• 8.613.323 stemmen

Faster (2010)

Actie / Drama | 98 minuten
3,12 1.321 stemmen

Genre: Actie / Drama

Geregisseerd door: George Tillman Jr.

Met onder meer: Dwayne Johnson, Carla Gugino en Billy Bob Thornton

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Faster

"Slow justice is no justice"

'Faster' vertelt het verhaal van Driver (Dwayne Johnson), een man die net vrijkomt na een jarenlange gevangenisstraf. Hij zat vast omdat hij tijdens een bankoverval erin is geluisd. Daarnaast is zijn broer toen vermoord. Nu wil Driver maar één ding; zijn broer wreken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Daan258

Daan258

Voor de 2e x bekeken en het bleef een prima actie filmpje met best een best aardige cast en acteerwerk.

Het verhaal was vrij standaard maar de actie zat verder wel snor.

Leuk tussendoortje.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Prachtige wraak film die ik nog steeds hoog op heb!

Het is natuurlijk al vaker gebruikt, maar dat stoort zeker en vast niet.

Dwayne Johnson in topvorm. The Rock is een acteur die in soms heel goede films mee doet, en dan weer in veel mindere, maar in Faster vind ik hem toch echt geweldig. De man is gewoon geboren voor deze rol. Een beer van 2 meter met spieren van hier tot daar met maar één ding in zijn hoofd en dat is zijn blacklist afgaan tot hij al de mannen heeft gehad voor de dood van zijn broer, en voor de derde keer nu Faster gezien. ik ben nog steeds onder de indruk.

Buiten Johnson hebben we nog wat bekende o.a. Billy Bob Thornton die ik ook echt sterk spelen vond. Carla Gugino die ook zeer goed is in deze prent. Buiten die drie zeer bekende koppen krijgen we ook even Mike Epps te zien, en zelfs Jennifer Carpenter.

Het is een echte actiefilm, maar toch met een zeer sterk drama gehalte dat mooi aanvulde zo naast de actie wat Faster toch dat ietsje meer geeft, en dat maakt ook deze film veel specialer.

avatar van n00r

n00r

Saaie wraak film met een te uitgerekt einde..

avatar van des1

des1

Niet onaardige film met rare (en ook onnodige) zijstapjes zoals een dotcom miljonair die hobbiet door de assassin uit te hangen en daar dramatisch over doet omdat ie toch veel van z'n vriendin houdt. En Billy Bob mag nog ff z'n Bad Santa rol overdoen. Dwayne doet in dit soort rollen niet onder voor een Bruce Willis.

avatar van 606

Kijk nu voor de 2de keer, met mijn installatie met genoeg boxen, klinkt het auto geluid zo mooiiii

avatar van shrink

shrink

• 2056 stemmen

Aardig tussendoortje. Niet schokkend, maar wel stoer.

Onderhond

Matig tot redelijke revenge flick.

Begint op zich wel redelijk bruut. Johnson vind ik niet de meest geschikte figuur voor deze rol, heb altijd wat moeite met hem als hij een stoer, mysterieus hoofdpersonage moet vertolken, maar écht storen doet het niet. Dan vond ik de echte contract killer in deze film een leuker/aparter figuur.

Begint wel lekker bruut. De actiescenes zitten best goed in elkaar, niet overdreven apart of memorabel, maar het knalt er toch wel lekker in allemaal. Visueel is het ook wel verzorgd, nogal wat kleurfiltertjes en leuke camera angles.

Toch is het jammer dat deze film meer poogt te zijn dan hij eigenlijk is. De verhaallijn met Thornton is overbodig en de dubbele twist op het einde had ook écht niet gehoeven. Dit soort films zijn op hun best als ze gewoon zo eenvoudig mogelijk doen waar ze goed in zijn. Dat gaat het laatste half uur toch fout.

En aangezien er niet echt zaken zijn die er verder bovenuit steken blijf je redelijk gelaten achter. Op basis van het eerste half uur had ik verwacht toch iets hoger uit te komen, maar het einde toont dat Tillman Jr. er beter niet meer van maakt dat er inzit.

avatar van Superkuuk

Superkuuk

avatar van Superkuuk

Superkuuk

25 mil budget

avatar van filmofiel

filmofiel

Het leek wel of dat ik naar Rambo First Blood zat te kijken:Net als Stallone was het Johnson met weinig woorden, die kan zich beter bezig houden met Professional Wrestling dan acteren, wat een waardeloze acteur. Vond de film al met al weinig interessant.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Best aardig. Nergens een hoogvlieger maar gewoon een lekkere wegkijker, niets meer niets minder.

avatar van SSeagal

SSeagal

Na een tweede keer kijken vond ik hem toch leuker. Dwayne blijft cool, brute wraak scenes en een vleugje onderliggend drama. Alleen de twist was een beetje te gemaakt. Verder cool filmpje. 4*

avatar van jippie2010

jippie2010

What you see is what you get. Recht toe, recht aan wraakfilmpje, zonder diepgang of karakterverdieping. De uitvoering is verder prima, maar het deed me verder niks. *2.0

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Goede wraak-actiefilm met een behoorlijke Dwayne Johnson, die ik best goed vind als actieheld. Ik vind hem een sympathieke beer van een vent en kan goed meeleven met zijn rol. Ik heb deze stoere film nu voor de tweede keer gezien en voor een prijsje op Blu-Ray aangeschaft.

Een film met weinig diepgang, "what you see is what you get" dus! Het moet niet altijd ingewikkeld of met een belangrijke boodschap zijn, soms wil ik eens ontspannen met een film die mij niet persé hoeft te doen nadenken. Hoewel er op het einde wel een twistje zit en ook een boodschap over vergevingsgezindheid en het geloof, maar na deze film herinner je je vooral de tattoos en spieren van Johnson en zijn coole auto!

des1 schreef:

Dat deel vind ik ook redelijk overbodig, ongeloofwaardig en onnodig sentimenteel. En de acteur die de huurmoordenaar speelt kwam op mij nogal als een watje over. Zoals Dwayne Johnson zegt: "You got issues!"

avatar van IH88

IH88

“Today, I want to talk to you about forgiveness...”

Voor een goede film heb je soms niet meer nodig dan Dwayne Johnson die met een metalen plaat in zijn hoofd op wraak uit is. Bad guys neerknallen, en uiteindelijk ook nog een les leren over vergeving en het verwerken van verlies. Origineel is Faster zeker niet, maar soms is dat ook nergens voor nodig.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Redelijke dramafilm 2,5

avatar van missl

missl

Prima wraakfilm maar wel bijzonder voorspelbaar.

avatar van Jens van Eijk

Jens van Eijk

Prima actie/wraakfilm. Ben altijd wel een klein beetje fan geweest van Dwayne Johnson, ook al vind ik hem voor deze rol niet helemaal geknipt heeft hij het toch vrij goed gedaan. Origineel is Faster echter niet en ik irriteerde me soms ook wel aan de geloofwaardigheid, verder is het tempo prima en is de film zeker beter dan ik had verwacht.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Goede actiefilm,onderhoudend en een dertien in een dozijn verhaal wat niet storend is.3.5 stars.

avatar van Highway22

Highway22

13 in een dozijn. Bleek dat ik m al gezien had, was alleen niet blijven hangen. De film niet zien is ook geen straf.

avatar van Xastur

Xastur

Elchapo schreef:

Mee eens

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2053 berichten

Prima actiefilm met als thema wraak. The Rock zijn films zijn altijd de moeite waard om naar te kijken. Heb Faster vanmiddag op Netflix gezien en mij er prima mee vermaakt. Een 3.0

avatar van umbra

umbra

Heb er al betere gezien in dit genre, maar kon hem zeker wel uitzien. Was me allemaal wat te clean en mocht gerust wat harder zijn.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Matig.

Faster kent een vrij stevig begin, waarin er zonder al te veel franjes richting wraak doorgestoomd wordt. De introductie van de hoofdpersonages doet wat spaghetti-western aan, iets wat later ook nog een heel klein beetje terug te zien is in actiescènes.

Helaas wil het soms iets te serieus zijn, voornamelijk wanneer het plot een belangrijkere rol begint te spelen. Een film als deze heeft dat eigenlijk totaal niet nodig. Bovendien vind ik Dwayne Johnson wel geschikt voor actierolletjes, maar dan eerder in wat luchtigere producties. Zijn gefronste blik vol pijn doet het 'm niet.

avatar van mrklm

mrklm

In de opening van deze thriller schiet Dwayne Johnson zonder blikken of blozen een man door het hoofd. Zo weten we meteen dat dit geen standaard vehikel is voor het populaire actie-icoon die hier de rol speelt van een pas vrijgelaten gevangene die steevast aangeduid wordt als 'Driver', omdat hij chauffeur was bij een overval die verkeerd liep. Gaandeweg blijkt natuurlijk dat hij niet écht een geharde crimineel is en wanneer een cynische agent [Billy Bob Thornton] en een zelfingenomen huurmoordenaar [Michael Irby] beginnen aan een klopjacht op 'Driver', weet je zeker dat de vork anders in de steel zit dan de opening doet vermoeden. Carla Gugino heeft een wat ondankbare rol als Thorntons partner, het verhaal is onnodig complex en een tikje verwarrend, maar Tillman Jr. houdt het tempo er gelukkig behoorlijk in.

avatar van Alathir

Alathir

Verstand op nul filmpje is dit. Vermakelijke actie, prima plot ook wel. The Rock zie ik wel minder als een driver eerlijk gezegd, maar hij speelt ook al jaren mee in the F&F franchise al is het sinds zijn entree daar wel niet meer racegericht. De politie wordt hier in een bijzonder zwak daglicht weer gezet. Ze weten direct waarom hij het doet maar doen er eigenlijk niks aan. Verder ook andere bekende acteurs zoals Thornton en Gugino die de cast vervolmaken. Het is ook een wat minder komische rol voor The Rock en eigenlijk licht hem dat denk ik wel minder goed, maar dat had men toen misschien nog niet zo door.

avatar van Jynxter

Jynxter

Weinig originele wraakfilm. Gewoon één van de vele. Redelijk rauw en met prima actie. Het plot is alleen al wel heel snel duidelijk. Daardoor voelen alle zogenaamde "twist-onthullende" scenes nogal als mosterd na de maaltijd, wat ook de spanning niet ten goede komt. Meer Faster is buiten dat een prima standaard actie film.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Een heel vermakelijk filmpje, dat voor mij persoonlijk het grootste deel van de speelduur afstevende op een mooie 3.5*. De laatste tien minuten vond ik echter helemaal niets aan. Zo'n typische domme twist, maar ach ja. De 90 minuten daarvoor zijn echter vrij vermakelijk. Het tempo is supersnel en er worden veel verschillende partijen op het schaakbord gezet, maar het werkt allemaal goed. Het hypersnelle cameragebruik vond ik in het begin nog storend, maar went gelukkig wel. Grootste pluspunt is de goede cast (Billy Bob Thornton!) en een ietwat a-typische en daardoor wat interessantere rol voor The Rock en het feit dat je, tot pakweg het laatste kwartier, wel sympathie hebt voor alledrie de partijen. Het had heel makkelijk zwart-wit kunnen zijn, maar dat is het verfrissend genoeg helemaal niet. Jammer van het einde, maar voor de rest niets mis hiermee. 3*.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Gisteren had ik Faster weer eens opnieuw gekeken, en dit vind ik nou toch echt wel een hele goeie actie film. De film kijkt vanaf het begin meteen fijn weg, en er zit genoeg actie in. De combinatie van Billy Bob Thornton en Carla Gugino vond ik ook wel een prima samenwerking. Die twee vormden wel een goed duo. En Dwayne Johnson die is voor deze rol gewoon de perfect gecaste acteur. Matt Gerald is ook wel goed gecast voor de rol van de broer. Ik vond ze zelfs wel wat op elkaar lijken. Het is ook niet de eerste film die ze samen maakte, ze hebben al enkele films meer samen gespeeld. Na de nieuwe kijkbeurt kan ik niet anders zeggen dan dat ik het nog steeds een hele goeie film blijf vinden, voor een actie film.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Faster is een zogenaamde wraakfilm in de lijn van Death Wish. Al weet ze dat niveau nergens te behalen. Daarvoor is het verhaal gewoonweg niet interessant genoeg en het tempo te laag. De film deed het dan ook nauwelijks goed in de bioscopen en werd lauw ontvangen door de pers.

Voormalig worstelaar Dwayne Johnson keerde na zes jaar weer terug naar het actiegenre, nadat hij hiervoor voornamelijk in komedies of familiefilms gespeeld had. Voor zijn rol als Driver ging hij ook weer terug naar de sportschool en kweekte hij wederom de nodige spieren. Ondanks zijn beperkte monologen doet hij het vrij aardig in deze film. Hij krijgt goed tegenspel van Billy Bob Thornton als uitgeleefde en aan de drugs verslaafde agent.

Hoewel het allemaal een beetje clichéfiguren zijn, blijkt het toch nog verassend te werken. De enige die een beetje uit de toon valt is de Britse Oliver Jackson-Cohen die een rijke yuppie speelt met een eigenaardige hobby, namelijk die van huurmoordenaar.

Faster is geen al te opzienbarende actiefilm, maar is toch nog onderhoudend genoeg voor anderhalf uur vermaak.