Return from Witch Mountain (1978)

Familie / Avontuur

geregisseerd door John Hough
met Bette Davis, Christopher Lee en Kim Richards

In dit vervolg van "Escape From Witch Mountain", moeten Tia en Tony hun veilige omgeving verlaten voor een bezoek aan Los Angeles. Tony is ontvoerd door de kwaadaardige schurk Dr. Gannon en zijn wrede medewerkster Letha en wordt gehersenspoeld om Gannon en Letha te helpen met verschillende misdaden. Het is nu aan Tia om hier samen met andere kinderen een einde aan te maken.

avatar van streeter
Beter dan de eerste (Escape). Bette Davis en Christopher Lee zijn grappig samen.

avatar van xenne
verhaal valt beetje tegen, maar zitten wel een paar leuke scenes & bijrollen in, oa de achtervolging. met de schattige Kim Richards als Tia, toen kindsterretje, na 20 jaar stilte was ze onlangs nog te bewonderen in Black Snake Moan ... 2½

avatar van matthijs_013
De film was maar net iets beter dan deel 1, en dat kwam vooral door iets meer geloofwaardig acteerspel (behalve die twee kinderen) en leuke bijrollen. Bette Davis is altijd leuk om te zien in films en die kleine bende deed me herrineren aan The Little Rascals. De jongen met die grote bril had veel weg van Corey Feldman.

avatar van Betamax
Beetje simpel verhaal met aardig wat fouten.
Maar wel leuk om naar te kijken.

avatar van Phantasm
Film is inderdaad tikkeltje beter dan de vorige.

avatar van baspls
Iets beter dan de voorganger. wel jammer dat Mr O'Day er niet meer inzit. Het acteer werkt is goed. vooral Christopher Lee acteert heel erg goed. Goede Muziek. alles bij elkaar een hele vermakelijke film!

avatar van alexspyforever
Ben het eens met degene die deze beter vinden dan zijn voorganger. De kinderen zijn ondertussen tieners waardoor de film wat volwassener overkomt. De actie is ook een stuk beter en er zit ook een beter verhaal achter de drijfveer van de slechteriken, een rol waarin Christopher Lee en Bette Davis zich bijzonder goed thuis voelen. Daar waar de vorige vooral een continue achtervolging was met minder leuke boeven, was dit toch een stuk interessanter.

avatar van mikey
Leuk hoor, wat sneller en avontuurlijker dan deel 1. Maar wel wat minder scary.

Matige film waarin broer en zus met speciale krachten terug komen naar aarde. Dit vervolg heeft een dun verhaaltje en is net iets minder avontuurlijk dan zijn voorganger. De special effects zien er absoluut nog goed uit, maar op een gegeven moment heb je het wel gezien. En datzelfde geldt voor de rest van de film. Net geen 3.0 sterren voor deze film die uiteraard geschikter is voor de jongeren onder ons.

avatar van Filmkriebel
Niet beter noch slechter dan de voorganger. Misschien iets meer intrige met Tony en Tia die in handen vallen van het misdadige duo Christopher Lee en Bette Davis (die het goed doen trouwens), maar dezelfde slechte effecten en knullige humor. Niet dat het tegenvalt want de film valt geen minuut stil. Echt memorabel kun je dit verder niet noemen.