• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.804 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.120 stemmen
Avatar
 
banner banner

Casino Royale (2006)

Misdaad | 144 minuten
3,68 4.886 stemmen

Genre: Misdaad

Speelduur: 144 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Tsjechië / Duitsland

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Daniel Craig, Eva Green en Mads Mikkelsen

IMDb beoordeling: 8,0 (737.795)

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 23 november 2006

Plot Casino Royale

"Everyone has a past. Every legend has a beginning."

James Bond zijn eerste opdracht als geheim agent leidt hem naar Le Chiffre, de bankier van wereldwijd gevreesde terroristen. Wil hij deze gevaarlijke man tegenhouden en het terroristische netwerk uitschakelen, dan moet Bond hem verslaan met poker in het befaamde Casino Royale. Wanneer het Britse ministerie van Financiën een medewerkster inzet om over de inzet van het spel en het geld van de overheid te waken, is Bond hier niet blij mee.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Hectometerpaal schreef:

Okee geef me dan minimaal 3 cynische grappen uit de film....

Wat zou dat voor zin hebben? Jij vind ze toch niet grappig blijkbaar...


avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

  • 722 berichten
  • 964 stemmen

Dan moet er ook niet tegen me gezegd worden dat er meer cynische grappen in zitten dan alle andere bonds.

Dat is vragen om problemen....


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Hectometerpaal schreef:
Okee geef me dan minimaal 3 cynische grappen uit de film....

ik zou zeggen, kijk nog eens naar de scene als hij vesper lynd voor het eerst ontmoet, aan de poker tafel of wanneer hij bijkomtvan zijn hart stilstand, de martelingen de gesprekken die hij voert met m
.En wat is er zo goed aan dit verhaal?

er zit van alles in, van een liefdes verhaal tot organiseerende misdaad en dan heb ik het nog geen eens over het verraadwat een grote rol speelt.


Het aflopen van de film heeft natuurlijk helemaal niets te maken met of een film spannend is....
ik denk gewoon dat je craig niet te pruimen vind in tegenstelling tot de film zelf, kan er niks anders van maken namelijk.


avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

  • 722 berichten
  • 964 stemmen

Ik ben hier niet bepaalt van onder de indruk


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Hectometerpaal schreef:

Ik ben hier niet bepaalt van onder de indruk


avatar van J. Clouseau

J. Clouseau

  • 976 berichten
  • 1075 stemmen

Vroeger stond James Bond synoniem voor actievermaak: geen hoogstaande films, maar plezant om naar te kijken.

Deze film is helemaal anders: veel diepzinniger, langdradig, de actie blijft beperkt tot die grandioze kraanscène in het begin (meteen de beste scène van heel de film) en de humor die in vele Bondfilms voorkomt (vooral die met Roger Moore) is al helemaal zoek.

Bovendien is Craig naar mijn mening geen goede Bond. Die kerel heeft meer een kop om een geslepen Russische slechterik te spelen.

De versie van 1967 met de grandioze Peter Sellers, David Niven en Woody Allen is véél beter.


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

J. Clouseau schreef:

De versie van 1967 met de grandioze Peter Sellers, David Niven en Woody Allen is véél beter.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

combi schreef:

(quote)

Tja, dit is idd nauwelijks vol te houden.

Leg ons dan maar eens haarfijn uit WAAROM die volgens jou veeeel beter is. En wel met goede argumenten komen, hoor!


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hij geeft toch aan waarom hij deze film tegen vind vallen? Het moet niet zo zijn dat iemand met een aparte mening over een film die niet mag posten. Topics met alleen maar halleluja verhalen gaan ook vervelend. Ik deel overigens zijn kritieken niet. Er zit buiten de kraanscene nog genoeg actie in de film, denk alleen aan Venetie. Verder zit er genoeg humor in, gelukkig geen overdaad zodat de film een slapstick film wordt. JB is toch normaal serieuze actie en spanning. Maar genoeg scherpe opmerkingen van Craig die me bevielen. Zeker met het martelen moest ik wel gniffelen. Ik zou het trouwens uitschreeuwen van de pijn als ze aan mijn kroonjuwelen zitten


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hij geeft toch aan waarom hij deze film tegen vind vallen?

daar geef ik toch ook geen kritiek op en thunderball ook niet.

Zeker met het martelen moest ik wel gniffelen.

ik kwam niet meer bij.

Ik zou het trouwens uitschreeuwen van de pijn als ze aan mijn kroonjuwelen zitten

ik denk dat je daar niet de enigste in bent.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Nee, het gaat er om dat hij zegt dat CR uit '67 veeel beter is.

Dat is toch praktisch niet te verdedigen, dus ik ben erg benieuwd naar zijn argumenten.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

thunderball schreef:

Nee, het gaat er om dat hij zegt dat CR uit '67 veeel beter is.

Dat is toch praktisch niet te verdedigen, dus ik ben erg benieuwd naar zijn argumenten.

Ik denk dat hij daarmee wilde aangeven dat hij deze niks vind...

Ik heb CR uit 67 nooit gezien overigens, dat soort parodien of namaakfilms hoef ik niet te zien.


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik denk dat hij daarmee wilde aangeven dat hij deze niks vind...

dat was al duidelijk, alleen daar gaat hij toch echt mee de fout in tenzij hij zometeen met weergaloze argumenten komt.

Ik heb CR uit 67 nooit gezien overigens, dat soort parodien of namaakfilms hoef ik niet te zien.

daar doe je verstandig aan.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

J. Clouseau schreef:

De versie van 1967 met de grandioze Peter Sellers, David Niven en Woody Allen is véél beter.

Kon ik je tot hier aan toe nog best volgen, door dit statement kan je niet serieus meer nemen.


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

@ Wouter


avatar van J. Clouseau

J. Clouseau

  • 976 berichten
  • 1075 stemmen

thunderball schreef:

Nee, het gaat er om dat hij zegt dat CR uit '67 veeel beter is.

Dat is toch praktisch niet te verdedigen, dus ik ben erg benieuwd naar zijn argumenten.

Films kunnen niet altijd even serieus zijn, dus is Casino Royale van '67 een leuk tussendoortje. Geen echte topfilm, maar vermakelijk.

Ik geef toe, CR '67 is met momenten wel wat té absurd, vooral als er dan nog eens UFO's en Indianen aan te pas komen.

Maar voor de rest is het een leuke film: Britse humor, Woody Allen als slechterik (da's toch gewoon hilarisch?) en Peter Sellers (naar mijn mening de beste acteur ooit) in een glansrol.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Glansrol? Sellers is een geweldige acteur, maar laat niets zien in CR. Net zo min als Woody Allen en de handvol (!) regisseurs die aan de film werkten. Geloof niet dat er ook maar één iemand aan die film heeft meegewerkt die tevreden was over die film. En Britse humor? Ik vind het minstens even Amerikaans als Brits.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Die film had best leuk kunnen worden, maar het was 1 grote puinhoop en de film is bij vlagen nog wel aardig, maar om bij een paar redelijk geslaagde grappen en scene's te komen moet je wel heeeel veel tandvlees verbijten (zie ook opmerkingen/reacties bij die film).

Je kunt van de nieuwe stijl CR houden, of niet houden, maar als serieuze spionage actie/thriller is ie toch beter geslaagd dan de oude CR als comedy gelukt is?


avatar van toomish

toomish

  • 15 berichten
  • 20 stemmen

Ik zou het trouwens uitschreeuwen van de pijn als ze aan mijn kroonjuwelen zitten

ik denk dat je daar niet de enigste in bent. [/quote]

mee eens:P

maar het is een goede film, alleen is het verhaal te snel en te rommelig om het 100% te kunnen volgen (A)

het gedoe met het bluffen etc. was wel leuk om te zien. alleen is bloed huilen niet zo lekker xD


avatar van gauke

gauke

  • 9852 berichten
  • 13069 stemmen

De beste James Bond film tot nu toe, vind ik. En ik heb ze allemaal gezien. Misschien wel omdat Bond hier naast geheim agent, killer en sexsymbool ook menselijke trekken vertoont en emoties laat zien.


avatar van notorious_kim

notorious_kim

  • 910 berichten
  • 1168 stemmen

Dit was raar genoeg de eerste bond film die ik ooit zag. mijn beste vriendin sleurde me mee naar de cinema. Ik was van begin tot einde aan het scherm gekluisterd. Wat denk ik voornamelijk met het pokeren te maken heeft, ik speel graag poker, dus kon het spel in de film meevolgen.

Achteraf smaakte het naar meer Bond . Dit zal ik wellicht altijd de beste vinden, want het was de eerste die ik zag :d


avatar van MiSs MoPs

MiSs MoPs

  • 28 berichten
  • 766 stemmen

gauke schreef:

De beste James Bond film tot nu toe, vind ik. En ik heb ze allemaal gezien. Misschien wel omdat Bond hier naast geheim agent, killer en sexsymbool ook menselijke trekken vertoont en emoties laat zien.

Daar ben ik het helemaal mee eens !


avatar van ViggøJøhnny

ViggøJøhnny

  • 167 berichten
  • 531 stemmen

Tot nu toe de beste Bond die ik heb gezien.

De gadgets zijn tenminste eens wat realistischer dan in de voorgaande delen.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe Bond die komt.

**3.0


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Net weer gezien om alvast het verhaal goed te begrijpen voor 'Quantum Of Solace', doe het nog steeds niet helemaal, maar heb dan ook niet al te aandachtig gekeken. Toch, al met al even interessant als twee jaar geleden. Lekkere actie, en ondanks dat het een compleet nieuwe start is, voelt het toch aan als Bond. Wat me leid tot mijn grote vraag;

is Casino Royale een schone lei voor de serie als in ze negeren alle voorgaande delen?


avatar van codino

codino

  • 9 berichten
  • 9 stemmen

deze film is de zwakste bond wat ik ooit gezien heb( en ik heb ze allemaal gezien)

de hoofdrol-speler werd afgeschildert als (sean connery) maar ik vind dat tim dalton(de ergste bond ooit) het nog beter doet....

eerste fout: de hoofdrol-speler is helemaal niet bekwaam om james bond te spelen, dan hadden ze beter robbie williams genomen..

ten tweede : zeer langdradige zwakke en voorspelbaar verhaal,voor een bond-film is dat geen uitzondering, maar dit verhaal is wel erg saai en voorspelbaar , dat pokeren...laat je bijna in slaap vallen

ten derde: het einde van de film is de slechtse en belachelijkste afsluiter wat ik ooit gezien heb, een slecht idee om van bond ''een menselijke kant te wille tonen,,

er is een groot verschil tusse menselijk en zwak, en daniel graig heeft gewoon geen uitstraling voor Bond te spelen,

hij is meer geschikt voor rol als '' the golden compass' of dat soort slechte disney movie's,

maar ik betreur het dat ik mij door die onbekwame kritici had laten overtuigen, dat deze film geweldig zou zijn...terwijl het weggegooid geld is!!


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

codino schreef:
deze film is de zwakste bond wat ik ooit gezien heb( en ik heb ze allemaal gezien)
de hoofdrol-speler werd afgeschildert als (sean connery) maar ik vind dat tim dalton(de ergste bond ooit) het nog beter doet....

hmm, elke bond heeft zijn charme, alleen bij jou lijkt het wel of je iets tegen craig als persoontje heb.


eerste fout: de hoofdrol-speler is helemaal niet bekwaam om james bond te spelen, dan hadden ze beter robbie williams genomen..

alsjeblieft niet.


ten tweede : zeer langdradige zwakke en voorspelbaar verhaal,voor een bond-film is dat geen uitzondering, maar dit verhaal is wel erg saai en voorspelbaar , dat pokeren...laat je bijna in slaap vallen

ga je mond spoelen, dit is 1 van de beste verhalen ooit in de james bond geschiedenis en alles behalve voorspelbaar, of je wist natuurlijk dat vesper dood ging om maar 1 voorbeeld te noemen.


ten derde: het einde van de film is de slechtse en belachelijkste afsluiter wat ik ooit gezien heb

hmm, ik vond het persoonlijk ijzersterk.
, een slecht idee om van bond ''een menselijke kant te wille tonen,,

mwa, men overdrijft daar ook weer in want het valt allemaal wel mee, je ziet gewoon een beetje hoe hij de bond is geworden zoals we hem altijd hebben gekent.

er is een groot verschil tusse menselijk en zwak, en daniel graig heeft gewoon geen uitstraling voor Bond te spelen,

hmm, ik was ook weinig hoopvol toen ik hoorde dat hij de rol kreeg maar heeft mij uitermate verrast, erg sterk.

hij is meer geschikt voor rol als '' the golden compass' of dat soort slechte disney movie's,



maar ik betreur het dat ik mij door die onbekwame kritici had laten overtuigen, dat deze film geweldig zou zijn...terwijl het weggegooid geld is!!
stuur maar naar mij op als je wil, of nog beter gooi hm in de het grote weggeef topic, maak je er iemand in ieder geval nog blij mee.


avatar van Tha Luz

Tha Luz

  • 164 berichten
  • 274 stemmen

Beste bond film tot nu toe,

Verhaal was goed en het acteer werk van daniel craig was ook erg sterk.

3.5


avatar van Ruben1994

Ruben1994

  • 139 berichten
  • 175 stemmen

ik vind het een leuke film,

ben benieuwd naar quantum of solace


avatar van A.v.D.

A.v.D.

  • 31 berichten
  • 0 stemmen

Vond deze James Bond film erg tegenvallen. ....


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Vond deze James Bond film erg meevallen. ....

Gerelateerde tags

italiëpokercasinogebaseerd op boekterroristbankergeldfree running martelenmi6british secret servicemontenegro007: (2006)智破皇家賭場james bond