Freaked (1993)

Alternatieve titel: Hideous Mutant Freakz

geregisseerd door Tom Stern (II) en Alex Winter
met Alex Winter, Brooke Shields en Randy Quaid

Een bedrijf dat chemicaliën produceert, probeert zijn imago op te vijzelen door gebruik te maken van de bekende persoonlijkheid Rickie Coogan. Rickie reist af naar Zuid-Amerika om met eigen ogen te zien wat het effect is van de chemicaliën op mens en dier. Zijn reis brengt hem naar een boerderij met gemuteerde misbaksels. Rickie wordt chemisch behandeld door een duivelse kermisuitbater en als freak opgesloten tussen soortgenoten als Dog Boy, Bearded Lady en Sock Head.

avatar van Zidaan
best wel grappige film,
maar goed nee echt niet...

2.5 sterren

avatar van pjotr
Bij lange na niet perfect maar er zitten een aantal te gekke grappen in deze film .
En hey!....wie wil mr T nu niet zien als de bearded lady.
De grime/make-up is ontzettend goed gedaan. En dat kleine irritante roodharige gebrilde ettertje lijkt verdomd veel op Anthony uit Ren en Stimpy...

GerwinF
Dit ging echt helemaal nergens over! Vooral de "melk bezorger" truck sloeg nergens op.

avatar van Yak
Yak
En hey!....wie wil mr T nu niet zien als de bearded lady.

Shut up, fool!

avatar van as
as
GerwinF schreef:

Dat was toch de bedoeling?

GerwinF
as schreef:
Dat was toch de bedoeling?

Ja, dat was het enige komische stukje ook vondt ik.

avatar van Gizzmann
De meest idiote film die ik ooit heb gezien. Echt zo dom. Sjonge jonge wat een pulp!

...

Moet deze toch maar es op DVD aanschaffen

Deze film vind ik geweldig, heb er wel redelijk wat nostalgie aan over gehouden. Vooral als je knetterstoned bent is deze film leuk. Weet alleen niet hoe ik aan de DVD kan komen, met Nederlandse ondertiteling? Iemand die mij kan helpen, torrents schieten ook niet op.

Pastichio Rocker
Dogboy wordt trouwens gespeeld door Keanu Reeves.

avatar van PEN15
It started as a pimple, but then I scratched.

Het is duidelijk dat hier flink wat geld in is gestoken, zo'n 12 miljoen. Ook Dog Boy kreeg naar verluidt 1 miljoen voor zijn rol. Daarna hebben ze door problemen achter de schermen de film maar laten draaien in twee bioscopen en enkel een fractie van de kosten terugverdiend.

Ik kon nauwelijks ergens om lachen. Het was allemaal té stompzinnig. Vooral die freak met het sokpophoofd spande de kroon. Die oogbollen met geweren vond ik ook te dom voor woorden en helemaal als hun zwakke plek wordt gevonden, zand gooien. Ja hoor. Al was het wel een verrassing dat die Alex Winter helemaal geen freak bleek. Hij zat van begin tot eind voor een cactus. Dat voorkwam een beetje het gevoel dat er tijd verspild was aan een van de radar verdwenen, financieel geflopte komedie.