• 10.604 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: M.J. Bassett

Met onder meer: Sean Pertwee, Toby Kebbell en Alex Reid

Gesproken taal: Russisch en Engels

Plot Wilderness

"It's not about revenge. It's about punishment."

Een groep jonge criminelen uit het Moorgate Young Offenders instituut wordt een week naar een eiland gestuurd, nadat één van hen zelfmoord heeft gepleegd. Op het eiland wordt de groep achtergelaten en moeten de jongeren proberen te overleven. Dit is moeilijker dan het lijkt, aangezien een mysterieuze jager op het eiland hen van kant probeert te maken.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

B film met een simpel verhaal, matige acteurs en zwakke special FX. Toch is het ook weer niet heel slecht. De vaart wordt er lekker in gehouden en het is soms best wel spannend, maar ook een beetje voorspelbaar. 3 kleine sterren

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Goed.

Van tevoren had ik mijn bedenkingen bij deze film. Op de cover staat 12 jaar en ouder vermeld en daardoor had ik het idee dat het nogal braaf zou zijn. Maar al gauw werd duidelijk dat de kijkwijzer gewoon 16 en ouder is. En dat deed me dan ook wel goed.

Een horrorfilm uit het Verenigd Koninkrijk, dat is het enige nadeel. Ben niet zo fan van die Britse accenten. Maar dat wordt goed gemaakt door een goede vaart, goede gore, en een prima dosis spanning in een juiste setting.

xxERWINxx

Zeer aardige horror film, valt me zeker niet tegen! lijkt een beetje op Predator deel 1.

Leuk verhaal ook dat een stel jongeren naar een eiland worden gestuurd en daar allerlei vreselijke dingen gebeuren! Best harde scenes zitten er tussen, het eind was ook wel goed.

Al met al een vermakelijke film

avatar van tattoobob

tattoobob

Ik ga hem zien.

avatar van _Casper_

_Casper_

Aardige horror,

De film gaat over een groepje jonge criminelen dat naar een eiland gaat en daar blijkt iemand te zijn die op hun jaagt.

De film begint sterk, en ook het middenstuk is sterk, Leuke kills en spannend.

Hoewel het einde niet saai of slecht is, zakt het wel een beetje in, dat was wel jammer.

Maar op dat puntje na het ik me toch prima vermaakt met de film,

geen topper, maar wel een film waar je een leuk avondje mee heb en in die zin wel een aanrader

3/*

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

De Engelsen komen weer intrigerend uit de hoek en draaien er niet om heen. De felheid wordt ook nog eens opgevoerd doordat het een groep misdadigers betreft en niet zomaar een stelletje schijtluizen zijn. Op een afgelegen eiland moeten ze hun hachje zien te redden wanneer er honden en pijlen op hen afgestuurd worden. Dit keer was er ook een duidelijke reden voor al dat bloedvergieten; de manier waarop is vrij bizar maar als wraakactie op zijn zoon kan ik het wel accepteren. Lichtelijk jammer vond ik het geruzie tussen de jongeren en het doorgeslagen houding van Steve. Maar verder een goede casting, ruim voldoende aanwezige gore en die hondenkop op de stok was fantastisch.

avatar van ipman-99

ipman-99

"There Is Something More Evil Than Evil Itself." ... " !!!

Een genre waar ik nu lekker inzit (Heropfrissing) !!! 'Wilderness' is een

felle stoere Horrorfilm met ballen ... gemaakt uit het Verenigd Koninkrijk.

De film speelt zich af op ene eiland, wat altijd dat speciale sfeertje naar

voren weet te brengen. We krijgen hier te maken met enkele 'stoere'

criminelen die snel genoeg ondervinden dat ze niet allen op het eiland zijn.

De spanning was bij momenten letterlijk en figuurlijk te snijden ... net zoals

de scherpe tandjes die we hier in te zijn krijgen ... !

Aardige kills die redelijk bruut over wisten te komen.

In zijn genre ... prima voer om de fans 93 minuten zonder gezaag braaf

stil te houden !

avatar van Boeikens

Boeikens

The Breed variant maar dan beter uitgewerkt en in een beter horror jasje.

Een goede inleiding die de karakters van de personages mooi schetst. Het acteerwerk vond ik zeker niet slecht. Passende setting, goede sfeeropbouw, leuke kills met soms lekkere gore.

Het geheel heeft een vlot tempo en blijft, ook al niet echt spannend en vrij voorspelbaar, toch best onderhoudend

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken. Goede film over een stel jongens die op strafkamp gaan in een bos en daar worden aangevallen door honden.....

Redelijk brute scenes en ook wat gore en vermakelijk.

avatar van comely

comely

Die accent is superirritant, het acteerwerk is behoorlijk matig en de film is erg onevenwichtig.

Toch wist het me te maken. Jammer dat het verhaal nergens op sloeg.

avatar van Bud Spencer

Bud Spencer

Matig script en acteerwerk, dat stoorde me zo erg dat ik me niet kon inleven in de film.

avatar van petraa31

petraa31

vandaag deze film gezien en dat viel zeker niet tegen.

Het begint goed en het eindigt ook goed.

Er is geen moment dat ik me begon te vervelen of te ergeren.

Kijkt lekker weg en ook het verhaal zelf zit goed ineen.

Een strafkamp voor jongeren die heel wat op hun kerfstok hebben.

Nadat er een jongen zelfmoord pleegt worden ze naar de wildernis gestuurd .

Daar moeten ze dan proberen te overleven tegen iemand die hen wil vermoorden.

Zeker de moeite om te kijken en daarom een 3,5*

avatar van Approve

Approve

Voordat dat ik de film bekeek, dacht ik dat het weer zo'n goedkoop filmpje was. Maar niets is minder waar. De locatie is perfect, op een eilandje in het bos. Het verhaal is misschien wat simpel, maar dat maakt de film niet minder leuk. De personages zijn goed uitgewerkt en hebben verschillende eigenschappen, mede daarom is de film ook zo goed. Alleen het acteren zelf kan wel iets beter, vooral de drie vrouwen. De rest deed het wel oké. Dat accent was niet om aan te horen, maar de film boeide me zo erg dat ik er op een gegeven moment niet meer op ging letten.

De sfeer zat er goed in, ook omdat de killer niet zo vaak te zien is, eigenlijk alleen op het einde. Maar ook door de honden zat de spanning er goed in. De achtervolgingen waren best goed, op de eerste na. De gore was aanwezig, waarom is deze film 12+? In sommige andere films zit minder gore en die zijn 16+. Maar ach wat boeit het, nu is er meer publiek voor deze mooie film.

Dit is een hele goede film. Locatie, gore, survival, alles wat ik wel kan waarderen zit erin. Het verhaal is wel wat te simpel. De inleiding mag er wezen. Al had ik wel zo'n vermoeden dat de nieuweling het ging overleven.

Vandaag weer eens herbekeken,

Een stel jongeren wordt naar een eiland gestuurd (op strafkamp) midden in de wildernis en daar gebeuren allerlei vreselijke dingen, best wel brute kills door de honden, soms wat gore ook.

Ongeveer in het midden van de film snap je de reden van dit verhaal.

Best harde scenes zitten er tussen, het eind was ook wel goed vond ik.

Al met al een vermakelijke film

avatar van Borderline

Borderline

De reden dat de jongeren naar het eiland moeten is wat wazig, eenmaal op het eiland komt de film lekker op gang, het leuke van de film is dat het opgejaagde groepje niet echt samenwerkt, waarom de dames ook worden afgemaakt is wat vreemd, sowieso is de reden van de jacht wat dubieus, er is voldoende gore in film voor de liefhebber, alles bij elkaar een 3 voor deze film

avatar van frans123

frans123

Een film die voor mijn gevoel wel 4 uur duurde. Matig verhaal. Mooie locatie, maar natuurlijk geen wildernis. Redelijke acteurs en storend slecht acterende mutsen. Waarom die dood moesten begreep ik niet Veel viezigheid voor de liefhebber , die de film dan al snel "'goed zal vinden wat ie natuurlijk niet is. Te langdradig en voorspelbaar.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film met spannende momenten. Ook een goed verhaal.

avatar van JollyMira

JollyMira

Wat een kutfilm zeg,jeetje.Ik houd sowieso niet echt van Engelse films maar deze spande wel de kroon,alleen al door die Steve.Wat heb me geïrriteerd aan die gozer.Daarom alleen al,vond ik de film verschrikkelijk.

Nee,niet voor mij.