• 10.540 nieuwsartikelen

Met onder meer: Christian Bale, David Moscow en Luke Edwards

Gesproken taal: Engels

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Newsies

"A Thousand Voices. A Single Dream."

In 1899 kregen de inwoners van New York hun nieuws van een groep weeskinderen, die de kranten van verschillende beroemde uitgevers verkochten. Net als veel andere kinderen droomt Jack Kelly van een beter leven dan het harde leven dat hij nu leidt. Maar als de uitgevers de kinderen minder gaan betalen heeft Jack een reden om te vechten. Hij moet kiezen tussen zijn dromen en zijn verantwoordelijkheidsgevoel.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Jack 'Cowboy' Kelly

Racetrack Higgins

Spot Conlon

avatar van Loesa

Loesa

Vond dit een geweldige film. Zag hem op een katerige zondagmiddag op RTL4. Helaas nooit meer in een videotheek tegengekomen, maar zou hem supergraag weer eens zien. Als ie ergens te koop is, hoor ik het graag!!

avatar van Niriath

Niriath

Dit vind ik één van de beste films die ik ooit heb gezien! Ik heb hem een keer gezien op rtl4 en op het oude filmnet waarvan ik em toen heb opgenomen. Nu is door de loop der jaren deze onbruikbaar geworden wat ik erg jammer vind. Ik heb em ook nooit in een videotheek of wat dan ook kunnen vinden...

avatar van torrogianni

torrogianni

Ik heb een videoband van de Newsies en vind de film na al die jaren nog steeds geweldig ! Vooral omdat Christian Bale er in zit. En de liedjes zijn leuk. Echt een van mijn favorieten.

avatar van Waku

Waku

Hele lekkere film.

Dankzij de muziek en goed acteerwerk.

Disney levert puik werk af met deze "News Boys"

Ondanks het troostleloze thema(armoede) weet men er een vrolijke feel good movie van te maken met een serieuze ondertoon.

avatar van no name5

no name5

Ik vind deze vel echt veel te goed, ik heb hem gisteren nog eens herbekeekn, na 4 of 5 jaar, en ik kende sommige dialogen nog steeds vanbuiten.

Deze film is een echte aanrader.

Weet iemand toevallig waar de poster nog te koop is?

avatar van Loesa

Loesa

Poster interesseert me niet zoveel. Wil de film kopen! Ik heb nu iets gedownload, maar het is te groot om te branden :s

avatar van ags50

ags50

Leuke musical (uit de Disney-stal) met een historische gebeurtenis als onderwerp: nieuwsjongens (in feite niet anders dan kinderarbeid) die uitbuiting door krantenmagnaten (die door iets tot nieuws te maken of juist niet af te drukken nu nog altijd de opinie kunnen bepalen en invloed op alles kunnen uitoefenen) beu zijn gaan in staking.

DVD uit USA (regio 1) met Engelse ondertitels (ook de tekst van de liedjes!).

Mjah.

Wanneer Bale aan het zingen gaat in een film van Ortega dan weet je ongeveer wat te verwachten.

Vreselijk relaas over de NYse krantenjongens die in opstand komen. Buiten het ventje van Brooklyn geen enkele aardig personage te vinden, écht vreselijke nummertjes (Bale heeft sowieso al een wat irritante stem) en compleet duffe dansroutines.

Zowat alles aan deze film is het tegengestelde van wat mij aantrek in film, had er verder dan ook eigenlijk helemaal niks van verwacht. Die verwachtinging is in ieder geval wel goed uitgekomen.

0.5*, absoluut mijn ding niet.

avatar van soom

soom

Onderhond schreef:

Absoluut mijn ding niet.

Wat je na 2 High School Musical films dan toch wel had kunnen bedenken.

• 11932 stemmen

Had ik mij toen ook al bedacht.

avatar van Linn

Linn

soom schreef:

Wat je na 2 High School Musical films dan toch wel had kunnen bedenken.

Ik wilde hem graag zien omdat ik Bale zeker kan waarderen als acteur, maar vond dit ook geen vette. OH keek gezellig met me mee..vandaar

Gezellig. .

• 11932 stemmen

Mjah, eerlijk gezegd, we hebben doorheen de film wel hard gelachen

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Ik had dit waar gebeurd verhaal liever gezien als non musical. De muziek en liedjes zijn matig en de choreografie is kwalitatief afwisselend van rommelig, matig en aardig. De film zelf ziet er zeer verzorgd uit op alle fronten ( vandaar een matige voldoende), maar het acteren liet te wensen over in deze 29 jaar oude film. maar ondanks de matigheid hebben wij ons te wel vermaakt met Newsies.

scorsese

Aardige film over weeskinderen die de kranten op de hoek van de straat verkopen. De film speelt zich af in het New York van eind 19de eeuw. Mooie decors en kostuums. Voor een film over een waargebeurde staking blijft het te luchtig en de film had wat korter mogen zijn. De jeugdige cast doet het goed tijdens de dans-scenes en uiteraard leuk om een jonge Christian Bale te zien.