A Walk in the Woods (2015)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Ken Kwapis
met Robert Redford, Nick Nolte en Emma Thompson

Na reizen over de hele wereld vindt schrijver Bill Bryson (Robert Redford) het tijd voor een trip door thuisland Amerika. Hij kiest de Appalachian Trail; een van de langste wandelpaden ter wereld van 3500 km door de Amerikaanse wildernis. De enige die hij zo gek krijgt om mee te gaan is brombeer Katz (Nick Nolte), een jeugdvriend waarmee hij alle contact verloren is. Bill’s vrouw (Emma Thompson) vindt het maar niks dat de twee ongetrainde mannen de zware tocht gaan ondernemen. Haar zorgen blijken niet geheel onterecht. De twee krijgen het aan de stok met elkaar, de natuur en een parade aan opmerkelijke reisgenoten.

avatar van clubsport
leuke roadtrip film waarbij de chemie tussen redford en nolte de film boven de middelmaat doet uitsteken .

avatar van Walter White
Een leuke roadmovie waar je mooie beelden van natuur zit.
En ook grappig door Nick Nolte

Roadmovie maar dan type trekkingstocht door de natuur waar twee mannen op leeftijd nadenken over het leven en enkele typetjes tegenkomen. Tocht mocht wat mij betreft wat langer duren. Karakters mochten ook wat dieper uitgewekt zijn. Goede prestaties van de acteurs, met name toch wel Nick Nolte. Film verveelt geen moment, maar je moet van genre houden. Doet me wat denken aan 'the bucket list', 'the world fastest indian' of 'sideways' meets 'into the wild'. Is toch wel mijn favoriete genre... Geen bioscoophit maar voor mij meer dan gemiddeld goed. Vandaar 4* waard...

avatar van Filmkriebel
De backpacker film is bijna een genre op zich : Into the Wild, The Way, Wild... Deze is een variant over twee oude mannen die samen The Appalachian Trail afwandelen. De film moet het hebben van luchtigheid en humor. Vooral Nolte kon er wat van en hoewel de humor van het type cliché grappen was, vielen ze nog best mee : het gedoe met de "slip van Beulah", die irritante Mary Ellen die "Get Lucky" loopt te neuriën en de twee beren bij de tent vielen me best mee. Helaas kwam Mary Ellen niet meer terug om het duo te ergeren . De karakteranalyse van beiden vond ik stukken minder werken dan in de andere voornoemde backpackerfilms en ook de relatie tussen hen beiden liep na al die gedeelde momenten af met een afstandige kille handshake. . Nee, diepgravend was het niet op dat vlak.. al bij al toch een fijne aangename en bij momenten grappige film.

Deze film draait volledig om de twee hoofdrolspelers, fantastisch gespeeld door Redford en Nolte, waarbij Nolte met zijn uiterlijk en stem extra indruk maakt. Daarnaast brengt hij de nodige humor mee, waarbij Redford met scherpe dialogen ook vaak grappig uit de hoek komt. De goede dialogen en mooie setting mogen er ook zijn, jammer alleen dat er niet wat meer diepgang in de karakters zit.

Aardige film waarin twee oude vrienden besluiten het Appalachian Trial van 3500 km te bewandelen. Het verloop is nogal voorspelbaar. De film is hier en daar zeker grappig, maar soms is het wat te dik aangezet. Dit wordt wel deels goedgemaakt door de twee oude rotten (een genot om ze hier samen aan het werk te zien). Verder natuurlijk een aantal mooie plaatjes van de natuur.

avatar van frolunda
scorsese schreef:
Precies mijn gevoel/mening van de film,hier heb ik niks aan toe te voegen.

avatar van Moviestar1979
Een voorspelbare, maar onderhoudende film.

De film is gebaseerd op het boek van Bill Bryson. Het boek verscheen in 1998, en had de doelstelling om Robert Redford en Paul Newman te herenigen. Dit zou uiteindelijk resulteren in hun 3e samenwerking. Helaas kwam de verfilming niet eenvoudig van de grond, en ging de gezondheid van Newman achteruit. Hij overleed uiteindelijk op 26 september 2008 op 83-jarige leeftijd. Nick Nolte nam de plek van Newman in. Hoewel de personages in het boek rond de 44 jaar zijn, waren zowel Redford als Nolte al ruim de 70 jaar gepasseerd. Deze film betekende een 2e samenwerking voor het duo. Eerder waren ze al te zien in The Company You Keep (2012). Zowel Richard Linklater als Larry Charles werden aangetrokken voor de regie, maar uiteindelijk mocht Ken Kwapis deze klus klaren.

De film beschikt over voldoende elementen voor een onderhoudende rit. De chemie tussen Redford en Nolte werkt prima. Ondanks dat hun rollen niet zo heel groot zijn, leveren Emma Thompson, Mary Steenburgen en Kristen Schaal ook mooi werk.

Ken Kwapis, Michael Arndt en Bill Holderman werden genomineerd voor een Oglethorpe Award for Excellence in Georgia Cinema.

3,0 *

avatar van DjFrankie
Prachtige natuur, 2 mensen die worstelen met hun leeftijd. kort samengevat maar wel amusant.

Vaak grappige dialogen tussen onze 2 helden, maar die droge, sarcastische humor volstaat niet om er een boeiende film van te maken. Daarvoor ontbreekt er wat meer spitsvondig avontuur. Als de film dan nog enigszins in mineur eindigt wat de tocht betreft, is het filmpje rap bekeken en vergeten.
Van die "parade aan opmerkelijke reisgenoten" zoals in de synopsis is vermeld, heb ik weinig gemerkt

avatar van BlueJudaskiss
Ik was fan van The Way en was ook erg onder de indruk van Wild, kreeg zin om weer te reizen, nieuwe mensen te ontmoeten. Met dat oubollige gedoe van A Walk in the Woods had ik dat alles behalve. Grootste minpunt naast de suffe humor: ik had helemaal niet het gevoel dat ze ver aan het lopen waren, omdat het zich voor een groot deel afspeelde rond tankstations en hotelkamers. En die Kirsten Schaal was écht heel erg vervelend.