Escape to Witch Mountain (1975)

2,98

Fantasy / Familie

geregisseerd door John Hough
met Eddie Albert, Donald Pleasence en Ray Milland

De twaalfjarige Tony Malone en zijn tienjarig zusje Tia zijn twee weesjes op weg naar het kindertehuis van Pine Wood. Beide kinderen bezitten bovenaardse krachten, maar herinneren zich niets uit hun verleden. In de stad behoeden ze een zekere Deranian voor een auto-ongeluk. Deranian is verstomd door hun voorspellingkracht en ontvoert de beide kinderen. Ze worden naar het landgoed van de miljonair Aristotle Bolt gebracht. Bolt wil dat de kinderen hem met hun magie onzichtbaar maken. Maar de kinderen bundelen hun bovenaardse krachten liever voor een spectaculaire ontsnapping. Ze hebben immers een interessante kaart gevonden die hen naar de bergen van Stony Creek moet brengen. Misschien ligt daar wel de oplossing voor het mysterie van hun verleden.

13 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van streeter
geplaatst: 19 januari 2004, 16:45 uur [permalink]
De tweede, Return from Witch Mountain (nog niet op MM) vond ik beter. Bette Davis en Christopher Lee spelen daarin de slechterikken.

geplaatst: 30 juli 2005, 23:05 uur [permalink]
weet iemand of deze op dvd te krijgen zijn?

neo (crew)
geplaatst: 16 februari 2006, 22:35 uur [permalink]
Pleasence en Milland zou ik ook niet verkeerd willen noemen. Toch wel een beetje benieuwd naar Lee en Davis samen...

avatar van Betamax
geplaatst: 12 april 2008, 13:35 uur [permalink]
Aardige kinderfilm.
Tony en Tia acteren wel heel erg slecht.
De kat hangt er de hele film half onder narcose bij.
verhaal is wel spannend.

geplaatst: 15 september 2008, 12:08 uur [permalink]
beide films zijn op dvd verschenen

avatar van kniteforce
geplaatst: 11 december 2008, 20:39 uur [permalink]
Coming of age movie, voor mij! Vroeger met plezier naar gekeken 🙂

Remake komt volgend jaar uit!

geplaatst: 26 juli 2009, 21:07 uur [permalink]
Heel erg leuke Walt Disney film, vooral voor de kids.

avatar van baspls
geplaatst: 2 februari 2013, 11:04 uur [permalink]
Leuke film! Goed verhaal, Goed geacteerd wel zeer knullige effecten maar toch is het nog wel leuk. al met al een zeer vermakelijke jeugdfilm.

avatar van K. V.
geplaatst: 26 oktober 2015, 21:28 uur [permalink]
Deze was nog eens op tv en dus maar eens meegepikt. 'k had deze vroeger nog gezien, maar heel veel wist 'k er iet meer over.
'k vond het wel een leuke jeugdfilm. Ondanks dat de film al een aantal jaren oud is, ziet de film er toch nog behoorlijk goed uit. De special effects zijn natuurlijk al gedateerd, maar 'k vond ze toch wel straf voor z'n leeftijd.
De film is nog redelijk spannend voor een jeugdfilm en wist me wel te boeien.
Tof om deze film nog eens gezien te hebben.

geplaatst: 26 oktober 2015, 21:36 uur [permalink]
Geen idee meer waar de film over gaat maar ik weet nog wel dat ik deze indertijd als de beste film ooit betitelde.
Maar hee, ik was 12.

avatar van alexspyforever
geplaatst: 18 december 2016, 17:56 uur [permalink]
Ik meen me te herinneren dat ik hier vroeger een stuk van op TV had gezien, maar dat was zeker niet de hele film, eerder 1/3de of zo. Ja, dit is best wel een leuke kinder/jeugdfilm die niet overdreven sentimenteel wordt. Het heeft zeker een aantal leuke levitatie/telekinese scènes. Veel van de film wordt besteed aan kat-en muisspel, dat werd naar het einde toe toch een beetje saai, maar al bij al heb ik me er goed mee vermaakt. Ik ben toch wel benieuwd naar het vervolg ook vooral omdat ze daarvoor dezelfde cast hebben gebruikt.

avatar van mikey
geplaatst: 12 januari, 22:10 uur [permalink]
Leuke kiddo flick die ik vroeger als uk vermeed wegens vermeende intense beelden.
John Hough is altijd een feest van schitterende sfeervolle nachtfilters en bizarre effecten. De agent vs. de invisible giallo man is just too much. I love it. En die poppenkast met de creepiest marionetjes?? Annabell move over!!!!
Zeer aan te raden voor kinderen.

geplaatst: 16 februari, 14:50 uur [permalink]
Aardige film over twee weeskinderen die erachter proberen te komen waar ze vandaan komen. Deze toch wat oubollige jeugdfilm is nog wel vermakelijk vanwege het avontuurlijke verhaaltje en de leuke (en uiteraard inmiddels verouderde) special effects. De twee jonge hoofdrolspelers doen het aardig en zijn gelukkig niet irritant.