Race to Witch Mountain (2009)

2,73

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Andy Fickman
met Dwayne Johnson, Carla Gugino en AnnaSophia Robb

Een UFO-expert probeert met de hulp van een taxichauffeur twee broers en zussen met paranormale krachten te redden. Dit, omdat een kwade organisatie de kinderen wil gebruiken voor hun snode plannen.

105 BERICHTEN 15 MENINGEN
avatar van wwelover
geplaatst: 18 oktober 2009, 16:43 uur [permalink]
Leuke familiefilm van Disney, waarin net als in Family Plot The Rock ook goed uit de voeten komt, het is naast een geweldige worstelaar en kick-ass held, ook gewoon een prima komiek en acteur. Het verhaal is niet erg origineel, maar voor kinderne wel erg vermakelijk. En ook ik kon het wel waarderen, de film verveeld niet en okay het is allemaal erg toevallig en voorspelbaar, maar desalnietemin wel vermakelijk.

The Rock is dus geweldig en ook de broer en zus en dan met name het meisje doen het erg leuk.

avatar van Al DeNiro

geplaatst: 31 oktober 2009, 19:47 uur [permalink]
Vermakelijke sci-fi avontuur, dat ook genietbaar is voor volwassenen.

Met alweer een leuke rol van The Rock, die altijd actie en humor uitstekend weet te combineren.

avatar van pietpuk
geplaatst: 1 november 2009, 19:53 uur [permalink]
Best vermakelijke familiefilm

avatar van MovieHolic

geplaatst: 8 november 2009, 17:00 uur [permalink]
Kinderfilmscenario xD

geplaatst: 17 november 2009, 10:02 uur [permalink]
Ik vind het een mager beestje. Het verhaal lijkt aan elkaar te zijn geniet. Scenario is aan de zwakke kant en de acteer prestaties van de scorpion king zijn houterig en vertellen ons dat voor deze acteur enkel rollen zijn weggelegd voor de betere B-films. Sois fort et tais-toi (wees sterk en zwijg) lijkt voor deze man nog de meest geschikte act. Ik ben nochtans een grote liefhebber van SF-films , maar deze moest ik in 2 keer zien wegens halverwege op de zetel in slaap te zijn gevallen.
Het is daarom een spijtige vaststelling dat voor meer en meer van deze films (geldt ook voor actiefilms trouwens) enkel het accent op special effects wordt gelegd waarbij een goed verhaal en scenario alsook degelijke regie ondergeschikt is. Het grote publiek (lees cash cows) raakt in vervoering door de laserbeams , straatraces en ontploffingen die bij alle films van het gerne steeds meer op elkaar gaan lijken , terwijl een oerdegelijke regie , sterke cast en vooral ook een solide slot DE ingridienten zijn van een goede film. Krijg die combinatie natuurlijk maar samen, de recente film " Knowing " met Nicolas Cage kreeg dat haast voor elkaar , maar miste helaas weer dat knallende einde.
Maar goed , 2,5 voor deze film is mijn inziens voldoende . Je kan er de avond mee vullen maar stel geen al te hoge verwachtingen voor deze Disney film.

avatar van HarmJanStegenga
geplaatst: 24 november 2009, 00:19 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dwayne Johnson. 😄 Geniaal figuur gewoon, ook één van de leukste dingen aan deze Race to Witch Moutain. Vermakelijk, ietwat kinderlijk avontuur, maar wat wil je ook met Disney aan het roer.

Het verhaal stelt weinig voor, plottechnisch loopt het niet altijd even jofel, maar de film is zo uitgezeten. Aardige effecten, prima muziek en Dwayne Johnson zorgt in z'n eentje voor de humor. Daar heb ik alleen maar één van de vele gezichtsuitdrukkingen van de man voor nodig. 🙂 Nogal wat cliché's, foutjes en de enorme voorspelbaarheid bederven de pret niet eens zo erg eigenlijk. Ook wel te verwachten bij ''zo'n'' film.

De twee kinderen doen het aardig, het kleine meisje is wel veel beter dan die jongen. Gugino doet leuk mee, jammer van die vreselijke scéne waar ze iedereen uit het lab met het ruimteschip stuurt. Typisch van die momenten die ''de kids'' wel zullen waarderen. Mjah, 2,5 lijkt me wel op z'n plek hier.

avatar van movie fan
geplaatst: 8 december 2009, 15:40 uur [permalink]
goede film , een leuk verhaal en een goede cast , vermakelijk voor alle leeftijden , 4.5 sterren .

avatar van 606
geplaatst: 1 januari 2010, 20:53 uur [permalink]
Vermakelijke film alleen net wat te kinderlijk.
Rest is het allemaal ok.
acteren was ook goed.

3,5 ster

avatar van patrick17
geplaatst: 9 februari 2010, 18:51 uur [permalink]
Geen onaardig filmpie moet ik zeggen. Dwayne ''The Rock'' Johnson heeft inderdaad wel wat. Speelde ook een goede rol. Opzich een vermakelijk filmpie. Op sommige momenten wel aardig te noemen. De film is wel mede bestemd voor een lage leeftijd grens al is hij ook goed te doen voor de oudere onder ons..

2.5 *

avatar van Aapje81
geplaatst: 24 februari 2010, 23:31 uur [permalink]
Nogal rommelige Disneyfilm die het vooral moet hebben van Dwayne Johnson en AnnaSofia Robb. Vooral de laatste maakt de laatste tijd veel indruk in films zoals Bridge to Tahabitia, Sleepwalking en The Reaping

Verder stelt deze film niet veel voor. Het kijkt allemaal wel aardig weg en op sommige momenten is hij best genietbaar maar echt van de grond komen wil het ook allemaal niet.

Kleine voldoende

avatar van BerryRight
geplaatst: 26 februari 2010, 09:43 uur [permalink]
- puntjes: Kinderachtige film, zonder logische dialecten. Snel afgewerkt scenes.

+ puntjes:Leuk voor de kinderen. Leuke acteur. Op zich wel aardige Science-Fiction.

avatar van Scorpio11
geplaatst: 3 maart 2010, 17:18 uur [permalink]
Ik heb ze beter gezien.

avatar van Decec
geplaatst: 4 maart 2010, 21:46 uur [permalink]
Heel leuk Science Fiction film... Eindelijk... 🙂

avatar van Rodger
geplaatst: 10 maart 2010, 04:12 uur [permalink]
Leuke jeugdfilm, maar daar heb je het ook helemaal mee gezegd...

geplaatst: 10 maart 2010, 18:39 uur [permalink]
Ach ja, we hebben weer 100min wat te doen gehad....

avatar van notorious_kim
geplaatst: 11 maart 2010, 07:40 uur [permalink]
Naar deze prent heb ik lang uitgekeken. Ik dacht dat het een soort remake ging zijn van 'Escape to witch mountain'. Een film die ik in mijn kinderjaren magnifiek vond.
Maar de kinderen hierin zijn al vrij groot, en niet zo schattig. Er zitten wel eigenschappen van de oude witch mountain films in, maar toch weet de film me niet op dezelfde wijze te raken.
Als jeugdprent doet hij het wel goed. En ik moet zeggen dat ik mij niet verveeld heb bij het bekijken van deze film, maar daarmee is weer alles gezegd. Een middelmatig filmpje zonder meer.

avatar van Chivas76
geplaatst: 16 maart 2010, 14:04 uur [permalink]
Redelijke film voor een regenachtige zondagmiddag met de kids op de bank ofzo. Geen topper, maar ook geen B film.

geplaatst: 26 maart 2010, 21:17 uur [permalink]
Matige film gericht op de jeugd die voor volwassenen niet weet te boeien. Er is weinig uit het fantasyelement gehaald en het voorspelbare verloop van het verhaal is matig uitgewerkt.
Johnson is een beperkt acteur maar zorgt desondanks voor af en toe een lach, toch bevat deze film een nijpend tekort aan humor. Al met al een gemakkelijke film die bij de kinderen misschien best werkt maar verder flink tekort schiet.

avatar van mnrk
geplaatst: 25 juni 2010, 11:10 uur [permalink]
Gewoon een leuke/vermakelijke (kinder)film.

The Rock speelt weer een aardige rol en de aanvulling met de 2 kinderen is ook prima.

Het verhaal is lekker standaard en verveelt geen moment.

geplaatst: 26 juni 2010, 23:32 uur [permalink]
het is wel een leuke film om zo eens te kijken, geen top verhaal niet heel spectaculair maar gewoon een makkelijk verhaal over 2 buitenaardse kinderen en een taxichaufeur die bij hun probleem wordt betrokken

avatar van Freckles

geplaatst: 4 juli 2010, 13:27 uur [permalink]
Vannacht op Prime Star HD.

avatar van mod122
geplaatst: 22 november 2010, 23:30 uur [permalink]
Op zich een vermakelijke maar toch tegenvallende film. Je weet dat je niks van het verhaal hoeft te verwachten maar toch had ik wel hogere verwachtingen van de humor en de special effects. niet meer dan een 2 waard.

avatar van _Moonwalker
geplaatst: 27 november 2010, 01:42 uur [permalink]
Best leuke film. Veel knipoogjes naar andere films en het verhaal is cliché, maar toch wel leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van JakobFugger
geplaatst: 17 december 2010, 12:14 uur [permalink]
Het eerste uur is wel aardig, maar daarna wordt het wel heel cliché en onorigineel. Ik geef toch nog een 2,5* want The Rock was leuk. Minder ga ik niet geven want je weet van tevoren dat het is gericht op kinderen, dus daarover moet je niet klagen.

avatar van ManMetPet
geplaatst: 29 januari 2011, 16:18 uur [permalink]
Het einde leek teveel op andere sci-fi films maar de rest is WEL origineel.

mug13
geplaatst: 6 februari 2011, 10:43 uur [permalink]
Ik hou het simpel en kort: dit is een hele leuke film 🙂

avatar van rep_robert
geplaatst: 11 april 2011, 12:04 uur [permalink]
Erg simpel tiener actie/science fiction filmpje dat het echt moet hebben van de leuke Johnson(waarom overtuigt hij me meer als acteur dan als worstelaar, daar heb ik juist een hekel aan hem), het vlotte verhaal en de snelle actie.

Voor de rest eigenlijk weinig verheffend, want ondanks het vlotte verhaal is het nergens origineel of ook maar enigszins spannend. Iets wat de film uiteindelijk wel opbreekt. Typisch productje voor de kids wat erg op safe speelt.

avatar van jippie2010
geplaatst: 22 juli 2011, 22:26 uur [permalink]
Wat een tegenvaller. Een slechte kinder/familiefilm.
Geen spanningsopbouw, slechte special effects,
dramatische muziek en geluidseffecten en slechte bijrollen.
Het enige wat deze film op de been houd is de snelheid van de film. 2.0

geplaatst: 22 juli 2011, 23:30 uur [permalink]
Leuke film. Natuurlijk is het allemaal ietwat zoet en is het script niet diepgaand, maar de chemie tussen Johnson (verreweg zijn beste rol tot nu toe) en de kinderen is uitstekend. Er valt genoeg te lachen zonder dat het ooit plat of kinderlijk wordt en de actie is eigenlijk best goed. Fijn dat ze zelfs in een Disney film Johnson gewoon lekker mensen in elkaar laten slaan, zonder dit aspect was de film toch beduidend kinderlijker geweest.

Petje af nog voor de leuke rol van Ciarán Hinds, sinds Rome ben ik een fan van deze man en hij heeft me in alles wat ik na die serie heb gezien nooit teleurgesteld. Het zijn toch sterke acteurs als hij die dit soort films voor zowel jong als oud genietbaar maken. In ieder geval een film die best de moeite waard is, verwacht alleen niet teveel speciaals.

avatar van Number23
geplaatst: 23 juli 2011, 00:54 uur [permalink]
Makkelijk te vergeten sci-fi/avontuurfilmpje met matige special effects, makkelijk verhaaltje, Dwayne Johnson die een paar leuke momenten heeft en personal favourite AnnaSophia Robb.