menu

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010)

Alternatieve titels: Dream Home | DreamHome | 維多利亞壹號

mijn stem
3,44 (130)
130 stemmen

Hongkong
Horror
96 minuten

geregisseerd door Ho-Cheung Pang
met Josie Ho, Anthony Wong Chau-Sang en Eason Chan

Cheng Li-sheung is een jonge vrouw die wat haar carrière betreft steeds hoger de ladder opklimt en klaar is om haar eerste huis te kopen. De deal gaat echter op het laatste moment niet door en hierdoor zal ze voorlopig door moeten gaan met dromen over een eigen huis. Ze onderneemt echter extreme maatregelen.

zoeken in:
avatar van Onderhond
4,0
dutchtuga schreef:
maar geloofwaardig is het allesbehalve, iets waar de regisseur toch duidelijk naar streeft, gezien de dramaturgische insteek.

De donker-komische insteek gemist dan? Lag er toch dik op.

avatar van dutchtuga
2,5
De film doet er alles aan om zo menselijk mogelijk over te komen, waardoor het enkel misplaatst en soms lachwekkend overkwam. Vond het totaal niet werken. Wat wel had gewerkt was een volledige focus op horror, maar het zal wel iets Aziatisch zijn om alsmaar drama toe te voegen.

avatar van dutchtuga
2,5
Onderhond schreef:
(quote)

De donker-komische insteek gemist dan? Lag er toch dik op.


Los van het einde, vond ik het er weinig inzitten. Allesbehalve dik.

avatar van Onderhond
4,0
Zeker jammer, dan schiet er nog maar een halve film over
En liever de dramatoevoeging dan die eeuwig zuipende kleuters die elkaar eerst een kwartier lopen af te lebberen.

avatar van dutchtuga
2,5
Zoiets had deze film een stuk vermakelijker gemaakt. Echt slachtvee

avatar van Onderhond
4,0
Doorgaans boeit het niet zo wie er afgeslacht wordt, zolang je maar geen half uur naar één of andere laagdrempelige highschool TV-serie hoeft te kijken. Al helemaal niet als je een zogenaamde horrorfilm zit te kijken.

Meneer Bungel
Mooie poster en nog een leuke.

avatar van Shinobi
4,0
Wow, wat een heerlijke slasher is dit toch. Sinds A l'interieur niet meer zo een goed in beeld gebracht bloedbad gezien.

Erg sterke kills waar goed over is nagedacht met gevoel voor detail, alleen de eerste kill al met de bewaker. De leukste kill vond ik dan weer wel als ze in het huis van de jongeren is en de man de vrouw van achteren pakt en zij hem met haar mes van achteren steekt. Tevens erg grappige scène ook.

Verder een goed verhaal dat zeer actueel is met de huizenmarkt en zeer sterk geacteerd.

De flashbacks deerden mij persoonlijk niet zoveel, dit waren meer rustmomenten in de film en het geeft toch wel een interessante kijk op Sheung.

Dikke 4,0 Sterren.

avatar van wibro
3,0
Isabella en Love in a Puff van Ho-Cheung Pang konden van mijn kant op een zeer hoge waardering rekenen. Deze slasher helaas zal het van mijn kant met een aanzienlijk lagere waardering moeten doen. Dat over de top gore blijkt mij toch niet zo te liggen, Misschien heb ik daarvan inmiddels toch te veel gezien. Sommige scènes waren best wel komisch hoewel ik het verhaal maar zozo vond. Ik denk ook dat het de regisseur puur om die slasherscènes ging. Goed, als je daar van houdt dan zul je met deze film aan je trekken komen. Ik daarentegen geef toch de voorkeur aan de meer geweldloze drama's van deze Hong-Kong regisseur die vooral met Isabella een schitterende film heeft afgeleverd. Daar kan deze slasher bij lange na niet aan tippen.

3,0*

Ik irriteer me heel erg aan Josie Ho ik hoop elke keer als ze iemand probeert te vermoorden, dat ze zelf vermoord wordt. Voor de rest is de film wel oké.

avatar van DVD-T
4,0
Moest wel even wennen dat dit ultra geweldadige filmpje van dezelfde regisseur komt als het liefelijke Isabella. Maar na het begin is dat niet meer nodig. Erg stijlvol en mooi geschoten, de kills zijn werkelijk geweldig. Ook fijn dat er eens een keer een andere insteek aan dit genre is gegeven. Vergeleken bij Cheng Li-sheung zijn de rest van de iconen uit het slasher genre eigenlijk maar mietjes. Film bevat toch wel enkele scènes die me altijd zullen bijblijven.

avatar van rep_robert
2,0
Naomi Watts schreef:
(quote)

Het is dan ook geen doorgewinterde professional en ethiek is haar dan ook niet vreemd. Blijf het ook selectief nitpicking vinden.


Misschien reageer ik laat, maar het is alles behalve selectief nitpicking.De killer stelt gewoon niets voor in deze film, des te onrealistischer zijn de kills. Amateurisme afgewisseld met brute/professionele kills is gewoon een combinatie dat niet geloofwaardig en irriteert.

avatar van Spetie
3,0
Een vermakelijk filmpje, met als grote pluspunt de grove en originele kills van een vrouwelijke dader, die uiterst gewelddadig en bloederig te werk gaat.

Verder is het thema, rondom de woningmarkt crisis wel leuk gevonden en zeker nog enorm actueel. Toch lijkt regisseur Pang op sommige momenten ook niet altijd te weten wat hij wil. Aan de ene kant zit er af en toe wat zwarte humor tussendoor, maar aan de andere kant wordt het hele gebeuren door middel van de flashbackscènes nogal overdreven dramatisch gemaakt. Oké het geeft wat meer inzicht in de beweegredenen, maar bij dit soort films vind ik het persoonlijk fijner als niet alles wordt uitgelegd of voorgekauwd.

Verder mist de film duidelijk ook spanning. Het was eerder soms nogal stuntelig om te zien hoe de dader te werk ging bij haar moorden. Het maakte de geloofwaardigheid er niet altijd beter op. Toch moet ik uiteindelijk vaststellen dat het geen slechte film is geworden. De insteek is in ieder geval origineel, en ik heb me ook best geamuseerd, al was het niveau duidelijk niet altijd even hoog.

Voldoende van mijn kant voor dit werkje.

3,0*

avatar van tattoobob
4,0
Een van de betere asian horrors!!just the way i like it........

avatar van sinterklaas
4,5
Hele puike gelikte horrorfilm uit China met een opmerkelijke psychologische achtergrond wat ook best herkenbaar is. Is het je wel eens voorgevallen? Je groeit met iets op in je omgeving (of in wat voor gelegenheid, omstandigheid dan ook) wat je inspireerde, waar je je veilig bij voelde en het betekende veel voor je, wat dus voor jou erg belangrijk is, maar voor je omgeving daarentegen totaal niet bijzonder. Treinenliefhebbers vinden het bijvoorbeeld tergend als de oude vertrouwde locomotieven langzamerhand van het spoor verdwijnen, of er is een park of andere gelegenheid (of wat het ook mag zijn) bij jou in de buurt geweest waar je vanaf kinds af aan speelde en er door de jaren heen steeds weer nieuwe inspiraties vandaan haalde en het daardoor ook een deel van je leven is geworden, en ineens word die plek ondersteboven gehaald voor een winkelcentra, en dan weet je het: je vind het verschrikkelijk en baalt er enorm van en je zou graag willen dat die voor jou onnodige plannen ongedaan gemaakt kunnen worden, maar je kan het dus ook doen op de manier van Cheng Li Cheung, de personage in deze film die als kind een vertrouwt plekje had: een slaapkamer met de haven van Hong Kong als uitzicht, waar ze mee opgroeide en dat haar dus overduidelijk ook inspireerde. Tot op een dag dat ze met haar ouders moest verhuizen omdat al die appartementenblokken platgegooid moesten worden, en zo dus ook haar vertrouwde uitzicht op de haven verloren ging. Dit houd haar als volwassen vrouw nog steeds bezig, en nog steeds zal en moet ze een woning hebben met een uitzicht over de haven. Als de zoveelste contract weer niet doorgaat, is voor haar de maat vol en besluit ze nu maar eens op eigen houtje op zoek te gaan, en dat doet ze zeker niet vriendelijk. Ze heeft er dus letterlijk alles voor over om haar oude vertrouwde jeugdassociatie terug te halen, al kost het mensenlevens en ook al bereik je der totaal niks mee, of is het slechts een actie tegen de jaloezie?

Haar werkwijze is dus simpel. De eerste de beste flatgebouw tegen de haven aan betreden en dan zo stuk voor stuk de mensen op de bovenverdieping op de meest gruwelijke wijze om het hoekje brengen. Dream Home gaat ook wel de kant van Inside op en Cheng li Cheung had ook zo wel het zusje van La Femme kunnen zijn. Alleen dit keer gedreven door het gemis van haar vertrouwde plek die ze ook niet meer op een andere manier terug kan krijgen door de woningmarktcrisis, dus daarom vermoord ze (uit jaloezie of misschien omdat ze denk dat het zin heeft, je weet het niet) een voor een de mensen in het bovenste gedeelte van het gebouw en als de ene kamer geen uitzicht blijkt te hebben op de haven, gaat ze rustig verder in een andere kamer waarbij ze vermoed dat het wel zo is. De moorden zijn ook hierin weer lekker goor en bruut neergezet en niks word geschuwd en word er regelmatig nog een zwart humoristisch sausje eroverheen gegoten. Vooral bij die scene's met dat die afgehakte vingers op die spelende LP terecht komen, die piemel-scene, en ook die hele scene in die appartement met die junkies. Ook die scene met dat omleggen van die zwangere vrouw was wel uiterst sadistisch en heeft opnieuw weer een knipoog naar Inside. Cheung vond ik op bepaalde gebieden zelfs nog erger dan La Femme. Het einde is ook vrij sterk uiteindelijk is het contract toch doorgegaan en ze kan toch wel terecht in een woning met een haven als uitzicht. Wat ook betekend, dat al die frustraties en moorden zinloos waren geweest. En nou voelt zo'n woning maar aan als los zand. Sterk!!

Dit was gewoonweg weer een uitstekende psychologische horrorfilm die je toch wel aan het denken zet. Want hoever ga je om je zin te krijgen om een vertrouwde omgeving terug te krijgen? Nouja Cheung gaat dus wel behoorlijk ver. Voor de rest is deze film ook goed verzorgt en oogt lekker donker. Ook die havenshots en de skyline van HK die hier regelmatig ter sprake komen geven een gelikte en moderne draai. Deze film is gewoon op alle fronten gelukt. Prima film voor zowel liefhebbers van psychologische thrillers (wel als je een sterke maag hebt) en bloederige slashers.

4,5*

avatar van Black Math
4,0
Bijna twee jaar terug het Isabella gezien, waar ik erg van onder de indruk was. Gek dus dat ik nu pas mijn tweede Pang ben gaan kijken.

Van te voren had ik wel begrepen dat Isabella ergens een vreemde eend in het oeuvre van Pang is, dus dat ik me moest instellen op iets anders. Cinematografisch in ieder geval geen achteruitgang., het ziet er werkelijk bijzonder gelikt uit. Ik moest bij sommige shots van de stad een beetje denken aan een fotoserie waar een fotograaf foto's van beroemde plekken in grote steden heeft genomen op zo'n manier dat het net lijkt alsof het een maquette is. Dat gevoel had ik soms ook bij deze film. Geen kritiekpunt, ik vond het juist grappig. Ook de muziek is weer erg sfeervol, al vond ik de soundtrack van Isabella wat bijzonderder.

Dan het plot: Het heeft even een tijdje gekost voordat ik de ironie doorkreeg. Ik heb me werkelijk een tijd zitten ergeren aan het egoïsme/materialisme van de hoofdpersoon en het hielp ook niet echt dat er door middel van een flashback gepoogd wordt een psychologische diepgang te creëren. De kills maakten dan wel weer veel goed, zo gruwelijk als het er aan toeging. En toen die Lucky in Love onderbroek voorbijkwam werd het inmiddels opgekomen vermoeden dat ik alles met een korreltje zout moet nemen definitief bevestigd. Het einde is passend, al had een tegenovergesteld einde ook kunnen werken.

Voor nu geef ik de film 4*. Herziening zou heel goed een halfje meer kunnen opleveren, omdat ik dan al vanaf het eerste moment weet dat het een en ander ironisch bedoeld is. In ieder geval is het gevoel na afloop erg positief, ik wil meer zien van deze regisseur. Hopelijk wacht ik niet weer twee jaar.

avatar van Insignificance
4,0
Skylines van Hong Kong met diverse gezichten in een smakelijke horrorhap met een gedurfde draai. Het begint in ieder geval allemaal vrij serieus met een bikkelharde moord en een back story bestaande uit een kinderwens die uitmondt in een obsessie. Dat snoept nogal wat aandacht op, ik had soms het idee dat de balans een beetje aan het doorslaan was, maar het is een onderdeel dat zich gaandeweg bewijst.

Zeker wanneer blijkt dat Pang een pikzwarte, genadeloze satire onder de pet heeft. Het bloedvergieten is meteen al smullen en wanneer er ook nog een scheut humor wordt toegevoegd, is er geen houden meer aan. Tijdens de flashbacks, die meer en meer gaan fungeren als een plagende adempauze, laat Cheng zich ook niet onbetuigd, maar alles wat er bij de horndogs thuis gebeurt, is om je vingers bij af te likken.

avatar van jordandejong
3,5
Zeer aardige, eigenzinnige slasher.

Het begint allemaal met een behoorlijk brute openingsmoord (inclusief beste slaapsimulatie in een film ooit). Vervolgens wordt de tijd genomen het hoofdpersonage aan je voor te stellen: Een doorgedraaide vrouw met een dubbel-leven en een ongezonde obsessie met een appartament met uitzicht op zee. Wat je krijgt voorgeschoteld zijn niet de meest dertien in een dozijn verhaallijnen en motieven. Daarom duurde het ook even voordat ik goed in de film zat, ook al wist het appartementverhaaltje me voor geen seconde te boeien.

Nee ''Dream Home'' moet het wat mij betreft vooral hebben van de moordscenes. En die zijn dan ook van een buitegewoon hoog bruut gehalte. Bloed, ingewanden, kapotgestampte oogballen. Niets wordt geschuwd in deze film. En zoals we van de aziaten mogen verwachten zijn enkele van deze scenes ook nog eens met de nodige humor gebracht. (Junkie-appartement)

Niet de knaller waar ik op had gehoopt. Het verhaal mag dan wel origineel zijn, maar interessant is een tweede. Gorescenes zijn desondanks van zeer hoog niveau.

avatar van tattoobob
4,0
Goed en origineel verhaal gecombineerd met sterk acteerwerk van de desbetreffende spelers.
Samen met erg sterke gore en smerigheid maakt deze film toch wel tot een horrortopper uit Hongkong.....een film die ik zeker nog een keer op zal zetten omdat ik het een erg goed gevonden verhaal vind en ook nog eens goed uitgevoerd.

avatar van mjk87
4,0
Heel erg fijn en vooral bijzonder vermakelijk.

Vooral het bloed dat vloeit, de frisse moorden en de afwisseling maken dit uiterst kijkbaar. Bovendien schuwt de regisseur geen taboe's door ook een zwangere vrouw eerst haar vruchtwater te laten verliezen. Verder een aantal erg mooie beelden (meisje onder het bed met zweetdruppels op haar hele lichaam) en vooral als absoluut pluspunt dat niemand snel doodgaat. Altijd maar weer duurt dat even en dat werkt gewoon prima op je gestel, deels als walging, deels als meeleven, deels ook als humor.

Het geheel had allicht nog absurder gemogen met alleen maar die moordpartijen zonder dat gedoe met die zieke pa erbij en de hele jeugd in flash backs, maar anderzijds waren die stukken best mooi en werkten op zich wel. Tevens was de scène dat Cheng haar vader liet stikken best indrukwekkend. De beelden van Hong Kong zijn prima en het gedoe met de huizenmarkt, maar daar had nog best meer gedaan mee kunnen worden, nu hangt het er een beetje bij. 3,5*.

avatar van wexxel
4,5
Kijk dit is de reden dat ik graag op moviemeter kom, het vinden van zulke pareltjes. Wat een gitzwarte parodie. Geweldig na alle bagger van de laatste paar dagen is dit geweldig vermakelijk. Een slasher met een boodschap, meestal niet aan mij besteed, maar als de kills van de hoofdrolspeelster op deze manier onderbouwd wordt heeft dat absoluut meerwaarde.
Geweldige shots ook van HK, gaf je echt unheimische gevoel van wanneer je er echt bent. De snelheid, chaotische maar vooral waanzinnige van deze stad in prachtige shots, echt klasse.4,5*

avatar van alexspyforever
3,0
Een goede slasher die niet helemaal chronologisch wordt afgehaspeld. Het horrorgedeelte is wel goed ook al gaat de killer nogal stuntelig te werk en is er een flinke dosis geluk mee gemoeid. De killings zijn bijzonder bruut en grafisch. Het verhaal en de uiteindelijke beweegreden van de slachtpartij op zich boeide me maar weinig en haalde soms de vaart uit het geheel. Daarom een goede voldoende. De zwarte humor heb ik eerlijk gezegd ook niet opgemerkt, dat zal wel aan mij liggen veronderstel ik. Oh ja naakt werd niet geschuwd yay!
Boeikens en joolstein deze is een must voor jullie, tenzij jullie deze al gezien hebben natuurlijk

avatar van joolstein
3,5
Cheng Li-sheung heeft haar droomhuis gevonden en ze stopt voor niets en niemand om het te krijgen!
Een aardig goed en bruut verhaal over de worsteling van de Hongkongse huizenmarkt om een droom-appartement met zeezicht te bemachtigen. Het verhaal ontvouwt zich met een mooie mix van sociaal commentaar en extreme gore. Waarbij er momenten zijn dat het lijkt alsof je twee afzonderlijke films aan het bekijken bent. Al zijn ze wel creatief tot één geheel gesmolten. Het sociale drama is oprecht en emotioneel ontwikkeld en de moordpartij van Cheng Li-sheung zijn puur genieten voor de gorehounds. Om de gore-festijnen wat beter te verdelen over de film is er gekozen om de tijdlijn niet chronologisch te laten lopen. Dat was zeker een goede keuze want zo blijven beide genres spannend tot aan het einde. De flashbacks geven de killer de nodige achtergrond mee en creëren tussen bloederige geweld een aangename rust. Fijne Aziatische slasher!

avatar van Collins
3,5
Een fijne mix van drama en horror. Plus een lekkere laag zwarte humor onder de horror.
Hier geen bloedeloze verzameling van kills. Nee, hier toont men creatieve kills, waarvan de noodzaak nog onderbouwd wordt ook. Hier geen saaie voorspelbare aanloop voordat eindelijk de actie begint. Nee, de film gaat gelijk los in actieve zin en doet dat meteen heel fantasierijk en heftig. Daarna is er steeds een dynamische afwisseling tussen drama en horror. De kills zijn alomtegenwoordig en nooit ver weg. Het drama ook.
Behalve de (vaak hilarische) kills geeft de film in een soort tweede laag met terugblikken een heuse inkijk in de psyche van de hoofdpersoon. Niet zeikerig sentimenteel, maar gewoon een weergave van de harde realiteit. Feitelijk. Emotie en sentiment komen in deze film amper voor.
De wisselwerking tussen kills en drama werkt zonder dat overtollige sentiment in de dramatische terugblikken goed. Het switcht gemakkelijk.
Heerlijke kills trouwens. Heel inventief, af en toe heel effectief, maar vooral heel stuntelig. En dat laatste heeft een hilarisch effect. De hoofdpersoon is vastberaden, berekend en kil, maar gaat ook heel amateuristisch te werk. Ondanks de bruutheid van de kills, werkt dat stuntelige aspect erg op de lachspieren.
Fijne sociaal getinte slasher met een heerlijk komisch randje.

avatar van Woland
4,0
Dank voor de tip, John Milton, en een puntje erbij voor jouw inschattingsskills: ik heb me uitstekend vermaakt met Dream Home. Dit is weliswaar een soort van slasher, maar wel één die veel leuker, origineler en intelligenter is dan het gebruikelijke werk. Hier geen aanloop van drie kwartier, geen mafketel in gimmicky kostuum die om vage redenen zich een weg door een groep tieners slacht om vervolgens ontmaskerd te worden (of bovennatuurlijk te blijken). Nee, deze film probeert niet op zo'n flauwe manier mysterie te kweken: hier zien we (niet-chronologisch maar alsnog prima te volgen) hoe Cheng haar leven lang al droomt van een eigen huis in een Hong Kong waar de huizenprijzen de pan uit rijzen. En dan vindt ze dan toch een woning: weliswaar duur, maar nog net binnen haar bereik. Totdat de eigenaren na aanbetaling merken dat de prijzen verder omhoog schieten, de koop annuleren om te speculeren dat de prijs verder omhoog gaat. En dat hadden ze beter niet kunnen doen.

Deze spreekwoordelijke druppel leidt tot een Cheng die volledig postal gaat, en wiens goede idee om de vraagprijs omlaag te krijgen bestaat uit een slachtpartij aanrichten in het desbetreffende appartementencomplex: maakt niet uit wie, menig buur en gezinnetje krijgt bezoek van een boze Cheng en een groot mes. Ik werd hier wel blij van. De film ziet er strak uit, met prima acteerwerk en een behoorlijke hoeveelheid bloed en gore. Ook best wel wat originaliteit op verschillende vlakken, met prima kills en situaties (die vrouw met die staak in haar hoofd), een moordenaar die zich soms wat stuntelig een weg door haar moorden improviseert, en een leuk verteld verhaal met af en toe wat gortdroge zwarte humor. Het einde bijvoorbeeld was ook een mooi staaltje ironie. Ik ga zeker meer van Pang opzoeken.

avatar van Boeikens
3,0
Een reeks moorden plegen om de vraagprijs van een woning te drukken, echt gebeurd of niet, het verhaal loopt vlot en biedt een hoop lekker brute kills. Ook de laag zwarte humor vond ik best geslaagd. Oh, m'n jointje is uitgegaan

3*

avatar van Noodless
3,5
Geweldige originele kills in deze vermakelijke horrorprent. Het verhaal heeft best een leuk gegeven en weet enigszins origineel uit de hoek te komen omdat de killer van dienst niet zomaar moord, maar met een doel.
En dat bepaald doel dat de killer voor ogen heeft, is een leuk gegeven gezien de problematiek van dure appartementswoningen in Hongkong. De killer is ook een gewoon iemand die bij vele kills ook een dosis geluk heeft. Best grappig. Maar het bloed is rijkelijk aanwezig in deze film. Daarbij wat zwarte humor en kills die echt leuk worden opgebouwd. Een aanrader ! 7,5/10

avatar van Shadowed
3,0
Nou nou.

Ik kende regisseur Pang nog niet en hij wordt blijkbaar vaak geprezen. Maar zoals wel vaker scoren vele Aziatische regisseurs niet heel hoog bij mij. Maar Pang is gelukkig met deze film nog wel een meevaller, al is het nog steeds niet helemaal mijn ding.

Ik had de reacties vooraf niet gelezen, dus voor mij was het een complete verrassing toen ik plots wel heel erg kille kills over het scherm zag gaan. Ook viel het direct op dat deze film er visueel een stuk sterker uitziet dan de gemiddelde Aziatische films. Soms erg stijlvol en een goed sfeertje.

Maar heel bijzonder blijft het allemaal niet moet ik zeggen. Het overstijgt wel het niveau, maar uiteindelijk vond ik het dan ook weer niet veel strakker geschoten dan de algemene film. Daarin weet het niet genoeg op te vallen, buiten de moorden om dan.

Ik zie dat het drama in de film geprezen wordt. Laat dat nou juist hetgeen zijn dat ik totaal niet vond passen in de film. Zo onnodig traag terwijl er bij de kills een lekker tempo inzit. Die herinneringen van Ho als kind voegen niet al te veel toe en kennen buiten al dat sentiment maar 1 sterker moment, het laten sterven van de vader.

Het maakt de film gewoon te traag en soms te saai. 96 minuten hadden er makkelijk 75 minuten mee kunnen worden en dan kan de film zich lekker in hoog tempo storten op stijlvolle kills. Dan was mijn cijfer in ieder geval een stuk hoger geweest. Het blijft een slasher, die hoeven van mij niet zo ingewikkeld.

Ook wat irritante nudity dat weer een must lijkt te zijn als je een "harde film" wil maken. Slap excuus is wat ik ervan denk. Het zijn dan wel de kills die de film heerlijk kijkbaar houden en vaak ook erg hard zijn. Veel humor zag ik er niet in, maar het zag er wel sterk uit.

Daardoor is de film wel altijd onvoorspelbaar en hard. Bovendien ziet het er allemaal best stijlvol uit en daarom geef ik het een voldoende. Dat zal niet vaak bij Aziatische films gebeuren, maar deze stijgt het niveau nog best goed uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:57 uur

geplaatst: vandaag om 16:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.