Inbred (2011)

Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie
90 minuten / 100 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Alex Chandon
met Jo Hartley, Seamus O'Neill en James Doherty

Vier jeugdcriminelen en hun bewakers begeven zich naar het afgelegen dorpje Mortlake in Yorkshire om er hun gemeenschapsdienst te vervullen. Een klein incident met een aantal lokale jongeren escaleert in een bloederige nachtmerrie voor de groep.

avatar van lars-pixar
Regisseur Alex Chandon besefte zich dat hij een origineel verhaal moest neer zetten voor Inbred,
en dat is hem gelukt ook!

Het verhaal richt zich echt op de bizarre en de komische momenten,
die het genre komedie erg origineel over laat komen en zich niet aanpast aan andere horror/komedies (dat maakt het zo orgineel)
En dat weet de film ook ander half uur vol te houden, en daar slaagt de film in!
De opbouw van de film doet bij velen kijkers voor als een langzame opbouw,
toch is het begin een soort kennismaking tot de acteurs en de situatie waar ze in zitten.

De film doet ook goed aan de casting,
vooral Seamus O'Neill doet het geweldig met zijn dubbel rol in de film!
Als horror fan moet je deze zeker niet missen, en voor een vermakelijk avondje is Inbred ook zeker aan te raden!

avatar van Skuller
hmm zelden zo veel moeite moeten doen om een film af te kijken.
maar uit principe kijk ik films altijd af
moet wel zeggen dat ik zo ie zo al geen fan ben van humor in horror films ( evil dead is een uitzondering ).
Enige wat me verraste was dat er is een keer geen happy end was.
Maar als het je niet veel uitmaakt of er verhaal of logica in een film zit zal je je prima vermaken

1 ster voor Nadine Rose Mulkerrin ( Sam ) ,en niet omdat ze zo goed acteerde

juhnzun
Waar slaat de titel Inbred trouwens op nergens zag ik verwijzingen dat de freaks aan elkaar verwant waren

avatar van Edie
Deze film kent toch eigenlijk meer minpunten dan pluspunten... Het idee is best ok, een beetje absurde film met vreemde lui in een klein dorpje. De regisseur heeft volgens mij in het begin het e.e.a. 'geleend' van American Werewolf in London'... De film start behoorlijk cliché, eenmaal aangekomen bij het huisje hadden ze wonder boven wonder wel nog signaal op hun telefoons!

Waarom zegt dat meisje de eerste 20 minuten van de film niks? Moest dit enige spanning opwekken? En wat een vreemde familie verder, of kennissen..? Maargoed, we proberen maar
niet al teveel vragen te gaan stellen.. Dan krijgen we wat gore, de meeste manieren van kills waren best origineel, zoals met dat paard; daar had echter wel meer mee gedaan kunnen worden. En zag ik daar een kleine verwijzing naar Child's Play 2?

Jammer dat je je gewoon totaal niet kan inleven in beide partijen, een familie groepje die niks waard is en idem aparte dorpslui.. Sommige effecten zagen ook best knullig uit, soundtrack was verder maar weinig waard.. Komische stukken waren er toch wat weinig, een film om snel te vergeten.

Er was geen horror en er was geen humor.
De opzet was snel duidelijk. Een afgelegen dorp bevolkt door 'Inbred' met alle lichamelijke en geestelijke gebreken van dien. Het e.e.a. gerealiseeerd door de manier van omgaan met gehandicapten voor de jaren '50. De tegenpartij is een groepje jongeren met twee jeugdzorgmedewerkers die een werk-weekeinde bij het dorp doorbrengen.

Wat opviel was het ontbreken van enige acteerkwaliteiten bij het stadse groepje. Hysterie alom, veel geschreeuw als uiting van paniek. Men heeft duidelijk geprobeerd er een humoristische film van te maken en is op dat vlak absoluut mislukt. Tussen het geschreeuw door was het absurd, bloederig en vooral saai.

avatar van 6-6-6
Gewoon één verstand op nul, vermakelijke lach en brul film. Ik hou wel van dit soort films.

Leuke Engelse variant op Wrong Turn (die serie vind ik een van de beste van de laatste jaren) met een flinke dosis zwarte humor. Bij de effecten schieten de makers soms een beetje door waardoor het wat nepper overkomt, maar over het algemeen lekker bloederig en sadistisch. Zo zie ik mijn horror graag! 4,0

ipman-99
"The Came In Peace. They Left In Pieces." ... " !!!

Fantastische Horrorfilm (Heropfrissing) !!! Heerlijke bloederige, sadistische en zieke film
van regisseur Richard Lester. De film kent een heerlijke opbouw qua verhaal en karakters !
Het bloedvergieten was heerlijk om zien ..., alles was zo waanzinnig over the top !
Er hangt van de eerste tot de laatste seconde een lugubere sfeer en natuurlijk mogen die
'komische' insteekjes niet ontbreken !
Dit is voor mij een heerlijke heropfrissing en je kan deze gerust een variant noemen van bv "Wrong Turn" en/of "The Hills Have Eyes" maar dan met zijn eigen DNA !

Ik post hier mijn tweede 'recensie' !

avatar van Boeikens
Heeft veel weg van 2001 Maniacs

Duurt wat vooraleer hij op gang komt maar dan is het non stop animo met vele leuke gore momenten en een prachtig vleugje zwarte humor.

avatar van rep_robert
Inbred is een film die het moet hebben van de expliciete beelden en het maffe inteeltvolk van een afgelegen dorpje. De opbouw is helaas te tergend langzaam en het duurt dan ook drie kwartier voordat er eindelijk wat gebeurt in de film. Helaas wordt er ook niet goed gebruik gemaakt van een -in potentie- fantastische setting wanneer het stel een treinenkerkhof bezoekt. Iets wat de hele film eigenlijk kenmerkt: Een leuk uitgangspunt, maar ondanks de fijne gore en de maffe locals weet de film verder eigenlijk net te weinig te bieden om goed te zijn.

Skuller schreef:

je vergeet denk ik een uitzondering, Nightmare on elm street(de hele franchise, niet alleen deel 1), hier zat niet veel humor in maar sommige oneliners van Freddy waren geweldig zoals welcome to primetime, Bitch die maakte het dan toch wel weer heel grappig, de meeste humor zat naar mijn idee toch in deel 6

avatar van Spartaan1986
Vrij aardige Britse versie van The Hills Have Eyes/2001 Maniacs. De horror en humor werden in deze film goed afgewisseld. Het eerste half uur is echt puur komedie, daarna wordt het erg rauwe horror. Zelfs zo rauw dat ik het einde graag anders had gezien. De gestoorde maar grappig uitziende 'freaks' konden de film ook net niet luchtig genoeg maken. Ik kan me daarom wel vinden in de mening van een aantal anderen hier: wat meer sfeer en sympathiekere personages had de film beter gemaakt.

Maar al met al heb ik me niet verveeld tijdens de film. Daarvoor gebeurt er genoeg.

avatar van puppet master
Leuke film, duurde alleen wel erg lang voor er iets gebeurde.
Ook zeer voorspellend, maar dat zijn de meeste horrorfilms.
Gore is vrij goed weergegeven, beter dan in a-films.
Wel grappige momenten samen met gore, heb slechtere gezien.....

avatar van tattoobob
Vandaar ook 1,5 ster

avatar van duffs
vermakelijke onzin er wordt goed gespeeldt mooie natuurgebieden ik neem aan engeland en al moet je er van houden geinige flauwe engelse humor alleen de martelingen hadden van mij wel wat bruter gekunt beetje vergelijkbaar met films als wrong turn en the hills have eyes al waren zowiezo beiden eerste delen van die films wel beter vermakelijk 5je

avatar van BlueJudaskiss
Een verhaal dat wel héél erg slap is en daarom opgevuld moet worden met vervelende martelingen waar geen einde aan lijkt te komen. Het hoe en waarom van de commune werd me niet duidelijk, en waarom zo'n man leiding mag geven aan een dergelijke groep jongeren is me een raadsel. En eng werd het ook al niet.

Vreselijke film!

Het begint normaal, maar later slaat de film om en gaat het nergens over. Ik mis zowel de horror als de komedie. Hoef hem geen 2de keer te kijken

avatar van danny61
Het is gewoon een film van niks totaal niks waard vulgair, wansmakelijk , zonder spanning,een echte ramp.
Het begin gaat nog maar hoe langer de film duurt jongens jongens toch hoe komt men erbij voor zo'n verhaal te bedenken.
er lopen nog veel onschuldige regisseurs en producers los op de wereld die eigenlijk vast hadden moeten zitten.
Als het nu nog allemaal een verhaal had zou ik nog zeggen maar nu neen hoor wegvegen die troep.
Geef mij dan maar de SAW films en de HOSTEL 1 en 2 maar.

avatar van schram101
Vrij maf filmpje dat na het belachelijk lange intro gelukkig nog wat vieze kills kent maar geen voldoende waard is. Zoals gewoonlijk zijn de meeste personages hufters, zijn de slechterikken een stel freaks en gaat iedereen dood. Het einde is nog wel aardig, daarom nog een redelijk acceptabele beoordeling.

avatar van dvdcrusher
lekker gore, sadistische en af en toe humoristische horrorfilm die van het begin tot het einde hetzelfde niveau kan houden en dit met een knipoog naar andere horrorklassiekers als The Texas Chainsaw Massacre, The Hills Have Eyes en Wrong Turn. In tegenstelling met wat ik had verwacht haalt hij hier nog een vrij goede score. Laat ik die score als liefhebber van het horrorgenre nog wat opkrikken en deze genietbare horrorfilm 4 sterren geven

avatar van Kondoro0614
Inbred

Dit is al weer een tijd geleden zeg, dat ik deze film heb gezien! Welcome by the CREEPshow! Nee, even zonder gein: deze film was toch wel mijn allereerste HORROR film ooit! Een kameraad van me zei, en dat weet ik nog als de dag van gister: "Je moet serieus Inbred eens kijken, zullen we dat nu doen?". Waarop ik wel twijfelde, horror, nog nooit gezien! Maar, al die verhalen die je er over leest dat het super eng en spannend is (genre in zijn geheel). Toch, heb ik me zitten genieten! Met heerlijke slachtingen en dodelijke momenten heb ik, toch nog wel met spanning, gekeken naar deze film! Leuk om eens mee te nemen! Verhaal gaat eigenlijk nergens over maar het concept is zeker niet slecht! Ook leuk dat ik hem weer tegen ben gekomen! Was er al naar opzoek!

avatar van Daan258
Een film die mij echt deed verassen.

Ik had de trailer al zo vaak voorbij zien komen maar elke keer sprak het me totaal niet aan en dacht ik dat dit zeker niet mijn soort film zou zijn.
Toch heb ik hem 2 dagen geleden is bekeken en ik ben zeer verbaasd dat de film mij zo goed heeft weten te vermaken.
Als eerst vond ik het heel erg meevallen dat de film traag opgang kwam wat vele hier zeggen, vond dat er best een aardig tempo inzat en eigenlijk vanaf het begin al goed wist te vermaken.
Meestal ben ik niet heel erg fan van horror/comedy maar bij dit werkje pakte het goed uit, af en toe echt hardop kunnen lachen bij bepaalde scene's. Dit kwam dan vooral door de erg achterlijke en debiele personages die je voorbij zag komen in de film.

En dan de horror: man, ik had niet verwacht dat er toch zo'n behoorlijk portie gore in de film zou zitten. er zaten echt een paar fantastische scene's tussen met heerlijk wat bloed, ledematen en wat comedy waar ik zeer van genoten heb.
Het verhaal stelt verder eigenlijk niks voor maar heb je zin in een lekkere simpele film met gore en droge humor is dit toch wel een kleine aanrader.

Al met al ben ik zeer verrast.

avatar van john mcclane 2
Tijd geen Britse horror gezien.

En dan is dit een goede toevoeging tot het genre ( torture)
Het zijn ook de Britse varianten op de hillbilly,s die hiertegen flink mogen huishouden.
Maar dat kan ook niet anders met de titel inbred.
Het duurd even voordat de show begint
Maar dan word het lekker raar en vooral erg grof met genoeg gore.
De humor zit hem er in dat de kills af en toe zo grof, raar en bizar ( soms onrealistisch ) zijn dat je er om kunt lachen .en natuurlijk de "hilbilly,s" zelf.

De eerste helft word besteedt aan het introduceren van de probleem jeugd ,en alhoewel er weinig gebeurd , kijkt het aardig weg.
Als over de top gore je ding is ,,,is dit voor je weg gelegd .
maar dat mag duidelijk zijn.
Vond het zelf wel heel erg grof
Dikke 3 van mijn kant.

avatar van n00r
Geen leuke film om naar te kijken.. Vond die ik zal het maar even 'wezens' noemen echt vies, lelijk en eng. Vond het ook niet echt een goede film met matig acteerwerk en niet echt eng meer goor.

avatar van Rickyman
Een nogal matig en bijna amateuristisch b-filmpje.
Niet spannend, eng of leuk, maar erg flauw en kinderachtig. Beetje in de trant van Hatchet, Scary Movie en dergelijke.

avatar van sinterklaas
Leuk en fout weer!

En ja, er zijn er al zoveel van gemaakt. Zowel op een grimmige als humoristische manier. Deze maakt er een kruising van. Er hoeft niet veel over uitgelegd te worden. Echter gaat het hier nu een keer niet over een autopech, maar gewoon over een dienst die vier delinquenten moeten ondergaan... op een wel heel verkeerde plek waar de begeleiders flink spijt van gaan krijgen.

Ze zijn in het gebied van een een of andere gestoorde burgerschap. Al bij de kennismaking in de kroeg weet je al meteen dat het niet goed zit, en wat ook die zogehete spekzwoertjes zijn. Echter wordt de boel met een korrel zout genomen en gaan de vier schoffies aan de slag. Maarja, wat er gebeuren zou moeten, gebeurt.

En zo worden ze al snel het doelwit van deze gekken. En niks blijft ze bespaard; van een macaber theaterspel met de strontverdrinking tot het gespetter van bloed, ingewanden en je weet het gebruikelijke wel. Echter wil het wel spannend blijven, want wie van de goedzakken zal het overleven?

Het acteerwerk is ook zeker niet slecht. De aanwezigheid van Kate was fijn, en vooral Tim en begeleidster Sam waren erg cool. De andere partij; dat inteeltgespuis, zette de rollen wel op een zo'n dergelijke manier neer dat je ze als kijker ook echt ging haten en verafschuwen. Mede misschien dankzij de rituelen die ook op een cynische zwarte manier werden neergezet. Erg overtuigend. Heerlijk was het ook als er weer eens een van die bruten werd afgeslacht.

En tsja, het einde... Zat die eraan te komen of niet?

En dan die fanfare, met de koren en dansjes...

avatar van umbra
Deed me zowa denken aan films als 2000 maniacs. Best nog vermakelijk filmpje met een stelletje retards die voor wat show zorgen ?

avatar van Shadowed
Super!

Inbred was een film van het soort die ik lang kwijt was. Een splatterfilm die weer echt ouderwets leuk weet te zijn. Jammer dat de meerderheid het niet met me eens is, maar ik had toch echt de grootste lol met deze film. Ik ben ook blij dat ik hem heb besloten aan te klikken.

Deze film heeft even de tijd nodig om op te bouwen en dat duurt ook wel wat lang. Gelukkig is het allemaal qua toon apart genoeg om te blijven boeien, maar als de boel echt losbreekt wordt het pas echt leuk. Inbred pakt uit met een aantal geweldige splattermomenten die in de tweede helft van de film behoorlijk feestvieren.

Visueel in ieder geval lekker koud en deprimerend, maar het verhaal is alles behalve deprimerend. Het is lang geleden dat ik weer echt heb gelachen met een horrorfilm, en hier had ik toch aardige lol mee. Niet vanwege de moorden verder, maar wel vanwege de knotsgekke personages. Ze zijn echt uitzonderlijk geslaagd.

Acteerwerk is ook prima. De personages zijn leuk genoeg, en ik heb het ook niet vaak eerder gezien, tienercriminelen die de hoofdpersonages vertolken. Toch zijn het de dorpslui die alle ruimte innemen en op een erg leuke manier. Chandon wist precies hoe hij zijn film boeiend moest houden.

CGI is verder niet al te mooi, maar het wordt opgevuld met een flinke portie bloedvergieten. De aftermath ziet er vaak lekker grof en smerig uit. Ledematen worden er zonder pardon afgeschoten en de onvoorspelbaarheid in wie nu gaat sterven houdt de film toch wel echt in leven.

Het tempo ligt uiteindelijk erg hoog en de horror is staalhard terwijl de komedie ronduit hilarisch is soms. Er zitten een aantal geweldige momenten in, en ik heb er veel plezier mee gehad. Je moet er wel van houden, maar ik kon dit erg waarderen. Harde horror die geen blad voor de mond neemt. Geef mij er maar meer van.