• 8.518.183 stemmen

Journey to the Center of the Earth (2008)

Familie / Avontuur | 93 minuten

Genre: Familie / Avontuur

Alternatieve titel: Journey to the Center of the Earth 3D

Geregisseerd door: Eric Brevig

Met onder meer: Brendan Fraser, Josh Hutcherson en Anita Briem

Releasedatum: 4 september 2008

Plot Journey to the Center of the Earth

"Same Planet. Different World."

Als de broer van een wetenschapper plotseling verdwijnt, besluit deze wetenschapper samen met zijn neefje en een gids op zoek te gaan naar zijn broer. Het drietal komt terecht in een bijzondere, maar ook gevaarlijke verloren wereld, ergens in het midden van de Aarde.

imageimageimageimageimageimageimage

Trevor Anderson

Sean Anderson

Hannah Ásgeirsson

Professor Alan Kitzens

Gum-Chewing Girl

Sigurbjörn Ásgeirsson

avatar van The main man!!

The main man!!

Een goede film is dit, ook echt gebeurd ook hè, althans vroeger toch!! Lol!!

avatar van The main man!!

The main man!!

filmfan0511 schreef:
Een vermakelijke film, meer kan ik er ook niet van maken. Eigenlijk geen al te beste film, maar ik heb me genoeg vermaakt, zodat ik er geen onvoldoende aan kan geven.

Als het de bedoeling was van de makers om hier een epische fantasy/avonturen-film van te maken, zijn ze volledig de mist in gegaan. Was het hun bedoeling om hier gewoon een luchtig, vermakelijk filmpje van te maken, zijn ze in grote lijnen geslaagd in hun doel. Het verhaal van de film is dan ook allesbehalve hoogstaand en al lang bekend. Het wordt ook niet origineel uitgewerkt, daar wordt niet eens een poging tot gedaan. Maar ja, wat verwacht je ook...
De acteerprestaties zijn ook niet goed. Enkel Fraser deed het behoorlijk met soms leuke oneliners en feelgoodhumor. De anderen vond ik meestal matig. Die vrouw was vooral irritant en Josh Hutcherson probeerde, maar het lukte niet.

Waar deze film het dan van moet hebben, zijn de special effects. En toegegeven, die zijn hier over het algemeen erg goed. Soms zag het er erg nep uit, dan weer erg mooi, maar over het algemeen valt op dit gebied niets aan te merken. Wat wel heel erg duidelijk is, is dat alles voor een green screen geacteerd is. Het ziet er goed uit, maar onrechtstreeks heb je het toch door. En die T-Rex op het einde, wat misschien wel het hoogtepunt had moeten zijn, zag er niet goed uit. Daar had best wat meer aandacht aan gegeven mogen worden.

Over het algemeen wel redelijk, maar er zitten ook heel wat onwaarschijnlijkheden (oké, alles is onwaarschijnlijk, maar toch) in, zoals dat ze zogezegd even meer dan 3000 km afleggen in een tijdpanne van waarschijnlijk enkele dagen met ondertussen heel wat hindernissen.Hier hadden ze blijkbaar ook niet al te veel over nagedacht. Maar toch is deze best wel te doen en voor een ontspannend filmpje zit je hier wel goed.

Het is een fantasiefilm hoor; 3000 km is niks voor een fantasiefilm!!

avatar van kassei

kassei

Me rot geamuseerd met deze.Dus voor mij persoonlijk een 5.

avatar van Shadowed

Shadowed

Niet bijzonder.

De tijd dat Hutchinson nog wat jonger was. Als ventje had hij al vroeg bewezen wel degelijk te kunnen acteren, maar is niet heel bijzonder in deze Journey. Daarnaast is Fraser ook niet bijzonder overtuigend in deze kinderlijke avonturenfilm.

Avontuur genoeg, maar komisch is het nogal flauw. Er is gewoon te weinig gebeurd met het idee dat veel leuker en spannender had kunnen zijn. Er zitten wel een aantal leuke scenes in, maar de CGI is vaak iets te houterig.

Prima filmpje uiteindelijk, maar nergens wordt het echt bijzonder en een productie waar je van gaat denken dat je echt iets bijzonders aan het kijken bent. Vermakelijk, maar uiteindelijk voegt het daarnaast niet veel meer toe aan het genre.

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

Vreselijk slechte film.

Ik hou van de boeken van Jules Verne, dit had een prachtig gestileerde steampunk film kunnen zijn met 19e eeuws futurisme, een goed uitgewerkt script en goede acteurs.

in plaats daarvan is het een soort slap Indiana Jones aftreksel geworden, met een ronduit matig script en halfbakken SFX en CGI, veel flauwe humor en matig tot slecht acteerwerk.

Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken...

Eeuwig zonde.

Tarkus

Tarkus schreef:

Ik vond het verhaal, dat niet is gebaseerd op het beroemde boek van Verne, maar er wel een rol in speelt, best goed.

Ik heb de film in 3D bekeken op DVD, met de bijgeleverde brilletjes, al zijn die wel onhandig en lastig om aan te wennen.

Gelukkig duurt de film maar anderhalf uur, want langer zou het toch wel vervelend worden om dat gekke brilletje op te houden. (Misschien moet men eens goede 3D brillen in de handel brengen, want er staan nog zulke produkties op stapel).

Er zitten wel goede effecten in de film die nog een beetje spectaculairder worden door het 3D effect.

Maar de kleuren gaan wel wat verloren door het dragen van de bril, wat ik wel spijtig vind.

Ik denk dat ik, om ook het verhaal nog eens beter te kunnen volgen, je wordt toch ook wat afgeleid door speciaal op die 3D effecten te letten, de 2D versie later eens bekijken, wellicht zijn de kleuren daarin beter.

Maar al bij al ben ik best tevreden over de prent, het verhaal zit goed en de 3D effecten zijn eens leuk om te zien, al zou ik nu wel niet willen dat men dit bij elke film gaat toepassen...

Heb er heel lang mee gewacht om de film eens in 2D te bekijken. En inderdaad de kleuren zijn mooier en je wordt niet afgeleid van het verhaal door de 3D effecten.

Ondertussen weten we allemaal dat 3D niet is doorgebroken en ook de films op DVD en Blu-ray nog amper verschijnen, en ik ben daar niet kwaad om, kijk liever een film in 2D.

Maar deze film dus, mooi gemaakt, leuk verhaal, maar de cast doet het niet zo goed, vooral Brendan Fraser vind ik verkeerd gecast.

Maar ja, da's mijn mening hé

avatar van Harco

Harco

In vergelijking met de versie uit 1959 is het in ieder geval positief dat het tempo er goed in zit. Maar samen met de speelduur van net anderhalf uur hebben we de pluspunten dan ook wel te pakken. Verder is het maar een lelijk ding met CGI die nergens op lijkt, domme humor, sentimenteel gedoe en vervelende editing. Fraser is verder volstrekt ongeloofwaardig als wetenschapper c.q. actieheld. Vaak lijkt het alsof-ie z’n script opleest en ik snap het ook wel, want de dingen die hij soms moet uitkramen, zou ik liever ook niet willen onthouden. Maar goed, hoe Fraser ooit aan de lat heeft gestaan voor een aantal kassuccessen blijft me toch wel een raadsel. Het hele concept van een wereld in een wereld wil ik nog wel in mee gaan, maar een zonsondergang in een grot of zoiets als die valscène zijn maar moeilijk te behappen.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Deze film nooit eerder gezien. Toevallig nu op tv. Best een geinige film, maar geen hoogvlieger. Veel special effects die echt onder het niveau liggen. De dinosaurus bijvoorbeeld. Wat een ‘fake’ vertoning. Maar als je daar doorheen kijkt, zie je best een aardige actiefilm.