The Magic of Belle Isle (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Rob Reiner
met Morgan Freeman, Emma Fuhrmann en Virginia Madsen

De aan een rolstoel gekluisterde Monte Wildhorn was altijd een schrijver maar geeft nu de voorkeur aan de fles en leeft een teruggetrokken bestaan. Dus het onderhouden van een zomerhuisje aan een meer zou iets kunnen zijn wat in zijn straatje past. Hij krijgt echter meer dan hij gehoopt had. Hij raakt bevriend met de familie die naast hem woont. Het gezin bestaat uit de knappe alleenstaande moeder Charlotte en haar 9-jarige dochter Finnegan die hem betaalt om haar meer te leren over verbeelding.

avatar van Epitaph
Eigenlijk een prima film, heb veelal met een glimlach deze prent bekeken.

Aardige film over een oude, nukkige schrijver die de zomer doorbrengt in een zomerhuisje en bevriend raakt met de buren. Wat aan de trage en brave kant, en aangezien er niet al te veel gebeurd is het soms wat aan de saaie kant. Echter is het een plezier om Morgan Freeman hier aan het werk te zien in een goed geschreven en leuke rol.

avatar van Decec
Een leuke komedie/dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteur Morgan Freeman ...
En ook een bekende actrice Virginia Madsen ...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Richard_Voorhees
Elineloves schreef:
Freeman doet het altijd goed bij mij. Ik hou van die man. (Hier mis ik een hartjessmiley.) Elke film waarin hij speelt wil ik zien. Gewoon al vanwege hem. 9 van de 10 keer zit het dan ook wel goed, de films waarin hij speelt stellen me zelden teleur.

Dat heb ik nou ook met Freeman. Hij is gewoon een erg goed acteur en weet wat mij betreft altijd de films waarin hij speelt naar een net iets hoger niveau te tillen. Zo ook met deze The Magic of Belle Isle.

Best een voorspelbare film eigenlijk, maar eigenlijk stoorde ik me daar niet zo heel erg aan en dat is knap. De personages zijn gewoon sympathiek en weten een glimlach op je gezicht te toveren.

Helaas word niet alles even goed uitgewerkt naar mijn mening. Zo blijven de problemen met de ex-man van Charlotte nog best onderbelicht en ook de inhoud van haar dagboek word eigenlijk niet heel erg intensief behandeld. Ik had dit graag nog wat uitgebreider gezien, maar misschien werd de film dan wel te lang.

Een leuke film met Morgan Freeman die zijn rol als knorrige oude man wel erg leuk neerzet!:D
Ik vond het ook nog wel leuk om Kenan Thompson (voor mij altijd een bekende gebleven omdat ik vroeger naar Kenan & Kel keek) nog even voorbij te zien komen.

avatar van frolunda
Aangenaam voort kabbelende film met een goede rol van Freeman.Vooral door de prima geschreven teksten maakt hij er iets moois van.

frolunda schreef:

bedoel je dialogen?

Ik heb de film afgekeken en kan er nu over oordelen: wat een draak van een mierzoet melodrama. Walgelijk product dat aan alles doet denken behalve echte mensen. Hollywood shit.

avatar van Leo1954
Uitstekende Hollywood familiefilm! I just loved Spot

Prachtige film is dit, misschien wat emotioneel, maar ik heb van deze prent genoten.
Een sublieme Morgan Freeman, maar ook de meisjes deden het alle drie prima, samen met 'mama' Virginia Madsen.

sdr
Wij hebben deze gisteren gezien hier thuis en in één woord geweldig.
Prachtige film en subliem neergezet door alle spelers.
lekker traantje wegpikken hoort hierbij

Tarkus schreef:

Freeman; genialiteit ten top. Buiten dit; schitterende beelden & poëtische teksten. Petje af! 4*

avatar van opa-ben
Geweldige film, Freeman is weer groots en weet geweldige uitspraken te produceren. ook de dames deden het geweldig en niet te vergeten Carl Loop.
Ik heb er echt van genoten en zal deze film nog wel eens bekijken.

Wauw, ik heb echt genoten, ik begon met het idee waar ga ik aan beginnen, maar dit heeft me van begin tot einde geboeid.

Reiner.

De man is levendgeworden nostalgie. The Magic of Belle Isle mag zich dan afspelen in de moderne tijd, behalve een halve referentie naar een onhandige smartphone merk je er weinig van. Mnee, kindjes op de buiten, een oude man als buur en een zonnige zomervakantie.

Enter Morgan Freeman, de immer innemende oude opa. In het begin wat nors, maar hij bloeit helemaal open naar gelang de film vordert. Zo ook de kindjes, die uiteraard goede vriendjes worden met opa Freeman. Je hoeft niet veel films gezien te hebben om het verloop van deze Belle Isle aan te voelen.

Mijn stijl is het niet echt. Het ligt er allemaal iets té dik bovenop bij Reiner, is het is ook allemaal iets te gelikt en afgeborsteld, waardoor het een wat flauwe nasmaak krijgt. Maar heel vervelend is de film nu ook weer niet, daarvoor wordt het zomerse sfeertje toch net iets te guitig weergegeven.

avatar van Boneka
Leuk optrekje daar...…..mooie meid erbij en ik wil er wel wonen haha. Nog niet gezien dus ik wacht met de rating.

Lieve familiefilm waarin een verbitterd man de nodige tederheid vindt die hem weer op de rails kan zetten en het mooie is wel dat hij van zijn kant ook een gunstige weerslag op gang brengt.
Sentimentaliteit kunt ge uit dergelijke films niet bannen. To take or to leave.
Het thema is niet nieuw, dus behoorlijk voorspelbaar en veel hangt dus af van de spelers en in deze "Magic of Belle Isle" kan gerekend worden op de klasse van Morgan Freeman die perfect sarcasme en wijsheid verwoordt.
Ook de jongeren zijn goed in hun American style van heel snugger te zijn.
Een 3,5 heb ik er wel voor over.