Pain & Gain (2013)

3,04

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Ed Harris

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgt twee bodybuilders (Mark Wahlberg en Dwayne Johnson) op steroïden. Ze kiezen het pad van de misdaad en raken betrokken bij een afpersingszaak en een ontvoering die helemaal uit de hand loopt en in moord eindigt. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

369 BERICHTEN 56 MENINGEN
avatar van Proeneke
geplaatst: 23 november 2015, 02:05 uur [permalink]
Waargebeurd 😄 😄 😄 T zou nog kunnen, want die types lopen echt wel rond, haha.
Kvond m wel leuk.

geplaatst: 7 april 2016, 11:55 uur [permalink]
Zwakke film. Gezien in de cinema. Na een uur, puur van verveling uit de zaal gegaan. Saai, slecht geacteerd en een Dwayne Johnson die me irriteerd.

geplaatst: 18 juni 2016, 18:14 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het broertje van de Wolf of Wall Street en Spring Breakers maar dan iritanter
Oké het was op zich een goede film , Goed geacteerd ,Goed Verhaal en goede regisseur .
Maar die Voice overs mochten ze er echt wel aflaten . En Spoiler Alert!!![spoiler/]ik kan het ook niet kroppen dat de teen van dwanye Jhonson in aller ijl er word maar de Exicutie van Mark Walberg en Anthony Mackie niet wordt getoond jammer er had meer bloed en Gore moeten inzitten en niet van dat gelanterfanter van die privé detective weer in een kut voice over . Dat maakte me kwaad gewoon ik moest niet weten wat de personages denken .Ik vind het wel gaaf dat ze het echte verhaal er wel hebben bij betrokken . Kortom ik vond hert een gemiste kans des ondanks ik wel van de film heb genoten en daarom verdient de film maar een magere 3,5 en niet een 5,0 moest het beter zijn . Ik zeg Alvast Volgende keer Beter Micheal Bay maar ik denk dart hij meer sci fi in het vervolg moet maken dan Actie

geplaatst: 18 juni 2016, 18:15 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
HorrorFan007 schreef:
Het broertje van de Wolf of Wall Street en Spring Breakers maar dan iritanter

avatar van richiedoom
geplaatst: 29 juni 2016, 15:42 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet gedacht, maar ik vond deze film beter dan verwacht. Na alle wanstaltige Transformers onzin waren mijn verwachtingen zeer laag maar dit soort films mag hij vaker maken. Wat zet hij de stad Miami prachtig kleurrijk in beeld, echt een genot voor het oog. Sowieso vind ik dit de grootste troef van de film, de beelden spatten van het scherm.

Over het acteerwerk ben ik minder te spreken, maar dat is te verwachten met Wahlberg en the Rock. Geen acteerkanonnen, ze moeten het duidelijk hebben van hun appearance.
Voor een dergelijk donker en waargebeurd verhaal was het me ook iets te luchtig allemaal. Veel grappen en grollen terwijl er mensen worden opgelicht en en soms op gruwelijke wijze (al dan niet altijd expliciet in beeld) worden vermoord. Ik denk dat met een iets serieuzere toon deze film nog een stuk beter had kunnen zijn.

Toch zeker een aangename verrassing, deze Pain & Gain!

avatar van SmackItUp
geplaatst: 3 augustus 2016, 09:49 uur [permalink]
Niet slecht. Weliswaar een mager verhaal dat beter uitgewerkt had kunnen worden, maar de setting, het kleurgebruik en het acteerwerk maken het een aangename zit. The Rock is misschien geen superacteur, maar deze rol past hem perfect. Ook Wahlberg laat zich van zijn beste kant zien.

Dikke 3*.

avatar van Perfect_Cell
geplaatst: 13 augustus 2016, 21:52 uur [permalink]
Kijkt lekker weg, het trio is hilarisch. Daarnaast is de film "origineel" in elkaar gezet.

avatar van Ste*
geplaatst: 7 februari, 22:36 uur [permalink]
Nooit echt een Michael Bay gezien, in ieder geval niet de films die exemplarisch zijn geworden voor zijn stijl (lees: Transformers). Ook absoluut niet benieuwd naar, gezien zijn reputatie. Alleen deze film daar werd ik wel nieuwsgierig naar. Het uitgangspunt leek me wel grappig, een komedie over spierbundels on steroids, en Dwayne Johnson is best oke. Geschikte film om met mijn vriend te gaan kijken dacht ik zo.

Was uiteindelijk ook wel goed ingeschat van me, want het is best een leuke film. Vooral de eerste helft overigens, die nog wel stoer en tof uitgewerkt is, want de tweede helft wordt allemaal iets te ridicuul en lollig. Voor de rest zit het ook vrij rommelig in elkaar allemaal.

Het valt Bay wel te prijzen dat er maar 1 explosie inzit, en dat er voor de rest ook eigenlijk helemaal niet zo overdreven is qua actie.
Het ziet er ook gelikt en kleurrijk (soms een beetje te) uit allemaal. Alleen totaal niet geloofwaardig dat het zich afspeelt in 1995, want dat is echt helemaal nergens aan te zien.

Best een dankbaar verhaal om te verfilmen, bijna jammer dat Bay degene is die het heeft verfilmd, vraag me af wat een betere regisseur er van gemaakt had (een Scorsese, of de Coen Brothers ofzo), maar best vermakelijk.

geplaatst: 29 april, 22:55 uur [permalink]
Als dit waargebeurd is dan is het nog triester dan de film. Na 45 min uitgezet. Ik ben niet zo veeleisend met films, maar dit is gewoon slecht.