Faster (2010)

Actie / Drama

geregisseerd door George Tillman Jr.
met Dwayne Johnson, Carla Gugino en Billy Bob Thornton

'Faster' vertelt het verhaal van Driver (Dwayne Johnson), een man die net vrijkomt na een jarenlange gevangenisstraf. Hij zat vast omdat hij tijdens een bankoverval erin is geluisd. Daarnaast is zijn broer toen vermoord. Nu wil Driver maar één ding; zijn broer wreken.

avatar van Daan258
Voor de 2e x bekeken en het bleef een prima actie filmpje met best een best aardige cast en acteerwerk.
Het verhaal was vrij standaard maar de actie zat verder wel snor.
Leuk tussendoortje.

avatar van Mr-Mcmovie
Prachtige wraak film die ik nog steeds hoog op heb!

Het is natuurlijk al vaker gebruikt, maar dat stoort zeker en vast niet.

Dwayne Johnson in topvorm. The Rock is een acteur die in soms heel goede films mee doet, en dan weer in veel mindere, maar in Faster vind ik hem toch echt geweldig. De man is gewoon geboren voor deze rol. Een beer van 2 meter met spieren van hier tot daar met maar één ding in zijn hoofd en dat is zijn blacklist afgaan tot hij al de mannen heeft gehad voor de dood van zijn broer, en voor de derde keer nu Faster gezien. ik ben nog steeds onder de indruk.

Buiten Johnson hebben we nog wat bekende o.a. Billy Bob Thornton die ik ook echt sterk spelen vond. Carla Gugino die ook zeer goed is in deze prent. Buiten die drie zeer bekende koppen krijgen we ook even Mike Epps te zien, en zelfs Jennifer Carpenter.

Het is een echte actiefilm, maar toch met een zeer sterk drama gehalte dat mooi aanvulde zo naast de actie wat Faster toch dat ietsje meer geeft, en dat maakt ook deze film veel specialer.

avatar van n00r
Saaie wraak film met een te uitgerekt einde..

avatar van des1
Niet onaardige film met rare (en ook onnodige) zijstapjes zoals een dotcom miljonair die hobbiet door de assassin uit te hangen en daar dramatisch over doet omdat ie toch veel van z'n vriendin houdt. En Billy Bob mag nog ff z'n Bad Santa rol overdoen. Dwayne doet in dit soort rollen niet onder voor een Bruce Willis.

avatar van 606
Kijk nu voor de 2de keer, met mijn installatie met genoeg boxen, klinkt het auto geluid zo mooiiii

Aardig tussendoortje. Niet schokkend, maar wel stoer.

Matig tot redelijke revenge flick.

Begint op zich wel redelijk bruut. Johnson vind ik niet de meest geschikte figuur voor deze rol, heb altijd wat moeite met hem als hij een stoer, mysterieus hoofdpersonage moet vertolken, maar écht storen doet het niet. Dan vond ik de echte contract killer in deze film een leuker/aparter figuur.

Begint wel lekker bruut. De actiescenes zitten best goed in elkaar, niet overdreven apart of memorabel, maar het knalt er toch wel lekker in allemaal. Visueel is het ook wel verzorgd, nogal wat kleurfiltertjes en leuke camera angles.

Toch is het jammer dat deze film meer poogt te zijn dan hij eigenlijk is. De verhaallijn met Thornton is overbodig en de dubbele twist op het einde had ook écht niet gehoeven. Dit soort films zijn op hun best als ze gewoon zo eenvoudig mogelijk doen waar ze goed in zijn. Dat gaat het laatste half uur toch fout.

En aangezien er niet echt zaken zijn die er verder bovenuit steken blijf je redelijk gelaten achter. Op basis van het eerste half uur had ik verwacht toch iets hoger uit te komen, maar het einde toont dat Tillman Jr. er beter niet meer van maakt dat er inzit.

avatar van Superkuuk
25 mil budget

avatar van filmofiel
Het leek wel of dat ik naar Rambo First Blood zat te kijken:Net als Stallone was het Johnson met weinig woorden, die kan zich beter bezig houden met Professional Wrestling dan acteren, wat een waardeloze acteur. Vond de film al met al weinig interessant.

avatar van FunkStarr
Best aardig. Nergens een hoogvlieger maar gewoon een lekkere wegkijker, niets meer niets minder.

avatar van SSeagal
Na een tweede keer kijken vond ik hem toch leuker. Dwayne blijft cool, brute wraak scenes en een vleugje onderliggend drama. Alleen de twist was een beetje te gemaakt. Verder cool filmpje. 4*

avatar van jippie2010
What you see is what you get. Recht toe, recht aan wraakfilmpje, zonder diepgang of karakterverdieping. De uitvoering is verder prima, maar het deed me verder niks. *2.0

avatar van Duke Nukem
Goede wraak-actiefilm met een behoorlijke Dwayne Johnson, die ik best goed vind als actieheld. Ik vind hem een sympathieke beer van een vent en kan goed meeleven met zijn rol. Ik heb deze stoere film nu voor de tweede keer gezien en voor een prijsje op Blu-Ray aangeschaft.

Een film met weinig diepgang, "what you see is what you get" dus! Het moet niet altijd ingewikkeld of met een belangrijke boodschap zijn, soms wil ik eens ontspannen met een film die mij niet persé hoeft te doen nadenken. Hoewel er op het einde wel een twistje zit en ook een boodschap over vergevingsgezindheid en het geloof, maar na deze film herinner je je vooral de tattoos en spieren van Johnson en zijn coole auto!

des1 schreef:

Dat deel vind ik ook redelijk overbodig, ongeloofwaardig en onnodig sentimenteel. En de acteur die de huurmoordenaar speelt kwam op mij nogal als een watje over. Zoals Dwayne Johnson zegt: "You got issues!"