Meningen
Hier kun je zien welke berichten Macmanus als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
I Am Legend (2007)
Redelijke stuff
Hoewel ik er meer van had verwacht, vond ik het begin van de film wel wat hebben. Weinig actie en Lawrence neemt redelijk veel tijd om de eenzaamheid te laten zien. Daardoor had deze blockbuster toch een iets hoger niveau dan gebruikelijk is. Maar helaas is het laatste deel van de film toch iets te makkelijk en had de film imo iets beters verdiend. En die hele religie mambojambo kon me gestolen worden, wat krijg ik van religie toch altijd een uitslag.
3 sterren
I Feel Pretty (2018)
Inwisselbaar.
Amy Schumer is redelijk gehaat op het internet. Wat wil zeggen 10 mensen haten haar. Blij om te zien dat het cijfer op IMDb en hier redelijk is. Want deze film is nergens heel slecht maar ook nergens heel goed. Schumer is goed te pruimen als de wat met overgewicht sukkelende dame. Ergens wel fijn dat Schumer ook echt wat te dik is. Ik vind haar niet lelijk verder, maar je hebt vaak dat dames die zogenaamd minder aan het ideaal voldoen dan lelijker worden gemaakt door een beugel of maffe kleding. Of zoals die film met Jack Black dat wij als kijker ook nooit de dikkerd zien. Uiteindelijk heeft de film zoals misschien wel 99 procent van soortgelijke komedies het probleem dat het niet echt veel verder wil komen dan de pitch. Waardoor echt heel vaak lachen gieren brullen er niet bijzit. Toch nog erg veel cliche verhaal wat de lach blijft ophouden.
Ook ik heb deze film in het vliegtuig gezien en dit is wel een goede vliegtuig film. Visueel niet heel boeiend, dus op klein scherm prima te doen, simpel verhaal dus als je wat moe bent nog steeds moeiteloos te volgen. Dus ga je stukje vliegen, pak niet die film van 3 uur. 2 komedies van 1.5 uur is een slimmere keus!
2.5 sterren
I Know That Voice (2013)
Wel oke.
Het is vooral een homage aan de voice actors. Chris Rock zette het een beetje te kakken, en deze film wil het even rechtzetten. Het is echt wel knap! Dat is het ook wel hoor. Sommige zijn echt wel goed. Maar ze moeten het ook wel erg laten blijken hoor. Ook miste je een hele hoop mensen en was het te duidelijk dat ze heel veel rechten niet kregen. Waardoor het ook teveel talking heads zijn.
Ergens ook wel blij dat niet iedereen erin zit. Haalt ook altijd wat magie weg als je weet wie erachter zit.
2.5 sterren.
I Origins (2014)
Matig script.
Another Earth was bij lange na niet vlekkeloos, desondanks leek er wellicht wat potentie in Cahill schuil te gaan. Met zijn tweede film maakt hij helaas geen sprong omhoog. Het script is de grootste boosdoener.
Het wil een dromerig sfeertje hebben, maar neemt daarnaast weer erg veel tijd voor het basis verhaaltje. Het zit elkaar erg in de weg. Zo wil hij dat de romance/liefde eindigde. Maar hoe hij daar komt is lachwekkend en ronduit slecht geschreven. Formaldehyde in mijn oog. Shit we zitten vast in de lift. Potverdikkie de lift zaagt mijn vriendin door de helft. Om te eindigen met angst voor de lift. Als dat maar een tiende subtieler geschreven was, was het al 100x beter.
Er zitten nog wel meer matige dingen in. Zo is Pitt een scientist! Only facts! Godsdienst pffftt! Zo een saai karakterschets weer. Dat die Indiase vrouw ook zo een simplistische vraag stelt over of hij zelf wel kan accepteren als er een goddelijke kracht is. Alsof ze het tegen een tiener heeft die net een beetje nadenkt over het leven.
Is het een en al kommer en kwel. Dat niet eens. Stijltje mag ik wel, de eind scene is scenario wise tergend, maar qua flow en stijl best fijn. Helaas wil Cahill zijn film gewichtiger maken dan nodig is. Denk dat het als een early Cronenberg, meer b-film, deze film veel meer goed had gedaan. Dan pik je cheesy scene als die lift veel meer. Nog wat meer gore en prima te doen. Of kies toch meer art house Mallick achtige benadering, maar dan moet je niet alles zo goedkoop benoemen want dat is gewoon vragen om problemen.
2,5 sterren.
I See You (2019)
Geinig.
Wel grappig dat een film die meer thriller is dan horror altijd hoger scoort op Moviemeter. Mensen hebben altijd wel een zwak voor crime verhaaltjes. Hoewel deze film wel veel zijn best doet in het eerste uur om te lijken op een horrorfilm. Dat deel is ook duidelijk het best. Met een geinige soundtrack ben je toch wel benieuwd naar het mysterie. Deel daarna vond ik niet heel geweldig in elkaar gezet, je ziet toch een beetje vanuit een ander pov wat je al hebt gezien. Dat zal wel een 90 minuten dingetje zijn geweest. Want daar kon wel sneller doorheen gegaan worden.
De film mist wat rauwheid om echt te beklijven. Maar verder een prima tussendoortje.
3 sterren.
I Spit on Your Grave 2 (2013)
Niet mijn subgenre.
Had echt veel slechter verwacht. Straight to blu-ray horror films fluctueren nogal eens. Hier was de cast niet eens een man of vrouw die uit een Baywatch aflevering leek te zijn ontsnapt. En is het visueel nog zeer aardig. Begrijp ook weinig van de kritiek dat het de naam niet mag dragen. Lijkt me in essentie nog best met de reeks te maken te hebben. Vrouw krijgt het het eerste uur flink te verduren om daarna wraak te nemen. Visueel en qua acteerwerk tig keer beter dan zijn 70tis broertje.
Dat gezegd, mist het wel de vernieuwing dat het toen waarschijnlijk had en is dit subgenre binnen horror niet mijn favoriet. Doordat het nogal zwart wit is, wat hoort binnen dit soort films, mist het voor mij de impact. Uiteraard is het vreselijk wat ze op haar bordje krijgt, maar je weet dat ze wraak mag nemen op het einde. Dus trekt het voor mij meer dan eens. Vooral het martelen van haar duurde me te lang.
Al met al voor de liefhebbers denk ik geen verkeerde film. Maar voor mij was het niet altijd boeiend genoeg.
2.5 sterren.
I, Daniel Blake (2016)
Typische winnaar.
Niet heel veel nieuws onder de zon. Ergens als de film wat lang bezinkt is het ook best wel een tearjerker. Maar gelukkig is het goed gemaakt. Visueel typisch voor een Brits drama als deze. Maar qua flow en acteerwerk uitmuntend. Waardoor dit gewoon een prima film is. Is het alles waar ik naar zoek in cinema dat ook weer niet.
3.5 sterren.
I'll Sleep When I'm Dead (2003)
Sfeervol.
Kan me niet echt vinden in de verontwaardiging van Mug. Vond het niet zo ver gezocht dat hij zelfmoord pleegt na zo een ervaring. Wat wel iets minder is, is de wat gezochte zoektocht naar het hoe en waarom van de zelfmoord. Maar buiten dat vond ik het erg sfeervol allemaal. Lekker onderkoelde Clive Owen en een paar heerlijke engelse types. Fijne soundtrack ook.
Wel een vreemde dvd hoes, lijkt wel op sin city deel 2.
3.5 sterren.
Iceman, The (2012)
Volledig eens met Starbrightboy. Goede rol van Shannon, verzorgde film, maar het bleef allemaal erg aan de oppervlakte. Op youtube heb je een docu met de echte Iceman. Daar zie je toch wel dat hij een bepaalde trots heeft over de moorden. Hier merk je dat wat weinig van en dat ligt vooral aan het scenario.
Ich, der King of Porn - Das Abenteuerliche Leben des Lasse Braun (2001)
Alternatieve titel: I Was the King of Porn... - The Adventurous Life of Lasse Braun
De maker van deze documentaire maakt het zich wel erg makkelijk, laat een paar mensen wat zeggen en laat wat stukjes van Lasses zijn films zien en dat was het.
Hij liet helemaal niet zien waarom hij failliet ging in Breda en er kwam geen kritische noot in voor.
Kon veel interessanter zijn geweest.
1,5 sterren lijkt me wel genoeg.
Identity Thief (2013)
Mislukt.
Het allerergste was nog wel die Melissa McCarthy. Natuurlijk is haar karakter ook vervelend bedoeld maar de scenes waar ze geloof ik grappig moest zijn was het gewoon sneu. Zo een dikkerd die net iets teveel zijn best doet om het dik zijn te compenseren. Verder nogal als een cash-in gemaakt. Dit soort komedies worden in Hollywood sinds jaar en dag gemaakt. Twee mensen die against all odds met elkaar ergens heen moeten. Helaas is deze net met wat te weinig liefde gemaakt waardoor het gewoon de prullenbak in mag.
1.5 sterren.
If Beale Street Could Talk (2018)
Goed maar...
Jenkins is een fijne regisseur. Qua beeld maakt hij nog een stap vooruit. Prachtig kleurgebruik en compositie. Dat hij een liefhebber is van Wong Kar Wai is duidelijk te zien. Paar prachtige scenes. Helaas komt de poëtische sfeer die Jenkins wil creëren door het theater achtige van het scenario niet tot vol wasdom. De dialogen komen te gespeeld over en het drama maakt bij bijvoorbeeld de scenes dat ze het baby nieuws verteld weinig indruk. Evenals de magere scene met Dave Franco. Dat soort plotpoints zijn niet nodig in een film als deze. Gelukkig staat daar tegenover veel moois met een fijne soundtrack. Ronddraaiende camera terwijl hij rookt en kijkt naar zijn kunst. Spike Lee achtige shots van een cop voor een muur in slow-mo. Ik mag die jazz stijl heel erg en Jenkins kan een waardig opvolger zijn van Lee. Enige wat ik hoop is dat hij niet te snel een oude ziel wordt en ook nog wat extra punch geeft aan zijn films. Want het loopt net te bedachtzaam af maar ik wil zo graag een krachtige climax.
3.5 sterren.
Igor (2008)
Uhh WTFuck.
Vrij lelijke film dit, deed me een beetje denken aan een computerspel a la Ratchet and Clank. Maar dat kan bij een film toch eigenlijk niet meer. Helemaal als je qua inhoud dan ook het brakke uiterlijk niet kan compenseren. Vanaf het moment dat je Cusack zijn stem hoorde wist je al dat de wereld waar evil heerst nooit lang kon duren. Nergens had je het gevoel dat die echt een evil person wou worden. En dat werd pijnlijk duidelijk door het mierzoete einde. Brr.
Boodschap kan ik hebben, maar dit is wel heel erg pc.
1.5 ster. Voor Steve Buscemi.
Ils (2006)
Alternatieve titel: Them
Spannend.
De film werkt, hoewel idd niet bijster origineel. De makers weten dat het budget niet hoog is en schikken zich ook naar deze rol, en houden het dus klein en redelijk simpel. Vooral als ze ondergronds gaan word de film even naar een zeer hoog niveau getild, wat overigens ook komt door de fijne soundtrack. Minpuntje is dat de camera net een iets te goedkoop model is, en de kleuren niet altijd even goed eruit komen, in de scènes in de avond en onder de grond maakt dit niet zoveel uit, maar als licht is dan lijken de kleren niet altijd even goed gewassen, was dat shirtje ooit groen?
Maar overall fijn, 4 sterretjes.
Ilsa: She Wolf of the SS (1975)
Alternatieve titel: Ilsa, la Louve des SS
Raar werkje dit. Niet vreemd natuurlijk.
De makers wouden een soort mix tussen een softo porno + great escape + wat martelscènes maken? Ach interessante mix kun je het noemen, maar niet echt geslaagd.
Op zich kon ik om sommige dingen nog wel lachen, omdat ze zo totaal fout waren dat je je echt afvraagt wie dit in vredesnaam heeft willen maken. Maar het was toch allemaal iets te fout en het leek ook iets te serieus gemaakt te zijn. En dat maakt het een beetje eng eerlijk gezegd.
1*
Imitation Game, The (2014)
Aardig.
Blauwdruk voor een Hollywood film dit. Het is net wat moeilijker dan je denkt, het scenario zit vrij aardig in elkaar, maar het mist zoals altijd dat belangrijke ingredient. En dat is verassen. Dat doet het nergens zowel in verhaal als in het uiterlijk.
Desalniettemin kwam ik er opvallend makkelijk doorheen en had het een fijne cast.
3 sterren.
Imperium (2016)
Matig script.
Had hier best wel zin in. Tijdje terug alweer dat ik zo een soort film zag. Was dan ook wel blij verrast dat het zo snel op het web stond. Helaas voldeed het niet aan mijn verwachtingen. Dat ligt vooral aan het script. Radcliffe doet het best goed, de neo-nazi's doen het ook na behoren. Maar de infiltratie is te snel, ook is het te opzichtig dat ze achter de verkeerde man zitten. De man die daadwerkelijk het brein is, is een vrij matig acteur en is zo om en dan is het vertrouwen ook wel maximaal. Probleem zit hem vooral in het feit dat dit meer geschreven is voor een serie. Daarin zou je meer tijd kunnen nemen voor het infiltreren en beter werken naar het voorkomen van een aanslag. De climax is hier gehaast en daardoor vrij slecht. Je denkt ook de gehele tijd dat de heren niet zo dom kunnen zijn, en dan ze Radcliffe zijn karakter allang doorhebben. Helaas bleken ze ook echt zo dom.
Ook wat jammer dat het politieke aspect weinig aandacht aan is besteed. Vond dat in het begin nog wel aardig. Totale concentratie op de moslims waardoor andere groeperingen ongestoord verder kunnen gaan. Maar uiteindelijk is de goverment over alles op de hoogte! Film had veel meer Arlington Road meets American History X moeten zijn.
2.5 sterren.
Imposter, The (2012)
Spannende documentaire.
Trailer was al erg intrigerend en het verhaal blijkt dat ook te zijn. Een vreemd verhaal waar naar afloop nog steeds niet alles duidelijk is. Ik ben een groot fan van dit soort documentaires. Van die verhalen die zo toevallig aan elkaar zitten dat het bijna niet te geloven is. Visueel ook vrij boeiend geheel. Is daardoor ook makkelijk af te kijken.
Met het einde, deel ik helaas wel de mening van men hieronder. Hoewel de familie zeker meer weet van de dood van hun zoon. Is het wat magertjes en wat suggestief wat de makers daar doen. Hoewel het ook wel weer geestig was. Je denkt bijna dat ze echt wat gaan opgraven... Maar valt een beetje uit te toon in met de rest van de film.
Niet te min de documentaire van 2012.
3.5 sterren.
Imprint (2006)
Alternatieve titel: Masters of Horror: Imprint
Imprint van Miike vond ik toch nog best aardig.
Een lekkere Torture scène, keek wel even weg toen ze met die naalden in haar vingers gingen duwen En een geinige climax. De film had wel iets weg van die andere korte film van Miike "Box", maar die vond ik toch wel wat beter. (Maar ik ben dan ook een sucker voor sneeuw scènes) Acteren was indd belabberd.
3 sterren.
Had overigens denk ik best op de tv kunnen worden uitgezonden.
In Bruges (2008)
Geinige film.
Het lekkere rauwe engels tegen het pittoreske Belgische dorpje, is vooral wat deze film leuk maakt. Waar Farrell me nooit echt heeft weten te overtuigen, is dit eindelijk een film waar die echt raad mee weet. Het helpt ook wel om een fijne acteur als Gleeson naast je te hebben.
Het ziet er allemaal netjes uit, helaas is de regisseur te old skool bij de spaarzame actie die in de film zit. Hoewel je daardoor als regisseur wel mooi dingen omzeilt als "hip" en "cool willen doen". Maar ja ik ben een kind van deze tijd en ik wil het wel graag zien eigenlijk.
Maar desalniettemin een leuk filmpje dat door de setting en het goed werkende drama boven de 13 in een dozijn kreet weet uit te komen.
3.5 sterren.
In the Shadow of the Moon (2019)
Serial Killer met een twist
Eens dat de film veel te snel zijn kaarten prijs geeft. Waardoor het nooit echt een spannende whodunnit word of überhaupt een whodunnit. De cast is ook wat Netflix middelmaat, echt slecht zijn ze niet maar zo een dochter of zo een Dexter weten niet echt meer te worden dan wat behang.
Door de 9 jaar gaps weet de film ook niet echt een flow te creëren. In 2006 heeft hij ook super onhandig die belangrijke clue met opgraven en langs gaan op het moment dat ze weer wederkeert. For fuck sake je had 9 jaar om dit te fixen heb je de clue ook echt net dan! Ach zo erg was dat niet hoor maar de film eindigt met zo een dom betoog met bittere ernst dat je je wel afvraagt waarom de makers dat opeens zo serieus namen.
Ik had het allemaal wat meer Terminator 2 simpel gehouden als ik de maker was.
2.5 sterren.
In the Tall Grass (2019)
Leuke King.
Gelukkig hebben ze een goede regisseur op de zaak gezet. Natali is net zo een regisseur als Brad Anderson. Hebben niet de bekendheid van andere genre regisseurs maar maken toch altijd opvallend aardige films.
Hier is het concept een beetje vergezocht maar Natali geeft de film leuke visuals en houdt het tempo hoog. Waardoor ik makkelijk de gehele speelduur geboeid bleef kijken. Ik dacht in het begin ook even, ga ik nu 100 minuten naar geroep kijken. Gelukkig weet Natali de beats goed te leggen en zijn de acteurs goed genoeg voor dit werk om het prima kijkvoer te maken.
Grappig genoeg tijdens het tikken even Brad Anderson opgezocht en die komt volgende week ook met een Netflix original. Prima regisseurs voor dit werk.
3.5 sterren.
In Time (2011)
Matig
Vrij veel mis met deze film. Zoals vaak in Hollywood moet je er uiteindelijk een actiefilm van maken, wat al een beetje jammer is. Dan is er weer een probleem. En dat is dat er uiteindelijk wel wat moet gebeuren met de hoge piefen verantwoordelijk voor dit systeem. Dus je krijgt makkelijke karakters, "He hier is 100 jaar" en ook Seyfried is toevallig de "opstandige" dochter van een hoge pief. Aan alles merk je dat er teveel moet verteld worden in een te korte tijd. Waardoor het de befaamde kwalificatie vlees noch vis krijgt. Mijn zwak voor dit soort toekomst sci-fi's maakte het enigszins genietbaar maar lang niet boeiend genoeg. Hopelijk neemt Niccol de volgende keer genoegen met minder bekende koppen en een kleiner budget en dan kan er zeker nog ooit wel eens iets als Gattaca uitkomen waar we duidelijk allemaal op wachten.
2 sterren.
Inbred (2011)
CGI-Gore Show reel.
Voor wie The League of Gentlemen kent is dit qua absurdisme en humor niet nieuw. Papa Lazarou. Verder is het natuurlijk ook allesbehalve origineel. Niet het ergste imo. Probleem zit hem vooral in de slappe afwerking, uitgezonderd de CGI gore. Waar duidelijk de kracht van het team ligt. Maar de slappe afwerking zit hem dan ook in de rest. Verhaaltje bouwt oersaai op (nergens grappig) en dan komen de bewoners van het dorp. Maar die zijn helaas matig gecast. Ze hebben wat raar geknipt haar of een nep gebitje in, maar in alles zie je dat het gewoon "normale" mensen zijn. Zo komt die oversekste nertsman niet over en de andere oversekste wortel jongen ook totaal niet. (zou me niks verbazen als het ook vooral vrienden en kennissen waren als extras) Enige die redelijk stand houd is de leider.
Ook de setting mocht nog wat extra aankleding gebruiken. Dit soort Engelse plekjes hebben al veel met zich mee maar toch is er meer nodig om het echt sfeer te geven. Vooral de interieurs.
Enige wat overblijft zijn de niet onaardig uitziende kills en wat humor (ook niet veel). Dat maakt het afzit waardig maar niet veel meer dan dat.
2 sterren.
Incarnate (2016)
Misser
Dacht nog heeeeel even in het begin dat dit wellicht wat kon worden. Budget is er. En ze leken een iets andere wending op het exorcisme verhaal toe te willen passen. Origineel is het nooit, maar dat is voor mij niet het ergst. Helaas is de film daarna, dom, saai en cliche. Cast is vrij slecht. Eckhart haal ik altijd door elkaar met Thomas Jane. Eckhart lijkt meestal de betere van de twee, maar hier phoned hij het flink in. Het is hem niet heel kwalijk te nemen. De fantasie van de makers is ook wel erg beperkt. Zie je ook wel aan de twee hulpjes van Eckhart. Ergens in de leefwereld van diegene die is overgenomen schuilt nog potentie. Maar logica problemen en het missen van een totale flow breekt de film helemaal op.
Nergens geef je iets om iemand in deze film, nergens word spanning opgebouwd. Enige wat nog de moeite waard geweest had kunnen zijn; was als de wereld in het hoofd van de jongen een lynchiaans sfeertje had. Maar Peyton is daar de regisseur niet naar.
1.5*
Inception (2010)
Nolan!
Na al die lopende band romcoms en jaren 80tig serie verfilmingen is een "origineel" verhaal wel eens verfrissend. Voor de scenario Gestapo langs komt om me erop te wijzen dat er ook wel soort gelijke verhalen bestaan, ben ik me daar wel degelijk bewust van. Toch kwam het fris op me over, en deed het me vooral denken aan een Hollywood versie van Kauffman's laatste film. Zoveel schijnwerelden dat je niet meer weet wat echt of nep is. Intrigerend, en ondanks het aan de spektakel wetten moet voldoen van Hollywood neemt Nolan er genoeg tijd voor. Net als de rest van Nolan's films laat die maar weer eens zien dat die een begenadigd verhalen verteller is.
De mensen die hem recent zijn gaan haten. Geloof nog steeds niet in het "hij is totaal andere films na Following gaan maken" verhaal. Zullen hier niet overstag gaan. Zijn stijl blijft hetzelfde. Nog steeds niet extreem buiten de lijntjes. Maar ook helemaal niet verkeerd. De slomo's zijn lekker, editing sterk en camerawerk netjes. Net iets te netjes om me er helemaal lyrisch van te laten zijn. Maar Nolan doet toch wel een hele hoop goed. Wil die me 148 minuten met Hans Zimmer muziek op het puntje van me stoel laten zitten. Vooral het schakelen tussen de drie werelden leverde een spanning van een ongekend niveau op.
Cast is ook meer dan goed, niemand kan echt uitblinken. Wat negatief klinkt maar positief is bedoeld. Page is juist vreselijk overused als jong meisje met bad ass lines, hier niks van dat en ze irriteert niet en laat zien dat ze meer kan. Dicaprio doet geen Chigaco accent meer en laat zijn vrij fijne stemgeluid weer klinken. Levitt speelt niet overdreven de rol van smarty pants. De rol van Caine lijkt me dan ook meer een vrienden dienst onzin om je daar druk over te maken. Rest valt onder de zelfde toon, niks op aan te merken dus.
Nolan gaat gestaag verder als 1 van de beste Hollywood Blockbuster regisseurs. Wellicht wel de beste, al is de competitie ook wel een beetje mager de laatste tijd moet gezegd.
4 sterren. Wel een Imax must BTW heerlijk geluid!
Incredible Hulk, The (2008)
Leterrier
Ang Lee zijn versie heb ik nooit heel slecht gevonden, alleen kon Lee geen juiste balans vinden tussen onzinnige comicfilmpje en een iets serieuser filmpje over een man die vecht tegen zichzelf.
Leterrier wil dat laatste niet, en daarmee is het duidelijk. Norton probeert zijn woede te beheersen en dat word ruw verstoort door een enge generaal. Dit maakt het een rap filmpje met altijd fijn acteerwerk van Norton en Roth doet het ook geinig. En aardige actie. Maar nergens stijgt het naar een erg sterk niveau. Vooral de muziek is weer eens zo extreem gecopy-past vanuit andere comicverfilmingen dat het genant werd.
3 sterretjes, niet veel beter dan Lee, maar wel duidelijker en daarom waarschijnlijk succesvoller.
Incredible Torture Show, The (1976)
Alternatieve titel: Blood Sucking Freaks
Lachen!
Zoals vaak bij dit soort films is het alles behalve goed. Maar het ik heb me toch kostelijk vermaakt.
Weer van die heerlijke one-liners. Ik ben er gek op, in dit soort films zijn ze altijd zo super droog.
Ik ben niet de grootste fan van dit soort films. Maar ik begin het wel steeds geestiger te vinden om dit soort films zo nu en dan te kijken.
Net als Djelle een kleine 3*
Jammer dat de makers soms iets te lang doorgaan 60/70 minuten is meer dan genoeg voor dit soort films.
Incredibles 2 (2018)
Te doen.
Eigenlijk met heel veel dingen eens met Onderhond. Niet dat ik het zo vreselijk vond. Hoewel voorspelbaar keek het voor mij wel aardig weg. Vond dat babytje ook wel geestig. Maar dit is van een maatschappij die zogenaamd animatie ziet als een kunstvorm en die meer willen zijn dan cash-in filmpjes. En dan moet ik toch wel iets kritischer zijn dan mijn aantal sterren aangeven. Want pixar wil qua verhaal, visuals totaal niet overtuigen. Het is simpel ingebeld en als je dat vergelijkt met het land dat animatie altijd ademt Japan kun je niet anders dan concluderen dat animatie in Amerika totaal wordt verkwanselt voor het geld. Waarschijnlijk doen de kinderkleding en speelgoed van dit product het weer goed bij de volgevreten kindjes. Maar pixar word met de film oninteressanter.
3 minimale sterren.
Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-up Zombies!!?, The (1964)
Zo slecht dat het niet meer leuk is.
De titel belooft veel. En de poster ook. "the first monster musical" Maar helaas zijn de bedenker van de titel en van de poster de enige die humor hebben. Want de film had het niet.
Het is eigenlijk een bloedserieus gemaakte shit film. Dus er komen weer de bekende "ik heb geen schaar dus ik kan niet knippen" scènes langs. Dus van die scènes die zo lang door gaan dat je je afvraagt of je niet de super rough cut aan het kijken bent. (wat volgens mij niet het geval was)
Nee hier hou ik niet zo van. Als je iets slechts maakt moet je wel een beetje humor hebben anders is het alleen maar slecht.
1*