Evil Aliens (2005)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Jake West
met Sam Butler, Emily Booth en Chris Adamson

Wanneer aliens landen in Wales om mensen, vee en vrijwel alles wat leeft te verminken en tot hun slaven te maken om uiteindelijk alien-mens hybride baby's te maken, ligt het lot in de handen van een bende tuig om de mensheid te redden.

Vond het een redelijk leuke film. Wel meer comedy dan horror (persoonlijk vond ik Evil dead weer iets meer horror dan comedy)... Ook vond ik de Aliens er verschrikkelijk nep uitzien, wat me wel stoorde. Verder wel gelachten om de ontzettend leuke humor

avatar van wendyvortex
Nogal iets te vaak de laatste tijd (ik realiseer me dat het mijn eigen schuld is).
Evil Dead en Bad Taste waren zeer aangename verrassingen, maar na al zo'n hele rits (Shaun of the Dead, Slither, Tokyo Gore Police, Vampire Girl vs. Frankenstein Girl....) is bloederige gore vermengt met comedy eerder een soort subgenre geworden.
Nou ja goed uiteindelijk telt het resultaat en qua stompzinnigheid en gore zit het wel goed hoor.
Qua comedy 50% geslaagd en 50% te flauw: een alien die uitglijdt over een bananenschil? wanneer gaan we weer ouderwets met taarten gooien?

dominion
wendyvortex schreef:

Deze moet ik echt zien

avatar van mario_arnhem
Wat een film alles op nul zetten en gewoon kijken..

dominion
Erg flauwe trash film.

Hou wel heel erg van die oude Trash/ Splatter filmpjes maar dit was me net iets te modern.
En dan gaat het te veel lijken op een goedkope Horror die bijna nergens leuk wordt.
Wel heel erg veel gore die niet heel erg verkeerd is.

Maar ergerde me vooral aan de humor die ik totaal niet leuk vond en het was gewoon gigantisch flauw.
Heb misschien maar een of twee keer een beetje kunnen lachen.
En ook die aliens die er echt niet uit zagen dat was te erg voor woorden voor een film uit 2005.
Dan moeten ze echt beter kunnen zelfs met een lager budget.

Acteerwerk was ook erg slecht maar dat vind ik nou nog niet zo erg want dat hoort er gewoon bij dus dat kan ik nog wel door de vingers zien.
Maar de humor was de grootste minpunt van de film.
Het einde was ook nog wel redelijk leuk bedacht.

avatar van Insignificance
Raad de film. Het lijkt soms wel een compilatie in een ander jasje. Niet erg, dat is vooral weggelegd voor de humor. Van tijd tot tijd erbarmelijk en puberaal met enkele onuitstaanbare personages, waarmee een groot deel van de charme verloren gaat. Enige troost valt te putten uit het feit dat net die typetjes vaak gruwelijk aan hun einde komen.

Zo ook hier, verreweg het sterkste punt van Evil Aliens. Ledematen worden niet bepaald gespaard en het bloed vloeit en spuit rijkelijk. Toch, een iets fijnzinniger aanpak had de funmeter bij de scène met de combine helemaal op hilarisch laten uitslaan. Misschien was West daar juist te vaak en te nadrukkelijk naar op zoek.