• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.381 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.103 gebruikers
  • 9.377.861 stemmen
Avatar
 
banner banner

Casino Royale (2006)

Misdaad | 144 minuten
3,68 4.886 stemmen

Genre: Misdaad

Speelduur: 144 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Tsjechië / Duitsland

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Daniel Craig, Eva Green en Mads Mikkelsen

IMDb beoordeling: 8,0 (737.435)

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 23 november 2006

Plot Casino Royale

"Everyone has a past. Every legend has a beginning."

James Bond zijn eerste opdracht als geheim agent leidt hem naar Le Chiffre, de bankier van wereldwijd gevreesde terroristen. Wil hij deze gevaarlijke man tegenhouden en het terroristische netwerk uitschakelen, dan moet Bond hem verslaan met poker in het befaamde Casino Royale. Wanneer het Britse ministerie van Financiën een medewerkster inzet om over de inzet van het spel en het geld van de overheid te waken, is Bond hier niet blij mee.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Grindpad

Grindpad

  • 175 berichten
  • 0 stemmen

ik ga zeker weer kijken.

dit was na een heeele lange tijd weer eens een goede Janus Bond film.

ik vind persoonlijk alle films met Piet Brosnan zeer matig en daarvoor waren ze eigenlijk ook al vanaf Moonraker op zijn best aardig (zullen velen het mee oneens zijn misschien maar is mijn mening)

Deze was weer echt hard en serieus en grimmig.


avatar van check-raise

check-raise

  • 62 berichten
  • 193 stemmen

Echt geweldig was deze toch niet hoor.

Het verhaal boeide mij niet.

Jammer, één van de slechtste James Bonds.


avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

  • 1541 berichten
  • 2392 stemmen

Laatst weer herzien. Blijf bij mijn 4 sterren prima bond film.

Helaas is de Aston Martin zo weinig in beeld en hij rijdt hem ook nog in de prak...zo zonde

Voor de rest vind ik D. Craig prima als een bond.


avatar van film_criticus

film_criticus

  • 64 berichten
  • 0 stemmen

Als hij die Aston Martin niet de klote in had gereden had hij van mij 5 sterren gekregen, voor de rest de beste bondfilm tot nu toe, wie het daar niet mee eens is zal heel de reeks nog maar eens kritisch moeten kijken en daarna terugkomen op zijn punt


avatar van check-raise

check-raise

  • 62 berichten
  • 193 stemmen

film_criticus schreef:

voor de rest de beste bondfilm tot nu toe, wie het daar niet mee eens is zal heel de reeks nog maar eens kritisch moeten kijken en daarna terugkomen op zijn punt

Ok baas.


avatar van pumpking

pumpking

  • 442 berichten
  • 0 stemmen

film_criticus schreef:

Als hij die Aston Martin niet de klote in had gereden had hij van mij 5 sterren gekregen

Euh, wat heeft dat voor meer/minderwaarde aan de film?


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2410 stemmen

Haha ik had in de bios ook zon nerd naast me zitten die heel stoer dacht te zijn door te zeggen ooooh wat zonde! Zooo grappig...

Gelukkig rollen er nog genoeg uit de fabriek. Blijf wel een mooie auto


avatar van cordiacovens

cordiacovens

  • 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Wat een goede Bond film is dit zeg..alle belangrijke bond elementen in een modern jasje..echt super.


avatar van movie acteurs

movie acteurs

  • 3086 berichten
  • 3244 stemmen

film_criticus schreef:

voor de rest de beste bondfilm tot nu toe, wie het daar niet mee eens is zal heel de reeks nog maar eens kritisch moeten kijken en daarna terugkomen op zijn punt

Kritisch kijken?

Kijk jij dan eens kritisch naar films als Transformers, 2012 etc.


avatar van AjaxRulezzz

AjaxRulezzz

  • 2085 berichten
  • 569 stemmen

film_criticus schreef:

Als hij die Aston Martin niet de klote in had gereden had hij van mij 5 sterren gekregen, voor de rest de beste bondfilm tot nu toe, wie het daar niet mee eens is zal heel de reeks nog maar eens kritisch moeten kijken en daarna terugkomen op zijn punt

Inderdaad een mooie film, maar je gaat een film toch niet een halve ster verlagen omdat een auto naar de klote wordt gereden? Dat je er een 4,5 voor geeft oke, maar geef daar dan ook een goede reden voor.


avatar van Boneka

Boneka

  • 2724 berichten
  • 1398 stemmen

Omdat aanstaande maandag "deel II"van Casino Royale komt (Quantum of Solace) heb ik gisteren Casino Royale nog maar eens bekeken anders begrijp je niets van Quantum of Solace zo heb ik begrepen.

Echter Casino Royale boeit mij totaal niet. Wat een slaapverwekkende scenes zitten er in deze film. Er zitten geen snufjes in deze film (wat de Bond films altijd zo sterk maken) en het plot is uiterst matig. Ook zien we weinig ritjes in zijn Auston Martin ook al omdat ie hem in de prak rijdt.

De flim begint chaotisch met een hoog Spiderman actie. Vind ik niet thuishoren in een James Bond film. De scenes daarna doen me een beetje denken aan de film Italian Job door de straten van Venice. Maar die flim had veel meer leuke acties. James Bond kan mij eerlijk gezegd ook niet echt bekoren en het bondmeisje valt tegen.

Nee al met al is dit een van de zwakste Bond films. Hopelijk krijgen we maandag een betere film te zien bij SBS6. Beeld is overigens wel goed. Mooie heldere kleuren, maar ja het gaat uiteindelijk toch om het plot en de actie.


avatar van aspro

aspro

  • 570 berichten
  • 1518 stemmen

casino royale was het eerste boek dat ian flemming schreef,

en de eerste versie is de film met david niven in de hoofdrol.


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2410 stemmen

De snufjes zijn een leuke toevoeging maar of dat nou de film meteen zo goed maakt?

Verwacht overigens niet teveel van Quantum of Solace, helemaal niet als je hem op sbs6 gaat kijken. QoS is nog veel chaotischer, helemaal door de doorgedraaide camerastijl. Bovendien is het net als Casino Royale een wat serieuzere Bond film dus ook weer wat anders dan de oudere Bond films, wat ik overigens geen min punt vind.

Ik hoop dat ze in de toekomst met deze stijl door gaan waarin Bond langzaam zijn typische Bond trekjes krijgt.


avatar van Grindpad

Grindpad

  • 175 berichten
  • 0 stemmen

check-raise schreef:

Jammer, één van de slechtste James Bonds.

wat een onzin weer.

ik bedoel, come on

ieder heeft zogenaamd recht op zijn eigen mening maar dit is toch bullshit?

er zijn toch gewoon grenzen?

ergens houdt dat recht toch op?

of is "een eigen mening" eigenlijk gewoon ALTIJD maar een vrijbrief voor de meest absurde onzin?


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

aspro schreef:

casino royale was het eerste boek dat ian flemming schreef,

en de eerste versie is de film met david niven in de hoofdrol.

De eerste versie komt uit 1954 met Barry Nelson als Bond en Peter Lorre als Le Chiffre. Al is die versie met de jaren in de vergeethoek geraakt.


avatar van eltorro

eltorro

  • 898 berichten
  • 3058 stemmen

Grindpad schreef:

(quote)

wat een onzin weer.

ik bedoel, come on

ieder heeft zogenaamd recht op zijn eigen mening maar dit is toch bullshit?

er zijn toch gewoon grenzen?

ergens houdt dat recht toch op?

of is "een eigen mening" eigenlijk gewoon ALTIJD maar een vrijbrief voor de meest absurde onzin?

Hoezo zou dit dan bullshit zijn. Als je gewoon gek bent op de james bond met al die snufjes en veel over de top actie, en je krijgt dit voorgeschoteld, dan is deze film een behoorlijke teleurstelling.

Dus geen bullshit, maar gewoon een mening.


avatar van Grindpad

Grindpad

  • 175 berichten
  • 0 stemmen

NEEN


avatar van Ruud007

Ruud007

  • 195 berichten
  • 41 stemmen

Casino Royale,

Gisteren maar eens uit de kast gehaald met het oog op morgen, als Quantum of Solace eindelijk zijn tv-première beleeft. Het leek me dus handig Casino Royale ervoor te kijken, om te weten waar het verhaal eindigde en waar het feitelijk dus begint.

Mijn mening over de film blijft staan, daarom ga ik geen uitgebreide mening typen, want persoonlijk vind ik een uitstekend geslaagde Bondfilm. Er zijn weinig oude formules over, maar gek genoeg is de sfeer fantastisch. Het deed me denken aan een mix tussen From Russia with Love, On Her Majesty's Secret Service en The Spy who Loved Me. Eigenlijk is deze film een mix van die drie, gegoten in een modern jasje. Het is allemaal zo mooi gefilmd en uitgewerkt, dat ik er die belachelijke vriendin van Le Chiffre er op de koop toe bijneem! Het verhaal ontstijgt zeker de gemiddelde plotlijn en vereist wel degelijk je aandacht erbij te houden. Ik was wel blij dat ik eindelijk begreep hoe het zat, het verhaal is de eerste keer nogal verwarrend, er gebeurt tamelijk veel in een relatief korte tijd (al is 144 minuten nog steeds heel veel). Echt een prachtige film!

Dus Vesper is degene die de tic aan Le Chiffre heeft verteld en niet Mathis? Dat kan ook verklaren waarom Bond in Quantum of Solace teruggaat naar Mathis, in het begin begreep ik dit niet, ik dacht eerst dat Mathis Le Chiffre had ingelicht.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

eltorro schreef:

(quote)

Hoezo zou dit dan bullshit zijn. Als je gewoon gek bent op de james bond met al die snufjes en veel over de top actie, en je krijgt dit voorgeschoteld, dan is deze film een behoorlijke teleurstelling.

Dus geen bullshit, maar gewoon een mening.

Helemaal mee eens, dit is gewoon1 van de slechtste "Bond" films, als je van een "Bond" film kunt spreken want het lijkt in geen enkel opzicht op de oudere.


avatar van Grindpad

Grindpad

  • 175 berichten
  • 0 stemmen

nee, deze film lijkt op James Bond, zoals ooit bedoelt in de boeken.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Ok, ik ben geen boekenlezer dus dat wist ik niet. Maar er zijn nog veel meer dingetjes die me tegenstaan in die nieuwere Bond films.

Daniel Craig vind ik echt een gemankeerd acteur zonder enige vorm van uitstraling. Daarnaast zijn alle dingetjes die James Bond juist zo leuk maakt verdwenen, dus wat blijft er dan nog over? juist...heel weinig. Meer dan een standaard actiefilmpje is het niet. Ik had ook bijzonder veel moeite bijvoorbeeld om deze film uit te kijken, tot twee keer toe, en dat voor een "actie"film. Nee sorry, doe mij de oude Bonds maar


avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

  • 587 berichten
  • 502 stemmen

Wat ik zo heel vreemd vind aan deze film:

Dit zou de eerste James Bond film zijn (Bond krijgt hier zijn dubbel-0 status), dus spelend VOOR 1962, maar de Computers, GSM's, auto's en dergelijke zijn allemaal van deze tijd. Waar zijn die in de latere (maar eerder opgenomen) films gebeleven???

In deze film maakt Bond kennis met Felix Leiter (overigens een totale misser om Jeffrey Wright hiervoor te casten), maar dat deed hij ook al een keer in Dr.No. Was hij hem toen al vergeten????


avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

  • 587 berichten
  • 502 stemmen

film_criticus schreef:

Als hij die Aston Martin niet de klote in had gereden had hij van mij 5 sterren gekregen, voor de rest de beste bondfilm tot nu toe, wie het daar niet mee eens is zal heel de reeks nog maar eens kritisch moeten kijken en daarna terugkomen op zijn punt

Iemand, die zichzelf "Film-Criticus" durft te noemen, mag dergelijke onzin niet eens denken, laat staan hier publiceren!!


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

Ace Hanlon schreef:

Wat ik zo heel vreemd vind aan deze film:

Dit zou de eerste James Bond film zijn (Bond krijgt hier zijn dubbel-0 status), dus spelend VOOR 1962, maar de Computers, GSM's, auto's en dergelijke zijn allemaal van deze tijd. Waar zijn die in de latere (maar eerder opgenomen) films gebeleven???

In deze film maakt Bond kennis met Felix Leiter (overigens een totale misser om Jeffrey Wright hiervoor te casten), maar dat deed hij ook al een keer in Dr.No. Was hij hem toen al vergeten????

Ik zou de film niet direct als een prequel zien van de hele serie, dat werkt alleen maar vervelend. Nieuwe acteur is gewoon een nieuwe Bond, die kennen we nog niet en de andere personages in de film kennen hem evenmin. Overigens wel een leuke zet om het verhaal naar deze tijd om te zetten, anders had het misschien wat gekunsteld aangevoeld.


avatar van Relax

Relax

  • 88 berichten
  • 267 stemmen

Erg sterke film, ik had zoveel minder verwacht, vooral omdat de hoofdrolspeler gewoon door een totaal niet lijkende Bond-figuur word gespeeld.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Ace Hanlon schreef:

Wat ik zo heel vreemd vind aan deze film:

Dit zou de eerste James Bond film zijn (Bond krijgt hier zijn dubbel-0 status), dus spelend VOOR 1962, maar de Computers, GSM's, auto's en dergelijke zijn allemaal van deze tijd. Waar zijn die in de latere (maar eerder opgenomen) films gebeleven???

In deze film maakt Bond kennis met Felix Leiter (overigens een totale misser om Jeffrey Wright hiervoor te casten), maar dat deed hij ook al een keer in Dr.No. Was hij hem toen al vergeten????

Casino Royale is het eerste boek van James Bond. Het verhaal is overgenomen en daarin leert hij verschillende personages kennen. Om het niet te oubollig te maken, heeft men het verhaal naar deze tijd gebracht. Voor het verhaal was het belangrijk dat er geen rekening werd gehouden met de filmreeks, maar wel met het originele boek (buiten de tijdsbepaling van 50's naar 00's). Het verhaal laat net zien waarom Bond is zoals we hem kennen.


avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

  • 587 berichten
  • 502 stemmen

Beide JB's met Daniel Graig kunnen gemakkelijk met één woord worden omschreven: JAMMER!


avatar van southparkgek

southparkgek

  • 74 berichten
  • 71 stemmen

Mooie actiefilm. Een 3.5


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2410 stemmen

Bond films zijn altijd met de tijd mee gegaan, Bond zelf zit niet al 40 jaar in het vak hoor Dus logisch dat deze bond ook met zijn tijd mee ging.


avatar van Zizzo

Zizzo

  • 456 berichten
  • 1547 stemmen

sterke bond film! Daniel was wel effe wennen, maar hij doet het erg leuk als je het mij vraagt De films zit vol met actie, humor, locaties en plot om je de volle 144 minuten te vermaken. De actie is gelikt en het verhaal is leuk. Zeker wel een van de betere bond film die ik gezien heb, daaraan tegen staat Quantum of Solace als een van de slechts bond films.

Gerelateerde tags

italiëpokercasinogebaseerd op boekterroristbankergeldfree running martelenmi6british secret servicemontenegro007: (2006)智破皇家賭場james bond