The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-up Zombies!!? (1964)

Horror / Muziek

geregisseerd door Ray Dennis Steckler
met Carolyn Brandt, Toni Camel en Erina Enyo

Madame Estrella is een waarzegster die op een kermis een aantal van haar klanten hypnotiseert en verminkt met zuur, om ze daarna in een achterkamer bij wijze van huisdieren te bewaren. Door toeval ziet de dronken danseres Marge echter deze 'zombies', waarna Estrella een toevallige kermisbezoeker, Jerry, verleid door haar dochter Carmelita, onder hypnose brengt en opdracht geeft Marge te vermoorden.

Ik las de titel en ik dacht meteen aan een nieuwe toevoeging van bioscoopzaal.
Mijn verbazing was dan ook enorm groot dat (mr kwaliteitsfilm ) Queto de film bleek te hebben toegevoegd.

avatar van bioscoopzaal
Ik ben op zoek geweest naar een poster, maar ik kon hem helaas niet vinden

Ze hebben de trailer van dit meesterwerkje gedraaid tijdens de meest recente Nacht van de Wansmaak ... te gek!

EmDee schreef:

Haha, ik heb al heel wat zooi toegevoegd hoor (negen ervan staan zelfs in de flop-100), maar voor deze film geldt: alleen die titel maakt het toch al het toevoegen waard?

Die trailer was te gek. Deze kan ik maar niet vinden. Van dezelfde Ray Dennis Steckler heb ik wel The Thrill KIllers en Rat Pfink a Boo Boo, een maffe no-budget die inhapte op de Batman craze mid begin jaren zestig. Aanraders voor de liefhebber van het so-bad-it's-good genre. Oh ja, director of Photography in Incredibly... was Lazlo Kovacs van ondermeer Easy Rider en Close Encounters of the Third Kind!

avatar van Macmanus
Zo slecht dat het niet meer leuk is.

De titel belooft veel. En de poster ook. "the first monster musical" Maar helaas zijn de bedenker van de titel en van de poster de enige die humor hebben. Want de film had het niet.
Het is eigenlijk een bloedserieus gemaakte shit film. Dus er komen weer de bekende "ik heb geen schaar dus ik kan niet knippen" scènes langs. Dus van die scènes die zo lang door gaan dat je je afvraagt of je niet de super rough cut aan het kijken bent. (wat volgens mij niet het geval was)

Nee hier hou ik niet zo van. Als je iets slechts maakt moet je wel een beetje humor hebben anders is het alleen maar slecht.

avatar van otherfool
Macmanus schreef:
De titel belooft veel. En de poster ook.

Helaas was de pret daarmee ook wel voorbij, heb om de inhoud ook totaal niet kunnen lachen. En het is ook eigenlijk helemaal geen musical, buiten dat het zich bij tijd en wijle afspeelt in een soort theater. Daar worden dan wel liedjes gezongen (over de kwaliteit laat ik me verder maar niet uit), maar die hadden niks met de film van doen.

Nikserig plotje, slecht geluid en dubieuze dialogen doen de rest; lach om de titel, grinnik om de hoes, en laat dit prutseltje verder liggen.

1*.

avatar van wendyvortex
Één van de meest intrigerende filmtitels aller tijden!!
En de film is ook een behoorlijk absurde gebeurtenis, maar hou er wel rekening mee dat de titel meteen de gehele plot is.
Een half uur gaat op aan liedjes en dansnummers, een tiental minuten zien we de kermisattracties en dan houden we de andere helft van de film over om nog iets aan het verhaal te doen. We krijgen een mooie droom-sequence en een dramatisch eind.
Productiewaarden zijn iets beter dan je zou verwachten, en bij de finale liepen er acteurs de zaal binnen om het publiek extra te laten schrikken.

avatar van Richard_Voorhees
Wat een titel!