Breakthrough (2019)

Biografie / Drama

geregisseerd door Roxann Dawson
met Topher Grace, Chrissy Metz en Marcel Ruiz

Op een morgen zakt de 14-jarige John Smith door het ijs in Lake St. Louis en verdrinkt hij. Na een uur in het ziekenhuis dood verklaard te hebben gelegen doet zijn moeder Joyce een laatste beroep op God om haar zoon te redden. Op miraculeuze wijze begint het hart van John weer te kloppen en komt hij bij.

Mijn hemel, dit ziet er vreselijk Amerikaans uit zeg.

avatar van Macmanus
Misschien had God tegen die dikke vrouw moeten zeggen; Stay off the chips! Red hij nog meer levens mee.

avatar van cor1946
En nog dik 2 uur, pffff

avatar van Pazmaster
Een film om zieltjes te winnen lijkt me.... SKIP!!!

avatar van AniSter
Klopt allemaal wat mijn voorgangers zeggen en toch heb ik een mooie film gezien!

Pazmaster schreef:
Een film om zieltjes te winnen lijkt me.... SKIP!!!
Een commentaar om zieltjes mee te lozen.... LELIJK!!!

avatar van Hereistom
Inderdaad een EO film, maar wel een mooie!

Niets met EO te maken
Mensen met nog functionerende hersencellen,die nog niet helemaal zijn gehersenspoeld als een zombie
Een fantastisch verhaal inderdaad over de kracht van liefde,die wat over hebben voor hun medemens
Veel meer van dit soort films
Als tegenhanger van al die negatieve,domme,achterlijke films die je tegenwoordig ziet
En ga je mond spoelen macmanus , je zou je moeten schamen voor jouw geplaatste opmerking over die zogenaamde dikke vrouw
Het uiterlijk is totaal onbelangrijk
Je moet nog veel leren
Fantastische vrouw wat ze deed,ongelooflijk
En de opmerking om zieltjes te winnen
Dit soort mensen die dat zeggen hebben er niets van begrepen en zijn ver heen

Erg van genoten van deze film en inspirerend! .En het is een wonder

Als er in den beginne niet zou zijn vermeld dat dit blijkbaar echt gebeurd is, dan zou je deze film afdoen als zijnde complete nonsens, maar net het gegeven dat dit uit het echte leven is gegrepen maakt het fascinerend. Bovenal een warme, prettige vertelling over echte mensen(briljant bedacht om het hoofdpersonage door de keurige, volkse Metz te laten spelen, een vrouw die nog dikker is dan de echte Joyce), zelfverzekerd en to the point geregisseerd door Dawson, waardoor het gevoel dat je naar een betere tv-film zit te kijken continue aanwezig is. De religieuze ondertoon is bijna net zo duidelijk aanwezig en kan als storend worden ervaren, maar ik had daar zelf, ondanks dat ik vroeger nooit heb overwogen een EO jongerendag te bezoeken, totaal geen last van. Er zitten enkele scènes in die op het randje zijn(de moeder die tot god bid en de zoon die dan vervolgens vrijwel direct weer tot leven komt), maar Dawson is dan wel zo slim om hier wat objectiever tegenwicht aan te bieden(de onderwijzeres die aan het einde de onrechtvaardigheid aanhaalt waarom sommige mensen worden gespaard en anderen in no time komen te overlijden, een vraag die je natuurlijk bij het zien van Breakthrough op de lippen ligt). Mooie, evenwichtige film derhalve, onverwachte surprise, een geslaagde feel good movie.

avatar van Donn Gosse
Top geacteerd! verdiende 5 sterren voor deze biografische film