Newsies (1992)

Alternatieve titel: Newsboys

Familie / Muziek

geregisseerd door Kenny Ortega
met Christian Bale, David Moscow en Luke Edwards

In 1899 kregen de inwoners van New York hun nieuws van een groep weeskinderen, die de kranten van verschillende beroemde uitgevers verkochten. Net als veel andere kinderen droomt Jack Kelly van een beter leven dan het harde leven dat hij nu leidt. Maar als de uitgevers de kinderen minder gaan betalen heeft Jack een reden om te vechten. Hij moet kiezen tussen zijn dromen en zijn verantwoordelijkheidsgevoel.

avatar van Loesa
Vond dit een geweldige film. Zag hem op een katerige zondagmiddag op RTL4. Helaas nooit meer in een videotheek tegengekomen, maar zou hem supergraag weer eens zien. Als ie ergens te koop is, hoor ik het graag!!

avatar van Niriath
Dit vind ik één van de beste films die ik ooit heb gezien! Ik heb hem een keer gezien op rtl4 en op het oude filmnet waarvan ik em toen heb opgenomen. Nu is door de loop der jaren deze onbruikbaar geworden wat ik erg jammer vind. Ik heb em ook nooit in een videotheek of wat dan ook kunnen vinden...

Ik heb een videoband van de Newsies en vind de film na al die jaren nog steeds geweldig ! Vooral omdat Christian Bale er in zit. En de liedjes zijn leuk. Echt een van mijn favorieten.

Hele lekkere film.
Dankzij de muziek en goed acteerwerk.
Disney levert puik werk af met deze "News Boys"
Ondanks het troostleloze thema(armoede) weet men er een vrolijke feel good movie van te maken met een serieuze ondertoon.

Ik vind deze vel echt veel te goed, ik heb hem gisteren nog eens herbekeekn, na 4 of 5 jaar, en ik kende sommige dialogen nog steeds vanbuiten.
Deze film is een echte aanrader.
Weet iemand toevallig waar de poster nog te koop is?

avatar van Loesa
Poster interesseert me niet zoveel. Wil de film kopen! Ik heb nu iets gedownload, maar het is te groot om te branden :s

Leuke musical (uit de Disney-stal) met een historische gebeurtenis als onderwerp: nieuwsjongens (in feite niet anders dan kinderarbeid) die uitbuiting door krantenmagnaten (die door iets tot nieuws te maken of juist niet af te drukken nu nog altijd de opinie kunnen bepalen en invloed op alles kunnen uitoefenen) beu zijn gaan in staking.
DVD uit USA (regio 1) met Engelse ondertitels (ook de tekst van de liedjes!).

Mjah.

Wanneer Bale aan het zingen gaat in een film van Ortega dan weet je ongeveer wat te verwachten.

Vreselijk relaas over de NYse krantenjongens die in opstand komen. Buiten het ventje van Brooklyn geen enkele aardig personage te vinden, écht vreselijke nummertjes (Bale heeft sowieso al een wat irritante stem) en compleet duffe dansroutines.

Zowat alles aan deze film is het tegengestelde van wat mij aantrek in film, had er verder dan ook eigenlijk helemaal niks van verwacht. Die verwachtinging is in ieder geval wel goed uitgekomen.

0.5*, absoluut mijn ding niet.

avatar van soom
Onderhond schreef:
Absoluut mijn ding niet.
Wat je na 2 High School Musical films dan toch wel had kunnen bedenken.

Had ik mij toen ook al bedacht.

avatar van Linn
soom schreef:
Wat je na 2 High School Musical films dan toch wel had kunnen bedenken.

Ik wilde hem graag zien omdat ik Bale zeker kan waarderen als acteur, maar vond dit ook geen vette. OH keek gezellig met me mee..vandaar

Gezellig. .

Mjah, eerlijk gezegd, we hebben doorheen de film wel hard gelachen