Pain & Gain (2013)

3,05

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Ed Harris

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgt twee bodybuilders (Mark Wahlberg en Dwayne Johnson) op steroïden. Ze kiezen het pad van de misdaad en raken betrokken bij een afpersingszaak en een ontvoering die helemaal uit de hand loopt en in moord eindigt. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

367 BERICHTEN55 MENINGEN

avatar van Proeneke
geplaatst op 23 november 2015, 2:05 uur, permalink
Waargebeurd 😄 😄 😄 T zou nog kunnen, want die types lopen echt wel rond, haha.
Kvond m wel leuk.

geplaatst op 7 april 2016, 11:55 uur, permalink
Zwakke film. Gezien in de cinema. Na een uur, puur van verveling uit de zaal gegaan. Saai, slecht geacteerd en een Dwayne Johnson die me irriteerd.

geplaatst op 18 juni 2016, 18:14 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het broertje van de Wolf of Wall Street en Spring Breakers maar dan iritanter
Oké het was op zich een goede film , Goed geacteerd ,Goed Verhaal en goede regisseur .
Maar die Voice overs mochten ze er echt wel aflaten . En Spoiler Alert!!![spoiler/]ik kan het ook niet kroppen dat de teen van dwanye Jhonson in aller ijl er word maar de Exicutie van Mark Walberg en Anthony Mackie niet wordt getoond jammer er had meer bloed en Gore moeten inzitten en niet van dat gelanterfanter van die privé detective weer in een kut voice over . Dat maakte me kwaad gewoon ik moest niet weten wat de personages denken .Ik vind het wel gaaf dat ze het echte verhaal er wel hebben bij betrokken . Kortom ik vond hert een gemiste kans des ondanks ik wel van de film heb genoten en daarom verdient de film maar een magere 3,5 en niet een 5,0 moest het beter zijn . Ik zeg Alvast Volgende keer Beter Micheal Bay maar ik denk dart hij meer sci fi in het vervolg moet maken dan Actie

geplaatst op 18 juni 2016, 18:15 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
HorrorFan007 schreef:
Het broertje van de Wolf of Wall Street en Spring Breakers maar dan iritanter

avatar van richiedoom
geplaatst op 29 juni 2016, 15:42 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet gedacht, maar ik vond deze film beter dan verwacht. Na alle wanstaltige Transformers onzin waren mijn verwachtingen zeer laag maar dit soort films mag hij vaker maken. Wat zet hij de stad Miami prachtig kleurrijk in beeld, echt een genot voor het oog. Sowieso vind ik dit de grootste troef van de film, de beelden spatten van het scherm.

Over het acteerwerk ben ik minder te spreken, maar dat is te verwachten met Wahlberg en the Rock. Geen acteerkanonnen, ze moeten het duidelijk hebben van hun appearance.
Voor een dergelijk donker en waargebeurd verhaal was het me ook iets te luchtig allemaal. Veel grappen en grollen terwijl er mensen worden opgelicht en en soms op gruwelijke wijze (al dan niet altijd expliciet in beeld) worden vermoord. Ik denk dat met een iets serieuzere toon deze film nog een stuk beter had kunnen zijn.

Toch zeker een aangename verrassing, deze Pain & Gain!

avatar van SmackItUp
geplaatst op 3 augustus 2016, 9:49 uur, permalink
Niet slecht. Weliswaar een mager verhaal dat beter uitgewerkt had kunnen worden, maar de setting, het kleurgebruik en het acteerwerk maken het een aangename zit. The Rock is misschien geen superacteur, maar deze rol past hem perfect. Ook Wahlberg laat zich van zijn beste kant zien.

Dikke 3*.

avatar van Perfect_Cell
geplaatst op 13 augustus 2016, 21:52 uur, permalink
Kijkt lekker weg, het trio is hilarisch. Daarnaast is de film "origineel" in elkaar gezet.