I'll Take Your Dead (2018)

Canada
Horror

geregisseerd door Chad Archibald
met Aidan Devine, Ava Preston en Jess Salgueiro

William doet eenvoudige klussen, hij laat dode lichamen verdwijnen. Dit is niet iets wat hij leuk vindt of zelfs wil doen, maar door omstandigheden buiten zijn controle, is zijn kleine boerderij in het land een stortplaats geworden voor de slachtoffers van de bendegerelateerde moorden in de nabijgelegen stad. Zijn dochter Gloria is gewend geraakt aan ruig uitziende mannen die lijken laten vallen en is er zelfs van overtuigd dat sommigen van hen in hun huis rondspoken. Nadat het lichaam van een vrouw in het huis is gedumpt, begint William zijn nauwgezette proces, totdat hij zich realiseert dat ze niet echt dood is. Naarmate de bendeactiviteiten toenemen, lapt William de vrouw op en houdt haar gevangen totdat hij weet wat hij met haar moet doen. Naarmate ze een zeer ongewoon respect voor elkaar beginnen te ontwikkelen, krijgen de moordenaars van de vrouw te horen dat ze nog steeds leeft.

avatar van Phoenix Phaedra
Wat een mooie film. Verwacht geen horror, ik vond het absoluut geen horror, meer drama met een vleugje thriller. Tja er zijn wat geesten maar niet echt eng meer behulpzaam. Ik vond het mooi neergezet: wat is eigenlijk de grens tussen goed en kwaad? Iemand die slechte dingen doet, hoeft per defenitie nog geen slecht mens te zijn. Dat werd heel goed weergegeven.

avatar van Rickyman
Begint sterk met een apart bizar verhaal, mooi sfeervol in beeld gebracht maar zwakt gaandeweg iets af en gaat het drama meer de boventoon voeren. Maar zeker geen verkeerd filmpje.

Opvallend veel goede (horror)filmpjes uit Canada tegenwoordig.

avatar van joolstein
Deze film focus zich op een man genaamd William (Adam Devine) en zijn dochter Gloria (Ava Preston) Hun beide leiden een geïsoleerd leven op een stuk afgelegen land. Echter verdient William op een bijzondere wijze wat bij en staat zodoende bekend als de "Candy Butcher."

Regisseur Chad Archibald (The Drownsman, Bite en The Heretics) levert wederom weer een aardige film af, maar ditmaal zijn het de beetje lomp gemixte genres die de film naar beneden halen. Waarbij vooral het bovennatuurlijk horrorgedeelte slecht overtuigd. Het had best achterwege gelaten kunnen worden!

De start met de situatie waar het meisje in opgroeit en waar ze mee te maken krijg waren voldoende om het spannend te houden. Echter in de derde akte verandert de film in een soort van huis-invasie flick, sleuren ze er nog wat spoken bij en verliest veel van zijn eerder verworven geloofwaardigheid. Verder is het nog wel een prima film met wat spanning, prima acteerwerk en soms sfeervolle beelden.

avatar van gizzegiz
Of hoe een goede mens slechte dingen begint te doen buiten zijn eigen wil om en hoe hij er moet mee door gaan om het liefste dat hij heeft te beschermen... Beetje voorspelbaar maar zeker niet slecht!