Pain & Gain (2013)

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Bay
met Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Ed Harris

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en volgt drie bodybuilders (Mark Wahlberg, Dwayne Johnson en Anthony Mackie) op steroïden. Ze kiezen het pad van de misdaad en raken betrokken bij een afpersingszaak en een ontvoering die helemaal uit de hand loopt en in moord eindigt. Detective Ed Du Bois (Ed Harris) krijgt de taak om de zaak op te lossen wanneer de politie van Miami hier niet in slaagt.

jarno1975 schreef:

Hiermee zeg je toch duidelijk dat je je verwachting van de film laat afhangen van de poster. Er zijn genoeg hele goede films gemaakt met vreselijke posters, en vice versa.
Misschien komt er morgen wel een prachtige poster uit, heb je dan ineens weer wel hoge verwachtingen?

Ik vind het ook een beetje een vreemde redenering.

Verwachtingen is ook een groot woord, eerder het gevoel van "oh, steroïde verslaafden. Misschien wordt dit wel een leuk filmpje." Maar die poster is gewoon echt té belachelijk voor woorden. Maar echt, afschuwelijk. Waarschijnlijk had ik gewoon een totaal ander idee over deze film, maar die poster doet me gewoon denken aan hoe slecht Bay films zijn. Denk dat ik dat even vergeten was.

avatar van jarno1975
Trailer (Youtube HD)

Ben benieuwd wat je er van vindt disneystore

avatar van schram101
Heel anders dan ik verwachtte. Minder komisch vooral. Had meer gehoopt, maar ik blijf hoopvol.

AHWA
Film lijkt zich in ieder geval niet serieus te nemen. Dat scheelt al een hoop, maar echt grappig is het nog niet.

avatar van blackcat13
Geinige trailer, niet bijzonder. Aangezien ik zelf veel aan krachttraining doe en dus wel een beetje in dat bodybuilding wereldje zit zal de film mij zeker wel aanspreken en vermaken, maar snap best dat dit veel mensen ook totaal niet zal raken. Sfeertje lijkt mij wel lekker luchtig zo te zien

Tussen al die beesten ziet eigenlijk vooral Ed Harris er hier erg badass uit haha

avatar van Leland Palmer
Blij dat Bay weer eens een ''normale'' film maakt. Trailer ziet er goed uit!

avatar van Naomi Watts
Typisch Bay weer. Visueel weer overdonderend, weer lekker zelfbewust, qua humor ook lekker awkward. Bay is altijd een feest maar dit kan wel eens een enorme guilty pleasure worden. Ook wel nodig met de brutal lineup die er aan staat te komen in 2013. Nu nog hopen dat Yolanthe de cut doorkomt. Red epic .

jarno1975 schreef:
Trailer (Youtube HD)

Ben benieuwd wat je er van vindt disneystore

Kon erger, maar rekening houden met het feit dat dit een trailer is waar snippets van de grappigste one liners en gaafste actie scènes in een 2 minuten lang filmpje worden gestoken. Het meest positieve aan de trailer is waarschijnlijk Sleigh Bells, blij dat die niet aan Bay gepasseerd zijn.

avatar van Rianneke_Dan
Moet zeggen dat Wahlberg en Johnson er toch wel erg goed uitzien in deze film. Alleen daarvoor zal ik hem wel eens opzetten Daarnaast lijkt de humor me ook wel leuk.

Deze film heb ik nog niet gezien. Daarom kan ik er ook niet veel over zeggen maar ik heb de trailer gezien en correct me als ik verkeerd ben maar voel mij zelf als bodybuilder te schande gezet. Want ten eerste bodybuilders zijn 1 van de laatste mensen die in slechte business gaan zitten, voorbeelden. kijk naar Arnold schwarzenegger 1 van de succesvolste mensen in de geschiedenis. is ook een bodybuilder en heeft een hoge intellectuele IQ. En zo kan ik er nog wel een paar noemen die hoge diploma's hebben gehaald. Hoop gewoon dat deze film bij komedie blijft en niet zich zelf te serieus neemt want dat zou ik verkeerd vinden. Voor de rest ben ik toch best benieuwd naar deze film. Ohja en nog 1 ding niet stoer of onrespectvol bedoelt maar ze zien er allebij niet echt uit als hun zogenaamd bodybuilders zijn.!. ik ben 21 doe 4 jaar aan bodybuilding nu, train 10 x in de week volg mij eetschema 100% 6 maaltijden op een dag, waar ik naar toe wil gaan in hoop t dat de mensen niet een verkeerd beeld krijgen over bodybuilders want ik bijvoorbeeld heb geen eens tijd om kattekwaad uit te halen omdat ik elke 2,5 uur een maaltijd moet eten. en ik 2 x een 1,5 uur op een dag train. To make a long story short. Hoop dat deze film zich zelf niet te serieus neemt want een echte bodybuilder leeft echt niet als een crimineel.

donnie B.
Hoog IQ?! Jouw verhaaltje staat vol met taalfouten..

avatar van Jesper187
Fit4ever schreef:
Twee personen in een film die – toevallig – veel aan bodybuilden doen, gaan het pad van de misdaad op. Jouw conclusie: alle bodybuilders zijn misdadigers. -_-'

Grappig ook dat je het compleet onmogelijk acht dat bodybuilders niet crimineel zouden kunnen zijn/worden. Alsof het geen mensen zijn..

Fit4ever schreef:
ten eerste bodybuilders zijn 1 van de laatste mensen die in slechte business gaan zitten...
... is ook een bodybuilder en heeft een hoge intellectuele IQ.
Dus de reden waarom het niet mogelijk is dat bodybuilders in de criminaliteit zitten is omdat alle bodybuilders een hoog IQ hebben? Vrij ironisch dan, je berichtje.

Fit4ever schreef:
Arnold schwarzenegger 1 van de succesvolste mensen in de geschiedenis.
lol

disneystore
Als jij Arnold Schwarzenegger één van de meest succesvolle mensen in de héle geschiedenis vind, goed. Maar dat is niet echt een feit, eerder een mening. Daarbij ken ik nog een paar andere mensen die wat meer invloed hebben gehad op ons dagdagelijkse samenleving.

avatar van Naomi Watts
Je kan zeggen wat je wil over Arnie, wie kan er nou zeggen dat ie een nobelprijs winnaar voor de vrede heeft laten vermoorden. Schwarzenegger it is.

disneystore
Opzich respect voor die man, maar één van de meest succesvolle mensen vind ik overdreven.

disneystore
Daarbij was hij, eerlijk is eerlijk, een enorm slechte gouverneur van California.

avatar van sofripa
Typische Bay Red Bull trailer. Niet verkeerd hoor

avatar van UrbanDjampa
Beetje jammer die trailer. Ed Harris hoeft niet eens ingeschakeld te worden, want die 3 slimbo's geven het verkregen geld uit als water.

kappeuter schreef:
Vanaf 2 mei 2013 in de bioscoop (Universal)

Update: release is verplaatst naar 5 september
EDIT: en weer vervroegd naar 15 augustus

avatar van cordiacovens
Die release is wel jammer, iedereen kan hem dan al bekijken op een illegale manier.

avatar van Tharoy
kappeuter schreef:

Update: release is verplaatst naar 5 september

Wat is dit nou voor onzin? Godverdomme zeg. Ja, mijn geld krijgen ze dan niet meer. Wat een gruwelijke dombo's.

avatar van danuz
Zin in!

avatar van HALVE TAMME.
Me too .

Die releasedatum..

avatar van Naomi Watts
Dat gaat flink wat inkomsten schelen ja.

avatar van cordiacovens
Maar ja, aan de andere kant van de inkomsten in Nederland liggen ze niet wakker

avatar van Naomi Watts
Hun niet maar als Nederlandse distributeur zijnde. Maar voor Universal (Nederlandse distributeur) wordt je er niet vrolijker van denk ik.

AHWA
I see your mother driving up and down the street looking at me, I'll be your step-father by the weekend.