• 15.978 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.273 series
  • 34.082 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.176 stemmen
Avatar
 
banner banner

Casino Royale (2006)

Misdaad | 144 minuten
3,68 4.887 stemmen

Genre: Misdaad

Speelduur: 144 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Tsjechië / Duitsland

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Daniel Craig, Eva Green en Mads Mikkelsen

IMDb beoordeling: 8,0 (739.313)

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 23 november 2006

Plot Casino Royale

"Everyone has a past. Every legend has a beginning."

James Bond zijn eerste opdracht als geheim agent leidt hem naar Le Chiffre, de bankier van wereldwijd gevreesde terroristen. Wil hij deze gevaarlijke man tegenhouden en het terroristische netwerk uitschakelen, dan moet Bond hem verslaan met poker in het befaamde Casino Royale. Wanneer het Britse ministerie van Financiën een medewerkster inzet om over de inzet van het spel en het geld van de overheid te waken, is Bond hier niet blij mee.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van AnthonyG.

AnthonyG.

  • 356 berichten
  • 348 stemmen

Heerlijke film, enig nadeel is dat ik pas bij de 2e keer kijken pas helemaal mee was met de film, maar ik denk dat dat was omdat ik de eerste keer niet wakker genoeg was.

Waar ik persoonlijk nog niet uit ben; is dit Bond?

Er mankeert misschien een tikkeltje meer charme van de nieuwe Bond.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Ik vind dit wel een goeie Bond. De reden waarom Roger Moore m'n minst favoriete Bondacteur is, komt doordat hij niet slecht speelt maar wel de rol van The Saint profileert in de Bondfilms. Wel is zo dat Craig terug van Bond een spion wil maken, dat in contrast staat met de 'latere' Bondacteurs als Brosnan en Moore. Beetje meer richting Dalton (die voor velen na Moore al niet in de smaak viel) en Connery.

Deze Bondfilm heeft ook visueel veel meer sfeer dan z'n voorgangers. De hardheid komt goed naar voren. Misschien dat je meer charme verwacht in een Bondacteur, maar voor dit verhaal is er veel meer hardheid en wat krachtige onbezonnenheid meer op z'n plaats. Bond is nog op zoek naar z'n identiteit. In Casino Royale verklaart men ook de reden waarom Bond Bond is in de andere films. Waarom hij zo cool en onverschillig zal doen in latere situaties als hij iemand moet neerschieten of iemand zal verliezen. Bond wordt gehard met andere woorden.

De volgende Bondfilm mag zeker opnieuw in deze stijl gemaakt worden. Probleem met Quantum of Solace is gewoon dat m'n daar vast zat met de verhaallijn omdat deze film moest vervolgd worden. Met deze film heeft m'n bewezen dat een Bondfilm perfect kan met een uitgebreider verhaal, 'diepgang' (toch voor een Bondfilm) waar we niet gewoon waren, en ook dat m'n nu de tijd neemt om klassieke Bondelementen duidelijk te presenteren en niet per se elke film opnieuw bovenhaalt om toch maar een zogezegd Bondsfeertje te creëren met de kans om zichzelf telkens te herhalen.


avatar van Pim1993

Pim1993

  • 657 berichten
  • 853 stemmen

Ik vond het een zeer geslaagd Bond-debuut voor Daniel Craig. Ik heb hem gezien in wat andere films en daar vond ik hem wel wat tegenvallen. Toch vind ik dat hij het aardig doet als James Bond.

Zijn tweede bond-film, waarvan ik de titel alweer ben vergeten (dat zegt al genoeg), had geen goed script dus die viel wat tegen. Jammer genoeg moet Craig er dan aan geloven ondanks dat hij toch wel weer een prestatie leverde als de onverbitterde Bond.

Leuke film, erg interessant verhaal, toffe cast en een professionele bewerking. Dit was een echt James Bond verhaal maar in die tweede, het vervolg van Casino Royale waarvan ik de titel was vergeten, is niks terug te vinden van dit succes!!!!!!!

vier sterren maar liefst


avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

  • 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Prima Bondfilm.

Ben niet echt een kenner van Bondfilms (zeker, heb er een aantal gezien met Moore, Dalton, Brosnan...) maar ik vond deze er toch uitspringen. En Craig is een prima 007. Stijlvol maar een keiharde spion als het moet. Krijgt ook wat meer diepgang door z'n relatie met Vesper. We zien hem als het ware echt als een mens met gevoelens, niet als een typetje dat alleen maar coole one-liners kan zeggen.

Er zitten ook knappe actiescènes in. Denk maar aan de beginscène met de achtervolging op die verbrande zwarte. Ik zat echt met open mond te kijken! Maar ook de eindscène met het zinkende palazzo in Venetië was prachtig.

Topvermaak!


avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

  • 1066 berichten
  • 2017 stemmen

Ik ben denk ik bij de weinigen die Craig geen goede 007 vind. De enige echt blijft natuurlijk Connery, maar ik vond Dalton en Brosnan ook goede Bonds. Ik mis de vette auto's en de leuke snufjes waarmee bond normaal gezien werkt. Het Casino-gebeuren vond ik maar slapjes en voorspelbaar net als zijn relatie met Eva Green. Daar ergerde ik mij echt verschrikkelijk aan. Het verhaal slaat nergens op. Zo hier een daar duikt even een vijand op, dan wordt die neergeknald en dan gaat het verhaal weer even leuk verder. Bond weet blijkbaar ook zomaar allerlei geheimen van z'n eigen dienst uit het niets(tenzij ik iets in de vorige films heb gemist). Misschien dat Quantom Of Solace mij wat meer helderheid bij deze film kan brengen.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Sommige zaken blijven een kwestie van smaak. De invulling van Craig in het personage is nu eenmaal anders dan wat velen gewoon zijn. En een casino-gebeuren is weer eens iets anders dan een sommige surealistische scènes bij de vorige films. Raar argument is wel dat je het verhaal zo slecht vindt, omdat men daar net in deze film véél meer aandacht aan spendeerde dan in de andere films, waar de verhaallijn gewoon bijzaak was. Ook één van de Bondfilms die het meest trouw is gebleven aan de boeken van Fleming.


avatar van what is truth

what is truth

  • 468 berichten
  • 969 stemmen

geweldige soundtrack


avatar van bennyboy

bennyboy

  • 302 berichten
  • 380 stemmen

ik vind dit zeker geen goeie James bond film.

ik had hem al een keer gezien en toen heb ik al op de klok gekeken hoelang het nog duurde.

maar nadat ik de reactie van julie las dacht ik dat ik hem to maar eens opnieuw moest kijken.

en hier is mijn conclusie:

James bond casino royale

het begon goed. de spanning zat er flink in. mooie soundtrack.

en het stukje grijs wit was leuk.

na dat stukje word de film langdradig en saai.

helemaal aan het eind is de spanning weer maar verder is het een mindere 007 film.

al moet ik wel zeggen dat het acteer werk goed is. van zowal craig als green en mikkelsen

dat is wel een pluspuntje

2* voor het acteren en het begin + het eind


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Heb de film zojuist weer eens gekeken, maar ik blijf toch met een vraag achter. In de film werd er een groot punt gemaakt van de vraag: waarom Mr. White Vesper en Bond in leven had gelaten tijdens de martel-scène. Uiteindelijk bleek dat Vesper tegen Mr. White had gezegd dat als hij Bond in leven zou laten dat ze dan het geld bij de organisatie van White zou storten. Maar waarom zou hij Bond niet in leven laten? Zonder Bond zou Mr. White het wachtwoord nog niet weten en zou hij nog geen geld hebben... dus waarom smeekt Vesper voor Bonds leven?
Ook dat gedoe met Mathis vind ik een beetje vaag. Hij was wel een verrader (dat zei Le Chiffre), maar waarom in godsnaam gaat Bond in de volgende film dan weer doodleuk naar hem toe? Maar het kwam er dus eigenlijk op neer dat Vesper en Mathis beide verraders waren en dat Vesper een verrader was omdat haar vriend was ontvoerd. Maar werd haar vriend nu ontvoerd door Quantum of door de handlangers van Le Chiffre? Want het leek er wel op dat Le Chiffre niet wist dat Vesper eigenlijk ervooor probeerde te zorgen dat hij geld zou krijgen en Vesper en Mathis leken ook niet van elkaar te weten dat ze dubbelagenten waren. Of te wel... ik zit een beetje in de knoop.
En alhoewel ik het een heerlijke film vind, vind ik het verhaal toch wat ingewikkeld. Ik snap het nog steeds niet helemaal en ik heb hem echt al meer dan vijf keer gezien ofzo . Buiten dat misschien nog twee plotgaatjes die ik ontdekt heb: waarom komen die mannen Le Chiffre bedreigen in het Casino Royale terwijl ze weten dat hij bezig is om het geld terug te krijgen. Daar heeft toch niemand iets aan? Of was het alleen maar om Le Chiffre onder druk te zetten? En het was een beetje raar dat toen Bond vergiftigd en bewusteloos in zijn auto lag, Vesper precies leek te weten hoe dat apparaat op Bonds borst werkte.

Verder, Like I said, geweldige Bondfilm. Sinds Craig Bond speelt leef ik echt met James Bond mee en vind ik de Bondfilms ineens een stuk leuker dan gewone actiefilmpjes. Ook is het verhaal best origineel (ook ingewikkeld, maar dat maakt het wel wat thriller-achtiger ) en de romance tussen Vesper en Bond vond ik heel mooi gedaan en ook niet zo cliché, zoals bij de meeste romances. Ook verwachtte je niet dat Vesper een verrader was en doodging, meestal is het een happy end in een Bondfilm.Ook erg goed geacteerd.


avatar van skipy05

skipy05

  • 1676 berichten
  • 2705 stemmen

Goede film. Maar hij past totaal niet bij de rest van de reeks. deze film komt eigenlijk voor alle ander films. en dat vind ik nogal dom, ze hadden met de zelfde film het vervolg op die andere kunnen maken. En daardoor verminder ik mij stem naar 3.5* En de standaard Bond dingen komen er ook niet echt in voor. Ik vind het zeer spijtig. Daniel Craig vind ik een van de mindere bonds spelen. Het is een hele goede acteur maar hij past niet als bond.


avatar van daantje81

daantje81

  • 148 berichten
  • 212 stemmen

Alhoewel ik helemaal geenJames Bond fan ben heb ik toch met veel plezier deze film zitten kijken en ben ook van plan om de laatste nieuwe te gaan proberen.

Deze film heeft me zeer zeker positief verrast.


avatar van DVD-T

DVD-T

  • 15565 berichten
  • 3129 stemmen

De eerste reeks zit er op. 20 films met allemaal zo ongeveer de zelfde insteek. Toch verschillen die per film weer qua onderwerp setting en de manier waarop alles is geschoten. Tijd voor een reboot van de langstlopende filmserie uit de geschiedenis van de film. Aan Martin Campbell, die eerder met GoldenEye de franchise een nieuwe start gaf, de taak om de Bond film opnieuw leven in te blazen door het over een andere boeg te gooien. Dit deed hij ook al eerder succesvol met de Zorro films. We beginnen gewoon weer opnieuw maar dan verfrissender. Ook is het tijd voor een nieuwe acteur die de rol van de Britse spion zal gaan vervullen. Dit keer is het aan Daniel Craig om de man gestalte te geven.

Casino Royale is voor mij de beste Bond film. Ik heb ze nu allemaal weer herzien en dat blijft ook zo. Deze film heeft alles wat ik van een Bond film verwacht. Actie, spanning, een mooie Bond girl, snelle auto's enz. enz. Campbell gaat meteen goed van start in een wat vreemd moment binnen de franchise. De opening scène is in zwart wit geschoten. Krijgt al iets geweldigs mee Meteen wordt ook de nieuwe Bond voor een nieuwe generatie voorgesteld. Bond is harder dan ooit en dat zie je. Na dit fantastische begin krijgen we meteen de eerste actie scène. Een free runner en Bond die hem achtervolgt. Je knalt er zo meteen lekker in. Ook is goed dat Bond dit keer niet echt een superman is en ook gewond raakt en verkeerde inschattingen maakt. Hij is immers net een 00 agent geworden en staat nog aan het begin van zijn carrière. Ook met de spanning zit het gewoon erg goed. Het blijft spannend tot nog een geweldige scène op een vliegveld.

Daarna verandert de film. Het krijgt wat diepere verhaal en karakter ontwikkeling. Wat dan volgt is de meest zenuwslopende poker sessie ooit op film vastgelegd. Campbell weet hierin de spanning erg goed vast te houden. Als kijker blijf je geboeid kijken. Een beetje vreemd voor een Bondfilm om zo'n beetje de halve film op karakters te laten drijven. Hierin slaagt de film erg goed en daar ligt ook de grote kracht van het geheel. Doordat je meer diepgang hebt werken de laatste scènes ook veel beter. Ook de emotie bij de personages is groter waardoor je meer kunt meeleven met hen.

Daniel Craig lijkt er helemaal in te zitten. Hij zoekt, net als zijn voorgangers, nog wel wat naar zijn Bond. Naarmate de film vordert komt hij steeds lekkerder in zijn rol en ben je ook overtuigd van de nieuwe, ruigere Bond. Eva Green is de perfecte Bond girl voor mij. Een erg mooie vrouw ook. Mooi dat haar karakter ook niet een plat personage is als vele andere Bond girls. En dan is er nog Mads Mikkelsen als Le Chiffre. Niet meteen de meest beruchte Badguy uit de reeks, maar hij brengt iets in zijn rol wat hem erg gedenkwaardig maakt als slechterik.

Film technisch niets meer dan lof. Alles lijkt perfect voor elkaar. Mooie sets, prachtige weelderige locaties. Arnold die zijn beste Bondscore componeert. De theme is toch nog wel hoorbaar in kleine stukjes, maar het is een nieuwe start dus ook de muziek is daarop gericht en niet zozeer op het verleden. De actie is alsvanouds weer geweldig. Gaf toch wel een kick.

De reboot is meer dan geslaagd. Een erg goede restart heeft Campbell weer gemaakt, en geeft de volgende regisseurs weer genoeg mee om wat mee te gaan doen. Helaas doet Foster er in zijn Quantum of Solace niet mee wat ik er van verwacht had.

4*


avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

Na de de serie "bond voor kindjes" die Pierce Brosnan heeft neergezet (buiten Goldeneye), blijft Casino Royale een echte nieuwe verademing in de bondreeks.

De oorsprong van z'n personage blootgelegd, de wraak, de liefesperikelen...

Ik refereer naar Batman Begins, waar er net hetzelfde gebeurde.

Zonder twijfel de beste bondfilm ooit. Ik hoop eigenlijk van niet, maar beter kan het niet.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Gister Casino Royale herzien.
Absoluut een geniale Bond film die tot de allerbesten behoort. Ik twijfel bijna of ik deze beter vind dan mijn nummer 1 Goldeneye...

Hieronder mijn oude recensie. Ik ben het er eigenlijk nog volledig mee eens, dus ik tik geen nieuwe. Maar deze film is zo geweldig!
Craig is gewoon top als 007. Keihard als spion, maar als mens toont hij weer emotionele kanten die hij ook geweldig neerzet. Die scene onder de douche waar hij naast Vesper gaat zitten is echt heel mooi. Wel jammer dat Le Chiffre wel de looks maar niet de daden van een echt krachtige tegenstander heeft.

4,5* blijven staan.

The Oceanic Six schreef:
Als echte Bondfan had ik natuurlijk deze allang in de bios gezien toen hij uitkwam, maar ik wou hem graag eens herkijken.

Ik ben het absoluut niet eens met de mensen die beweren dat de film overschat is. Ik vind het echt een heerlijke film. Een verademing na het redelijk zwakke Die Another Day dat volledig op special effects teerde. Casino Royale keert terug naar de basis van de Bond principes. Een sterk verhaal met daarom heen de typische 007 zaken.
Alles wat een JB film voor mij mooi maakt zit erin. Een spannend verhaal, een uitstekende James Bond, mooie vrouwen, prachtige auto's, mooie locatie's en een waardig tegenstander. Ik miste alleen de typische gadgets die normaal vaker in de film voorkomen. En uiteraard miste ik Q, maar goed, die is natuurlijk door zijn overlijden niet meer mogelijk.

Het verhaal begint heel erg stijlvol met zwart-wit beelden van een stijlvolle ondervragingsscene met een flashback naar een erg stoere vechtpartij. Een prima introductie van Daniel Craig als James Bond.

Je ziet hoe M James Bond zijn 00-status geeft en hoe hij daarmee nog niet goed kan omgaan. Je krijgt een zeer gave achtervolging te zien tussen 007 en een bommenlegger die echt geweldig spannend en zeer goed gefilmd is. Boven op de hijskraan kreeg ik het wel even benauwd. Dat lijkt me doodeng zeg. Uiteindelijk weet 007 de man te doden, maar doet hij dit op het consulaat zodat de media in rep en roer is en M overweegt de 00-status weer in te nemen. Maar voordat ze wat kan doen zit James alweer in het vliegtuig naar de Bahama's. Ook daar weer enkele geweldige momenten. Zo vind ik de actiescene op het vliegveld heel erg goed. Helemaal het einde, waar de terrorist zichzelf onverwacht opblaast omdat 007 het explosief stiekem aan zijn broek vastgemaakt heeft. Geniaal.

Na een tijdje is zijn tegenstander geintroduceerd; Mads Mikkelsen speelt een uitstekende tegenstander genaamd Le Chiffre. Erg overtuigend, al is het niet een hele stoere opponent. Je krijgt na een tijdje in Servie in een casino een pokerwedstrijd waar zowel 007 als Le Chiffre aan mee doen. Bond moet winnen omdat Le Chiffre het geld voor terrorisme zou gebruiken. Uiteindelijk wint hij ook, maar in de tussentijd is hij wel bijna overleden dankzij vergiftiging en een schietpartij. Zeker de reanimatie na zijn vergiftiging is bijzonder stijlvol een gaaf gedaan.

De Bond girl heet dit maal Vesper en ze is de handlanger van James...althans, dat denken we lange tijd. Eva Green is een bijzonder mooie vrouw die ook nog eens een sterke en overtuigende rol neerzet. Zeker op het einde, waar ze dramatisch aan haar einde komt, speelt ze het erg overtuigend.
De eindscene is wel 1 van de nadelen aan de film vond ik. Waar de voorgaande Bonds zeer groots in de eindscene zaten (Goldeneye met de eindscene op de Goldeneye satteliet, The world is nog enough in de nucleaire onderzeeer, Die Another Day in een crashend vliegtuig met een vernietigende laser voor hen etc), daar valt het hier tegen met een instortend huis in Venetie. Dat kwam niet erg groots over. Teleurstellend was ook dat Bond niet zelf zijn tegenstander om legde maar dat dit voor hem werd gedaan door anderen. Das is on-Bonds.
De allerlaatste scene vond ik dan wel weer enorm stijlvol en cool. Daar zette Craig echt een heel erg geinig slot van de film neer. Mooi dat de quote ''The name is Bond, James Bond'' toch nog even boven kwam.


Alles bij elkaar was het acteerwerk echt heel goed (Judi Dench komt als M meer in de film voor dan in voorgaande delen en dat is ook goed want ze is echt een geweldig actrice), de actiescene's zijn prima in elkaar gezet. Spannend en realistisch. Niet zo overdreven of nep zoals in de vorige. De soundtrack van de film vond ik wel waardeloos. Die onthoudt niemand denk ik terwijl songs van oa Die Another Day en Goldeneye nog altijd in mijn hoofd zitten. Maar de klassieke 007 tunes in de film vond ik dan wel weer fijn om te horen. Een ander pluspunt is de aanwezige cynische humor van Craig. Dit deed hij heel erg goed. Ik heb een paar keer echt wel gegrijnsd. Zeker bij de martelscene, fantastische one-liners. Maar ook met bv de auto van een bezoeker van de beachclub wegzetten of het moment toen hij tegenover Le Chiffre zat nadat die dacht dat hij James met succes had vergiftigd.

Ik ben blij dat de makers een nieuwe weg zijn ingeslagen met de film. Meer terug naar de basics. Bond is weer Bond en niet 1 of andere actieheld. Ik vond het wel mooi dat hij in deze film ook fouten maakte en daarvan de consequenties moest ondergaan.

Ik ben eigenlijk zo positief over de film dat ik mijn oude stem van 4* een half puntje erbij geef.

4,5* dus. Pracht film. Behoort samen met You only live twice en Goldeneye tot mijn 3 favoriete Bond films.


avatar van AjaxRulezzz

AjaxRulezzz

  • 2085 berichten
  • 569 stemmen

Mooie bond-film. Met natuurlijk mooie meiden


avatar van jan.ide

jan.ide

  • 10 berichten
  • 17 stemmen

mooie film, maar het mist het bondcharme. ook veel minder grapjes dan bij pierce brosnan, maar langs de andere kant is het ook wel echt de bond die flemming geschapen had


avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Een goede actiethriller. zo zou ik deze film willen bestempelen en zo waardeer ik hem ook. Niet als een Bond-film. James Bond is voor nu eenmaal Sean Connery en de Bond films zijn voor mij nog steeds duidelijk verweven met de jaren zestig. Ik maak dus geen vergelijk met andere Bond films.
Wat deze film verder betreft; tot een half uur voor het einde was CR best vermakelijk maar wel erg voorspelbaar. De film werd pas enigszins verrassend toen Le Cifre - uitstekend gespeeld door Mads Mikkelsen - uit de weg werd geruimd Het laatste half uur vond ik daarom ook het sterkste en de scènes in Venetië oogden ook bijzonder mooi. Een happy end daarentegen voor Bond 'liefje' Vesper Lynd zou dat laatste half uur nog flink bedorven hebben. Gelukkig heeft de regisseur daar niet voor gekozen. Het einde vond ik verder zeer sterk.

4,0* na herziening


avatar van Vinokourov

Vinokourov

  • 3143 berichten
  • 2909 stemmen

Ja, deze Bond is bovengemiddeld goed . Heeft me prima vermaakt hoor. Leuk om weer eens frisse wind te zien waaien met Daniel Craig, die het het prima doet. Hij wordt geholpen door een leuk plot en de toenmalige pokerhype.


avatar van Charmides

Charmides

  • 414 berichten
  • 1305 stemmen

Een goede actiefilm.


avatar van Ruud007

Ruud007

  • 195 berichten
  • 41 stemmen

Eén van de beste Bondfilms ooit gemaakt en Casino Royale kun je plaatsen in het rijtje van films als From Russia with Love en Licence to Kill. De actie is goed voor mekaar, de film is mooi geschoten, de locaties zijn afwisselend en vooral de scenes op de Bahamas zijn erg kleurrijk. Mooi begin, al prefereer ik toch de orginiele gunbarrel. Wel gaaf dat ze het begin zwart-wit hebben gedaan, dat roept een mooie sfeer op.

Ook de personages zijn prima in orde. Ze hebben meer diepgang en meer emoties dan ooit tevoren. Ik vond het best aandoenlijk voor Bond toen Vesper stierf. Ook de soundtrack is mooi, er zitten zelfs hele mooie composities bij! Ik kan niet anders concluderen dat Casino Royale een hele mooie film is. Toch vind ik deze nieuwe stijl puur passen bij CR. In de volgende film zou ik toch meer humor en snufjes willen zien. Al zeg ik niet dat het over de top moet (DAD).


avatar van Ruud007

Ruud007

  • 195 berichten
  • 41 stemmen

Net de comments gelezen voordat Casino Royale uit was. En verdorie wat was iedereen negatief zeg! Met een grote knipoog naar Thunderball, die maar bleef zeggen dat hij beter kon worden uitgekozen uit nieuwe Bond of dat het verhaal Connery - Lazenby - Connery zou worden herhaald!

Toch wel een hele goede film!


avatar van marcelvkan

marcelvkan

  • 153 berichten
  • 854 stemmen

Te Weinig "Bond" voor deze film, Maar als ik de film als actiefilm beschouw een mooie 4! Goed verhaal, Spannend, Mooie actiescenes en afwisselend!


avatar van hwwtje

hwwtje

  • 89 berichten
  • 0 stemmen

Heb mijn beoordeling verhoogt van 3,5 naar 4 sterren. Heb hem al een keer of 3 gezien en hij blijft leuk. Het laatste gedeelte, zeg 15 minuten had wat mij betreft korter gekund, maar dat zijn details.


avatar van JustMike

JustMike

  • 3218 berichten
  • 751 stemmen

saai, maar voor de mensen die het wel leuk vinden is het niet boos bedoeld


avatar van movie acteurs

movie acteurs

  • 3086 berichten
  • 3245 stemmen

Saai?


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Saai vind ik ook niet het juiste woord .


avatar van eltorro

eltorro

  • 902 berichten
  • 3062 stemmen

De film was nou ook weer niet spannend of zo. Dingen zo als het pokeren waren net zo voorspelbaar als een over de top actie scene, geef mij dan maar voorspelbare actie.

Had veel liever iets zo als de oude bond films gezien. Dit kan net zo goed eigenlijk geen james bond film zijn, wat heeft het nog met de oude james bond films te maken. Hopen dat de nog komende james bond films wat trouwer blijven aan de oude james bond films.

Ik snap trouwens niet waarom JustMike van zijn bericht een mening maakt.

Saai zegt inhoudelijk haast niks over de film, wat hebben mensen nou aan zijn berichtje bij meningen.


avatar van Ruud007

Ruud007

  • 195 berichten
  • 41 stemmen

Ehhhh... als er nou een Bondfilm is die niet saai is dan is het deze wel. Er gebeurt zoveel en alles is zo goed uitgewerkt. Dat is echt een van de grote pluspunten van Casino Royale. Wel hoop ik vurig dat de oude Bondstijl terugkeert in Bond 23, en dan bedoel ik ook echt de oude Bondstijl, niet die van Pierce Brosnan...

@ eltorro

Wat heb jij daarover te zeggen? Als je het niet interessant vindt, dan lees je het toch niet?


avatar van eltorro

eltorro

  • 902 berichten
  • 3062 stemmen

Ruud007 schreef:

@ eltorro

Wat heb jij daarover te zeggen? Als je het niet interessant vindt, dan lees je het toch niet?

Meningen zijn voor de mensen die alleen inhoudelijke veel zeggende berichtjes van een film willen lezen. Dus beter gezegt mensen die berichtjes zoals ''saai, maar voor de mensen die het wel leuk vinden is het niet boos bedoeld'' of ''hersens op nul en kijken maar'' niet willen lezen gaan naar meningen.


avatar van helleke

helleke

  • 967 berichten
  • 1168 stemmen

Nieuwe bondfilm met Pinto (Slumdog Millionaire) als bondgirl.

Alleszins een lust voor het oog.

Gerelateerde tags

italiëpokercasinogebaseerd op boekterroristbankergeldfree running martelenmi6british secret servicemontenegro007: (2006)智破皇家賭場james bond