• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.530 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.143 gebruikers
  • 9.380.252 stemmen
Avatar
 
banner banner

Casino Royale (2006)

Misdaad | 144 minuten
3,68 4.886 stemmen

Genre: Misdaad

Speelduur: 144 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Tsjechië / Duitsland

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Daniel Craig, Eva Green en Mads Mikkelsen

IMDb beoordeling: 8,0 (737.795)

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 23 november 2006

Plot Casino Royale

"Everyone has a past. Every legend has a beginning."

James Bond zijn eerste opdracht als geheim agent leidt hem naar Le Chiffre, de bankier van wereldwijd gevreesde terroristen. Wil hij deze gevaarlijke man tegenhouden en het terroristische netwerk uitschakelen, dan moet Bond hem verslaan met poker in het befaamde Casino Royale. Wanneer het Britse ministerie van Financiën een medewerkster inzet om over de inzet van het spel en het geld van de overheid te waken, is Bond hier niet blij mee.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind de James Bond films juist zo leuk doordat er steeds weer elementen terugkeren die door film_kaza zijn genoemd. Dat Bond nooit dood gaat en altijd de mooie vrouw versiert, das toch logisch...

Zou raar zijn als ie met een dikke vrouw met jampotglazen het bed in duikt en op het einde door een bus wordt overreden...


avatar van film_kaza

film_kaza

  • 3140 berichten
  • 0 stemmen

Daar haddn wij het ook over. Achja het is bij Bond een kwestie van "houden van".


avatar van LaCosaNostra

LaCosaNostra

  • 167 berichten
  • 42 stemmen

Zou raar zijn als ie met een dikke vrouw met jampotglazen het bed in duikt en op het einde door een bus wordt overreden...

xD

James Bond is altijd wel een beetje hetzelfde met die bepaalde elementen, maar daar houdt ik wel van Ik heb alle James Bond films in een box, erg leuk


avatar van film master

film master

  • 144 berichten
  • 0 stemmen

goeie film, goed geacteert.

maar sommige scenes passen er niet bij bijv. de douche scene.


avatar van wwelover

wwelover

  • 2606 berichten
  • 3968 stemmen

Zeker een briljante film. Prettig verhaal en heerlijke actie. En ik snap de kritiek niet op Daniel Craig van sommigen. Hij doet het prima. Misschien dat hij dan wel wat minder charisma heeft, maar hij is dan weer een betere acteur dan Pierce en heeft meer actie in zich.

4*


avatar van Ethicus

Ethicus

  • 142 berichten
  • 225 stemmen

Dit is geen James Bond film meer. Op de een of andere manier miste ik de typische 007 sfeer. Wat is die sfeer dan? Humor en actie met een geheim agent, die je eigenlijk niets kwalijk kunt nemen vanwege z'n onschuldige kop. Daniel Craig heeft dat niet. Hij zou zo "the badguy" kunnen zijn.

Nee, niet mijn kopje thee dit.

2,5*


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Ethicus schreef:

Dit is geen James Bond film meer.

nee het lijkt meer op kuifje. er zit wel humor(cynische) in, meer dan in de gemiddelde bondfilm alleen blijkbaar niet jou soort humor, en bond sfeer daar ga ik niet op in.

ben het er wel mee eens dat hij ook gecast had kunnen worden voor een villain, maar vind hem als nieuwe bond erg goed doen, het is namelijk altijd even wennen als er een nieuwe bond is, dat geld al vanaf lazenby(mislukt omdat ie niet kan acteren) en moore( goed gelukt uiteindelijk maar had al een soort gelijk ervaring met de saint). maar goed hoef je het volgende deel niet te zien, scheelt je weer centjes of kostbare tijd.


avatar van Contrarian

Contrarian

  • 14 berichten
  • 72 stemmen

James Bond hoort naar mijn inzien een übermannelijke geheimagent te zijn die met één blik een vrouw voor hem laat smelten. Ook behoort hij weinig emotie te tonen, aangezien dat toch als een soort zwakte wordt gezien en James Bond is een man van staal. Als je kijkt naar Sean Connery dan vertolkte hij deze eigenschappen geloofwaardig in zijn rol. Dat valt niet te zeggen over Daniel Craig. Hij is een emotionele jankbek en in zijn blik kan je gewoon zien dat hij geen echte killer is, maar eerder zo'n ventje die vroeger op het schoolplein werd gepest.

Qua actie zit het dan wel weer snor..het is realistischer gebracht etc.

Maar dat weegt niet op tegen de nadelen vind ik.

En ook zoals Ethicus zegt, de typische Bond-sfeer is weg. Nu is het meer een cliché actiefilm. Ik geef niet meer dan 2,5 ster.

dus dat..


avatar van Corneillsjuh

Corneillsjuh

  • 19 berichten
  • 230 stemmen

Mooie actie ! Tzit een moment in de film da ge denkt dat gedaan is maar dan komt er plotseling nog heel veel actie ! Echt goeie actie, mooi geacteerd. 4.0*.


avatar van Jazzthieve

Jazzthieve

  • 301 berichten
  • 1092 stemmen

Contrarian schreef:

James Bond hoort naar mijn inzien een übermannelijke geheimagent te zijn die met één blik een vrouw voor hem laat smelten. Ook behoort hij weinig emotie te tonen, aangezien dat toch als een soort zwakte wordt gezien en James Bond is een man van staal. Als je kijkt naar Sean Connery dan vertolkte hij deze eigenschappen geloofwaardig in zijn rol. Dat valt niet te zeggen over Daniel Craig. Hij is een emotionele jankbek en in zijn blik kan je gewoon zien dat hij geen echte killer is, maar eerder zo'n ventje die vroeger op het schoolplein werd gepest.

Qua actie zit het dan wel weer snor..het is realistischer gebracht etc.

Maar dat weegt niet op tegen de nadelen vind ik.

En ook zoals Ethicus zegt, de typische Bond-sfeer is weg. Nu is het meer een cliché actiefilm. Ik geef niet meer dan 2,5 ster.

dus dat..

Jij moet echt wel naar een andere film gekeken hebben, de bond die jij beschrijft is zowat het tegenovergestelde van wat over het algemeen beschouwt wordt als een consesus: Craig speelt juist één van de kilste en stoerste bonds die er is en zou zeker niet misstaan naast connery's bond.

Wat ik vaak hoor zeggen is dat dit geen bond film meer is, dit is volledig onjuist. Inderdaad het is niet zoals de modernere bronsnan bond films, met al zijn gadgets en de gewoonlijke rim ram die erbij komt. Wat voor mij een echte bond film is zijn de klassieke bond fims van Connery (vooral de eerste vier gaande van Dr. No, From Russia With Love, Goldfinger en Thunderball) die veel meer aanleunen bij de boeken Ian Fleming en daardoor eerder moeten beschouwt worden als hoe een bond film eruit moet zien. Casino Royale grijpt terug naar die stijl en is aldus hoe een bond film moet zijn volgens mij. En dat deze verandering van stijl veel bijval geniet getuigen de enorme positieve respons zowel van critici als van het publiek en een uiteindelijk opbrengst die hoger is dan elk van Brosnan's vehicles.


avatar van Pimolition

Pimolition

  • 101 berichten
  • 63 stemmen

Ik weet niet wat jij stoer vindt maar een film die zo ernstig wordt gebracht met zo'n slecht verhaal en een geheim agent die een jankend wijf onder de douche zit te troosten zonder even van die gelegenheid gebruik te maken noem ik niet stoer.


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Pimolition schreef:

Ik weet niet wat jij stoer vindt maar een film die zo ernstig wordt gebracht met zo'n slecht verhaal en een geheim agent die een jankend wijf onder de douche zit te troosten zonder even van die gelegenheid gebruik te maken noem ik niet stoer.


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Contrarian schreef:

James Bond hoort naar mijn inzien een übermannelijke geheimagent te zijn die met één blik een vrouw voor hem laat smelten. Ook behoort hij weinig emotie te tonen, aangezien dat toch als een soort zwakte wordt gezien en James Bond is een man van staal. Als je kijkt naar Sean Connery dan vertolkte hij deze eigenschappen geloofwaardig in zijn rol. Dat valt niet te zeggen over Daniel Craig. Hij is een emotionele jankbek en in zijn blik kan je gewoon zien dat hij geen echte killer is, maar eerder zo'n ventje die vroeger op het schoolplein werd gepest.

Qua actie zit het dan wel weer snor..het is realistischer gebracht etc.

Maar dat weegt niet op tegen de nadelen vind ik.

En ook zoals Ethicus zegt, de typische Bond-sfeer is weg. Nu is het meer een cliché actiefilm. Ik geef niet meer dan 2,5 ster.

dus dat..

hij is een bond in opleiding. en bij deze film zie je waarom de bond is die we kennen zo geworden is. maar eh, wie zegd dat deze film geen bond-sfeer heeft heb ik 1 commentaar op.


avatar van Contrarian

Contrarian

  • 14 berichten
  • 72 stemmen

Jazzthieve schreef:

Wat voor mij een echte bond film is zijn de klassieke bond fims van Connery (vooral de eerste vier gaande van Dr. No, From Russia With Love, Goldfinger en Thunderball) die veel meer aanleunen bij de boeken Ian Fleming en daardoor eerder moeten beschouwt worden als hoe een bond film eruit moet zien.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Casino Royale grijpt terug naar die stijl en is aldus hoe een bond film moet zijn volgens mij.

Dat vind ik dan juist weer niet..

Dus simpel gezegd een kwestie van smaak denk ik


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

je spreekt jezelf tegen, als er een bond film is die aanleunt naar de boeken van fleming is deze het wel, heeft weinig met smaak te maken lijkt me. maar goed jij zal al zijn boeken wel gelezen hebben natuurlijk.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

In de boeken vecht Bond in Dr.No met een reuzen inktvis van wat...20m?

De boeken en films zijn betreffende verhaal moeilijk te vergelijken. Maar naar mijn idee komt het bittere en arrogante karakter van Craig veel dichter bij de boeken dan de playboy Connery.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31155 berichten
  • 5452 stemmen

Connery zette een pracht van een Bond neer, maar Craig is zeker evengoed omdat hij idd de sfeer van de boeken meer navolgt. Blijft een kwestie van smaak, maar voor de Bondfans die hem ook via de boeken kennen (zoals ik) is deze Casino Royale dan ook de meest realistische en authentieke Bondfilm. Maar ik snap wel dat veel fans die Bond leerden kennen met de snufjes of als copycat van The Saint (zoals Moore het speelde) dat deze film 'anders' overkomt en niet perse in de smaak valt.


avatar van wwelover

wwelover

  • 2606 berichten
  • 3968 stemmen

Zag laatst op TV iets van het Bond museum (of wat daar op leek) en daar zei een 'Bond-deskundige' dat Daniel Craig juist diegene is wat Flemming wou van Bond.


avatar van A.L.I.E.N

A.L.I.E.N

  • 775 berichten
  • 1055 stemmen

Beste bondfilm.

Van alle Casino Royale's is dit veruit de beste.

Ik heb gezien:

Casino Royale(climax!) uit 1954.

Charles K.Feldman's Casino Royale uit 1967

en

Casino Royale uit 2006(deze dus.)


avatar van Han Solo

Han Solo

  • 7 berichten
  • 29 stemmen

Leuke film


avatar van TheJoker

TheJoker

  • 57 berichten
  • 503 stemmen

Fantastische Bond-film met Daniel Craig als beste Bond ever imo. Deze film is de verfrissing waar 007 hard aan toe was. De Bond-films waren nooit het boegbeeld van realisme maar met de laatste paar Brosnan-films ging het wel erg over de top. Ze waren leuk, maar een beetje een SFX-overkill vond ik. Beetje absurdistisch allemaal. En toen kwam Casino Royale... Deze film heeft een stoere nieuwe Bond met een ruigere look die het meer moet hebben van de hand-2-hand-combat dan iedereen neerknallen met een heel arsenaal aan wapens. En bovendien is een pokerwedstrijd ook nog nooit zo spannend in beeld gebracht als in deze film. Tel daarbij de algehele realistischere sfeer en de gave stunts bij op en voila: The new generation van Bond-films is geboren! Hell.. zelfs Connery zei laatst in een interview dat Craig de beste Bond is die hij ooit heeft gezien!

Ik kijk enorm uit naar Quantum of Solace die eind dit jaar in de bioscopen komt.

Voor deze film geef ik een dikke 4,5*!


avatar van Bombong

Bombong

  • 480 berichten
  • 2704 stemmen

wwelover schreef:

Zag laatst op TV iets van het Bond museum (of wat daar op leek) en daar zei een 'Bond-deskundige' dat Daniel Craig juist diegene is wat Flemming wou van Bond.

Dat hoorde ik ook maar dat lijkt me aanvechtbaar. De Bond-boeken stammen uit de jaren 50 en Daniel Craig is nou niet bepaald een 50-er jaren type. Ik had altijd begrepen dat Fleming Cary Grant als meest geschikte Bond zag en Grant was toch ook een heel ander type dan Craig. Neemt niet weg dat de film Casino Royale qua plot dichter bij het boek blijft dan de meeste Bond-films dus wellicht was Fleming enthousiast geweest.


avatar van 5hinyGold

5hinyGold

  • 28 berichten
  • 36 stemmen

Het eerste wat mijn vriendin vroeg toen ik de film met haar ging kijken was; ‘Is hij de slechte?’ Eigenlijk wel komisch, maar hij Daniel Craig had inderdaad best de bad guy kunnen spelen. Er zaten leuke stukjes in (kan ook door meligheid komen) maar ook mindere, maar dat geeft niets.

4 ****


avatar van Renkum

Renkum

  • 40 berichten
  • 0 stemmen

3,5 niet een andere bond film als anders.


avatar van QuidQuoPro

QuidQuoPro

  • 154 berichten
  • 184 stemmen

Vraagje: zijn er 2 versies van deze film met een verschillend

einde ?

Zag eerst een versie waarbij hij aan het eind door Chiffre

op een stoel onder zijn b*llen werd gemept, en laatst weer

een andere met een ontploffende boot en een schietpartij

aan het eind. Of ben ik abuis ???

Overigens vind ik dit sinds lange tijd weer eens een Bond

die het kijken waard is en dat heeft alles te doen met de

hoofdrolspeler die Connery (bijna) evenaard.

Als je kijkt naar Sean Connery dan vertolkte hij deze eigenschappen geloofwaardig in zijn rol. Dat valt niet te zeggen over Daniel Craig. Hij is een emotionele jankbek en in zijn blik kan je gewoon zien dat hij geen echte killer is, maar eerder zo'n ventje die vroeger op het schoolplein werd gepest.

Om dit soort commentaren moet ik altijd lachen. Het zijn en

blijven acteurs mijn beste !


avatar van desteven007

desteven007

  • 734 berichten
  • 0 stemmen

Had hier hoge verwachtingen op, maar het viel een beetje tegen, als je deze film vergelijkt met Die Another Day, het begin van Casino Royale was wel goed, maar nadien zakte de film dieper en dieper en ook hij besteede nogal veel tijd aan dat pokeren, ik miste zowat de actie scènes dat we gewoon zijn van James Bond, ook vond ik dat Daniel Craig niet echt bij het zinnetje passen : My name is Bond, James Bond, maarja ik zal er nog aan moeten wennen,wel jammer dat Brosnan weg is ik zag hem graag acteren.


avatar van Gish

Gish

  • 1446 berichten
  • 6871 stemmen

De eerste confrontatie in de trein van Craig en Green vind ik nu al klassiek.

Chapeau voor de scenarist.


avatar van ludokrijger

ludokrijger

  • 42 berichten
  • 76 stemmen

Fantastische film, kijkt heerlijk weg. Alles klopt gewoon


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

QuidQuoPro schreef:
Vraagje: zijn er 2 versies van deze film met een verschillend
einde ?

Zag eerst een versie waarbij hij aan het eind door Chiffre
op een stoel onder zijn b*llen werd gemept, en laatst weer
een andere met een ontploffende boot en een schietpartij
aan het eind. Of ben ik abuis ???

Overigens vind ik dit sinds lange tijd weer eens een Bond
die het kijken waard is en dat heeft alles te doen met de
hoofdrolspeler die Connery (bijna) evenaard.

(quote)


Om dit soort commentaren moet ik altijd lachen. Het zijn en
blijven acteurs mijn beste !


Nee, er zijn geen twee verschillende versies van CR.
Een ontploffende boot komt er sowieso niet in voor. Dat zit wel tegen het einde van From Russia with love en vooral bij Thunderball, verder in Live and let die, Moonraker en aan het begin van The world is not enough.
De film eindigt sowieso niet met de martel scene van Le Chiffre, dan gaat de film nog zeker een half uur verder door.


avatar van cambal

cambal

  • 132 berichten
  • 0 stemmen

Dit is 5 sterren amusement en heel aantrekkelijk gefilmd, echte eye candy , voor mij de beste sjieke bondfilm sinds jaren , het optimale rendement behaald , eventjes het dagelijkse vergeten , Een erg onverwachte aangename verrassing . Verhaal en actie lopen synchroon , geen moment verveling en spijkerhard .

Gerelateerde tags

italiëpokercasinogebaseerd op boekterroristbankergeldfree running martelenmi6british secret servicemontenegro007: (2006)智破皇家賭場james bond