In Bruges (2008)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Martin McDonagh
met Colin Farrell, Brendan Gleeson en Ralph Fiennes

Twee huurmoordenaars krijgen na een serieus fout gelopen klus de opdracht in Brugge onder te duiken en daar te wachten op een telefoontje van hun chef. De ene maakt van de gelegenheid gebruik om wat kunst en cultuur op te snuiven, zijn kompaan vindt Brugge maar een achterlijk gat. Zijn wroeging over wat hij fout gedaan heeft lijkt hem naar een depressie te leiden, tot hij een meisje ontmoet dat zijn stuntelige avances lijkt te beantwoorden. Als na enkele dagen het telefoontje eindelijk arriveert, blijkt dat ze toch niet enkel voor de rustige omgeving naar Brugge zijn gestuurd.

avatar van Musicman10
Had er meer van verwacht. Paar geinige humor momenten maar dat was dan het ook wel. Heb betere films in dit genre gezien.

avatar van BlueJudaskiss
Musicman10 schreef:

Nee, dat is niet waar, je hebt ongelijk.

avatar van De wind
(herzien voor de 2e maal) Wat een briljante film. Collin Farrell zet een glansrol neer. Het is niet mijn stijl om te oordelen over andermans mening. Maar in dit geval: als je deze film een onvoldoende geeft, snap je de film niet.

Zo, ik heb het gezegd.

avatar van macrobody
Ik zou zeker niet teleurgesteld zijn als ik voor deze film een kaartje had gekocht. Het verhaal steekt goed in elkaar, er is een goede dosis (Engelse) humor en er wordt uitstekend geacteerd. Misschien dat de dood van Brendan Gleeson iets te grafisch in beeld werd gebracht. Naast de gekke capriolen en conversaties met de dwerg/klein persoon is dat een dingetje dat mij nu gelijk te binnen schiet als ik aan die film terug denk.
De film maakt je wel zo dat je deze stad weer eens zou willen bezoeken als je dat nog nooit gedaan hebt. Vooral grappig als je dan een paar dikke Amerikanen tegenkomt. Helaas, door de massahysterie die uitbrak in 2020 zijn die plannen voorlopig in de ijskast gezet.