Race to Witch Mountain (2009)

2,73

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Andy Fickman
met Dwayne Johnson, Carla Gugino en AnnaSophia Robb

Een UFO-expert probeert met de hulp van een taxichauffeur twee broers en zussen met paranormale krachten te redden. Dit, omdat een kwade organisatie de kinderen wil gebruiken voor hun snode plannen.

106 BERICHTEN 16 MENINGEN
avatar van Macmanus
Geen idee waar dit op sloeg, zat echt een spanningsboog van niks in. Kon me aandacht er maar moeilijk bij houden. Gek genoeg is het inderdaad The Rock die ooit nog eens erbarmelijk acteerde in The Scorpion King, die deze film nog een beetje helpt. Maar ook niet meer dan dat. Arrgh heb ik potverdomme Vinyan, The Wrestler, Vals im Basir hier liggen ga ik voor deze film

1.5 sterren.

avatar van MGpower
Doelgroep van deze film is denk ik toch de jeugd, maar ik vond het ook een leuke film om naar te kijken. Het is een goed verhaal, dat je alleen niet altijd even serieus moet nemen. Maar daar is het natuurlijk een SF voor
Deze film raakt net het genre comedy niet, maar heeft soms erg grappige momenten. Ik heb zelf af en toe flink gelachen om kleine details.
Heerlijke film met veel actie om thuis te kijken! Maar ik zou m niet direct in de bioscoop hoeven zien.

3 ***

avatar van Najade
Uh, de omschrijving van de film klopt niet helemaal. Het zijn 2 alienkinderen die een missie hebben en waarbij ze hulp krijgen van een taxi chaffeur en een ufo-expert.
Leuk simpel, vermakelijk verhaaltje. The Rock acteert een beetje hetzelfde als in the Gameplan, maar dat is juist leuk! Kids komen ook wel geloofwaardig over als aliens, mooie specials.

avatar van RickZ
Vlotte (jeugd)ActieAvonturenfilm met aardige special effects. Het verhaal is redelijk spannend. Niet alleen voor jeugd, maar ook voor de fantasie-actiefilm liefhebbers.

Tis gewoon een hartstikke leuke familiefilm net zoals zijn vorige disney film en er is er nog 1 op komst.

avatar van hoffhaan
Leuke film en heb me uitstekend vermaakt. Ik ben trouwens een liefhebber van SF.

avatar van Phantasm
Ik vind deze toch ietsje minder dan de orginele films van zo'n 30 jaar terug, al maakt de aktie dan weer een hoop goed, de jeugd zal het wel mooi vinden.

avatar van tal1b
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
wat een vreselijk neppe special effects.
en dat jochie die bolt http://www.xboxworld.nl/images/objectimages/avatar/game_1875.gifde superhond wilt nadoen met het stoppen van de auto slaat ook nergens op. De film steekt naar mijn idee erg rommelig / niet-samenhangend in elkaar.
zonde vd productie.

avatar van MGpower
tal1b schreef:
wat een vreselijk neppe special effects.
zonde vd productie.

Volgens mij niet helemaal op de hoogte...
Dit schijnt een remake te zijn van 'Escape to witch mountain' uit 1975. Ik ben dus bang dat je spoiler niet echt klopt maar dat het juist precies andersom is. De special Effects zijn redelijk, denk bijvoorbeeld aan de explosie in de schacht naar het binnenste van de basis, maar het verhaal gaat over ufo's etc. Hoe in vredes naam wil je dan 'realistische' special effects maken? Ik vind het zelf voor het verhaal prima special effects. Mja, thats just me

Hele leuke familie/jeugdfilm om naar te kijken. Zeker de moeite waard. Ik geef 'm 3,5*.

avatar van pardalis
Toffe film, heb er van genoten van het begin tot het einde. Soms komen ze iets te snel bij bepaalde plaatsen, maar het moet ook vooruitgaan hé ! Tof geacteerd en disney heeft hier weer mooi verhaal klaargestoomd. Een verdienstelijke 3 sterren. Een familiefilm ten top ! Actie, spanning, en een klein vleugje romantiek !

avatar van JohnWilliams

Regisseur zegt voor mij al genoeg, niet kijken deze.

aardige fantasiefilm. zou er niet voor naar de bios gaan maar hij was leuk voor een ontspannende zondagmiddeg.

2.5

avatar van qwatje
simpele disney actiefilm, lekker wegkijken, een paar leuke special effects. Paar standaard jokes... niks bijzonders maar zeker niet slecht. 3*

avatar van jeroentjuhhhhh
Erg leuke familiefilm.
Goede rol van the rock, maar ook de 'alien-kinders' worden leuk gespeelt.
Aardig verhaaltje, niet iets wat erg origineel is maar het kan er mee door.
De film zit bordevol van SE en over de top actie, allemaal erg geschikt gehouden voor jongere kinderen, disney-actie dus gewoon.
Niet slecht, maar na een tijdje is het niet zo leuk meer voor de oudere kijker.
Wat humor tussendoor om je aandacht er bij te houden, het verloop van het verhaal is namelijk heel voorspelbaar en de ontknoping ontzettend cliché.
Maar er is genoeg te zien om je niet te vervelen tijdens het kijken.

Goed voor 3*, geslaagde familiefilm.

avatar van ;)
leuke film om de avond door te nemen.
leuk verhaal maar erg voorspelbaar.
moet wel toegeven dat zonder Dwayne Johnson ik deze film welicht niet zou gezien hebben.

avatar van Penrue
Leuke familie film, geen speciaal verhaal ofzo. SE zijn wel goed en de film is vermakelijk, maar zoals ik dus zei niet echt speciaal.

Leuke jeugd/familiefilm zonder verrassingen. Gewoon entertainment, verder niks mis mee. 3***

avatar van tal1b
MGpower schreef:

Volgens mij niet helemaal op de hoogte...

dan was ik niet op de hoogte nee, maar vond van
bolt / pixar leuker in elkaar gestoken
en je hebt goeie en slecht special effects, en met nep bedoel ik slecht

avatar van Zinema
Disney & The Rock.

Toch een beetje bijzondere combi. Want de boomstam gooit mensen door ramen heen, zonder dat er gelijk in de volgende scene wordt verteld dat ze het hebben overleefd. Dat doen ze namelijk pas twee scenes later.

Jaja, Disney moet mee met de jeugd van tegenwoordig. Helaas lukt dat slechts ten dele. Dit heeft vooral te maken met het zoutloze en voorspelbare cliché-verhaal, waar weinig kinderen van boven de twaalf in zullen trappen. Én het ontbreken van spanning en humor.

Toch is deze tijddoder niet volledig slecht. Eerder doorsnee en gemiddeld. En, i.t.t. de betere Disney's (die helaas in de minderheid zijn) niet leuk voor jong én oud.

Twee sterretjes.

avatar van canciser
3 sterren voor de special effects en relaxe verhaallijn zonder moeilijk verhaal. Leuke film voor tussendoor. 3*

Ik had deze toch iets beter en anders verwacht. Ik had de trailer gezien en ik dacht dat dit een heel goede film ging worden. toch wat tegen gevallen. De inhoud van het verhaal is niet zo groot. Ik vond dat de film wel goed geacteerd is.

avatar van dikkop
Erg leuke FAMILIE film. Je moet gewoon geen vette grote mannen-aktie verwachten...

Leuke film heb me prima vermaakt, lekker verstand op nul en kijken maar, de kids spelen hun rol prima..........

avatar van Zizzo
een erg vermakelijke film, vanaf het begin gelijk vlot en dat tempo blijft de film tot het einde houden, had jammer genoeg iets langer mogen duren om het hier en daar wat meer uit te diepen maargoed je kan niet alles hebben een sterke cast en nette special effects. Het verhaal was erg leuk, deed me een beetje denken aan The Last Mimzy, past een beetje in het zelfde straatje.

Slechtste film die ik in jaren al heb gezien. Kan het kinderachtiger?? Heb hem zelfs niet afgekeken. BTW the special effects waren echt prachtig...NOT!!!

Deze film is echt huilen met de pet op!

avatar van Zizzo
Jor123 schreef:

Deze film is echt huilen met de pet op!

het is een film van Walt Disney Pictures, dus wat verwacht je?

avatar van Killerbert
leuke film, wel een beetje kinderachtig maarja.. dat kan je verwachten
goede familiefilm

avatar van Alittleromance
Geef mij maar de film uit 1975, Escape to Witch Mountain. Deze was veel beter dan deze verfilming.

avatar van Phantasm
Alittleromance schreef:

Ben ik helemaal met je eens.