Muppets Most Wanted (2014)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door James Bobin
met Ricky Gervais, Ty Burrell en Tina Fey

De Muppets gaan op wereldtournee. Ze treden op in uitverkochte theaters in enkele van Europa's meest spannende bestemmingen, waaronder Berlijn, Madrid en Londen. Maar de chaos volgt de Muppets als ze ongewild betrokken raken bij internationale misdaad en de criminelen Constantijn en zijn handlanger Dominic.

avatar van olbo
Weinig tempo, dan ga ik andere dingen doen, zeker als ze gaan zingen. Ik word er misschien ook te oud voor.

tegenvaller. Je zal wel erg van de muppets moeten houden wil je dit leuk vinden.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De vorige Muppet-film vond ik best wel leuk. Een mooie ode aan de ouwe shows. Een thuiskomen na lange tijd. En toch werd het geen topfilm omdat de Muppets zelf in de schaduw moesten staan van Jason Segel en nieuwe Muppet Walter. Die laatste was nog leuk om je er als fan mee te vergelijken, al werd het wat veel op de duur. In deze nieuwe film wordt de spot terug gericht op de Muppets zelf. De bekende poppen krijgen de grootste rollen en andere maken een leuke cameo. Net als de vele artiesten traditioneel de revue passeren. En die liedjes zijn geweldig. Niet dat het meteen hits zijn, maar zeker origineel. Ook voor de fans zijn er de nodige verwijzingen naar de oude tv-show en vorige films.

Muppets is wel iets van de 70's en 80's en misschien niet meer zo hot voor de 21e eeuw. Maar wie er van houdt kan zeker genieten van deze film. Ik zal een nieuwe film zeker ook gaan bekijken.

avatar van AmazingPP
De vorige Muppetfilm vond ik een zware tegenvaller, dus ik hield mijn hart vast bij deze film. Tot mijn verbazing lijkt het alsof hier een zowaar waardige Muppetfilm gemaakt is! Ik heb erg kunnen lachen om alle verwijzingen naar verscheidene films en ook de cameo's waren ronduit grappig. Heerlijk om Celine Dion te zien met een dosis zelfspot! Ook het tempo van deze film was ronduit vlot, zodat ik geboeid bleef kijken. Ik heb zowat wel alles van The Muppets gezien en vind het nog steeds verbazingwekkend dat je uit een stuk stof zoveel leven kunt creëren en niet te vergeten: zoveel persoonlijkheid. Prima film. The Muppets zijn terug wat mij betreft. 3,5 *

avatar van Spetie
Beter dan zijn voorganger, iets wat vooral te danken is aan het feit, dat de oudere Muppets hier weer meer aandacht krijgen. Ook leuk dat het avontuur zich deze keer bijna helemaal in Europa afspeelt.

Ik ben nooit zo kapot geweest van Walter en vind zijn kleinere rol hier meer dan voldoende. Gervais doet het hier ook best leuk. Het verhaaltje is aardig en hoewel de diverse nummers qua muziek niet zo heel bijzonder zijn, worden ze meestal wel grappig gebracht. Zoals altijd blijven de cameo’s van bekende acteurs leuk. Ook hier is veel aandacht besteed aan de aftiteling, wat zo’n film als deze uiteindelijk wel helemaal af maakt.

Leuk om ze weer eens een keertje te zien. Echt een fan ben ik niet, maar de herkenbaarheid is groot en als ze het op deze manier doen, mogen ze best eens in de zoveel tijd iets nieuws uitbrengen.

avatar van Pieter Montana
Lichte tegenvaller na de voortreffelijke reboot uit 2011. De overvloed aan liedjes halen soms het geheel wat naar beneden (112 minuten is toch wel erg lang voor een Muppetfilm), en dat hele Goelag-gedoe had ook best wat korter gemogen. Toch blijft zo'n Muppetfilm best verfrissend in vergelijking met een hoop andere recente kinderfilms. Pluim ook voor Ty Burrell als de Franse politieinspecteur. 3*

avatar van mjk87
Aardig. Soms zitten er best leuke grappen in en het hele idee dat Kermit in die Goelag iedereen aan het dansen en de revue krijgt is best geinig. Maar ook veel scènes werken niet even goed, de film duurt echt wel te lang en spetteren doen de Muppets nooit. Verder is er op filmvlak eigenlijk niets te genieten. De stukjes klassieke muziek zijn nog wel aardig, maar daar blijft het bij. 2,5*.

avatar van Flat Eric
Vrolijke Muppet gekkigheid die ook voor volwassenen prima te doen is.
Er zitten voldoende grapjes in Badguy maar dan op z'n Frans uitgesproken, verwijzingen naar andere films muilkorf Hannibal en Austin Powers Number 2 en leuke cameo's "where's the Usher?". De liedjes hoeven voor mij niet zo maar horen wel bij de Muppets.
Vermakelijk!

avatar van Geno
Ik vond het gewoon een erg leuke film!

Zelf had ik wat reserves ingebouwd i.v.m. de mogelijke gedateerdheid... alweer die poppen.. temeer animatiefilms tussentijds zo'n enorme vlucht nam waarin werkelijk álles mogelijk was!... dus in die zin wat de Muppets weer een stapje terug?... back to the 70's. Nou ja... dit is zoals ik het beleef, en vreesde dat dit concept passé was. Maar niets is minder waar! Ik heb er gewoon wéér erg van genoten. Heerlijke gein, heerlijke zelfspot, waanzinnig avontuur.

In één woord: genieten geblazen (oh jee... dat zijn er twee).

Van mij mogen er nog vele Muppetavonturen volgen!

Muppets Most Wanted is net als de voorgaande delen weer genieten geblazen . De humor is weer goed en er zijn ook weer een hoop grappige cameo's van onder andere Lady Gaga en Usher. Constatines accent is ook goed gedaan, hoewel de rest van de Muppets niet zo veel te doen krijgen. Als je van de Muppets houd zal je deze zeker leuk vinden.

( Dat stukje waarin ze oud zijn en kindjes hebben is echt hilarisch!

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en vond het wel een vermakelijke film. Leuke liedjes, de ene al wat beter dan de andere, maar over het algemeen wel goed.
Ook een leuke cast met heel wat cameo's. Het verhaal was eenvoudig, maar wist me wel te boeien.
'k vond het een prima film die leuk is voor jong en oud.

avatar van Decec
Een leuke avontuur/komedie/misdaad/familie/musical film....
Leuk en grappig verhaal...
Via mijn jeugd kijk ik zoveel naar Muppets show...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Perfect!

avatar van DVD-T
Net even wat beter dan zijn voorganger.

Na het succes van de Muppet revival kon een tweede deel niet uitblijven. Grote, meer sterren, meer locaties en een beter werkend verhaal. The Muppets go global.

Gervais kan iets beter uit de voeten met zijn rol dan Segel kon. Komt misschien ook door iets beter schrijfwerk en toch wel minder Muppets of iets meer focus op de belangrijkste Muppets in dit verhaal. Verhaaltje is sowieso erg leuk gedaan. Vooral de scenes in het Russische strafkamp zijn erg geinig. Met daarin erg veel bekende gezichten. En ik heb hier echt een zwak voor Tina Fey.

Maar ook het heist gedeelte is leuk. Daarbij gaan ze naar erg veel locaties waar ook echt wat mee gedaan wordt. De grappen werken hier ook een beetje beter. Soms verliest de film zich wel en schiet een aantal keren wel uit de bocht met gekkigheid. Meer gekkigheid staat niet garant voor een betere Muppet film.

Alles werkt in Most Wanted net even wat beter. Al is het natuurlijk ver van perfect. Erg leuk is het allemaal wel. Leuke grappen, nog leukere cameos/bijrollen en een iets lekker verlopend verhaal. Erg fijn nostalgie gehalte ook weer.

Wederom een fijn filmpje. Leuk voor groot en klein.

avatar van N00dles
Oogde low-budget en amateuristisch in elkaar geflanst. Dit had echt B-film 'written all over it'.
De personages zijn flauw geschreven, slecht geacteerd en ik kreeg het idee dat niemand het echt naar zijn zin had in zijn rol.
Ook had ik meer verwacht van Ricky Gervais, die nergens uit de verf kwam. Zelfs de cameo's waren saai.

De Muppets-films zijn bij uitstek voor alle leeftijden, maar ik denk dat kinderen de scenes in de Siberische goelags maar weinig leuk zullen vinden. Volwassenen zullen de filmverwijzingen en grapjes wel herkennen, maar ze zijn gemakzuchtig en flauw.

Al met al vond ik er weinig aan. Leuk dat ze in het begin zongen dat sequels meestal slechter zijn, want dat was inderdaad het geval.

avatar van Ste*
The Muppets én Ricky Gervais. Dat kan niet meer misgaan zou je denken. Toch is dit een van de minder geslaagde Muppetfilms die ik gezien heb.

Alles is nogal rommelig en all over the place. Dat zorgt er ook voor dat ik over alles eigenlijk gemengde gevoelens heb. De liedjes zijn eigenlijk best leuk, maar zijn allemaal enorm willekeurig en iets te talrijk aanwezig. De casting en personages slaan nergens op (Ty Burrel casten als zo'n Fransman, Tina Fey als Russin, waarom?), maar toch zijn die rollen op zich wel leuk gedaan. Die van Ricky Gervais overigens niet echt. Als je hem cast doe er dan ook iets leuks mee. En de grappen zijn soms wel geslaagd, maar vaak ook helemaal niet. Echt een ratjetoe. Het heeft ook iets amateuristisch soms, bijna alsof het expres allemaal heel knullig is. Terwijl het wel opgezet is als redelijk grote film, zo met Londen als decor.

Vreemde film. Kan niet zeggen dat ik hem stom vond, maar ook zeker niet dat ik hem goed vond.

avatar van Shadowed
Niet echt.

Het origineel van de Muppets had wel een lollig concept, maar dit deel is toch veel minder dan dat. Ondanks een sowieso niet zo'n fan ben van de Muppets is de film me eigenlijk gewoon tegengevallen. Kinderfilms kunnen best lollig zijn, deze is dat niet echt.

De grappen zijn wat flauw maar zo af en toe wel komisch gebracht. Het verhaal zelf is absoluut niet origineel en is soms zelfs vervelend voorspelbaar. De stemmen zijn van irritant naar wel passend en voor kinderen is dit dus wel een leuke film.

Vooral Fey was irritant, maar de rest deed het prima eigenlijk. Niet origineel, maar vrij vlot, en krijgt daarom nog een 2,5*. De Muppets kunnen beter met iets originelers komen mochten ze nog een film op het grote doek toveren.