Pain & Gain (2013)

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Ed Harris

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgt twee bodybuilders (Mark Wahlberg en Dwayne Johnson) op steroïden. Ze kiezen het pad van de misdaad en raken betrokken bij een afpersingszaak en een ontvoering die helemaal uit de hand loopt en in moord eindigt. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

avatar van Proeneke
Waargebeurd T zou nog kunnen, want die types lopen echt wel rond, haha.
Kvond m wel leuk.

avatar van Stevil
Zwakke film. Gezien in de cinema. Na een uur, puur van verveling uit de zaal gegaan. Saai, slecht geacteerd en een Dwayne Johnson die me irriteerd.

Het broertje van de Wolf of Wall Street en Spring Breakers maar dan iritanter
Oké het was op zich een goede film , Goed geacteerd ,Goed Verhaal en goede regisseur .
Maar die Voice overs mochten ze er echt wel aflaten . En Spoiler Alert!!![spoiler/]ik kan het ook niet kroppen dat de teen van dwanye Jhonson in aller ijl er word maar de Exicutie van Mark Walberg en Anthony Mackie niet wordt getoond jammer er had meer bloed en Gore moeten inzitten en niet van dat gelanterfanter van die privé detective weer in een kut voice over . Dat maakte me kwaad gewoon ik moest niet weten wat de personages denken .Ik vind het wel gaaf dat ze het echte verhaal er wel hebben bij betrokken . Kortom ik vond hert een gemiste kans des ondanks ik wel van de film heb genoten en daarom verdient de film maar een magere 3,5 en niet een 5,0 moest het beter zijn . Ik zeg Alvast Volgende keer Beter Micheal Bay maar ik denk dart hij meer sci fi in het vervolg moet maken dan Actie

HorrorFan007 schreef:
Het broertje van de Wolf of Wall Street en Spring Breakers maar dan iritanter

avatar van richiedoom
Niet gedacht, maar ik vond deze film beter dan verwacht. Na alle wanstaltige Transformers onzin waren mijn verwachtingen zeer laag maar dit soort films mag hij vaker maken. Wat zet hij de stad Miami prachtig kleurrijk in beeld, echt een genot voor het oog. Sowieso vind ik dit de grootste troef van de film, de beelden spatten van het scherm.

Over het acteerwerk ben ik minder te spreken, maar dat is te verwachten met Wahlberg en the Rock. Geen acteerkanonnen, ze moeten het duidelijk hebben van hun appearance.
Voor een dergelijk donker en waargebeurd verhaal was het me ook iets te luchtig allemaal. Veel grappen en grollen terwijl er mensen worden opgelicht en en soms op gruwelijke wijze (al dan niet altijd expliciet in beeld) worden vermoord. Ik denk dat met een iets serieuzere toon deze film nog een stuk beter had kunnen zijn.

Toch zeker een aangename verrassing, deze Pain & Gain!

avatar van SmackItUp
Niet slecht. Weliswaar een mager verhaal dat beter uitgewerkt had kunnen worden, maar de setting, het kleurgebruik en het acteerwerk maken het een aangename zit. The Rock is misschien geen superacteur, maar deze rol past hem perfect. Ook Wahlberg laat zich van zijn beste kant zien.

Dikke 3*.

avatar van Perfect_Cell
Kijkt lekker weg, het trio is hilarisch. Daarnaast is de film "origineel" in elkaar gezet.

avatar van Ste*
Nooit echt een Michael Bay gezien, in ieder geval niet de films die exemplarisch zijn geworden voor zijn stijl (lees: Transformers). Ook absoluut niet benieuwd naar, gezien zijn reputatie. Alleen deze film daar werd ik wel nieuwsgierig naar. Het uitgangspunt leek me wel grappig, een komedie over spierbundels on steroids, en Dwayne Johnson is best oke. Geschikte film om met mijn vriend te gaan kijken dacht ik zo.

Was uiteindelijk ook wel goed ingeschat van me, want het is best een leuke film. Vooral de eerste helft overigens, die nog wel stoer en tof uitgewerkt is, want de tweede helft wordt allemaal iets te ridicuul en lollig. Voor de rest zit het ook vrij rommelig in elkaar allemaal.

Het valt Bay wel te prijzen dat er maar 1 explosie inzit, en dat er voor de rest ook eigenlijk helemaal niet zo overdreven is qua actie.
Het ziet er ook gelikt en kleurrijk (soms een beetje te) uit allemaal. Alleen totaal niet geloofwaardig dat het zich afspeelt in 1995, want dat is echt helemaal nergens aan te zien.

Best een dankbaar verhaal om te verfilmen, bijna jammer dat Bay degene is die het heeft verfilmd, vraag me af wat een betere regisseur er van gemaakt had (een Scorsese, of de Coen Brothers ofzo), maar best vermakelijk.

Als dit waargebeurd is dan is het nog triester dan de film. Na 45 min uitgezet. Ik ben niet zo veeleisend met films, maar dit is gewoon slecht.

avatar van Daan258
Na bijna 5 jaar is opnieuw gezien maar het blijft niet meer dan een aardig filmpje.
Het moet zich dan ook vooral hebben van de cast. Allemaal wetten ze een leuke rol neer te zetten en vooral Dwayne Johnson weet de show te stelen.
Het verhaal is vrij simpel maar toch leuk om te volgen. Daarom is het eerste uur ook erg vermakelijk maar helaas kakt de film daarna wat in. De speelduur is absoluut veel te lang, het had van mij zeker een kleine 90 min gemogen.
Al met al niet een heel bijzonder werkje maar gewoon vermakelijk.

De kleine 3,0* blijft gewoon staan.

avatar van Kondoro0614
Wederom een herziening er in gegooid, we blijven lekker bezig en het gaat mooi rap zo. Lekker tempootje en af en toe moet je de saaie films ook gehad hebben (Alvin and the Chipmunks) maar er staan nog genoeg leuke titels in de lijst. Net zoals ‘Pain & Gain’ waar ik eigenlijk vooraf met een niet al te goed gevoel voor ging zitten aangezien de eerste zit van deze film me niet goed was bevallen. Na een ruime vijf jaar heb ik de herziening er eens in gegooid en ik moet zeggen dat de film me nu juist beter is bevallen, ik vond de film op sommige vlakken nog aardig komisch en het oogde veel beter dan hoe ik het me kon herinneren.

Maar het oog pikt veel op, en zo lijkt ‘Pain & Gain’ in het begin vooral op een ‘patser’ film waar we even de grote, gevaarlijke en stoere jongens moeten zien. Toch vervaagt deze vooroordelen al snel waar de film toch best vermakelijk blijkt te zijn en komisch op veel vlakken.

“Jesus Christ himself has blessed me with many gifts, one of them is knocking someone the fuck out!”

Wederom een Michael Bay film die me erg heeft weten te vermaken, en dan vind ik de regisseur vaak nog lange na niet zo héél slecht (al is de transformers serie nu wel middelmatig geworden). Ook in ‘Pain & Gain’ schijnt het pareltje van Michael weer vel: Mark Wahlberg, in mijn ogen één van mijn favoriete acteurs die er is, ik kan altijd heerlijk genieten van het acteerwerk van Mark en vind hem zo nu en dan nog best komisch ook. Dwayne Johnson steelt voor mij wederom de show in deze film, met de nogal sullige ‘Paul Doyle’ weet Johnson weer een heerlijk, komische rol neer te zetten die het kijken best waard was. Anthony Mackie vond ik daar in tegen wat minder, ben ik nooit echt een fan van geweest en mijn oude vriend Tony Shalhoub vond ik het ook prima doen, ja de cast stond me best aan.

Het verhaal was ook geinig, het moest waargebeurd zijn. Of het helemaal waargebeurd is durf ik niet te delen, mocht dat wel zo zijn dan was het echte drietal ook wel ontiegelijk stom. Ik heb me er stiekem best mee vermaakt. We volgen Daniël die graag bij een sportschool wou werken, hij maakte de sportschool groot en veel grote bodybuilders kwamen naar hem toe. Ook Paul Doyle en Adrian Doorbal waren daar vaste sporters. Op een dag komt Victor Kershaw binnen wandelen waarna Daniël besluit om samen met Doyle en Doorbal een ontvoering te plegen, en dan wel op Victor Kershaw.

Eenmaal ontvoerd, wat ook niet helemaal goed ging met aardig wat leuke scénes hebben ze hem toch uiteindelijk gepakt en troggelen hem zover af dat hij alles afgestaan heeft. Ze moesten Victor toch dumpen, en wouden het op een dood laten lijken alsof Kershaw dood ging door teveel alcoholgebruik. Dit gaat fout en kershaw weet te overleven maar, wel met veel gezeur en ondergedoken. De drie leven nu een prima leven, een best rijk leven ook. Wanneer Doyle zijn geld op gesnoven heeft moeten ze weer meer dingen verzinnen, zo wou hij geld jatten van een waardetransporteur en daarna wouden ze weer iemand gijzelen en aftroggelen. Dit ging niet goed, waarna Daniël de man vermoordde en even later vermoordde Adrian de vrouw. Kershaw zorgt er in tussen voor dat de drie worden gepakt, met hulp van Ed Harris en na gevangenschap weet Doyle door snitchen 15 jaar cel te krijgen, terwijl de andere twee de doodstraf te wachten staat

Ja, ik heb me nog aardig vermaakt met deze actie film die ook niet al te lang duurde. Prima gelachen, actie was te doen maar werd nergens te veel. En het is voor mij nog de eerste Bay film zonder constante explosies, dat is ook wennen.

avatar van Shadowed
Tweede Bay.

Ik moet zeggen, het is van Bay toch wel leuk dat hij nu een film maakt zonder non stop explosies. Hier heeft hij soms een paar kleine actiescenes maar in het genre Actie blinkt de film niet echt uit, ik zal eerder zeggen Misdaad.

Wahlberg, Johnson en Mackie spelen overtuigend, maar op het gebied komedie bakken ze er vrij weinig van. Ook dat driftige Cubaanse / Mexicaanse ventje zag er ook vrij geforceerd uit. Alsof hij gewoon erbij moest zijn voor het komedie gehalte.

Ik vond hem om eerlijk te zijn vrij saai, maar ik had ook niet echt een Misdaad film verwacht. Soms worden er nog wel leuke dingen met de camera gedaan en de beelden van Amerika zijn best fraai, maar de film faalt op Komedie. Ook op Actie. Toch nog een redelijk filmpje, omdat het visueel gewoon in orde was.

avatar van Maximalisatie
Slechte film.

avatar van mikey
Barslechte film van beroepsclown M.Bay. Zelfs zo slecht en ontoelaatbaar, dat je je ogen niet kan geloven. Je kijkt met open mond naar plas/poep-grappen en grollen over de meest waanzinnige brute misdaden die iemand maar kan plegen, zo sexy mogelijk door Bay aangekleed met slomo's, Miami Vice belichting en andersoortig tracking shots door ingewikkelde apparatuur geschoten: 1. omdat hij dat soort kitsch gewoon fijn vind. 2. een macaber gevoel voor cynisme. Dat laatste is natuurlijk arbitrair. Misschien weet hij niet beter.

Zelfs de aankondiging van de doodstraf wordt met een weirde close-up en gekke bekken (puur als komedie bedoeld). Ik dacht altijd dat de doodstraf een misdaad tegen de menselijkheid is, voor Bay is dus het kolderieke gekkigheid.

Verwacht geen interessant misdaadverslag a la Manet/ Lumet of een gangsterepos als Scorcese. Bay probeert Scorsese te imiteren denk ik maar dat is in zijn geheel mislukt.

avatar van JanLo
Proeneke schreef:
Waargebeurd T zou nog kunnen, want die types lopen echt wel rond, haha.
Kvond m wel leuk.
Dat er zulke domme types rondlopen, dat verbaast me niet, maar dat er zo'n film komt heeft volgens mij meer met de dommigheid van de politie daar te maken.

avatar van JanLo
Stevil schreef:
Volgens mij kun je alleen over het acteren oordelen als je de persoon kent die hij speelt!

avatar van Roger Thornhill
Lange tijd geleden dat ik in m'n eentje bij een film zó hard heb zitten lachen. Hilarische plotontwikkelingen, geweldige bijrolletjes, een flink tempo en drukke maar niet overdreven hypere montage, alles keurig in de mix, maar wat de film voor mij nog een half sterretje extra waard maakte is de rol van Dwayne Johnson, die echt een geweldig komisch talent blijkt te bezitten. Ik heb toch al best wat films met hem gezien, en enig wantrouwen tegenover een acteercarrière van iemand met een achtergrond in de World Wrestling Entertainment (ik ben altijd bang voor de volgende Hulk Hogan) lijkt me niet meer dan terecht, maar Johnson blijkt echt een slimme jongen met talent voor serieuze èn komische rollen te zijn.