Muppet Treasure Island (1996)

Actie / Komedie

geregisseerd door Brian Henson
met Tim Curry, en de stemmen van Frank Oz en Steven Whitmire

Kermit de Kikker en zijn collega's gaan de oorlog aan met gevaarlijke piraten. Zowel de Muppets als de piraten zijn op reis om een schat te vinden op een eiland.

Zelfs de meest doorgewinterde Muppet-fan krijgt het moeilijk als Tim Curry door de film heen begint te lopen.... Het schitterende verhaal van Robert Louis Stevenson levert helaas een hele matige Muppetfilm op.

MaTtIeBoY
De minste van de 3 die er op deze site staan.!!

In deze film lijken de Muppets meer een bijkomstigheid en daarmee gaat de humor totaal verloren. Jammer...

MaTtIeBoY schreef:

De minste van de 3 die er op deze site staan.!!

3? 2 toch?
Of is er eentje niet geregisseerd door Brian Henson?

Ik tel er zeven. Plus een oudje van 55 minuten.

Hahaha wat ik er net van gezien heb, vond ik wel geinig, ik zou er eigenlijk niet voor gaan zitten, maar remember the titans komt er nu op vandaar dat ik wat meegekregen heb van de muppets...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Tot nu toe de minste Muppetsfilm die ik gezien heb. Zoals Svenga al vermeld had is Tim Curry irriterend. Als Muppetfan kan ik nog wat genieten van de poppen, maar de acteurs en de uitwerking van het verhaal vallen wat tegen.

avatar van katie morosky
Ik ben hier blijkbaar de enige die deze film geweldig vond. Ik heb serieus platgelegen als Fozzy Bear hen voorstelt aan die ene mister die in zijn vinger leeft en later wanneer ze die cabin fever krijgen. . Het begin was een beetje vervelend maar als the Great Gonzo arriveert What are you? - Don't know. werd het voor mij een grote lachsalvo naar het einde toe. Ik ben dan ook een ware doorgewinterde muppetfan. Ik kreeg het niet moeilijk.

avatar van SSeagal
Inderdaad een iets mindere muppetfilm. De humor is wat dun gezaaid, de film kent wel een aantal ijzersterke grappen (mi casa es su casa, en dan die zeesterren hahaha) maar wat meer grappen had wel gemogen. Toch dankzij de muppets, de liedjes en het fraaie decor een geslaagd filmpje om eens te zien. ***

een 3,5. heb erg gelache bij deze ik vond deze nogal best bizonder de muppets bij piraaten

Geen bijzondere film. Ondanks dat er een paar ijzersterke grappen in zaten, bleef het bij mij meestal bij een glimlach. Er mist gewoon iets, al is het moeilijk om te zeggen wat. De sfeer is niet wat hij zou moeten zijn en waar ik anders altijd het idee krijg dat ik in elke rol echt precies de goede muppet zie, was dat hier anders. Dit komt waarschijnlijk ook omdat de rollen onduidelijk bleven en niet goed ingevuld waren. De nadruk ligt te veel op de menselijke personages, iets wat in een muppetfilm juist NIET moet.
Door een paar leuke grappen en door het feit dat de film zichzelf soms lekker op de hak neemt, kom ik toch nog uit op 2,5*

avatar van JTV-kijker
de gewone muppetshow is toch beter, ik heb deze film vroeger eens ooit gezien dus ik herinner me er niet ontzettend veel van...

avatar van dvd-me
Het liedje is leuk... de rest valt mee.

avatar van Ace Hanlon
Misschien heb ik niks gemist, maar het plan was toch vanmiddag naar deze film te kijken. Helaas, de minachting die ze bij SBS6 voor hun kijkers hebben, deed zich ook hier weer gelden. Overal was deze film aangekondigd met begintijd 14:35. Om 14:33 bleek de film echter al bezig te zijn. De teletekst van SBS6 geraadpleegd en jawel: begintijd 14:30. Dan hoeft het voor mij niet meer. RTL7 heeft er ook zo het handje van te vroeg te beginnen. Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan al die "commercielen". Maandag nogmaals proberen, dan op de BBC, daar weten ze tenminste wat aanvangtijden zijn.

avatar van Zidane007nl
Ik wou hem vanmiddag opnemen, maar in de Mikro Gids stond dat ie om 14:55 begint. Dus ik 5 minuten van tevoren TV aangezet, was de film al begonnen...
Dan maar maandag opnemen op BBC1.

avatar van tommykonijn
Ik heb The Muppet Christmas Carol nog op VHS van vroeger, ik heb daar nog goede herinneringen aan over gehouden, en dus een reden om deze film te gaan kijken, wat ik beter niet had kunnen doen. Tim Curry acteert in Home Alone 2 (: Lost in New York) een grappige rol maar verder heb ik nooit echt een goede rol van hem gezien, ook hier vond ik hem zwaar irritant. Kermit de kikker heb ik altijd al een hoogtepunt gevonden van de Muppets (toen ik klein was al helemaal) en een paar liedjes vond ik wel leuk, verder kon ik bijna niks vermakelijks hierin ontdekken, ik hoop dat ik ooit nog een leuke Muppetfilm mag aanschouwen op de buis, want dit vond ik echt slaapverwekkend.

Dick2008
Deze film begint vrij matig, daarna wordt hij steeds beter. Valt niet mee om de bekende muppet-figuren een plaatsje te geven in een verhaal als deze. Sommige hebben maar een heel klein rolletje en Miss Piggy is ook vrij laat te zien in deze film.
Tim Curry en Kevin Bishop doen het wel aardig. De liedjes vind ik altijd zo irritant en hier ook weer en het zijn er ook weer veel. Toch redelijk amusante film.

avatar van Goldenskull
Ik was toevallig Comedy Central aan het kijken toen deze ervoor kwam. Bleef even hangen en toen mezelf maar gedwongen om hem ook uit te kijken.

Met de nadruk op gedwongen, want ik vond er erg weinig aan. Heb vroeger wel eens wat afleveringen gezien, maar ook daar vond ik niet veel aan. Deze film is weinig creatief, bevat alleen maar lamme personages en veel irritante liedjes. Komt nog eens bij dat er echte acteurs moesten meespelen en het script soms ongelofelijk slecht is. Logischerwijs de tweede muppetfilm die CC erachteraan uitzond maar gelaten voor wat het was.

avatar van pieterTk
Zeer magere film, amper leuke stukjes. Veel en veel te voorspelbaar.

avatar van Ajax&Litmanen1
All right! No more Ms Nice Guy!

Muppet Treasure Island is niet de leukste film uit de reeks. Ik miste een beetje de echt grappige momenten. Die moesten toch van Kermit en Miss Piggy afkomen, zoals zovaak. En juist Miss Piggy kwam veel te weinig in de film voor. Verder waren er nog wel een paar leuke momentjes, maar het is te karig. Karig is ook het script en het acteerwerk van de menselijke personages. Beter stoppen ze er daar zo min mogelijk van in. Ook de liedjes deden het hem dit keer niet. Maar ik geef er zeker geen onvoldoende voor, daarvoor beleef ik toch altijd wel genoeg lol met de Muppets. Krappe voldoende.

Weer matig.

Het is eigenlijk jammer dat die Muppet films niet wat beter zijn. Er zit genoeg lol in de personages en af en toe zit er wel een geslaagde grap tussen, maar algemeen gezien teveel missers en een te flauw verhaal.

Ook de liedjes zijn niet al te best, maar daar valt op zich nog mee te leven als je niet al te hard op te muziek let en gewoon naar de links en rechts zwierende popjes kijkt. De film kent ook wat gebrek aan de typische muppet interacties, het leunt iets teveel op de echte acteurs. Curry is niet echt geweldig, dat kind (en wat een vreselijke zangstem) is gewoon loeiend irritant.

Het moet toch echt niet zo moeilijk zijn om een goeie Muppet film te maken, jammer dat het vaak wat chaotisch en vluchtig uitdraait.

avatar van Inland Rabbit
als Muppet fan vond ik dit zelfs triest. Beste voor mij zijn nog altijd Muppets take Manhattan (van Frank Oz, maar daar ben je opzich geen fan van toch?), The Muppet Christmas Carol en Muppets From Space.

Dan nog, is de originele show, hoewel verouderd veel leuker. Dat verouderde, ja dat gaat je zeker tegen staan, want ik kan me voorstellen dat jij je kapot gaat ergeren aan toen popsterren die je toch niet meer kent, met liedjes die je totaal niet trekt. Echter, de humor is veel spontaner.

avatar van Michelle_Nijntje
Ik heb deze film gekocht nadat ik de muppets in de bios had gezien. Vond deze film toch een stuk leuker dan de nieuwe uit 2011. Heb hier vaker moeten lachen om scenes, en ook het verhaal was spannend.

een zeer plezierige zij het wat voorspelbare film; maar ik beleef altijd plezier met de muppetshow. De roman is bepaald aangepast; maar de aanpassing is geestig en vindingrijk te noemen.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ja hij was weer op tv dus toch maar weer gekeken. Niet echt een heel leuke film maar toch zeker ook niet de slechtste van The Muppets, die ik gezien heb. Het verhaal zelf staat me het meeste tegen, ik ben geen fan van piratenfilms, dus dat werkt behoorlijk tegen maar verder gaat het wel, al hobbelt de film nogal op en neer, dan weer leuk dan weer niet zo geslaagd. Maar toch blijf ik bij deze film ook wel een zwak houden voor The Muppets. Tim Curry vind ik stiekem wel leuk met diens gemene spel. En Kevin Bishop doet het ook goed. Mensen kunnen vaak zo enthousiast spelen in dit soort films en dat haal ik er hier ook wel weer uit, al is het eigenlijk de reinste nep. Technisch zit de film leuk in elkaar en het is best wel knap gemaakt allemaal. Het op de hak nemen van die oude tijd door er moderne elementen tussendoor te vlechten is grappig gedaan. 4.0

avatar van Boenga
"Is he dying ? And I thought this was a kids movie ??"

Deze ene quote uit het begin van de film zegt meteen helemaal waarom ik er niks aan vond.
Ik ben al heel m'n leven lang fan van The Muppet Show. Hier is helaas weinig van de klassieke Muppethumor in terug te vinden. Als er al eens een glimlach op m'n lippen kwam, was dat wanneer Sam The Eagle, de Zweedse Kok, Gonzo even hun herkenbare zelf waren.

Tim Curry (met z'n eindeloos weerkerende piratenlach) en Steve Bishop zetten met hun personages de toon van deze film. En die leunt dichter aan bij Kabouter Plop (die kennen jullie toch ook in Nederland ?) dan bij The Muppet Show.
Genre: neen, geen Actie/Komedie. Wel Familie/Muziek.

Laatste zin was misschien wel de grappigste uit heel de film: Gonzo met z'n "Let's go to Zanzibar and meet the Zanzibabarians !"

avatar van arno74
Een van de muppetfilms die het meest op kinderen gericht lijkt. Er wordt een weinig bijzonder verhaaltje verteld over schatzoekers en piraten. Als avonturenfilm voor kinderen is het prima, maar veel meer moet je hier niet verwachten. Veel avontuur, maar weinig humor, en volgens mij zit de kracht van de muppets juist in de humor. Kon beter, maar vooral leuker, een van de mindere muppetfilms. Een kleine 2,5*.