• 8.258.916 stemmen

Muppet Treasure Island (1996)

Actie / Komedie | 99 minuten

Genre: Actie / Komedie

Geregisseerd door: Brian Henson

Met onder meer: Tim Curry en Frank Oz

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Muppet Treasure Island

"Set sail for Muppet mayhem!"

Kermit de Kikker en zijn collega's gaan de oorlog aan met gevaarlijke piraten. Zowel de Muppets als de piraten zijn op reis om een schat te vinden op een eiland.

imageimageimageimageimageimage

Long John Silver

Mrs. Bluveridge

Jim Hawkins

The Great Gonzo / Dr. Bunsen Honeydew / Waldorf / Mudwell the Mudbunny / Zoot (stemrol)

Kermit the Frog / Rizzo the Rat / Beaker (stemrol)

Statler / Blind Pew / Mad Monty / Floyd Pepper / Lew Zealand / Tomato / Pirate / Skulls / Trelawney's Butler / Screaming Cat (stemrol)

Bad Polly / Black Dog / Spa'am / Chicken / Miss Piggy (assistant) / Fozzie Bear (assistant) / Sam the Eagle (assistant) / Animal (assistant) / Walleyed Pike / Monkey / Pirate / Real Old Tom (stemrol)

Clueless Morgan / Swedish Chef / Blind Pew (hands) / Pirate / Pig / Skulls (stemrol)

Miss Piggy / Fozzie Bear / Sam the Eagle / Animal (stemrol)

avatar van Svenga

Svenga

Zelfs de meest doorgewinterde Muppet-fan krijgt het moeilijk als Tim Curry door de film heen begint te lopen.... Het schitterende verhaal van Robert Louis Stevenson levert helaas een hele matige Muppetfilm op.

MaTtIeBoY

De minste van de 3 die er op deze site staan.!!

avatar van Juichtoon

Juichtoon

In deze film lijken de Muppets meer een bijkomstigheid en daarmee gaat de humor totaal verloren. Jammer...

avatar van Soeperman87

Soeperman87

MaTtIeBoY schreef:

De minste van de 3 die er op deze site staan.!!

3? 2 toch?

Of is er eentje niet geregisseerd door Brian Henson?

avatar van Wouter

Wouter

Ik tel er zeven. Plus een oudje van 55 minuten.

avatar van jasmyn

jasmyn

Hahaha wat ik er net van gezien heb, vond ik wel geinig, ik zou er eigenlijk niet voor gaan zitten, maar remember the titans komt er nu op vandaar dat ik wat meegekregen heb van de muppets...

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Tot nu toe de minste Muppetsfilm die ik gezien heb. Zoals Svenga al vermeld had is Tim Curry irriterend. Als Muppetfan kan ik nog wat genieten van de poppen, maar de acteurs en de uitwerking van het verhaal vallen wat tegen.

avatar van katie morosky

katie morosky

Ik ben hier blijkbaar de enige die deze film geweldig vond. Ik heb serieus platgelegen als Fozzy Bear hen voorstelt aan die ene mister die in zijn vinger leeft en later wanneer ze die cabin fever krijgen. . Het begin was een beetje vervelend maar als the Great Gonzo arriveert What are you? - Don't know. werd het voor mij een grote lachsalvo naar het einde toe. Ik ben dan ook een ware doorgewinterde muppetfan. Ik kreeg het niet moeilijk.

avatar van SSeagal

SSeagal

Inderdaad een iets mindere muppetfilm. De humor is wat dun gezaaid, de film kent wel een aantal ijzersterke grappen (mi casa es su casa, en dan die zeesterren hahaha) maar wat meer grappen had wel gemogen. Toch dankzij de muppets, de liedjes en het fraaie decor een geslaagd filmpje om eens te zien. ***

avatar van JurassicPark

JurassicPark

een 3,5. heb erg gelache bij deze ik vond deze nogal best bizonder de muppets bij piraaten

avatar van Sannepan

Sannepan

Geen bijzondere film. Ondanks dat er een paar ijzersterke grappen in zaten, bleef het bij mij meestal bij een glimlach. Er mist gewoon iets, al is het moeilijk om te zeggen wat. De sfeer is niet wat hij zou moeten zijn en waar ik anders altijd het idee krijg dat ik in elke rol echt precies de goede muppet zie, was dat hier anders. Dit komt waarschijnlijk ook omdat de rollen onduidelijk bleven en niet goed ingevuld waren. De nadruk ligt te veel op de menselijke personages, iets wat in een muppetfilm juist NIET moet.

Door een paar leuke grappen en door het feit dat de film zichzelf soms lekker op de hak neemt, kom ik toch nog uit op 2,5*

avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

de gewone muppetshow is toch beter, ik heb deze film vroeger eens ooit gezien dus ik herinner me er niet ontzettend veel van...

avatar van dvd-me

dvd-me

Het liedje is leuk... de rest valt mee.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Misschien heb ik niks gemist, maar het plan was toch vanmiddag naar deze film te kijken. Helaas, de minachting die ze bij SBS6 voor hun kijkers hebben, deed zich ook hier weer gelden. Overal was deze film aangekondigd met begintijd 14:35. Om 14:33 bleek de film echter al bezig te zijn. De teletekst van SBS6 geraadpleegd en jawel: begintijd 14:30. Dan hoeft het voor mij niet meer. RTL7 heeft er ook zo het handje van te vroeg te beginnen. Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan al die "commercielen". Maandag nogmaals proberen, dan op de BBC, daar weten ze tenminste wat aanvangtijden zijn.

avatar van Zidane007nl

Zidane007nl

Ik wou hem vanmiddag opnemen, maar in de Mikro Gids stond dat ie om 14:55 begint. Dus ik 5 minuten van tevoren TV aangezet, was de film al begonnen...

Dan maar maandag opnemen op BBC1.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2075 stemmen

Ik heb The Muppet Christmas Carol nog op VHS van vroeger, ik heb daar nog goede herinneringen aan over gehouden, en dus een reden om deze film te gaan kijken, wat ik beter niet had kunnen doen. Tim Curry acteert in Home Alone 2 (: Lost in New York) een grappige rol maar verder heb ik nooit echt een goede rol van hem gezien, ook hier vond ik hem zwaar irritant. Kermit de kikker heb ik altijd al een hoogtepunt gevonden van de Muppets (toen ik klein was al helemaal) en een paar liedjes vond ik wel leuk, verder kon ik bijna niks vermakelijks hierin ontdekken, ik hoop dat ik ooit nog een leuke Muppetfilm mag aanschouwen op de buis, want dit vond ik echt slaapverwekkend.

avatar van Dick2008

Dick2008

Deze film begint vrij matig, daarna wordt hij steeds beter. Valt niet mee om de bekende muppet-figuren een plaatsje te geven in een verhaal als deze. Sommige hebben maar een heel klein rolletje en Miss Piggy is ook vrij laat te zien in deze film.

Tim Curry en Kevin Bishop doen het wel aardig. De liedjes vind ik altijd zo irritant en hier ook weer en het zijn er ook weer veel. Toch redelijk amusante film.

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Ik was toevallig Comedy Central aan het kijken toen deze ervoor kwam. Bleef even hangen en toen mezelf maar gedwongen om hem ook uit te kijken.

Met de nadruk op gedwongen, want ik vond er erg weinig aan. Heb vroeger wel eens wat afleveringen gezien, maar ook daar vond ik niet veel aan. Deze film is weinig creatief, bevat alleen maar lamme personages en veel irritante liedjes. Komt nog eens bij dat er echte acteurs moesten meespelen en het script soms ongelofelijk slecht is. Logischerwijs de tweede muppetfilm die CC erachteraan uitzond maar gelaten voor wat het was.

avatar van pieterTk

pieterTk

Zeer magere film, amper leuke stukjes. Veel en veel te voorspelbaar.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

All right! No more Ms Nice Guy!

Muppet Treasure Island is niet de leukste film uit de reeks. Ik miste een beetje de echt grappige momenten. Die moesten toch van Kermit en Miss Piggy afkomen, zoals zovaak. En juist Miss Piggy kwam veel te weinig in de film voor. Verder waren er nog wel een paar leuke momentjes, maar het is te karig. Karig is ook het script en het acteerwerk van de menselijke personages. Beter stoppen ze er daar zo min mogelijk van in. Ook de liedjes deden het hem dit keer niet. Maar ik geef er zeker geen onvoldoende voor, daarvoor beleef ik toch altijd wel genoeg lol met de Muppets. Krappe voldoende.

Onderhond

Weer matig.

Het is eigenlijk jammer dat die Muppet films niet wat beter zijn. Er zit genoeg lol in de personages en af en toe zit er wel een geslaagde grap tussen, maar algemeen gezien teveel missers en een te flauw verhaal.

Ook de liedjes zijn niet al te best, maar daar valt op zich nog mee te leven als je niet al te hard op te muziek let en gewoon naar de links en rechts zwierende popjes kijkt. De film kent ook wat gebrek aan de typische muppet interacties, het leunt iets teveel op de echte acteurs. Curry is niet echt geweldig, dat kind (en wat een vreselijke zangstem) is gewoon loeiend irritant.

Het moet toch echt niet zo moeilijk zijn om een goeie Muppet film te maken, jammer dat het vaak wat chaotisch en vluchtig uitdraait.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

als Muppet fan vond ik dit zelfs triest. Beste voor mij zijn nog altijd Muppets take Manhattan (van Frank Oz, maar daar ben je opzich geen fan van toch?), The Muppet Christmas Carol en Muppets From Space.

Dan nog, is de originele show, hoewel verouderd veel leuker. Dat verouderde, ja dat gaat je zeker tegen staan, want ik kan me voorstellen dat jij je kapot gaat ergeren aan toen popsterren die je toch niet meer kent, met liedjes die je totaal niet trekt. Echter, de humor is veel spontaner.

avatar van Michelle_Nijntje

Michelle_Nijntje

Ik heb deze film gekocht nadat ik de muppets in de bios had gezien. Vond deze film toch een stuk leuker dan de nieuwe uit 2011. Heb hier vaker moeten lachen om scenes, en ook het verhaal was spannend.

avatar van MauriceMankes

MauriceMankes

een zeer plezierige zij het wat voorspelbare film; maar ik beleef altijd plezier met de muppetshow. De roman is bepaald aangepast; maar de aanpassing is geestig en vindingrijk te noemen.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Ja hij was weer op tv dus toch maar weer gekeken. Niet echt een heel leuke film maar toch zeker ook niet de slechtste van The Muppets, die ik gezien heb. Het verhaal zelf staat me het meeste tegen, ik ben geen fan van piratenfilms, dus dat werkt behoorlijk tegen maar verder gaat het wel, al hobbelt de film nogal op en neer, dan weer leuk dan weer niet zo geslaagd. Maar toch blijf ik bij deze film ook wel een zwak houden voor The Muppets. Tim Curry vind ik stiekem wel leuk met diens gemene spel. En Kevin Bishop doet het ook goed. Mensen kunnen vaak zo enthousiast spelen in dit soort films en dat haal ik er hier ook wel weer uit, al is het eigenlijk de reinste nep. Technisch zit de film leuk in elkaar en het is best wel knap gemaakt allemaal. Het op de hak nemen van die oude tijd door er moderne elementen tussendoor te vlechten is grappig gedaan. 4.0

avatar van Boenga

Boenga

• 2059 berichten

"Is he dying ? And I thought this was a kids movie ??"

Deze ene quote uit het begin van de film zegt meteen helemaal waarom ik er niks aan vond.

Ik ben al heel m'n leven lang fan van The Muppet Show. Hier is helaas weinig van de klassieke Muppethumor in terug te vinden. Als er al eens een glimlach op m'n lippen kwam, was dat wanneer Sam The Eagle, de Zweedse Kok, Gonzo even hun herkenbare zelf waren.

Tim Curry (met z'n eindeloos weerkerende piratenlach) en Steve Bishop zetten met hun personages de toon van deze film. En die leunt dichter aan bij Kabouter Plop (die kennen jullie toch ook in Nederland ?) dan bij The Muppet Show.

Genre: neen, geen Actie/Komedie. Wel Familie/Muziek.

Laatste zin was misschien wel de grappigste uit heel de film: Gonzo met z'n "Let's go to Zanzibar and meet the Zanzibabarians !"

avatar van arno74

arno74

Een van de muppetfilms die het meest op kinderen gericht lijkt. Er wordt een weinig bijzonder verhaaltje verteld over schatzoekers en piraten. Als avonturenfilm voor kinderen is het prima, maar veel meer moet je hier niet verwachten. Veel avontuur, maar weinig humor, en volgens mij zit de kracht van de muppets juist in de humor. Kon beter, maar vooral leuker, een van de mindere muppetfilms. Een kleine 2,5*.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Onlangs het boek gelezen. Het verhaal komt hier eigenlijk nog goed aan bod. Maar het valt op dat hoe meer The Muppets naar een bestaand verhaal grijpen, hoe meer ze de bal misslaan. Alsof ze daar ofwel teveel op leunen, ofwel de klassieke Muppets stijl van theater & cabaret niet past bij een verhaal als dit.

Het is op zich wel leuk af en toe, maar over het algemeen is dit te druk, te chaotisch en verschillende moppen zijn echt wel flauw. Jammer, want met deze Muppets kan je toch veel meer doen. In de eerste drie films zie je hoe ze bezig zijn met theater en sketches. Dat is de basis van The Muppets. Na de dood van Jim Henson in 1990 kregen we Muppet-versies van Christmas Carol, deze Treasure Island en Wizard of Oz. Het wegvallen van bezieler Jim Hensen had duidelijk een impact.

De film heeft potentie. De score is zelfs van Hans Zimmer die later muziek maakte voor de gekendere piratenfilm Pirates of the Carribean., licht gebaseerd op Treasure Island.

avatar van Metalfist

Metalfist

Oh, hey, man. Just play the gig. Never get involved in politics

Ik heb altijd wel een zwak gehad voor Treasure Island en ook voor de Muppets. Het boek heb ik vroeger wel vrij veel gelezen maar het was vooral die futuristische Disney versie die me als kind erg aantrok. Hoewel ik vroeger ook veel van de Muppets heb gekeken, was de combinatie van beide me denk ik altijd wat ontglipt. Afgelopen weekend de DVD echter in de Kringloopwinkel op de kop getikt en meteen maar eens opgezet. Er is gewoon iets erg fijns aan die Muppets en al zeker wanneer ze dan nog eens Tim Curry casten als Long John Silver.

Wel een vreemde keuze trouwens dat ze juist Treasure Island hebben gekozen om te verfilmen. Het is toch net iets andere koek dan bijvoorbeeld A Christmas Carol en je voelt wel dat niet elk element van de Muppets hier even goed tot zijn recht komt. De Swedish Chef is erg lastig te intrigeren in dit plot en ook persoonlijke favorietjes in de vorm van Stadler en Waldorf blijven wat onderbelicht. Verder is dit wel gewoon die typische vlotte avonturenfilm die je kan verwachten met het bronmateriaal van Robert Louis Stevenson. De film volgt het boek vrij getrouw naar mijn gevoel maar je voelt wel dat dit net iets meer op kinderen is gericht dan de andere films. Ligt dat misschien aan het feit dat je met een andere regisseur zit dan gewoonlijk? Eigenlijk zou David Lane de regisseur moeten zijn omdat Brian Henson (zoon van Jim Henson natuurlijk en ook verantwoordelijk voor The Muppet Christmas Carol, wat toch de meest populaire Muppet film is naar mijn gevoel) te druk bezig was met feesten en gedurende volledige draaidagen met een flinke kater in zijn bed lag.

Er is blijkbaar ook getwijfeld om de saga van King Arthur te verfilmen in plaats van Treasure Island maar uiteindelijk is het dus het verhaal van Stevenson geworden. Ergens jammer, want ik had Miss Piggy wel als Guinevere en Kermit als Arthur willen zien maar bon, de beste beslissing die ze hier maken is alvast om Tim Curry als Long John Silver te casten. Ik dacht altijd dat hij maar 2 iconische rollen had (Rocky Horror & Pennywise) maar Long John Silver past perfect in dat rijtje. Qua Muppets voldoet dit dan ook perfect aan hetgeen je verwacht. Misschien wat te kleine rollen voor Kermit (en zeker voor Miss Piggy) maar zo'n Sam the Eagle, Fozzie of Gonzo doen het altijd wel goed. Moet wel zeggen dat ik de gedeelde hoofdrol voor Gonzo & Rizzo hier een stuk beter kon smaken dan in Muppets from Space. Misschien net door de afwisseling met Kevin Bishop die de jonge Jim Hawkins speelt.

Ondertussen heb ik al wel een aantal Muppets films gezien/herzien en ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo verkeerd is aan deze ten opzichte van die andere films. Dan vond ik Muppets from Space toch een veel taaiere zit eerlijk gezegd. Niet alle jokes komen even goed binnen (Fozzie en dat wezentje dat in zijn vinger leeft..) maar voor de rest een vlotte avonturenfilm met toevallig flink wat Muppets in de hoofdrol. Blijf ook nog even zitten tijdens de credits voor nog een klein stukje met Long John Silver.