ad
  • 8.077.365 stemmen

Journey 2: The Mysterious Island (2012)

Actie / Avontuur | 94 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: Brad Peyton

Met onder meer: Dwayne Johnson, Josh Hutcherson en Michael Caine

Releasedatum: 19 januari 2012

Over Journey 2: The Mysterious Island

"Believe the Impossible. Discover the Incredible."

Het avontuur gaat van start als Sean een noodoproep ontvangt van een geheimzinnig niet bestaand eiland. Het is een plaats met vreemde levensvormen, bergen van goud en een groot geheim. Sean gaat samen met zijn stiefvader op onderzoek uit om het eiland te vinden en er weer vanaf te komen voordat het eiland zinkt en zijn schatten voor eeuwig verbergt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Respekked

Respekked

Haha, zeker niet onverdienstelijk idd.

avatar van Pantoffel

Pantoffel

Het was aangenaam om te kijken.

Het was soms wat te duidelijk dat het voor 3D was gedaan. (Iets wat ik nooit zie dus heel dat fenomeen gaat aan mij verloren)

Maar al bij al vond ik het een leuk filmpje.

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Dat was overigens een ukelele. Geen banjo, dat ziet er totaal anders uit en komt uit Amerika. De ukelele is een aanpassing van de braguinha of machete afkomstig van Madeira, die één van de vormen is van de Portugese cavaquinho. Hij werd naar Hawaï gebracht door Portugese immigranten van Madeira in 1879, die daar aan wal gingen om suikerriet te snijden. En de rest lees je maar op wikipedia.

Verder, een leuke film, hoewel de grappen wel erg flauw en gemaakt is.

Een spinnenweb in een submarine, die onder water ligt? Knap voor die spin. Iets voor moviemistakes.com?

Verder hoef je deel 1 niet gezien te hebben. Hoewel de jongen in deel 1 wel voorkomt, is dit op zich een alleenstaand verhaal.

avatar van Humphrey

Humphrey

Naïeve film die in al zijn eenvoud eigenlijk enkel geschikt is voor een jeugdig publiek. Jammer dat een klasse acteur als Michael Caine in zo'n sprookjesverhaal zijn rolletje meedraait. 2,5*.

avatar van Dennissssss

Dennissssss

• 1981 stemmen

Wat is nou eigenlijk de voorganger van deze film dan?

Is dat: Journey to the Center of the Earth (2008) (I)?

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Klopt. Niet echt duidelijk nee.

avatar van supersnoop

supersnoop

Vond het wel een vermakelijke film. Af en toe zag het er een beetje fake uit, ma dat stoorde niet echt.

Verhaal lijn en humor was oke.

avatar van sofripa

sofripa

Zo dodelijk saai dat ik letterlijk in slaap ben gevallen en niet de moet meer heb de draad op te pakken. Verder dan 1,5 sterren was het waarschijnlijk toch niet gekomen. Maar goed, niet uitkijken is geen waardering.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Dit is een jeugdfilm. Dus bekijk ik hem ook op deze manier. En dan is het best een leuke film. Alle problemen worden snel en makkelijk opgelost. Maar dat is voor een keer best wel prettig. De special effecten zijn best goed. Dus vermakelijk tussendoortje.

avatar van Decec

Decec

Een leuke actie/avontuur/komedie/familie/fantasy/SF film...

Leuk verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Dwayne Johnson, Luis Guzmán

en Michael Caine ...

Mooi gemaakte avonturen...

Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van jippie2010

jippie2010

Ik vond deel 1 leuker om naar te kijken, maar deel twee is toch weer een leuke (familie)avonturenfilm geworden.

De SFX zijn wisselend van kwaliteit al zaten er genoeg prachtige beelden tussen.

Kijkt lekker weg, heerlijk voor een regenachtige zondagmiddag *3.0

avatar van Danielo.

Danielo.

Tenenkrommend slecht...

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Leuk om Caine op 79jarige leeftijd nog zo vitaal te zien in deze aardige jeugdfilm.

Hudgens is het snoepje van de week en Johnson ga ik ook steeds meer waarderen, de man is toch wat veelzijdiger dan alleen een wandelende spierbundel, het venijn tussen hem en Caine was vermakelijk.

Bijna sprookjesachtige beelden van het schitterende eiland en ook de cgi was niet slecht.

Een leuke familiefilm.

avatar van MovieMind

MovieMind

Niet echt naar tevredenheid...

Het is wel leuk bedacht, en voorzien van een aardige cast, maar zoals al eerder aangegeven is het vooral een vermakelijke film voor de jeugdige kijkers.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Aardig familiefilmvermaak met soms fraaie CGI (de reuzehagedis en de Nautilus in actie) en een geweldige scène waarin The Rock zijn beste liefdestips, -trucs en -technieken in de praktijk brengt.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Een film met heel veel potentie door Johnson, Guzman en Caine in een jungle-achtige avonturenfilm. Kan bijna niet misgaan, maar toch wel. Josh Hutcherson is namelijk een behoorlijke grote minpunt. Zijn acteerwerk en zijn fysieke verschijning (irritant) werken niet mee. Daarnaast schoot die hele onrealistische romantische relatie tussen Hudgens en hem mij in het verkeerde keelgat.

scorsese

Aardige film waarin een jongen een geheime code van zijn opa ontvangt die zich op een mysterieus eiland bevindt. Zeker fantasievol en avontuurlijk, maar verder hebben het verhaal en de personages weinig te bieden. Het ziet er allemaal wel mooi en kleurrijk uit.

avatar van Rico120

Rico120

persoonlijk vond ik deel een grappiger

maar dit deel vond ik ook best aardig leuk om te kijken als er geen bal is op de T.V

avatar van hijman1946

hijman1946

Ik ben nog n jeugdige kijker van 69 jaar,ga hem zien ken hem wel van Jules Verne (alle bruine 1929 blauwe en groene banden(Loeb) in mn boekenkast.maar daar is deze niet op gebazeerd,ga hem Kijken

avatar van Minotaures

Minotaures

Leuker dan eerste deel

avatar van soom

soom

Het stelt echt niets voor natuurlijk. Een excuus voor wat mooie beelden en dat is dat. Hap, slik en weg.

Maar wat is die Vanessa tof he. Ongelooflijk. Ze is natuurlijk de enige blikvanger hier. Dwayne is een natte dweil, Josh doet het aardig, Michael is gewoon de top uiteraard, maar Vanessa laat haar beste beentje bungelen. Mooie vrouw. Tja, dat is het wel in een notendip. Wat aardige momenten, af en toe een leuk speciaal effect omdat dat hoort. Karige bedoening. Het sleept maar een beetje voort, en dat bedoel ik dus niet positief.. Aardige poging, maar dit was nou niet meteen ademlooos en verpletterend sterk. Niet zoals Indiana me aan het scherm nagelde. Genoeg te genieten hoor, maar het is ook zo vergeten. Luchtig niemendalletje zonder echte diepgang.

avatar van K. V.

K. V.

Deze speelde toevallig op tv en ben toch blijven hangen. Een vermakelijke avonturenfilm, waar je niet te veel moest bij nadenken. De film zag er niet slecht uit en het verhaal verveelde niet.

Geen waw-film, maar prima vermaak.

Tarkus

Tarkus schreef:

Leuke film, met wel heel prachtige beelden (al is het ook hier weer heel duidelijk dat hij speciaal is gemaakt voor 3D).

Het verhaal is simpel maar goed, niet te veel bij nadenken en alles over je heen laten komen, zo beleef je er nog het meeste plezier aan.

De film is net als de eerste ('Journey To The Centre Of The Earth') gebaseerd op een boek van Jules Verne, maar ik vond de eerste verfilming toch beter, hier is de verrassing er een beetje af.

De film eens opnieuw bekeken, ditmaal op Blu-ray.

De beelden zijn hier nog mooier, maar vind dat de 3D effecten te fel overdreven zijn.

Ik ben ook blij dat men stilaan begint af te stappen van die 3D, het heeft me nooit kunnen bekoren vond het zelfs storend.

Maar deze film is dus wel leuk ook wat verhaal betreft.

Een film als deze moet natuurlijk anders beoordeeld worden als een Top 250 film. Ik vond de verhaallijn best aardig, continue spanning en tot de verbeelding sprekende animaties. Acteerwerk is aardig, Johnson komt sympathiek over en combineert lekker met Caine. Guzman springt er voor mij uit, leuk typetje.

Film pakt echter niet echt vast en er is weinig diepgang over het eiland zelf, dat is dan weer minder. Uiteraard is dat ook niet het publiek waar deze film zich op richt. Ik voelde me ook niet echt meegetrokken in het verhaal, ook omdat je wel weet hoe het gaat eindigen. Aardig tussendoortje, niets meer.

avatar van Shadowed

Shadowed

Peyton dus.

Sowieso voor mij niet de beste regisseur, maar hij weet aardig wat spektakels op het grote doek te toveren soms. Jammer dat zijn steentje in de Journey reeks niet helemaal iets geworden is. Daarvoor is het net als deel 1 gewoon niet helemaal geslaagd.

Hutchinson is al wat ouder geworden, maar doet het prima. Johnson lijkt wel in elke actie hollywood film opeens op te duiken. Peyton vind het overigens wel leuk om die man te blijven gebruiken zie ik. Hudgens ziet er ook gewoon goed uit maar ja.

Effecten vaak wat houterig, maar avontuur zat. Jammer dat het echte mysterie gehalte er vroeg uit is en ook niet bepaald weet te boeien, waardoor alles een soort excuus lijkt om gewoon spektakel te toveren. Niet al te geslaagd dus. Al bij al heb ik me er daarnaast gewoon vermaakt.

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

Ietsje beter dan de eerste.

Maar niet veel.

Nog steeds een slap script, slechte dialogen en matige acteurs, zelfs Caine kan het geheel niet redden. De CGI is wel weer een stukje beter, de reuzenhagedis en de Nautilus zijn zelfs gewoon goed gelukt, maar kom op zeg, dit is Verne!

Het kan zo ontzettend veel beter dan dit, het kan zoveel meer zijn. Denk eens aan een uitwerking a la LOTR.

Peter Jackson, waar ben je?

avatar van Harco

Harco

Fraser heeft plaatsgemaakt voor The Rock, en ik had nooit gedacht dat ik zit zou zeggen, maar dat is in ieder geval een upgrade. Daarnaast is de rest van het gezelschap ook wat bonter en is de setting wat leuker en kleurrijker dan in het eerste deel. Hutcherson is een paar jaar ouder geworden en daarmee ook vervelender: zijn algehele houding en obsessie met Verne wekken nogal wat irritatie op. Guzmán is er in gegooid voor wat humor en door zijn gevoel voor timing pakt dat redelijk uit, terwijl het geforceerde geruzie tussen Caine en Johnson op de zenuwen werkt. De sets ogen af en toe wat klein, alsof er maar één vierkante meter van een strand of bos afgezet kon worden en men het daar maar mee moest doen. Met de CGI zit het een stuk beter dan bij deel één, maar de dik uitgesmeerde clichéboodschapjes over familie en samen zijn zijn wel erg goedkoop. Maar daar zal het vast een familiefilm voor zijn.