Journey to the Center of the Earth (2008)

Alternatieve titel: Journey to the Center of the Earth 3D

Familie / Avontuur

geregisseerd door Eric Brevig
met Brendan Fraser, Josh Hutcherson en Anita Briem

Als de broer van een wetenschapper plotseling verdwijnt, besluit deze wetenschapper samen met zijn neefje en een gids op zoek te gaan naar zijn broer. Het drietal komt terecht in een bijzondere, maar ook gevaarlijke verloren wereld, ergens in het midden van de Aarde.

Een goede film is dit, ook echt gebeurd ook hè, althans vroeger toch!! Lol!!

filmfan0511 schreef:
Een vermakelijke film, meer kan ik er ook niet van maken. Eigenlijk geen al te beste film, maar ik heb me genoeg vermaakt, zodat ik er geen onvoldoende aan kan geven.

Als het de bedoeling was van de makers om hier een epische fantasy/avonturen-film van te maken, zijn ze volledig de mist in gegaan. Was het hun bedoeling om hier gewoon een luchtig, vermakelijk filmpje van te maken, zijn ze in grote lijnen geslaagd in hun doel. Het verhaal van de film is dan ook allesbehalve hoogstaand en al lang bekend. Het wordt ook niet origineel uitgewerkt, daar wordt niet eens een poging tot gedaan. Maar ja, wat verwacht je ook...
De acteerprestaties zijn ook niet goed. Enkel Fraser deed het behoorlijk met soms leuke oneliners en feelgoodhumor. De anderen vond ik meestal matig. Die vrouw was vooral irritant en Josh Hutcherson probeerde, maar het lukte niet.

Waar deze film het dan van moet hebben, zijn de special effects. En toegegeven, die zijn hier over het algemeen erg goed. Soms zag het er erg nep uit, dan weer erg mooi, maar over het algemeen valt op dit gebied niets aan te merken. Wat wel heel erg duidelijk is, is dat alles voor een green screen geacteerd is. Het ziet er goed uit, maar onrechtstreeks heb je het toch door. En die T-Rex op het einde, wat misschien wel het hoogtepunt had moeten zijn, zag er niet goed uit. Daar had best wat meer aandacht aan gegeven mogen worden.

Over het algemeen wel redelijk, maar er zitten ook heel wat onwaarschijnlijkheden (oké, alles is onwaarschijnlijk, maar toch) in, zoals dat ze zogezegd even meer dan 3000 km afleggen in een tijdpanne van waarschijnlijk enkele dagen met ondertussen heel wat hindernissen.Hier hadden ze blijkbaar ook niet al te veel over nagedacht. Maar toch is deze best wel te doen en voor een ontspannend filmpje zit je hier wel goed.

Het is een fantasiefilm hoor; 3000 km is niks voor een fantasiefilm!!

Me rot geamuseerd met deze.Dus voor mij persoonlijk een 5.

avatar van Shadowed
Niet bijzonder.

De tijd dat Hutchinson nog wat jonger was. Als ventje had hij al vroeg bewezen wel degelijk te kunnen acteren, maar is niet heel bijzonder in deze Journey. Daarnaast is Fraser ook niet bijzonder overtuigend in deze kinderlijke avonturenfilm.

Avontuur genoeg, maar komisch is het nogal flauw. Er is gewoon te weinig gebeurd met het idee dat veel leuker en spannender had kunnen zijn. Er zitten wel een aantal leuke scenes in, maar de CGI is vaak iets te houterig.

Prima filmpje uiteindelijk, maar nergens wordt het echt bijzonder en een productie waar je van gaat denken dat je echt iets bijzonders aan het kijken bent. Vermakelijk, maar uiteindelijk voegt het daarnaast niet veel meer toe aan het genre.

avatar van Wilfred Zweverink
Vreselijk slechte film.

Ik hou van de boeken van Jules Verne, dit had een prachtig gestileerde steampunk film kunnen zijn met 19e eeuws futurisme, een goed uitgewerkt script en goede acteurs.

in plaats daarvan is het een soort slap Indiana Jones aftreksel geworden, met een ronduit matig script en halfbakken SFX en CGI, veel flauwe humor en matig tot slecht acteerwerk.

Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken...

Eeuwig zonde.