Race for Your Life, Charlie Brown (1977)

Animatie / Familie

geregisseerd door Bill Melendez en Phil Roman
met de stemmen van Duncan Watson, Greg Felton en Stuart Brotman

Vierde tekenfilm van de Peanuts. Charlie Brown en zijn klasgenoten gaan op zomerkamp, waarbij zij onder andere deelnemen aan een raftwedstrijd. Behalve van de stroomversnellingen hebben zij ook last van valsspelende tegenstanders.

avatar van Esteban
Traag en gedeeltelijk voorspelbaar. Weetje, onbetaalbare charme overwint hier moeiteloos en de hele speelduur lang blijven de makers trouw aan de overbekende karakters. En dat alleen al geeft me zin om de -ongeveer?- twintig andere films ook te checken. Ooit.

avatar van speedy23
Ook een mooie.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een verrassend leuke film van Peanuts. In tegenstelling tot andere langspeelfilms slaagt Schultz er deze keer wel in om een vlot verhaal te schrijven, maar toch nog de charme van de comics te bewaren. Gelukkige veel aandacht voor de bekende personages en ook Snoopy & Woodstock komen hier goed uit de verf, wat niet altijd het geval is in de langspeelfilms van Peanuts. Benieuwd of een film van Peanuts anno 2012 nog zou aanslaan en hoe ze dat zouden aanpakken.