The Call (2013)

3,41

Thriller

geregisseerd door Brad Anderson
met Halle Berry, Abigail Breslin en Morris Chestnut

Het verhaal volgt Jordan (Berry), een telefoonoperator van het noodnummer 911. Zij krijgt een oproep van Casey (Breslin), een tienermeisje dat ontvoerd is en opgesloten zit in de kofferbak van een auto. Wanneer blijkt dat de ontvoerder een seriemoordenaar is die ze uit haar verleden kent zal Jordan haar eigen angsten onder ogen moeten zien.

234 BERICHTEN 65 MENINGEN
avatar van Vascago
geplaatst: 3 oktober 2016, 21:24 uur [permalink]
Goede thriller met sterke rollen van Berry, Breslin en Eklund. De film blijft spannend, alleen het einde is dan helaas een dikke afknapper. Dat scheelt minstens een half punt.

avatar van Miszmi
geplaatst: 10 oktober 2016, 16:21 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zeer positief verrast! Goed verhaal waar je goed inkomt door het begin. Interessante telefoongesprekken, maar het duurt allemaal net niet te lang. Vervolgens wordt je meegesleept in het verhaal waar het allemaal daadwerkelijk om draait: de ontvoering van Casey. Het verhaal is interessant, heel goed uitgewerkt en zeer goed geacteerd, met name door Berry en Breslin, geweldige actrices! Maar ook Eklund zet zijn rol prima neer, hem zie je echter pas naarmate de film vordert wat meer. Het is allemaal niet heel onvoorspelbaar, ik had voordien al wel verwacht dat Casey de ontvoering zou overleven. Ook bij deze film is het einde echter wat matig, dit had mijn inziens de film nog sterker kunnen maken. Het psychotische wat Jordan en Casey laten zien, is enigszins overbodig. Er wordt veel kracht verloren op het moment dat Jordan naar benden gaat, net op dat moment laat ze haar telefoon vallen, jammer... Ook had ik graag nog een afsluitend einde gezien, bijvoorbeeld hoe gaat het met Casey na haar ervaringen, heeft Jordan haar werkzaamheden als telefoniste weer opgepakt. Werd hun verhaal geloofd of is het lichaam van Michael nog gevonden, allemaal dat soort dingen. Het zijn geen dingen waar ik zelf over na ga denken, op zich is de film afgesloten, maar denk dat er nog kracht uit te halen was. Ik heb door het einde wat minder voldoening uit de film kunnen halen, maar alsnog een dikke voldoende: 4*.

avatar van Alathir
geplaatst: 11 oktober 2016, 21:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ook ik deel zo ongeveer de meningen van hierboven.

The Call is een sterke en spannende film. Het einde is zeker minder. Jordan (Halle Berry) die haar phone laat vallen, het naar beneden gaan was misschien nog een logische stap maar wanneer ze haar phone terug heeft, kon ze evengoed terug de ladder op klimmen en de politie verwittigen. Ook meer in het begin waar ze die ene meid verraadt door terug te bellen vond ik minder, maar zie ik door de vingers . Ik vond ook dat er over het einde niet zo heel veel nagedacht is aangezien ze die pervert toch zeker gaan vinden en wat dan? Dan zijn Jordan en Casey toch ook schuldig aan een misdaad denk ik, hoewel het om een moordenaar gaat, gaat het hier toch wel niet volgens het boekje. De politie gaat Michael heus wel vinden. Helaas dus iets teveel toevalligheden in een film die, hoewel iets of wat voorspelbaar is, toch zeer vermakelijk blijkt te zijn. Uitstekend voor een avondje na een werkdag.

geplaatst: 14 oktober 2016, 08:49 uur [permalink]
Vermakelijke film!

avatar van Ralf81
geplaatst: 12 november 2016, 10:59 uur [permalink]
Uitstekende thriller waar er meer van gemaakt mogen worden. Ook ik schaar me achter de eerdere kijkers die zich storen aan het einde, waar de film het hoge niveau helaas niet langer kan vasthouden. Jammer, het had zoveel beter gekund. Maar de film is boeiend genoeg en nagelbijtend spannend!

avatar van SmackItUp
geplaatst: 12 november 2016, 23:27 uur [permalink]
Zeer behoorlijk! Met name de wisselwerking tussen Jordan en Casey was leuk, en de ideeën die daar uit voortvloeide. Tevens tof om te zien hoe het er nou aan toe gaat bij zo'n centrale. Spannend van begin tot eind. Geen meesterwerk, maar wel uiterst degelijk.

avatar van Ruben24
geplaatst: 13 november 2016, 13:33 uur [permalink]
goede thriller met een lekker tempo van begin tot het eind . je zit zeker op het puntje van je stoel . goed geacteerd allemaal ,erg boeiend om naar te kijken .

avatar van Skuller
geplaatst: 14 november 2016, 16:45 uur [permalink]
het einde verpest voor mij een hoop. jammer wat verder zit de film goed in elkaar

geplaatst: 19 november 2016, 17:14 uur [permalink]
Zeer goede thriller met een goed tempo. Erg spannend!
Daarom is het jammer dat het einde wat teleurstellend overkomt. Toch een aanrader en zeer zeker de moeite van het kijken waard.

avatar van Chelsea94
geplaatst: 4 december 2016, 16:32 uur [permalink]
Spannende en meeslepende thriller. Acteurs zijn geloofwaardig. Het eind is mwah, maar verder een goede film.

geplaatst: 20 december 2016, 22:51 uur [permalink]
Zeer spannende film. Eén van de betere in een lange tijd. Einde had ik anders gedaan.

avatar van n00r
geplaatst: 5 januari, 21:38 uur [permalink]
Wauw super spannende thriller met een cliché einde maar daar hou ik opzich nog wel van. Goed acteerwerk en leuk verhaaltje. Hier hou ik van!!

avatar van centurion81
geplaatst: 18 januari, 22:52 uur [permalink]
Sterke film met een cliché einde. Heel apart dat dit van de World Wrestling Entertainment studios komt

En grappig te zien dat deze film hier een hoger gemiddelde krijgt dan op IMDB, zie je ook niet heel vaak ^^

avatar van ILDIB
geplaatst: 22 januari, 19:06 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Eerst:We weten niet hoe het afloopt als de politie aankomt want dan zit onze taak erop. En vervolgens kunnen ze meeluisteren met de politie inval.

Auto met nepkentekenplaten is echt wel na te trekken op chassisnr.

En het geklungel om te auto te volgenvinden zelfs met helicopter.

En jordan is speurhond en mcgyver in 1 en beter dan de politie.

Benieuwd naar t einde dat wel echt spannend was deed blijven kijken. .

en wanneer leren mensen om als ze iemand ko slaan om m dan ook meteen vast te binden

geplaatst: 28 februari, 17:13 uur [permalink]
Spannend en goed geacteerd. Beetje jammer van het voorspelbare einde maar heb wel de hele film in spanning gezeten omdat je echt gaat meeleven.

avatar van IH88
geplaatst: 1 maart, 11:54 uur [permalink]
“Casey, what's happening?”

Eeuwig zonde van dat laatste gedeelte. De film weet lang spannend en geloofwaardig te blijven, maar gooit dat op het laatst overboord. De druk die het werk op een 911 alarmcentrale geeft komt goed over en als je er dan ook een zieke seriemoordenaar bij gooit, heb je spannende cocktail.

En de acteurs zijn goed en vooral Breslin overtuigd als ontvoerde jonge vrouw. Op het laatst wordt het een vreemd horrorachtig kat- en muisspel wat helemaal niet past bij de realistische toon van de rest van de film.

avatar van Mr-Mcmovie
geplaatst: 13 maart, 11:32 uur [permalink]
Standaard thriller met een goede Halle Berry die na al die jaren nog steeds goed in haar rol zit.

Buiten al de clichÄ—'s, en vaak het onrealistische gebeuren vond ik het zeer vermakelijk.

Het verhaal mag wel dunnetjes zijn, maar is goed uitgewerkt.

Alleen jammer dat de dader weer persoonlijke problemen moest hebben (zijn dode zus, en daardoor gek geworden) vond ik onodig want dat is toch weer iets dat al miljoenen keer gebruikt is in films als deze.

Abigail Breslin vond ik wel de gene met de beste acteerprestatie.

PS: zeer coole film poster!

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 6 mei, 23:31 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Call

Vandaag heb ik ‘The Call’ weer een opnieuw bekeken en ik moet zeggen dat de film me prima was bevallen, alleen was hij niet meer zo ‘top’ als eerst. Heb hem destijds in 2013 eens gekeken, dat weet ik nog wel: op vakantie. Toen was hij erg vermakelijk, de film was aardig spannend en het hielt me lekker aan de kijk.

Ook nu bij deze herziening vond ik dat de film mij lekker aan zijn sleeptouw wist te haken en ik heb de film (tot net iets aan het einde) met geen enkele moeite helemaal bekeken. Maar zoals ik al aangaf is het einde voor mij een beetje wat flauw werk het moment wanneer Halle Berry haar eigen zoektocht begint om Casey Welson te zoeken in een bepaalde hut vond ik nou echt een verkeerde twist aan deze film.

De film verteld wel een leuk verhaal, we volgen Jordan Turner als centralist van het noodgevallennummer wanneer ze ontrustend belletje krijgt van Leah Templeton dat er een inbreker bezig was, dit blijkt dan Michael Foster te zijn. Michael ontvoerd haar en Jordan is niet geslaagd het meisje te redden die later op het nieuws te zien was omdat er een dood meisje was aangetroffen, een ene ‘Leah Templeton’. Wanneer Jordan vervolgens weer merkt dat er een soort gelijk telefoontje komt van een ander meisje (Casey) die ook door Michael is ontvoerd zet ze alles op alles om het meisje dit keer wel in leven te houden en te redden van Michael.

Michael scalpeert namelijk bepaalde blonde meisjes omdat hun het haar hebben van zijn overleden zus (gestorven aan kanker) die dankzij de chemotherapieën haar mooie blonde lokken kwijt is

Gewoon een leuk tussendoortje en was prima film om te volgen. Soms werd de film ietwat slapjes en was het einde niet geslaagd, ik heb me prima vermaakt.

geplaatst: 10 mei, 02:42 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Heel erg spannende thriller. Halle Berry en de rest van de cast doen het uitstekend. Ook was het erg aangenaam om "Christopher" uit "The Sopranos" weer eens te zien. Film blijft spannend tot het einde. In tegenstelling tot de meeste kijkers vind ik het einde echt goed... payback is a bitch!

avatar van El ralpho
geplaatst: 20 mei, 14:04 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
"Bel dan zelf 0611"

Bovenstaande slogan (of onderdeel van een slogan) voor het alarmnummer 0611 in de jaren 90 kan ik me nog steeds sterk herinneren. Misschien omdat het zingend gedaan werd? Het personage van Halle Berry (Jordan) als alarmdienst medewerkster neemt in ieder geval niet bepaald zingend de telefoon op, en de toon word alleen maar serieuzer als zij erachter komt dat een meisje wat ze aan de telefoon heeft gesproken, korte tijd later dood word aangetroffen.

Als deze situatie zich lijkt te herhalen wordt Jordan dan ook zo fel als een tijger, en doet ze er alles aan om het meisje aan de andere kant van de lijn in leven te houden. Dit uit zich in een bloedstollende zoektocht naar de kidnapper die de politie soms wel als een aantal klunzen weet neer te zetten. Ik denk namelijk dat ze in het echt er toch een stuk minder lang over doen om een auto met een ontvoerd meisje op te sporen. Om het allemaal spannend te blijven houden volgen er ook nog twee reddingsacties van willekeurige voorbijgangers die natuurlijk faliekant fout gaan waardoor de spanning alleen maar nog meer opgevoerd word. Zelf vond ik het allemaal een beetje geforceerd overkomen en voelde het voor mij dan ook alleen maar aan om zoveel mogelijk sensatie in het verhaal te stoppen.

Het eindigt allemaal in een confrontatie tussen Jordan en de kidnapper waarbij het meisje uiteindelijk word bevrijd en waarnaar ze uiteindelijk het recht in eigen handen nemen wat betreft het lot van de kidnapper. Met andere woorden: formulewerk dus. Het maakt The Call niet meer, maar ook zeker niet minder dan een solide thriller die redelijk in elkaar steekt maar ook weinig doet om de kijker te verassen.

avatar van knusse stoel
geplaatst: 20 mei, 18:36 uur [permalink]
Spannende thriller die gezien mag worden!

avatar van Apieknar
geplaatst: 5 juni, 12:16 uur [permalink]
Simpel scenario dat erg aardig is uitgewerkt. De film blijft gedurende de hele speelduur spannend en het verhaal maakt goed vaart. Het einde was wel een beetje cheesy voor een thriller.

geplaatst: 3 juli, 22:22 uur [permalink]
Ik vond de film van het begin tot het einde spannend en het einde juist wel goed gevonden.

avatar van Patje33

geplaatst: 2 augustus, 14:07 uur [permalink]
Ik vond het echt een spannende thriller en idd jammer dat je niet zag wat erna gebeurde toen ze eruit kwamen, er bleven wel wat vragen over. Dat mocht wel wat beter uitgewerkt worden.