The Peanuts Movie (2015)

Alternatieve titels: Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie | The Peanuts Movie by Schulz | Snoopy en Charlie Brown: De Peanuts Film

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Steve Martino
met de stemmen van Noah Schnapp, Bill Melendez en Hadley Belle Miller

De immer onfortuinlijke Charlie Brown en zijn trouwe beagle Snoopy beleven een nieuw avontuur. Charlie krijgt te maken met vlinders in zijn buik als een nieuw roodharig meisje op school verschijnt. En Snoopy duikt zijn wonderlijke fantasiewereld in, waarin hij in een luchtgevecht verzandt met de Rode Baron.

Vanaf 16 december 2015 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van Kondoro0614
Wow... Snoopy... Dat is lang geleden.

avatar van mjk87
Iemand enig idee of deze ook gewoon in het Engels gaat draaien? Waar dan ook? Zowel Pathe als JT als andere bioscopen in de buurt geven alleen de Nederlandse versie op hun site.

avatar van MH040
mjk87 schreef:
"De film is voor mensen met een nasynchronisatieallergie jammer genoeg niet in het Engels te vinden in de Nederlandse bioscopen, al is dat dankzij de grote hoeveelheid non-verbale humor helemaal niet erg. Bovendien lijken de wat neerslachtig ingesproken stemmen van de jonge Nederlandse acteurs prima op de oorspronkelijk Engelse intonatie en zijn sommige teksten best creatief vertaald door de Nederlandse producenten", aldus Filmtotaal.

avatar van mjk87
Dank MH040. Hoef ik niet er meer naar te zoeken.

avatar van soom
mjk87 schreef:
Hoef ik niet er meer naar te zoeken.
En er niet heen te gaan ?

soom schreef:
En er niet heen te gaan ?

Dat ook niet nee

avatar van handelaar
Ik heb alle dvd's van the peanuts in mijn verzameling en ben met deze gang groot gebracht. Ik kan me de conversaties van Charlie, Lucy, Schroeder en consorten domweg geen nederlandse stemmen bij voorstellen. Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk weer de import dvd bestellen om van het vertrouwde te kunnen genieten.

Saai! Geen verhaal en weinig humor. We gingen voor de kids omdat ze reclame hadden gezien maar ze vonden het ook erg tegenvallen.

avatar van TheLionKingFan
Erg leuke animatiefilm. De stukken met Snoopy in het vliegtuig waren vrij saai, maar de rest van de film was prachtig geanimeerd en de humor was geweldig. 4/5

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik heb al wel wat films gezien van Peanuts maar deze is toch wel een mooie ode aan de origineel strips. Een zeer passend verhaaltje, geen poging om dit een modern tintje te geven voor de nieuwe generatie, maar gewoon de originele sfeer. Het is al moeilijk om een stripreeks die bestaat uit korte gags om te zetten naar een langspeelfilm. Verder is het geen grootse topper, maar beter dan dit wordt het toch niet denk ik.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vermakelijke, warme film over Charlie Brown en zijn hond Snoopy. Persoonlijk gezien ken ik de franchise wel, maar heb ik er heel weinig in mijn jeugd mee gedaan. Dus het was geen nostalgische zit voor me. De meeste van die personages kende ik hoogstens nog van gezicht. Toch is dit best een leuke film geworden. De manier van animeren was leuk en leek wel recht te doen aan de stijl van de serie. Wel had ik wat meer humor verwacht. Voor mijn gevoel was het iets te erg op kinderen gericht, maar dat is natuurlijk ook wel logisch. Leuk feel good einde van de film trouwens, al zal dat geen verrassing zijn.

avatar van olbo
Leuker dan verwacht. Heerlijke (droge) humor.

avatar van predator
Net iets te veel op kinderen gericht en helaas niet in het Engels. Maar de animatie is heel tof gedaan en de verhaallijnen van de boeken zijn mooi verwerkt.

avatar van The Director
Erg leuke film vonden mijn kinderen en die hebben er verstand van

avatar van Thomas83
Heb Snoopy nooit zo gevolgd of echt leuk gevonden als kind, en deze film is ook wel duidelijk op kinderen gericht. Het heel simpele verhaaltje over verliefdheid is best schattig, maar ik kon mijn aandacht met moeite bij de film houden. Het is allemaal zo rommelig en eindeloos opgerekt. Charlie Brown en al die kinderen zijn wel leuk genoeg, net als dat hele onschuldige en ouderwetse sfeertje in de buurt, maar Snoopy zelf vond ik nogal saai. Beetje nietszeggend ook die stukjes met de Rode Baron tussendoor. Wel mooie animatie en muziek (op die paar opgewekte popdeuntjes tussendoor na), en een lief einde. Zo zoet en moralistisch mag best in een kinderfilm. 2.5*.

avatar van Fonzzz002
The Peanuts Movie is een animatiefilm afgeleid van de gelijknamige stripboeken. The Peanuts Movie gaat over Charlie Brown, een onzekere jongen die vaak het slachtoffer is van pech, die verliefd word op een roodharig meisje en een manier zoekt indruk op haar te maken.

Ik ben niet opgegroeid met Peanuts dus ik kan niet oordelen in hoeverre het trouw is aan het bronmateriaal, wel kan ik zeggen goed te hebben genoten. Peanuts is een hele onschuldige, grappige & kleurrijke film die het hart op de goede plek heeft zitten. Charlie Brown is een leuk personage aangezien hij op humoristische wijze slachtoffer is van pech, maar nooit zoveel dat het onprettig werd of dat het te gemeen werd. Onlangs alle tegenslagen blijft hij optimistisch & doorzettend waardoor ik hem de goede momenten van harte gunde. Ook is het een tijd geleden dat ik zo hard heb gelachen om een film. Peanuts heeft creatieve grappen die op hoog tempo achter elkaar werden gegooid. Als ik om de ene grap niet lachen kon zat er 20 seconden later een ander grappig moment om het goed te maken. De animatie is van hoog niveau: het komt qua vormen & bewegingen sterk bij de originele tekenstijl in de buurt, maar het is gemoderniseerd door het kleurgebruik & de details wat een fijn ogend eindproduct geeft.

Peanuts is een film die volledig realisme het raam uitgooit door de personages in over-the-top scenario’s te gooien, indien je op strenge wijze naar het verhaal kijkt en je meer logica erin wilt zien kun je bij Peanuts tegen drempels aanlopen, maar de film focust zich niet op de logica van de gebeurtenissen maar op de emotionele invloed die het heeft op de personages. De personages is waar Peanuts de roos inschiet: ze zijn allemaal levendig, grappig of laten op een andere manier een indruk achter. Wel moet ik bekennen het tempo van de film soms te hoog te vinden. Peanuts is niet een film die op rustige wijze het verhaal opbouwt, het pakt je eerder bij de hand en rent je erdoorheen. Op sommige momenten merkte ik wat vermoeid te raken en ik merkte soms behoefte te krijgen aan wat rustigere scenes. Rustige scenes zijn aanwezig maar ze zijn in de minderheid. Een andere hinder is dat de film regelmatig zich focust op een verhaal wat Snoopy, de hond van Charlie Brown, aan het schrijven is. Deze scenes vond ik teveel van hetzelfde en ik merkte minder om ze te kunnen lachen.

Als je een liefhebber bent van de originele Peanuts zou dit de moeite waard zijn een kijkpoging te geven. Voor als je onbekend bent is het prima te volgen alhoewel er redelijk wat grappen zijn waarbij ze ervan uitgaan dat je bekend bent met wie de personages zijn. Ik heb in ieder geval goed genoten vanwege de leuke personages, humor en kleurrijke vormgeving.

lezertje
Heerlijke animatiefilm, die volledig en op alle fronten voor de volle 100% getrouw is aan het werk van zijn schepper Charles M. Schulz.

avatar van Noodless
Gewoon heel leuk om te zien. Heerlijk gezinsfilmpje op een regenachtige zondagnamiddag. 7/10

avatar van keimpeS
Het viel mij toch tegen, ik ben bang dat ik dit een beetje ontgroeid ben. Het is wat te kinderlijk voor mij, maar kan me voorstellen dat de kids 'm geweldig vinden. Ik keek in mijn jeugdjaren ook naar Charlie Brown & snoopy maar in die tussenjaren is er waarschijnlijk toch iets misgegaan met mijn kinderlijke onschuld haha.

Voor mij ook niks , is meer voor de kids denk ik .

Dick2008
Ik heb eigenlijk alleen Snoopy altijd wel leuk gevonden. Een stripfiguur maar later ook in tekenfilms, poppetjes, afbeeldingen, etc.
Die korte tekenfilms heb ik onlangs nog een aantal van bekeken. Een paar zijn leuk maar er zijn er ook en zie zijn niet veel aan. Droge, botte, melige vaak vreemde humor ook. Dat is in deze film eigenlijk niet anders, dan weer grappig maar vaak ook helemaal niet grappig.
Het is een film van 20th Century fox en de animatie is van dezelfde als Ice Age. (Blue Sky Studios).

88 minuten dat is niet mis, dat zijn al gauw 3 tekenfilms aan elkaar. Ik dacht al dit zal ik wel niet leuk vinden en dat klopt dan ook. Het tekenwerk ziet er best goed uit, vergeleken met die rechtlijnige, pennenstreekachtige tekenfilms. De relatie tussen Snoopy en Charlie Brown is geloof ik ook dichter bij elkaar. Want in die shorts lijken dat wel twee aparte verhalen.
Ik dacht ik zal het maar proberen, want je maar nooit, maar de verveling sloeg toch al gauw toe. 2.0

Af en toe heeft de film wel leuke gags, maar persoonlijk had ik er veel meer van verwacht.
Ondanks dat de film betrekkelijk kort is (84 minuten waarvan dan nog eens 10 aftiteling) is hij een beetje langdradig.
Denk niet dat de humor van Charlie Brown en zijn kompanen echt geschikt is voor een langspeelfilm.

avatar van Decec
Een goede animatie/avontuur/komedie/familie film...
Goed gemaakte animatie...
Goed verhaal...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)..
Leuk voor hele familie...

Jeugdnostalgie, maar daar had het ook bij moeten blijven. Onsamenhangende, langdradige en derhalve niet bijster interessante film. Wel mooie animatie, en met eerbied voor het verleden gemaakt, maar het is vooral rommelig en saai. Tegenvaller.

avatar van Brabants
The Peanuts Movie is volkomen onschuldig plezier voor het hele gezin. De mix tussen -het klassieke- en moderne animatie is knap weergegeven. De film heeft alles wat het -CHarlie Brown- maakt en de makers geven blijk van eerbetoon aan een franchise en haar fans.

avatar van Pepino
Charmante animatiefilm! Heel mooi hoe de stijl van de strips in deze film is verwerkt, mede dankzij het clever gebruik van de combinatie 2D en 3D. Ook goed gezien om verschillende animaties op "twos" te animeren in plaats van op "ones". Het maakt de acties wat trager, wat perfect past bij de stijl. Peanuts zou gewoon niet in een wereld thuishoren waarin alles perfect vloeiend was.
De enige minpunten, naar mijn mening, is dat typisch popliedje en de scènes waarin Snoopy in zijn vliegtuig zit. Het hele verhaal rond Snoopy boeide mij gewoon niet zo.
Zelf ben ik nooit echt met Peanuts opgegroeid, maar desalniettemin heb ik mij met deze prent vermaakt!

avatar van Donkerwoud
Hoe ik gemist kan hebben dat mijn favoriete stripfiguur een moderne make-over kreeg!? Deze nieuwe versie blijft verrassend trouw aan de oorspronkelijke stijl/sfeer van het origineel. Vanaf de allereerste scéne een big smile omdat ik alle figuurtjes (en hun eigenaardigheden) meteen herkende. Een fijne geste naar oudere fans om het geheel in retro onder te dompelen. Zo goed als de klassieke tekenfilms wordt het net niet, omdat deze remake net een tikje te vaak inzet op groots escalerende slapstick. Al zit die blockbuster-achtbaan fijn ingebed in de kleine, menselijke conflictjes als Charlie Brown te maken krijgt met zijn minderwaardigheidscomplex.

Because I just came down with a serious case of inadequacy.

Ik doe het niet zo vaak, beginnen met een quote. Maar bij deze film is het bovenstaande stukje dialoog toch het ideale bewijs van de wat schizofrene sfeer van deze animatie (en voor zover ik er over kan meepraten, de Charlie Brown/Snoopie sfeer in het algemeen).

Het lijkt inderdaad een film die érg kinderlijk is. En dat is het soms ook écht gewoon. Maar luttele seconden later hoor je dan plots een quote of zie je een referentie waar kinderen echt hélemaal niks mee aankunnen. En dan niet op de "volwassen humor van Pixar" manier, maar op een volwaardig volwassen manier.

Het leuke is dat je dat ook gereflecteerd ziet in de animatiestijl. Sommige shots ogen extreem simpel, maar wanneer de camera plots beweegt blijkt er heel wat meer detail en kunde te zijn dan het origineel leek. Die constante slinger tussen kinderlijk simplisme en gezonde diepgang (zonder dat het écht serieus) wordt is wat deze film bijzonder maakt.

't Is misschien wat jammer dat net dat visuele geklooi in deze film tot uiting moet komen. Snoopie heeft z'n eigen stijltje dat ze hier om een modernere manier vorm proberen geven, maar het zou de Amerikaanse CG animatie goed doen om ook met nieuwe films wat meer te experimenteren met verschillende stijlen, ipv steeds datzelfde plastieken, kleurrijke stijltje boven te halen. Dan is dit 100x interessanter.

Veel lijn zit er niet in de film, maar dat zelden een struikelblok voor mij. De film oogt aangenaam, lief en vooral liefdevol. Een leuk opgewekt filmpje, waar onder het kinderlijke oppervlak toch heel wat meer borrelt dan enkele stills van de film kunnen vatten. Zonder op luchtigheid en frivoliteit te moeten inboeten. Deed me op dat vlak ook een beetje denken aan de laatste Winnie the Pooh film.

avatar van Phantasm
Zo nu en dan wat leuke humor, leuk om een keer gezien te hebben.

KillerPony 3000
De getrouwe tekenstijl van Snoopy ziet er mooi en sympathiek genoeg uit om, ook de meekijkend volwassene, te voorzien in gezellige 'koddigheid'. Het wel erg standaard plotje kon echter net iets meer dimensie gebruiken in uitwerking, en de hond zelf wordt net iets teveel gedegradeerd tot vijfde wiel. Diens magere en ééntonige zijsprongetjes passeren met een hooguit geforceerd aanknopingspunt, en vinden geen balans met de verder eenvoudige storytelling. Vooral de 'Red Baron'-fantasietjes koken over qua overbodigheid.

avatar van wendyvortex
Ik moest wel even wennen aan die moderne 3D-computer-animatie, maar het blijft allemaal heel mooi in de originele Peanuts-strips sfeer, alleen behoren we de little red-haired girl natuurlijk niet zo prominent in beeld te krijgen, die moet toch meer de grote onbekende en vooral ongeziene liefde van Charlie Brown blijven.
Maar voor de rest is het natuurlijk genieten met de kite eating tree, the Red Baron en Charlie Brown die, om indruk te maken op de little red-haired girl, besluit om voor zijn boekbespreking op zoek te gaan naar het beste boek allertijden: Leo's Toystore van Warren Piece.
Hoog tijd om ook weer eens die oude animatiefilms te gaan bekijken of om toch weer langzaam die hele complete Peanuts-serie aan te gaan schaffen.

avatar van mrklm
Bijna 40 jaar na Race for Your Life, Charlie Brown (1977) verscheen deze 'update' van de geliefde strips waarop de Charlie Brown-films zijn gebaseerd. De animatie is een stuk gelikter, maar dat is niet per sé een plus in een onderhoudende, maar niet al te bijzondere animatiefilm waarin de stuntelende Charlie Brown maar al te graag indruk wil maken op zijn nieuwe klasgenootje, maar constant in de weg wordt gezeten door zijn gestuntel en zijn verlegenheid. Snoopy werkt, met hulp van Woodstock, aan het verhaal van de eenzame jacht van een gevechtspiloot op The Red Baron - eveneens roodharig - in een serie actiescènes waarin de snelle montage het belangrijkste bewijs is dat de filmtechniek sinds de jaren '70 is veranderd - wat niet wil zeggen dat het een verbetering is, overigens. Zoals gezegd is het allemaal netjes geanimeerd, maar juist die (bewust) grove animatiestijl van de vroegere Charlie Brown-films maakte onderdeel uit van de charme van die films. The Peanuts Movie is uitsluitend op technisch gebied gemoderniseerd, maar biedt voor de verstokte fans weinig nieuws. Voor de jongere fans is dit een prima introductie, maar ook die raad ik aan om de oude films eens op te zoeken.