Journey 2: The Mysterious Island (2012)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Brad Peyton
met Josh Hutcherson, Dwayne Johnson en Vanessa Hudgens

Het avontuur gaat van start als Sean een noodoproep ontvangt van een geheimzinnig niet bestaand eiland. Het is een plaats met vreemde levensvormen, bergen van goud en een groot geheim. Sean gaat samen met zijn stiefvader op onderzoek uit om het eiland te vinden en er weer vanaf te komen voordat het eiland zinkt en zijn schatten voor eeuwig verbergt.

Haha, zeker niet onverdienstelijk idd.

avatar van Pantoffel
Het was aangenaam om te kijken.
Het was soms wat te duidelijk dat het voor 3D was gedaan. (Iets wat ik nooit zie dus heel dat fenomeen gaat aan mij verloren)
Maar al bij al vond ik het een leuk filmpje.

Bantavoer
Dat was overigens een ukelele. Geen banjo, dat ziet er totaal anders uit en komt uit Amerika. De ukelele is een aanpassing van de braguinha of machete afkomstig van Madeira, die één van de vormen is van de Portugese cavaquinho. Hij werd naar Hawaï gebracht door Portugese immigranten van Madeira in 1879, die daar aan wal gingen om suikerriet te snijden. En de rest lees je maar op wikipedia.

Verder, een leuke film, hoewel de grappen wel erg flauw en gemaakt is.

Een spinnenweb in een submarine, die onder water ligt? Knap voor die spin. Iets voor moviemistakes.com?

Verder hoef je deel 1 niet gezien te hebben. Hoewel de jongen in deel 1 wel voorkomt, is dit op zich een alleenstaand verhaal.

avatar van Humphrey
Naïeve film die in al zijn eenvoud eigenlijk enkel geschikt is voor een jeugdig publiek. Jammer dat een klasse acteur als Michael Caine in zo'n sprookjesverhaal zijn rolletje meedraait. 2,5*.

avatar van Dennissssss
Wat is nou eigenlijk de voorganger van deze film dan?

Is dat: Journey to the Center of the Earth (2008) (I)?

avatar van Naomi Watts
Klopt. Niet echt duidelijk nee.

Vond het wel een vermakelijke film. Af en toe zag het er een beetje fake uit, ma dat stoorde niet echt.
Verhaal lijn en humor was oke.

avatar van sofripa
Zo dodelijk saai dat ik letterlijk in slaap ben gevallen en niet de moet meer heb de draad op te pakken. Verder dan 1,5 sterren was het waarschijnlijk toch niet gekomen. Maar goed, niet uitkijken is geen waardering.

avatar van cantforgetyou
Dit is een jeugdfilm. Dus bekijk ik hem ook op deze manier. En dan is het best een leuke film. Alle problemen worden snel en makkelijk opgelost. Maar dat is voor een keer best wel prettig. De special effecten zijn best goed. Dus vermakelijk tussendoortje.

avatar van Decec
Een leuke actie/avontuur/komedie/familie/fantasy/SF film...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Dwayne Johnson, Luis Guzmán
en Michael Caine ...
Mooi gemaakte avonturen...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van jippie2010
Ik vond deel 1 leuker om naar te kijken, maar deel twee is toch weer een leuke (familie)avonturenfilm geworden.
De SFX zijn wisselend van kwaliteit al zaten er genoeg prachtige beelden tussen.
Kijkt lekker weg, heerlijk voor een regenachtige zondagmiddag *3.0

avatar van Danielo.
Tenenkrommend slecht...

avatar van riefenstahl
Leuk om Caine op 79jarige leeftijd nog zo vitaal te zien in deze aardige jeugdfilm.
Hudgens is het snoepje van de week en Johnson ga ik ook steeds meer waarderen, de man is toch wat veelzijdiger dan alleen een wandelende spierbundel, het venijn tussen hem en Caine was vermakelijk.
Bijna sprookjesachtige beelden van het schitterende eiland en ook de cgi was niet slecht.
Een leuke familiefilm.

avatar van MovieMind
Niet echt naar tevredenheid...
Het is wel leuk bedacht, en voorzien van een aardige cast, maar zoals al eerder aangegeven is het vooral een vermakelijke film voor de jeugdige kijkers.

avatar van Roger Thornhill
Aardig familiefilmvermaak met soms fraaie CGI (de reuzehagedis en de Nautilus in actie) en een geweldige scène waarin The Rock zijn beste liefdestips, -trucs en -technieken in de praktijk brengt.

avatar van brabusRUS
Een film met heel veel potentie door Johnson, Guzman en Caine in een jungle-achtige avonturenfilm. Kan bijna niet misgaan, maar toch wel. Josh Hutcherson is namelijk een behoorlijke grote minpunt. Zijn acteerwerk en zijn fysieke verschijning (irritant) werken niet mee. Daarnaast schoot die hele onrealistische romantische relatie tussen Hudgens en hem mij in het verkeerde keelgat.

Aardige film waarin een jongen een geheime code van zijn opa ontvangt die zich op een mysterieus eiland bevindt. Zeker fantasievol en avontuurlijk, maar verder hebben het verhaal en de personages weinig te bieden. Het ziet er allemaal wel mooi en kleurrijk uit.

avatar van Rico120
persoonlijk vond ik deel een grappiger
maar dit deel vond ik ook best aardig leuk om te kijken als er geen bal is op de T.V

avatar van hijman1946
Ik ben nog n jeugdige kijker van 69 jaar,ga hem zien ken hem wel van Jules Verne (alle bruine 1929 blauwe en groene banden(Loeb) in mn boekenkast.maar daar is deze niet op gebazeerd,ga hem Kijken

avatar van Minotaures
Leuker dan eerste deel

avatar van soom
Het stelt echt niets voor natuurlijk. Een excuus voor wat mooie beelden en dat is dat. Hap, slik en weg.
Maar wat is die Vanessa tof he. Ongelooflijk. Ze is natuurlijk de enige blikvanger hier. Dwayne is een natte dweil, Josh doet het aardig, Michael is gewoon de top uiteraard, maar Vanessa laat haar beste beentje bungelen. Mooie vrouw. Tja, dat is het wel in een notendip. Wat aardige momenten, af en toe een leuk speciaal effect omdat dat hoort. Karige bedoening. Het sleept maar een beetje voort, en dat bedoel ik dus niet positief.. Aardige poging, maar dit was nou niet meteen ademlooos en verpletterend sterk. Niet zoals Indiana me aan het scherm nagelde. Genoeg te genieten hoor, maar het is ook zo vergeten. Luchtig niemendalletje zonder echte diepgang.

avatar van K. V.
Deze speelde toevallig op tv en ben toch blijven hangen. Een vermakelijke avonturenfilm, waar je niet te veel moest bij nadenken. De film zag er niet slecht uit en het verhaal verveelde niet.
Geen waw-film, maar prima vermaak.

Tarkus schreef:
Leuke film, met wel heel prachtige beelden (al is het ook hier weer heel duidelijk dat hij speciaal is gemaakt voor 3D).
Het verhaal is simpel maar goed, niet te veel bij nadenken en alles over je heen laten komen, zo beleef je er nog het meeste plezier aan.
De film is net als de eerste ('Journey To The Centre Of The Earth') gebaseerd op een boek van Jules Verne, maar ik vond de eerste verfilming toch beter, hier is de verrassing er een beetje af.

De film eens opnieuw bekeken, ditmaal op Blu-ray.
De beelden zijn hier nog mooier, maar vind dat de 3D effecten te fel overdreven zijn.
Ik ben ook blij dat men stilaan begint af te stappen van die 3D, het heeft me nooit kunnen bekoren vond het zelfs storend.
Maar deze film is dus wel leuk ook wat verhaal betreft.

avatar van FilmFreakFanaat
Een film als deze moet natuurlijk anders beoordeeld worden als een Top 250 film. Ik vond de verhaallijn best aardig, continue spanning en tot de verbeelding sprekende animaties. Acteerwerk is aardig, Johnson komt sympathiek over en combineert lekker met Caine. Guzman springt er voor mij uit, leuk typetje.

Film pakt echter niet echt vast en er is weinig diepgang over het eiland zelf, dat is dan weer minder. Uiteraard is dat ook niet het publiek waar deze film zich op richt. Ik voelde me ook niet echt meegetrokken in het verhaal, ook omdat je wel weet hoe het gaat eindigen. Aardig tussendoortje, niets meer.

avatar van Shadowed
Peyton dus.

Sowieso voor mij niet de beste regisseur, maar hij weet aardig wat spektakels op het grote doek te toveren soms. Jammer dat zijn steentje in de Journey reeks niet helemaal iets geworden is. Daarvoor is het net als deel 1 gewoon niet helemaal geslaagd.

Hutchinson is al wat ouder geworden, maar doet het prima. Johnson lijkt wel in elke actie hollywood film opeens op te duiken. Peyton vind het overigens wel leuk om die man te blijven gebruiken zie ik. Hudgens ziet er ook gewoon goed uit maar ja.

Effecten vaak wat houterig, maar avontuur zat. Jammer dat het echte mysterie gehalte er vroeg uit is en ook niet bepaald weet te boeien, waardoor alles een soort excuus lijkt om gewoon spektakel te toveren. Niet al te geslaagd dus. Al bij al heb ik me er daarnaast gewoon vermaakt.

avatar van Wilfred Zweverink
Ietsje beter dan de eerste.

Maar niet veel.

Nog steeds een slap script, slechte dialogen en matige acteurs, zelfs Caine kan het geheel niet redden. De CGI is wel weer een stukje beter, de reuzenhagedis en de Nautilus zijn zelfs gewoon goed gelukt, maar kom op zeg, dit is Verne!

Het kan zo ontzettend veel beter dan dit, het kan zoveel meer zijn. Denk eens aan een uitwerking a la LOTR.

Peter Jackson, waar ben je?