The Call (2013)

3,41

Thriller

geregisseerd door Brad Anderson
met Halle Berry, Abigail Breslin en Morris Chestnut

Het verhaal volgt Jordan (Berry), een telefoonoperator van het noodnummer 911. Zij krijgt een oproep van Casey (Breslin), een tienermeisje dat ontvoerd is en opgesloten zit in de kofferbak van een auto. Wanneer blijkt dat de ontvoerder een seriemoordenaar is die ze uit haar verleden kent zal Jordan haar eigen angsten onder ogen moeten zien.

220 BERICHTEN61 MENINGEN

avatar van Vascago
geplaatst: 3 oktober, 21:24 uur [permalink]
Goede thriller met sterke rollen van Berry, Breslin en Eklund. De film blijft spannend, alleen het einde is dan helaas een dikke afknapper. Dat scheelt minstens een half punt.

avatar van Miszmi
geplaatst: 10 oktober, 16:21 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zeer positief verrast! Goed verhaal waar je goed inkomt door het begin. Interessante telefoongesprekken, maar het duurt allemaal net niet te lang. Vervolgens wordt je meegesleept in het verhaal waar het allemaal daadwerkelijk om draait: de ontvoering van Casey. Het verhaal is interessant, heel goed uitgewerkt en zeer goed geacteerd, met name door Berry en Breslin, geweldige actrices! Maar ook Eklund zet zijn rol prima neer, hem zie je echter pas naarmate de film vordert wat meer. Het is allemaal niet heel onvoorspelbaar, ik had voordien al wel verwacht dat Casey de ontvoering zou overleven. Ook bij deze film is het einde echter wat matig, dit had mijn inziens de film nog sterker kunnen maken. Het psychotische wat Jordan en Casey laten zien, is enigszins overbodig. Er wordt veel kracht verloren op het moment dat Jordan naar benden gaat, net op dat moment laat ze haar telefoon vallen, jammer... Ook had ik graag nog een afsluitend einde gezien, bijvoorbeeld hoe gaat het met Casey na haar ervaringen, heeft Jordan haar werkzaamheden als telefoniste weer opgepakt. Werd hun verhaal geloofd of is het lichaam van Michael nog gevonden, allemaal dat soort dingen. Het zijn geen dingen waar ik zelf over na ga denken, op zich is de film afgesloten, maar denk dat er nog kracht uit te halen was. Ik heb door het einde wat minder voldoening uit de film kunnen halen, maar alsnog een dikke voldoende: 4*.

avatar van Alathir
geplaatst: 11 oktober, 21:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ook ik deel zo ongeveer de meningen van hierboven.

The Call is een sterke en spannende film. Het einde is zeker minder. Jordan (Halle Berry) die haar phone laat vallen, het naar beneden gaan was misschien nog een logische stap maar wanneer ze haar phone terug heeft, kon ze evengoed terug de ladder op klimmen en de politie verwittigen. Ook meer in het begin waar ze die ene meid verraadt door terug te bellen vond ik minder, maar zie ik door de vingers . Ik vond ook dat er over het einde niet zo heel veel nagedacht is aangezien ze die pervert toch zeker gaan vinden en wat dan? Dan zijn Jordan en Casey toch ook schuldig aan een misdaad denk ik, hoewel het om een moordenaar gaat, gaat het hier toch wel niet volgens het boekje. De politie gaat Michael heus wel vinden. Helaas dus iets teveel toevalligheden in een film die, hoewel iets of wat voorspelbaar is, toch zeer vermakelijk blijkt te zijn. Uitstekend voor een avondje na een werkdag.

geplaatst: 14 oktober, 08:49 uur [permalink]
Vermakelijke film!

avatar van Ralf81
geplaatst: 12 november, 10:59 uur [permalink]
Uitstekende thriller waar er meer van gemaakt mogen worden. Ook ik schaar me achter de eerdere kijkers die zich storen aan het einde, waar de film het hoge niveau helaas niet langer kan vasthouden. Jammer, het had zoveel beter gekund. Maar de film is boeiend genoeg en nagelbijtend spannend!

avatar van SmackItUp
geplaatst: 12 november, 23:27 uur [permalink]
Zeer behoorlijk! Met name de wisselwerking tussen Jordan en Casey was leuk, en de ideeën die daar uit voortvloeide. Tevens tof om te zien hoe het er nou aan toe gaat bij zo'n centrale. Spannend van begin tot eind. Geen meesterwerk, maar wel uiterst degelijk.

avatar van Ruben24
geplaatst: 13 november, 13:33 uur [permalink]
goede thriller met een lekker tempo van begin tot het eind . je zit zeker op het puntje van je stoel . goed geacteerd allemaal ,erg boeiend om naar te kijken .

avatar van Skuller
geplaatst: 14 november, 16:45 uur [permalink]
het einde verpest voor mij een hoop. jammer wat verder zit de film goed in elkaar

geplaatst: 19 november, 17:14 uur [permalink]
Zeer goede thriller met een goed tempo. Erg spannend!
Daarom is het jammer dat het einde wat teleurstellend overkomt. Toch een aanrader en zeer zeker de moeite van het kijken waard.

avatar van Chelsea94
geplaatst: afgelopen zondag om 16:32 uur [permalink]
Spannende en meeslepende thriller. Acteurs zijn geloofwaardig. Het eind is mwah, maar verder een goede film.