Elvira, Mistress of the Dark (1988)

Komedie / Horror

geregisseerd door James Signorelli
met Cassandra Peterson, William Morgan Sheppard en Daniel Greene

Elvira krijgt te horen dat haar tante Morgana overleden is en krijgt als erfdeel haar tante's huis, een boek en de poedel Gonk. Elvira besluit om naar het rustig plaatsje Fallwell te verhuizen naar haar geërfde huis. Maar de mensen daar zijn niet blij met een persoon als Elvira en willen voorgoed van haar af.

Leuke film, geen hoogstaand verhaaltje, maar leuk genoeg om mij anderhalf uur te vermaken.
Leukste special effect is natuurlijk de boezem van de heldin. Lijkt me sterk dat dit geen fake is.
1 keer kijken is leuk, meerdere keren is niet te doen.

avatar van WanderingStar
Whahahahaha die BH!! Zo één wil ik ook!!

Deze film uit 'n bak met afdankers van de videotheek gegrist omdat 'n vriend mij soms "Elvira, Mistress of the Dark" noemt, omdat ik op haar zou lijken..

Whehe volgens mij was dat niet echt als 'n compliment bedoeld, maar als ik 'n x zo'n celebrity make-over zou krijgen koos ik haar!

Heb ontzettend gelachen.. Niet echt een masterpiece so to speak, maar wel vermakelijk

net weer gekeken en mijn stem drastisch verhoogd.
toch erg leuke scenes .
ga hem nog een keer kijken.

pas weer gezien toch blijf deze filmm best leuk

briljante film en dito dame.
ik vind haar zo geweldig.
thuis heb ik de flipperkast op de ps4 aangeschaft.
scared stiff.
wat een heerlijke stem en wat een geweldig... haar
de film is zo fout dat ie echt leuk word, vervolg een stuk minder.
"do you want a virgin , maybe later.

avatar van mrklm
Een film die ik gezien heb omdat hij ontzettend slecht zou zijn. En de kritiek is terecht: de camera is veelal gericht op Elvira's boezem, het verhaaltje is flinterdun en het hangt van meligheid en smakeloze grappen aan elkaar. Maar dit is pure camp en Cassandra Peterson heeft een uitstekende komische timing, zowel in de slapstick-achtige scènes als bij het uitspreken van de vele dubbelzinnigheden ["Here's to my big opening"]. Zodra je op de gevel van een bioscoop 'How To Uck' ziet staan, weet je wat de punchline is van de eerstvolgende grap, maar de manier waarop de punchline wordt opgediend is lachwekkend en dat is maar goed ook. Een krat bier, een zak chips en deze film. Ik zeg: waarom niet?

Indiana007
Briljant.
Groot fan van deze dame.
De film is kolder maar van Elvira moet je toch weg zijn .
Mijn eerste tattoo binnenkort word Elvira in een pinup pirate setting.
Volgende maand komt eindelijk haar portomonee binnen.

En de tattoo is gezet .
Blijft ook een heerlijke B film met een super sympathieke dame.
Ziet er zelfs nu nog goed uit.

avatar van PEN15
Had hem nog nooit gezien en weet niks af van Movie Macabre, maar ik kende wel de flipperkast en enkele computerspellen. We bezaten destijds ook Elvira II: The Jaws of Cerberus, met linkje omdat die poster zo gaaf is en een griezelig adventurespel was. Alleen hadden we daar de beveiligingscodes niet van die je in het begin moest opgeven. Om het zo te samenvatten, kon je dus het spel voor 2% spelen en niet
verder. Daar baalden we enorm van en de frustatie is na al die jaren nog niet helemaal vergeten.

Deze film lijkt een verzameling te zijn van humor, horror, een vleugje erotiek en teevee aflevering van Flodder. Je zag af en toe ook bloed, een afgehakte hand en dat monster uit die pan zag er eigenlijk verdomd goed uit. Daar moest ik vreselijk om lachen en ook o.a. om de suggestieve woordspeling op het marquee letterbord van de bioscoop. Het verhaal bevat weinig diepgang, maar dat maakte des te leuker dat moeilijk te zeggen was wat er zou volgen. Cassandra Peterson is erg leuk als mistress Elvira.

Ik zou wat boezemgrappen kunnen citeren. Beter nog, >>dit<< is er eentje die ik écht een geweldige vond in Futurama. Heel toevallig is de stem van Tress MacNeille die een kleine cameo heeft als de nieuwslezeres. Och, wat heeft die vrouw een toffe stem!!

avatar van PEN15
Mocht je geinteresseerd zijn in deze film dan ontraad ik nadrukkelijk om de trailer te bekijken. DON'T. Het heeft nauwelijks nog verrassingseffect als je al weet wat er tijdens die keukenscene gebeurt. Onbegrijpelijk dat ze dat al weggeven. Veel komedietrailers bevatten al grotendeels de leukste grappen, maar wat ze hierin laten zien had voor mij de film verpest. Een opluchting dat ik pas achteraf nog op de trailer had geklikt, zo blijkt maar weer eens dat ik trailers in het vervolg links moet laten liggen.

Aardige film waarin de excentrieke Elvira verhuisd naar een klein dorpje voor de erfenis van haar tante. Een simpel verhaaltje en qua humor zijn vooral de vele woordgrapjes het leukst. Er gebeurd genoeg en het tempo ligt ook redelijk hoog. Cassandra Peterson doet het vermakelijk als Elvira (ze heeft natuurlijk al genoeg oefening gehad in de serie).