten de gevoelige snaar te raken. Sterke acteerprestaties van Skeet Ulrich. Ook de humor is zo nu en dan aanwezig.

3,0 *

Ik heb niet veel met paarden films maar deze is er een om in te lijsten en daarbij ook waargebeurd.

avatar van Zeriel
Nogal saai en voorspelbaar, mislukte comedy, zwak drama, fletse karakters, standaard aanpak.

Ondanks het voorspelbare einde, vond ik deze film wel mooi.
Het verhaal is cliché, dat hebben we al vaker gezien in films als deze, maar toch blijf ik zulke verhalen, waar gebeurt overigens, leuk vinden.
De cast doet het ook prima, heb genoten van deze film.

Het thema drama mag je wel wijzigen Moviemeter.
"50 to 1" is vooral humoristich, soms zelfs melig.
Verder is dit op ware gebeurtenissen vertelde verhaal behoorlijk voorspelbaar en zit de film vol cliches.
Desondanks was "50 to 1" plezierig om naar te kijken en zeker vermakelijk.
Altijd leuk als men tijdens aftiteling de authentieke personages voorbij laten komen, geeft de film net wat extra's.
3*/3.5*

Hele leuke film. Ik heb niets met paarden(races) maar vind het toch erg leuk een inkijkje te krijgen in deze wereld. Verhaal is voorspelbaar maar desalniettemin zeer onderhoudend verfilmd. Waargebeurd! Na de aftiteling komen er wat echte beelden langs. Daaruit kun je opmaken dat het verhaal zeer nauwkeurig gevolgd is. Prima film!

avatar van De Knip
Het mooie aan de film is, dat de echte Calvin "Bo-Rail" er in speelt. Check ook even de echte race. Onvoorstelbaar:

****

avatar van Timothyvdmeer
Leuke feelgood Movie kijkt makkelijk weg

avatar van DjFrankie
Staat er al vaker. Geldt ook voor mij. Heb je niks met paarden dan is dit toch een film die de moeite waard is om te kijken