Escape to Witch Mountain (1975)

2,98

Fantasy / Familie

geregisseerd door John Hough
met Eddie Albert, Donald Pleasence en Ray Milland

De twaalfjarige Tony Malone en zijn tienjarig zusje Tia zijn twee weesjes op weg naar het kindertehuis van Pine Wood. Beide kinderen bezitten bovenaardse krachten, maar herinneren zich niets uit hun verleden. In de stad behoeden ze een zekere Deranian voor een auto-ongeluk. Deranian is verstomd door hun voorspellingkracht en ontvoert de beide kinderen. Ze worden naar het landgoed van de miljonair Aristotle Bolt gebracht. Bolt wil dat de kinderen hem met hun magie onzichtbaar maken. Maar de kinderen bundelen hun bovenaardse krachten liever voor een spectaculaire ontsnapping. Ze hebben immers een interessante kaart gevonden die hen naar de bergen van Stony Creek moet brengen. Misschien ligt daar wel de oplossing voor het mysterie van hun verleden.

13 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van baspls
Leuke film! Goed verhaal, Goed geacteerd wel zeer knullige effecten maar toch is het nog wel leuk. al met al een zeer vermakelijke jeugdfilm.

avatar van K. V.
Deze was nog eens op tv en dus maar eens meegepikt. 'k had deze vroeger nog gezien, maar heel veel wist 'k er iet meer over.
'k vond het wel een leuke jeugdfilm. Ondanks dat de film al een aantal jaren oud is, ziet de film er toch nog behoorlijk goed uit. De special effects zijn natuurlijk al gedateerd, maar 'k vond ze toch wel straf voor z'n leeftijd.
De film is nog redelijk spannend voor een jeugdfilm en wist me wel te boeien.
Tof om deze film nog eens gezien te hebben.

Aardige film over twee weeskinderen die erachter proberen te komen waar ze vandaan komen. Deze toch wat oubollige jeugdfilm is nog wel vermakelijk vanwege het avontuurlijke verhaaltje en de leuke (en uiteraard inmiddels verouderde) special effects. De twee jonge hoofdrolspelers doen het aardig en zijn gelukkig niet irritant.