Pain & Gain (2013)

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Ed Harris

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgt drie bodybuilders (Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Anthony Mackie) op steroïden. Ze kiezen het pad van de misdaad en raken betrokken bij een afpersingszaak en een ontvoering die helemaal uit de hand loopt en in moord eindigt. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

avatar van cordiacovens
Ja weet niet hoe dat allemaal verdeeld wordt tussen Universal en Universal NL, alsnog snap in nooit iets van zulk soort lange periodes tussen internationale releases. Met awards snap ik het nog wel, die worden dan dichter bij die ceremonies uitgebracht in het buitenland om meer te verdienen maar bij deze film is het een raadsel

avatar van blackcat13
Dit wordt online kijken vrees ik. ik ga echt niet tot 5 September wachten als de reviews positief blijken.

avatar van Naomi Watts
Gelijk de recensie er maar bijgepakt van Foundas. Visueel toch interessanter dan ik verwacht had. Verwachtingen zijn weer eens verhoogd.

avatar van schram101
Idem hier.

Hoop alleen wel dat Bay zich een beetje inhoud met de speelduur. Hij maakt graag bijzonder lange films maar dat zie ik met Pain and Gain niet helemaal zitten eerlijk gezegd.

avatar van Jawaddedadde
Dat zal je misschien dan wel tegenvallen. Speelduur is 130 minuten (net ingevoerd).

avatar van schram101
Ik wilde net neerpennen dat ik 120 minuten toch echt wel de max vind. Lange zit inderdaad. Al vreesde ik voor nog meer.

avatar van Starmaster501
Gewoon weer een Bay maar dan richting The Island? Dus niet al te groots en nog met op z'n minst een verhaal..

avatar van Naomi Watts
Josh Spiegel vond het ook niet verkeerd. Ik ben het ook erg vaak met 'm eens. Jammer dat de release hier zoveel achterloopt ivm de VS.

En vergelijking met Spring Breakers werkt altijd .

avatar van yeyo
Hier een gelijkaardig verhaal. Ik ben benieuwd!

avatar van Macmanus
Pff september pas? I want my dose of Bay now!

The Cube
Het waargebeurde verhaal van Pain & Gain is alles behalve grappig. Een van die mannen is ter dood veroordeeld.

Leest het korte artikel hier

PS: ik heb de film nog niet gezien.

avatar van Naomi Watts
Daarom ook zo'n gedurfde film maar van het Sun Gym Gang verhaal wordt je niet vrolijk. Dat maakt de zwarte humor nog naargeestiger.

Nikki Benz zit ook heel even in de film las ik net . Tittays!

avatar van cookedbrains
Ik heb ff een stukje camversie gezien en ik geloofde mijn ogen niet...Tony Shalhoub met spierballen....ik bedoel WTF!

avatar van ghostman
hahaha , geinige trailer

avatar van Minotaures
Stemmen zijn nep

avatar van Naomi Watts
Aangezien er gewoon slechte kwaliteit downloads in omloop zijn staat je bewering nogal wankel. Of je genoegen moet nemen met dergelijke kwaliteit is een tweede.

avatar van Minotaures
Naomi Watts schreef:
Aangezien er gewoon slechte kwaliteit downloads in omloop zijn

Nu al?

avatar van HALVE TAMME.
Look, when this is over, we'll all go camping, alright?

Reinbo
Naomi Watts schreef:

Waarom gaat deze dan pas over 4 maanden hier draaien? Dacht dat ze met dit soort blockbusters tegenwoordig wel voor wereldwijde releases gingen. Bizar. Nu zal iedereen 'm idd al online gezien hebben, want voor die tijd zullen er ook wel goede kopieen beschikbaar komen.

avatar van Naomi Watts
Weet ook niet wat de reden er precies voor is maar echt veel landen kregen 'm vorige maand of deze maand al. Tegen die tijd zullen de 720p en 1080p releases er zal zijn. Het gat is veel te groot.

avatar van jumpstylemovie
Vroeger had ik dit aan me voorbij laten gaan maar hier kijk ik naar uit.

avatar van rep_robert
Naomi Watts schreef:

Wel vreemd. De "pilot" is denk ik niet geslaagd vorig jaar. Toen kwamen er vele blockbusters eerder uit dan in b.v. Amerika. Denk aan b.v. de zeer succesvolle Battleship Volgens mij waren er nog wel een stuk of wat (zomer)blockbusters die eerder hier uitkwamen dan aan de andere kant van de oceaan.

Anyway blijft het vreemd van de filmwereld en in het bijzonder stichting Brein dat zij zoveel vechten tegen illegale kopieën, maar hopeloos falen in het distribueren van films en series. Werk je toch echt het downloaden mee in de hand, al die verschillende release data.

avatar van jacobine_rodijk
rep_robert schreef:

BREIN heeft dan ook totaal geen controle en/of connectie met filmdistributie.

avatar van rep_robert
Nee, maar zij lopen wel te bitchen over illegale kopieën en dergelijke. Laat ze eerst even met de distributeurs onderhandelen. Ze pakken het probleem niet bij de kern aan. Als ze totaal geen connectie hebben met de filmindustrie, voor wie doen ze het dan in godsnaam?

avatar van jacobine_rodijk
rep_robert schreef:

Ik weet niet precies 't aanpak plan van BREIN maar volgens mij houden zij zich voornamelijk bezig met 't beschermen van intellectuele eigendommen. Een releasedatum vervroegen om piraterij te voorkomen vindt ik nogal erg veel verantwoordelijk op één groep afschuiven; de politie vraagt een winkelier ook niet om de prijs van zijn producten te verlagen om diefstal te voorkomen.

Overigens is Pain & Gain's late releasedatum wel een uitzonderlijke voorbeeld; meestal loopt Nederland max. een maand achter met de Amerikaanse releasedatum.

avatar van timburton
Hahahahaha! Ik ben zowaar benieuwd naar de, naar schatting, kutste film van het jaar! Michael Bay , u laat me altijd weer verassen!

avatar van Tharoy
Ik baal en baal nog steeds als een stekker. Een september-release is echt verschrikkelijk voor zo'n idiote en humoristische, en ook nog eens zonnige blockbuster als deze. Het was echt een ideale film om met wat vrienden naar toe te gaan. Zeker ook omdat fitness/BB in NL tov andere landen behoorlijk in de lift zit, alle gasten bij mij in de gym/uni hebben hier al van gehoord en hadden er heel graag naar toe willen gaan, haha. Maar die gaan vrijwel zeker niet wachten op een bioscooprelease als de eerste kopieën van goede kwaliteit al uit zijn. Hoe dom zijn ze wel niet bij Universal.

Nomak
rep_robert schreef:
En als ze de releasedatum vervroegen gaan de mensen dus niet meer downloaden? Of toch?