Identity Thief (2013)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Seth Gordon
met Jason Bateman, Melissa McCarthy en Amanda Peet

Diana (Melissa McCarthy) leidt een luxueus leventje in de dure buitenwijken van Miami. Met een oneindig saldo op haar rekening koopt ze alles wat haar hartje begeert. Er is echter één probleem: de rekening staat niet op haar naam. Ze pleegt identiteitsfraude op ene “Sandy Bigelow Patterson,” een simpele accountant die aan de andere kant van Amerika woont. Met maar één week te gaan voordat zijn kleine bedrijf de mist in gaat, moet de échte Sandy Bigelow Patterson (Jason Bateman) naar het Zuiden vertrekken om de vrouw te confronteren die misbruik maakt van zijn persoonlijke gegevens en zijn geld zien terug te krijgen. Eenmaal aangekomen komt hij erachter dat je eigen identiteit proberen terug te krijgen moeilijker is dan hij had verwacht.

avatar van ILDIB
overgeacteerd vol met clichés. weinig echt leuke momenten. .

Af en toe leuk, maar toch niet echt geslaagd deze komedie.

avatar van Timothyvdmeer
Flauw en vervelend. Ben persoonlijk wel klaar met M. McCarthy.

avatar van K. V.
Deze was op tv en dus ook maar eens geprobeerd. 'k vond het geen slechte film. 'k heb toch een aantal keren moeten lachen, maar naar het einde toe werd de toon toch iets serieuzer.
De cast deed het ook niet slecht en verder zag de film er prima uit.
'k vond hem toch wel het bekijken waard en heb me er niet mee verveeld.

Mooie film met soms wat grappige momenten maar had wel wat meer humor verwacht,de cast kon me ook wel boeien 3 sterren

avatar van Brabants
Deze komedie of roadmovie laat duidelijk te wensen over. Erg jammer met zo'n kleurrijke cast en haast onbegrijpelijk. Seth Gordon is een goede regisseur maar had bij deze film beter eerst het script eens goed moeten lezen, alvorens te beginnen met filmen.

avatar van john mcclane 2
vermakelijk.
leuk duo allebei altijd op hun best in comedie's
natuurlijk zo weer vergeten.,
maar dat telt voor zo veel films.

avatar van 606
Komt niet stinissen Eerst the longest ride dan the Vow

606 schreef:
Komt niet stinissen Eerst the longest ride dan the Vow

Dank u Martijn

avatar van IH88
“I just want to be upfront and say I visually enjoy you.”

Matig. De grootste zonde die Indentity Thief begaat is dat er opvallend weinig te lachen valt. In het tweede gedeelte wordt het zelfs bijna een drama over de jeugdissues van McCarthy. Bateman is altijd wel solide in dit soort rollen, maar McCarthy is hier wel heel erg vervelend. Pijnlijk ongrappig. De acteurs in de bijrollen nemen het allemaal wel heel erg serieus, maar dat kan natuurlijk ook aan het script liggen. Het sentimentele einde is belachelijk (vrouw steelt al je geld, maar je gaat wel lekker vriendjes met haar worden).

avatar van bjerik76
Melissa Mcarthy blijft leuk, maar mij te hysterisch in deze film.
Dacht meer aan een soort road movie, maar de scenes blijven daarvoor elke keer te lang hangen en word het gewoon saai.

avatar van Elchapo
Best grappig,maar bijna 2 uur is té lang voor deze film.3 stars.