The Muppets Take Manhattan (1984)

Alternatieve titel: De Muppets Veroveren Broadway

3,03

Familie / Komedie

geregisseerd door Frank Oz
met de stemmen van Dave Goelz, Richard Hunt en Jerry Nelson

Net nadat de Muppets zijn afgestudeerd van de toneelschool reizen ze af naar New York om hun succesvolle musical 'Manhattan Melodies' voort te zetten op Broadway. Dat blijkt een stuk lastiger dan gedacht, dus wanneer ze na enkele maanden nog niets hebben bereikt, gaat iedereen zijn eigen weg en valt het gezelschap uit elkaar. Kermit blijft echter achter om de droom na te jagen.

24 BERICHTEN8 MENINGEN
avatar van jackie
geplaatst: 29 mei 2002, 15:17 uur [permalink]
De leukste en beste film met de Muppets.

FisherKing
geplaatst: 9 augustus 2002, 12:02 uur [permalink]
De leukste en beste film met de Muppets.
Inderdaad !! En wat speelt miss Piggy goed. Vooral haar Streep imitatie. De look-a-likes 😄

Moviestar
geplaatst: 7 november 2003, 22:09 uur [permalink]
Vond dit ook de leukste inderdaad alhoewel The Muppets Christmas Carol ook nog wel leuk was.

avatar van puck
geplaatst: 4 januari 2004, 16:07 uur [permalink]
Vond the Muppet Movie toch stukken beter dan deze... dit verhaal was minder avontuurlijk, er zaten weinig leuke vondsten in en minder leuke grappen. Beetje mager allemaal... had veel beter gekund, jammer.

geplaatst: 16 februari 2004, 21:26 uur [permalink]
puck schreef:

Hier sluit ik me bij aan. Sterker nog, dit is de slechtste Muppet film aanwezig na Treasure Island. De film biedt kwa verhaal helaas niet meer dan er in de beschrijving is weergegeven. Geen verrassende wendingen en voorspelbaar...

geplaatst: 22 april 2004, 20:43 uur [permalink]
Tja je hebt wel gelijk, ik had meer verwacht van deze film. Humor was een beetje mager, en Gonzo kwam niet echt goed naar voren. Miss Piggy was wel cewl.

geplaatst: 15 mei 2004, 16:19 uur [permalink]
Klasse, TOP FILM! 😄

geplaatst: 14 juni 2005, 19:04 uur [permalink]
Een van de minder leuke muppets film, de humor slaat gewoon minder aan.

geplaatst: 24 oktober 2006, 10:04 uur [permalink]
een 3,5. ook weer zo een heele goede muppet film

avatar van Knisper
geplaatst: 11 november 2006, 21:59 uur [permalink]
Mooie bijrol van Bert en Ernie.

avatar van Dennis Evahi
geplaatst: 14 november 2006, 21:35 uur [permalink]
Wel een schattige film dit...."Kermie?????!"

***-sterren

Stijntje
geplaatst: 23 februari 2007, 11:05 uur [permalink]
geinig. Vooral leuk voor de kids en doorgewinterde fans.

3 *

Dick2008
geplaatst: 15 mei 2010, 22:33 uur [permalink]
Deze Muppet-movie is niet zo leuk, dat vooral komt door de wat sombere inhoud ook al wordt het komisch gebracht. Soms leuke gedeelten, de kippetjes bijvoorbeeld die zijn zo grappig . De liedjes zoals vaker zijn niet zo geweldig en dan zit je ook nog met het musicalachtige vanwege Manhattan, Broadway. 3.0.

avatar van Drs. DAJA
geplaatst: 1 januari 2011, 12:52 uur [permalink]
Nog nooit iets slechts gezien van de Muppets, deze wordt weleens omschreven als de beste, maar daar ga ik helaas niet in mee. In vergelijking met andere Muppetfilms is deze toch ietwat langdradig, aan de andere kant is de grappenkwaliteit wel zeer degelijk. De sfeer zit er ook prettig in maar ik vind dat de film audio/visueel gezien voor een bioscoopfilm er nogal achterstallig uit ziet, ik meende ook in eerste instantie dat dit een TV-film was. Als je kijkt naar wat Henson en Oz in der tijd visueel gezien wél voor elkaar kregen met The Dark Crystal en Labyrinth vind ik dat verbazingwekkend. Hoe dan ook is The Muppets Take Manhattan een uitstekende komedie. Dat er nog maar veel Muppetfilms mogen komen.

avatar van movie acteurs
geplaatst: 1 januari 2011, 17:00 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze Muppet film heeft een behoorlijk plezant sfeertje. wat mij betreft is dit nostalgie. De film heeft zeker iets grappig. eigenlijk ziet het er allemaal absurd raar uit: Miss. Piggy en Kermit als bruidspaar. Maar op dit soort elementen hoeven we niet al te streng te zijn. Ook de bijrollen van de Sesamestreet helden Bert en Ernie zorgen dat dit een leuke film is. 3,5.

avatar van DragQueen
geplaatst: 12 februari 2012, 13:48 uur [permalink]
Naar mijn mening de leukste Muppets Film. Het verhaal is simpel maar erg leuk gebracht. Alle overbekende personages zijn ook aanwezig, en zorgen voor een hoop vermakelijke grappen, en hilarische situaties. 3,5 Ster.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 29 februari 2012, 18:38 uur [permalink]
Wederom een leuke Muppet film. In mijn ogen niet echt beter of slechter in vergelijking met de 2 vorige films. Het is vooral weer meer van hetzelfde met een onzinnig plot en de aanwezigheid van de volle groep Muppets die zich regelmatig zingend door de film heen werken. Qua humor zit het ook wel weer snor.

Ook de derde film is 3,5* waard.

geplaatst: 5 april 2012, 23:06 uur [permalink]
Beter dan de vorige films.

Hoewel het er zeker nog niet bioscoopwaardig uitziet, loopt de film in ieder geval een stuk vlotter dan de vorige twee. Ook de humor ligt wat beter. Zitten af en toe lollige stukjes in.

Als film is het nog steeds los zand, zaken als amnesia zitten enkel in de film om het nodeloos te rekken. Het hele verloop daarna kan je gewoon dromen, dus echt veel boeiend doet dat allemaal niet. De betere momenten komen van de wegdroommomentjes (die kinder-Muppets!) en wat zijsprongetjes in het verhaal.

Op zich vermaakt deze wel, al springt er verder niemand bovenuit. Gewoon vlotjes en oké, een echte fan zal ik wellicht niet worden, maar echt irritant worden deze filmpjes niet.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 9 april 2012, 14:14 uur [permalink]
Probleem met de Muppets is dat de originele opzet helemaal niet voor film bedoeld is. Muppets is een revue show maar dan met poppen. Film is eigenlijk een heel ander medium. Op zich geen probleem natuurlijk, maar dan moet je wel de juiste vertaling kunnen maken. Muppets Take Manhattan is net als The Muppet Movie een leuke roadmovie geworden van de hoofdrolspelers die het succes willen opzoeken. Telkens het zelfde verhaal en in de Muppetfilms ook het enige verhaal dat werkt. The Muppets uit 2011 gaan evengoed op die manier te werk.

Leuke film dus met hier nog de bekende figuren die naar gelang de spelers sterven of weggaan minder aanwezig zullen zijn in de latere films. Maar zoals gezegd blijft de show zelf nog altijd het leukste.

geplaatst: 1 mei 2012, 17:51 uur [permalink]
zeer onderhoudend; regelmatig die originele humor. Maar er zijn ook diverse mindere episodes, bij elkaar een zeer redelijk product, maar ook niet meer dan dat.

TheLionKingFan
geplaatst: 13 oktober 2012, 18:43 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Erg leuke Muppets-film. De stukjes met Sesamstraat en de babies vond ik het leukst. 4.0*

Dick2008
geplaatst: 13 mei 2013, 22:15 uur [permalink]
Dick2008 schreef:

Nou ik vind deze bij herkijken toch weer een stuk leuker dan ik dacht dat hij was. Het is wel zo dat de Muppets, zoals gewoonlijk, weer met tegenslagen te maken krijgen en daarom op sommige momenten wel een beetje zielig. Maar er zitten ook vrolijke en grappige momenten in.
Iets aan de lange kant. Het begin en het einde komen heel dicht bij de Muppetshow. En hoewel het verhaal zelf ook wel aardig is, vind ik het toch vooral meer leuk om te zien, hoe één en ander gemaakt is, met sfeervolle beelden tussendoor maar ook vrij veel gedeelten dat het gewoon knap gemaakt is, met de muppet-babies als hoogtepunt. 4.0

avatar van Ste*
geplaatst: 9 januari 2015, 22:13 uur [permalink]
Gisteren eigenlijk bij toeval de Muppetshow 'ontdekt'. Ik kende ze natuurlijk al wel, maar eigenlijk nooit echt iets volledig van gezien. Best gek, want ik vind alles met de muppetpoppen, ook in Sesamstraat, en dan vooral de liedjes, hartstikke leuk.
Deze maar eens gekeken dus.

Er zit wat doldwaas gedoe tussen dat waarschijnlijk leuk is voor kinderen, maar gelukkig heeft de echt leuke humor wel de overhand. En - de reden dat ik op deze film stuitte - dat liedje met de baby-muppets is echt mega-schattig, awwww. Makkelijk het hoogtepunt van de film, jammer dat - naar ik begrepen heb - die babymuppets niet vaker gebruikt zijn.

Liedjes hadden wat leuker gekund, maar de humor en feelgood maken een hoop goed. Een sympathieke film, in deze donkere tijden.

avatar van Metalfist
geplaatst: 18 april 2015, 15:48 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Maybe we should add more special effects like exploding socks

De Muppet franchise moet wel één van de leukste ontdekkingen zijn van de afgelopen jaren. Het was met de (toen) nieuwste film in de reeks 'The Muppets' dat ik besloot om eens op zoek te gaan naar de oudere films. De serie had me altijd wel kunnen bekoren, maar het was er blijkbaar nooit van gekomen om echt actief op zoek te gaan naar de bijhorende films. Nu was dat wel met een wisselend succes, want bijvoorbeeld een Muppets from Space vond ik niet al te denderend, maar ik verwachtte van The Muppets Take Manhattan weinig verkeerd.

En op zich doet de film ook niet echt veel verkeerd, maar het pakte niet altijd even goed. De focus komt voornamelijk op Kermit en Miss Piggy te liggen en dat resulteert in erg weinig screentime voor de andere figuren. Wat zonde is, want laat ik de kikker en zijn varken nu net de minst interessante personages van de hele bende vinden. Zo worden Statler & Waldorf er maar een beetje tussen geplakt, precies alsof ze vergeten waren dat die ook nog in de film moesten tevoorschijn komen, Deze keer komt de vrolijke poppenbende terecht in een musical setting, hoewel muzikale intermezzo's over het algemeen wel schering en inslag zijn bij de Muppets, en proberen ze koste wat het kost hun show te verkopen aan Broadway. In dat opzicht is de climax dan ook een beetje teleurstellend doordat ik had verwacht dat er meer aandacht gegeven ging worden aan de Manhattan Melodies zelf. Nu krijg je de trouw van Kermit & Miss Piggy en direct erna verschijnt het The End al.

Een hekelpunt bij Muppets from Space was dat de Muppets zelf nogal houterig overkwamen. Jim Henson was toen al overleden, Frank Oz was niet altijd beschikbaar tijdens de productie, ... en dat merk je aan de puppeteer kwaliteit. Hier is echter de volledige groep nog volledig en ook dat merk je. Er komen weer een aantal huzarenstukjes aan te pas (vind het altijd knap om te zien hoe ze de Muppets volledig in beeld brengen zoals Scooter op zijn fiets) en dat blijft amuseren. Iets wat ook geldt voor de gebruikelijke cameo's van onder andere een hele resem aan Sesamstraat figuren.

Niet het slechtste wat ik van de Muppets heb gezien, maar om dit nu de beste film te noemen is me ook wat een brug te ver. Hoewel ik me toch wel weer heb geamuseerd, zijn er een paar scherpe kantjes die me net iets minder konden bekoren. Plus het afgehaspelde einde.