Journey to the Center of the Earth (2008)

Alternatieve titel: Journey to the Center of the Earth 3D

2,70

Familie / Avontuur

geregisseerd door Eric Brevig
met Brendan Fraser, Josh Hutcherson en Anita Briem

Als de broer van een wetenschapper plotseling verdwijnt, besluit deze wetenschapper samen met zijn neefje en een gids op zoek te gaan naar zijn broer. Het drietal komt terecht in een bijzondere, maar ook gevaarlijke verloren wereld, ergens in het midden van de Aarde.

182 BERICHTEN 21 MENINGEN
Afgelopen zomer op vakantie in de USA aan de rand van een zwembad op een heel erg groot scherm zitten kijken, maar totaal de titel vergeten. Dankzij de aankondiging van SBS6 (waar de film vrijdag wordt uitgezonden) heb ik die dus weer teruggevonden.

Het verhaal is aardig, maar de film gewoon niet goed genoeg. De special-effects zijn overdreven en vond ik slecht, de humor valt tegen en de acteerprestaties zijn nou ook niet je-van-het. Hoger dan 2* kan ik echt niet geven.

Gisteren op tv gezien. Prima wegkijkertje, niks meer en niks minder.
Van mij een 3* maar ik begrijp dat deze film gemiddeld wat lager uitvalt.

avatar van Ace Hanlon

Wat een wanproduct!! Ik heb al veel slechte films gezien, maar deze slaat werkelijk alles. Na ongeveer een uur kijken werd met algemene stemmen besloten naar iets anders te gaan kijken, hoewel ik dus maar ongeveer de helft van de film heb gezien, durf ik me dit oordeel toch wel aan te matigen. Tijdens een kleine pauze heb ik nog even "gezapt" naar deze film en daar zag ik, dat ze de Vesuvius uit schoten, terwijl ik toch zeker weet, dat ze in IJsland "ondergronds" zijn gegaan. Nu is die afstand wel niet zo groot, nog geen 3.500 km in een rechte lijn, dus dat doe je te voet via een grottenstelsel met slechts een paar obstakels gemakkelijk in een paar uur (of een paar dagen, weet ik veel, hoe lang ze er over hebben gedaan), met slechts een minimale hoeveelheid aan proviand. Ook heb ik ooit geleerd, dat het ondergronds steeds warme wordt, als je dieper gaat, maar dat gold hier blijkbaar ook niet.

Dit was het dus niet. Het verhaal bevatte te veel zaken die niet klopten dat ik me er aan begon te irriteren.

avatar van Petina
Wat een negatieve reacties hierboven.
Wij vonden het een zeer leuke film.
Okee, ze gaan er in IJsland in en ze komen er bij de Vesuvius weer uit, maar vergeet niet dat dit een avonturenfilm is om ons te vermaken, het is geen documentaire over vulcanologie of iets dergelijks.
National Geographic, dat is een andere zender. Als je je stoort aan dit soort films dan moet je daar maar naar gaan kijken.
Affijn, wij vonden het zeer vermakelijk en hebben genoten van deze film want daar gaat het toch om.

avatar van Malli
Petina schreef:
Als je je stoort aan dit soort films dan moet je daar maar naar gaan kijken.

"Dit soort films" kan best goed zijn, maar om dat te weten moet je hem wel eerst bekijken, natuurlijk.

avatar van tommycool
niet een hele goed film, vind deel 2 VEEL beter

avatar van Malli
Deel 2?

avatar van TragieStar.*
Ja, Journey 2 die nu in de bios draait is het vervolg, maar de cast bestaat uit nieuwe mensen (alleen Josh Hutcherson speelt nog mee dacht ik).

Ik vond deze film vrij goed. Alleen vond ik hem grafisch wat minder mooi gedaan.
Verhaal is goed. Af en toe iets overdreven dingen in.
Acteurs deden het ook allemaal erg goed.

skipy05 schreef:

Deel 2 is grafisch stukken beter! Kijken dus!

avatar van Zeriel
Meer een 3D kermisattractie dan een speelfilm.

avatar van Hollywood007
Dit is een film waar kijkers van jonge leeftijd van smullen. Voor volwassenen is hij ook best o.k. Niet super maar zeker ook niet slecht. Leuk voor een keertje dus.

avatar van boemboem27
niet onaardig,beetje Indiana Jones achtig.
familiefilmpje
deel 2 is grafisch wat mooier.
maar qua verhaal het zelfde idee.
gewoon kijken en weer vergeten

avatar van roeman
De humor en het verhaal was leuker dan deel 2, maar deze heeft meer spanning en meer chemie tussen de spelers. Deel 2 is inderdaad mooier, maar deze is net even leuker. Daarom beide evenveel punten. Onze dochter van 12 vondt beide films even leuk en kon er geen genoeg van krijgen en daar gaat het toch uiteindelijk om, vermaakt worden, even weg dromen bij het witte doek (of flatscreen).

vele malen beter dan deel 2, maar nog steeds een genant slechte film met de ene toevalligheid na de andere. 0% trouwheid aan de wetten van de natuur, en CGI die ontzettend tekort schiet. Zelfs vanaf mijn laptop kan ik zien dat alles op de populariteit van 3D is gegooid, en ik kan me voorstellen dat deze film in 3D best aantrekkelijk genoeg is om te kijken zonder al te veel ergernis aan het matige acteerwerk van brendan Fraser.

avatar van jippie2010
het spijt me... maar ik vond dit oprecht een leuke avonturenfilm... *3,5

avatar van hdehoon
Aardige effecten, die echter meer aan een video game doen denken dan aan een film, en teenkrommend slechte dialogen en 'grapjes'. Maar ach, je krijgt er de vrijdagavond mee om.

avatar van Roger Thornhill
Amusante Disney-achtige fantasy-familiefilm, maar met iets te weinig monsters en een zoals wel vaker nietszeggende Brendan Fraser (maar Anita Briem is mooi).

avatar van TimZor
grafisch gewoon erg slecht en voor de rest gewoon een leuk verstand op 0 filmpje die op een luie zondig middag nog niet eens zo heel slecht is eigenlijk

avatar van ikkegoemikke
Een doorsnee familie-avonturenfilm, met een nietszeggende onrealistische verhaallijn, soms vreselijk slechte SE's en een misplaatste casting wat betreft Fraser. Ik krijg steeds een gevoel dat hij in slaap begint te vallen in sommige scenes en dat zijn IQ niet verder reikt dan de gemiddelde lengtemaat van een pigmee.
Leuk amusement voor een luier-zaterdagnamiddag.

avatar van kalehein
ikkegoemikke schreef:
Leuk amusement voor een luier-zaterdagnamiddag.

Dit ja!
Die Fraser is in the mummy al hondsirritant en ook hier schittert hij weer tot het het vervelende toe.
Het verhaal huppelt van onrealistich gezwam naar onrealistiche klets. Okay, ik weet het, het is een fanta-avonturenfilm. Maar toch weet hij me totaal niet het gevoel te geven dat we hiermee te maken hebben.
Grafisch is het nogal greenscreen en dan ook nog eens slecht ook. In 2008 was de techniek toch zéker vele malen beter.

avatar van filmfan0511
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een vermakelijke film, meer kan ik er ook niet van maken. Eigenlijk geen al te beste film, maar ik heb me genoeg vermaakt, zodat ik er geen onvoldoende aan kan geven.

Als het de bedoeling was van de makers om hier een epische fantasy/avonturen-film van te maken, zijn ze volledig de mist in gegaan. Was het hun bedoeling om hier gewoon een luchtig, vermakelijk filmpje van te maken, zijn ze in grote lijnen geslaagd in hun doel. Het verhaal van de film is dan ook allesbehalve hoogstaand en al lang bekend. Het wordt ook niet origineel uitgewerkt, daar wordt niet eens een poging tot gedaan. Maar ja, wat verwacht je ook...
De acteerprestaties zijn ook niet goed. Enkel Fraser deed het behoorlijk met soms leuke oneliners en feelgoodhumor. De anderen vond ik meestal matig. Die vrouw was vooral irritant en Josh Hutcherson probeerde, maar het lukte niet.

Waar deze film het dan van moet hebben, zijn de special effects. En toegegeven, die zijn hier over het algemeen erg goed. Soms zag het er erg nep uit, dan weer erg mooi, maar over het algemeen valt op dit gebied niets aan te merken. Wat wel heel erg duidelijk is, is dat alles voor een green screen geacteerd is. Het ziet er goed uit, maar onrechtstreeks heb je het toch door. En die T-Rex op het einde, wat misschien wel het hoogtepunt had moeten zijn, zag er niet goed uit. Daar had best wat meer aandacht aan gegeven mogen worden.

Over het algemeen wel redelijk, maar er zitten ook heel wat onwaarschijnlijkheden (oké, alles is onwaarschijnlijk, maar toch) in, zoals dat ze zogezegd even meer dan 3000 km afleggen in een tijdpanne van waarschijnlijk enkele dagen met ondertussen heel wat hindernissen.Hier hadden ze blijkbaar ook niet al te veel over nagedacht. Maar toch is deze best wel te doen en voor een ontspannend filmpje zit je hier wel goed.

avatar van MRDammann
Een echte kinderfilm is dit. De special-effects zijn niet bijster goed, maar daar kijk ik nog wel doorheen. Waar ik me pas echt aan gestoord heb, is het geschreeuw van acteur Brendan Fraser door de hele film heen. Heel irritant. Haalde echt de spanning uit de scenes. Het idee is leuk, en niet origineel, maar gewoon leuk gedaan.

avatar van DragQueen
Hoewel de Special effects bij vlagen wat te wensen overlaat, is dit gewoon een uiterst vermakelijke film. Ook het verhaal is prima uitgevoerd, en er wordt leuk geacteerd door de aanwezige cast. 3 Sterren.

Prima kinderfilm en zo moet je hem dus ook beoordelen.

avatar van Fryce
Je blijft kijken, maar niet echt de moeite waard.

HALVE TAMME.
Over het algemeen kan ik dit soort films altijd wel waarderen. Ik heb
me daarom ook geen seconde verveeld tijdens de bezichtiging van
Journey to the Center of the Earth (2008).

De acteurs / actrices zijn prima gecast & en het acteerwerk wat
geleverd wordt is absoluut niet vervelend om naar te kijken.

Verder Beschikt J. T. T. C. O. T. E. (2008) over een aantal leuke
(geschreven) scenes gekoppeld aan special-effects die niet
overal even sterk uit de verf komen.

Al met al heb ik een aangename filmmiddag achter de rug.

3 sterren van mijn kant.

We hebben heerlijk met zn allen genoten van deze film. Een echte fantasie film ( en dan geven sommigen hier aan dat er soms zaken niet kloppen....zucht). Een echte aanrader als u van fantasiefilms houdt.

avatar van Rico120
de film is gewoon een topper

Een goede film is dit, ook echt gebeurd ook hè, althans vroeger toch!! Lol!!

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
filmfan0511 schreef:

Het is een fantasiefilm hoor; 3000 km is niks voor een fantasiefilm!!