Race to Witch Mountain (2009)

2,73

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Andy Fickman
met Dwayne Johnson, Carla Gugino en AnnaSophia Robb

Een UFO-expert probeert met de hulp van een taxichauffeur twee broers en zussen met paranormale krachten te redden. Dit, omdat een kwade organisatie de kinderen wil gebruiken voor hun snode plannen.

106 BERICHTEN 16 MENINGEN
avatar van ILDIB
Wat the hell? Wat was dit nou voor bagger? De veronicagids durfde 3 sterren te geven, maar waarom toch? Stom verhaal, simpel kort door de bocht emotie en superspeurders die ineens in sufferds veranderen. Nee, kleuterwerk.

avatar van SolidKevin
De Veronica geeft zovaak slechte reviews. Daar ga ik echt niet op af. Verder heb ik genoten van deze film.

avatar van TragieStar.*
Op het begin had ik totaal geen zin in deze film. Ik had namelijk het plot en de cast nooit bekeken. Maar toen ik eenmaal met de film begon was het toch wel heel leuk.

Zo kwam ik een paar bekende tegen waaronder Dwayne Johnson (lekkerding trouwens), AnnaSophia Robb, Carla Gugino en Alexander Ludwig (die ik toevallig kende van The Seeker: The Dark is Rising, die ik toevallig kort daarvoor had gezien, heel toevallig!) Dus de cast was perfect om naar te kijken, al was het acteerwerk soms niet altijd even sterk.

Het is en blijft een kinderfilm, maar vooral de eerste helft is de moeite waard. Het 2de helft vond ik vooral erg saai. Er gebeurde niet veel.

avatar van m1701
Tja niet goed en niet slecht.
Johnson deed het wel erg leuk.
Verhaal niet heel bijzonder. Het is vooral gered door Johnson...

leuke avonturenfilm, meer niet. Rol is net te ondermaats voor Dwayne "The scorpion king" Johnson naar mijn belevenis. Goed geacteerd van AnnaSophia Robb.

avatar van RuudC
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Laat ik het er maar op houden dat het totaalplaatje niet heel bijzonder is. Dwayne Johnson aka The Rock zal altijd een held blijven en acteert hier behoorlijk goed, maar de makers hebben te hard hun best gedaan om er hier een gezellige familiefilm van te maken. De eerste helft va de film is best vermakelijk, omdat de bovennatuurlijke gaven van de kinderen/aliens een grappige combinatie vormen met het simpele karakter van Dwayne’s rol. Als science fictionfilm valt het soms wel erg makkelijk door de mand vanwege de opbouw die wel erg standaard is. De film wordt daardoor jammerlijk voorspelbaar. De uitvoering is leuk, waardoor drie sterren em een prima score lijken. Let wel, een krappe drie sterren. De herkijkwaarde ligt een stuk lager.

Leuke film!

avatar van brabusRUS
Redelijk vermakelijk. Dwayne Johnson is altijd wel leuk om te zien. Maar de rest was een beetje matig. Vooral de twee tieners waren een beetje irritant. Inderdaad 1e helft is nog best leuk, daarna zakt het jammer genoeg een beetje in.

Echt disney .:) vond het wel te pruimen in een middagje

avatar van tommycool
vond het wel een vermakelijke film. doet me denken aan de journey films. speciaal effects waren niet geweldig.

avatar van Kondoro0614
Leuke standaard Disney film, en opzich goed vermaakt.
Typische 3.0* waard, bij mij altans..

Redelijke film.
Maar als je de film bekijkt als een jeugdfilm, wat hij ook eigenlijk is, dan is dit wel een goede film.
Denk dat de jonge tieners wel pret zullen beleven aan deze prent.

Matige film over een taxichauffeur die twee vreemde passagiers in zijn taxi krijgt. Toch wel een redelijk avontuurlijk verhaal, maar het valt wel in herhaling en is ook aan de brave kant (wellicht leuker voor het jongere publiek). Behoorlijk wat actie, maar de special effects vallen wat tegen. Dwayne Johnson doet niets verkeerd.

avatar van Baggerman
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Matig vehikel op alle fronten. Zwak acteerwerk, ongeloofwaardig plot en veel te afgezaagd qua verhaal. Maar ondanks dat alles best wel vermakelijk als tussendoortje.

notorious_kim schreef:
Ik dacht dat het een soort remake ging zijn van 'Escape to witch mountain'. Een film die ik in mijn kinderjaren magnifiek vond.

Ja, die en zelfs het vervolg zijn toch beter dan dit. Wel grappig dat de kinderen uit die films hier een klein rolletje toebedeeld hebben gekregen (de sheriff en de serveerster die ze helpt ontsnappen). Ook geinig om Cheech Marin weer eens te zien.

avatar van Timothyvdmeer
Een echte Disney familie film. Dwayne Johnson doet het prima.

Leuke film, onderhoudend tot het einde, ook voor volwassenen hoor.. mijn vriendin en ik hebben ons erg vermaakt met deze film. Naar mijn mening wat ondergewaardeerd hier!